Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 10.02.14 23:28
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Bully
Takže nejdřív začneš:
"skoro jsem se po tvem prispevku az zacal stydet, jaky jsem to amatersky ignorat a poloopice"
A pak tomu sám nasadíš megakorunu zcela nepodloženým prohlášením:
"Jestli dneska uz neumis jezdit bez natacecich bixenonu s LED Cornering Systemem a IR rozpoznavanim prekazek ve tme, pak si je samozrejme musis poridit..."
Jestli potřebuješ slyšet, že zatímco ty jsi obdivuhodný ultramegapetrolhead, kterému bohatě stačí i necky s motorem, zatímco my jsme (teda zejména já) rozmazlení snobi, kteří bez maximální možné výbavy neujedou ani 10 km v kuse, tak to řekni rovnou a já ti to klidně potvrdím třeba i písemně, pokud ti to jakkoli pomůže.
Všiml jsem si jak tě "iritují" např. diskuse na téma barvy laků, nebo červené linky na svěltometech G7 GTI, a jak se pak snažíš (nejen mezi řádky) upozornit na to, že takové diskuse nejsou hodny těch správných petrolheadů, jenže zásadní problém je v tom, že se tady nikdo (snad kromě tebe a částečně Thomasina) jako správný petrolhead neprofiluje. Nevšiml jsem si, že bych se tady já (ale ani woddy, legacy, iudex...) pasoval do nějaké pózy (ani rádoby) petrolheada. Takže pokud ti diskuse na "barevná" témata nesedí k ryzímu petrolheadství, tak věz, že se jako pravověrný petrolhead rozhodně necítím, a že tohle není diskusní kroužek ryzích petrolheadů a ani celé MACZ není primárně o petrolheadech, viz naprostá většina recenzí zcela běžných vozů a jejich majitelů/uživatelů.
Takže pokud se zde nechceš diskusně trápit, měl by ses pokusit smířit s tím, že se tu podrobněji probírají i neptrolheadská témata, jako jsou odstíny laků, nebo proužky na adaptivních bixenonech. ;-) :-)
P.S. Snad tě trochu uklidní, že na GTIčku nemám navigaci (ani přenosnou), kůži, šíbr, sedadla v elektrice, metalický lak, ani druhý pár dveří (o nějakých jízdních asistentech nemluvě)...
Bohužel temponat a vyhř. před sedaček bylo v základu, takže to mám, i když je téměř vůbec nepoužívám. Na druhou stranu sice nerad, ale dobrovolně přiznávám, že výbava kterou nemám, nebyla primárně motivována snahou o projev alespoň částečného/minimálního petrolheadství. >:-[] -
Bully_ 10.02.14 22:57
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
w-a:
ja prave jezdim X-krat za rok zhruba 1000 km vzdalenosti pres Evropu, o tech nekolikaset km nemluve. U kazdeho auta s nejakou technologickou "novinkou" (aspon oproti tomu predeslemu vozu :-) ) se tim chvili bavim, ale treba prave pouzivani tempomatu me na tech dlouhych strekach unavuje az k usinani (at zije bezpecnost na dalnicich). Stejne tak clovek prestava mit kontrolu nad autem, ev. ji v lepsim pripade za ridice prevezme automobil sam (adaptivni tempomaty, automaticke brzdeni, ...). Nejak muzu byt vazne bez toho, zas tak moc tech desitek tisic km za rok nenajezdim, abych se nedokazal na rizeni sam soustredit- a celkem rad, protoze me to za volantem bavi :-)
S xenony vidim v noci taky lip (s vyjimkou deste a mlhy, ale to jedu stejne podle okolnich podminek a ne podle nejakych 10% vykonu svetlometu navic). Ale s halogeny jedu taky uplne normalne a nijak me to neomezuje a nevadi mi to. Popravde si to po par minutach presednuti do auta s halogeny uz ani neuvedomuju. Moje zena ma treba vylozenou seroslepost a xenony (barva svetelneho odrazu od autem osvetlenych predmetu) ji vadi obecne, ono to neni tak jednoznacne. -
šmoula nešika 10.02.14 22:42
« Re: Pěkný HotHatch Leon Cupra 2.0T r.v.2009 na prodej za 250T
Th: Podobnou výhodou i nevýhodou zároveň disponuje/disponoval Alfa Romeo nebo Saab. Ty ojetiny jsou hrozně lákavé, ale dnes by to GTI asi nazval skoroprémií - jako nové... nee. Seat nemá být luxusní, ale prestiž VW mu chybí, ačkoli je zároveň menší i u zlodějů. -
Bully_ 10.02.14 22:39
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
wl:
skoro jsem se po tvem prispevku az zacal stydet, jaky jsem to amatersky ignorat a poloopice :-)
Jiste ze jde pokrok dal a je to jenom dobre. Brzo za nas budou auta ridit uplne sama a svetla ani potreba nebudou. Nejsem tak bohaty, abych platil za neco, co nepotrebuju a proto ani nechci. To neni poza nebo navrat zpatky na stromy, proste to tak mam.
Jestli dneska uz neumis jezdit bez natacecich bixenonu s LED Cornering Systemem a IR rozpoznavanim prekazek ve tme, pak si je samozrejme musis poridit :yes: Zvlastni pozornost se jim musi venovat prave u sportovniho coupe nebo H-H. -
white label 10.02.14 21:48
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Bully
Možná jsi Superman, kterému by bohatě stačily i někdejší "petrolejky". >:D
Co na to vážně napsat? Naši předci jezdili relativně komfortně a bezpečně i s těmi petrolejkami a později s klasickými (nehalogenovými) žárovkami atd. Určitě se taky (svého času) našel někdo, kdo tvrdil, že mezi klasickou a halogenovou žárovkou není zásadní rozdíl, protože dokáže v pohodě "žít" i bez nich ...
Kdybychom se narodili v jiné době, tak se tomu logicky přizpůsobíme, ale o tom to přece není.
Samozřejmě, že když někdo dělá dvě stejné věci, nemusí to dopadnout stejně. Klidně je možné, že halogeny v Accordu se (v rámci halogenů) povedly hodně nadprůměrně a naopak xenony v CTR 8g. patří spíš k podprůměru (šlo by to dohledat ve starších testech světlometů), ale to by taky obecně neznamenalo, že jsou tyto dva různé systémy "výkonově" téměř rovnocenné, viz srovnávací testy halogeny vs xenony.
Mám zkušenost s několika stejnými typy vozů (halogen vs xenon) a většinou to byl rozdíl spíš "nebe a dudy", než něco zanedbatelného/nepodstatného. Už u 5er E39 to byl jasný rozdíl na první pohled, a to tam byly xenony jen pro potkávací/tlumená světla. U G5 a G6 už to byly "jiné (světelné) světy", pouze dostačující halogeny vs dlouhý, široký a jasný "světelný tunel", podobně třeba u A4. Pokrok nezastavíme, dnes se vyrábí (a stále dolaďují) full LED světlomety a aktuálně se pracuje s laserovým paprskem, kterému se do budoucna dávají velké naděje. Jednou se dost možná bude podobně (v diskusích) psát, že i ty obyčejné (bi)xenony stačí/stačily. Osobně jsem rád, že "technický pokrok" (v těchto ohledech) pokračuje a lidem zůstala touha jít dál a nerezignovat s prohlášením: "Doteď to stačilo, proč by to nestačilo dál....?"
-
woody-alien 10.02.14 21:06
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Bully: Ad tempomat: Mnozí by asi omdleli nemít v autě tempomat >:D , ovšem já jsem na tom podobně jako ty. I na delších dálničních přesunech ho používám celkem minimálně. Dobře, nekřižuju Evropu v desítky hodin trvajících štrekách, ale řekněme 400, 500 km v kuse ujedu a na tempomat si ani nevzpomenu. Mě to nijak neunavuje.
Xenony vůči halogenům můžu z vlastní zkušenosti porovnat na dvou autech. Na Grand Vitaře a Mondeu. U obou jsem s xenonama v noci prostě měl o silnici lepší přehled a neřeším jestli je to jiným druhem světla, teplotou nebo čím. Jízdu v noci zrovna nemiluju, takže jsem to dost ocenil. Když by xenony nebyly, tak se taky nepo..zblázním ;-) , ale rozdíl tam aspoň pro mě je. -
Thomasino 10.02.14 20:16
« Re: Pěkný HotHatch Leon Cupra 2.0T r.v.2009 na prodej za 250T
No ta cena taky trochu odpovídá výraznému poklesu Seata po skoro 5 letech (přesněji 4.5 roku), trochu nudnější exteriér klasického Hatche (ale někomu to vyhovuje), slabší interiér proti šestkovému Golfu, ale za to pěkný poměr cena/výbava a těch 240 koníků jede moc pěkně :-) Každopádně mě přijde cena nízká, já bych začal na 280 tisících, příp.časem slevil. Ale zase z těch 250-ti nehodlá kamarád slevit :-)
P.S.: WL - ono někdy není u těch xenonů podle testů svítivosti o co stát, a u některých automobilek to není zase taková výhra ;-) Já to chtěl taky spíše kvli vzhledu, ale když není, tak není :-O -
šmoula nešika 10.02.14 19:35
« Re: Pěkný HotHatch Leon Cupra 2.0T r.v.2009 na prodej za 250T
Th: Tak přeborníkem v géčkách zrovna nejsem, koneckonců mě minula i céčka. Ale zase zde nejspíš bude více malinko odlišných metodik. Každopádně i z toho poměrně velkého přetížení to Rasťa dokázal hbitě srovnat, i když se pravé zadní kolo už hrnulo do roští.
Jinak ten leon vypadá suprově, letmým pohledem nebyl ani dosavadní majitel vůbec žádné tele, za čtvrt je to nádhera, mám však menší problém se vzhledem, přes to vlak nejede. ;-) -
Bully_ 10.02.14 19:24
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
w-l:
:-) pro rypaly jinak: jak na Acco, kde mam halogeny, tak na CTR, kde mam xenony, sviti svetla dostatecne, tj. tak, jak maji. Sviti jinak, ale nechapu, proc by mely jedny svitit lip nebo hur. Jsou treba ridici, co jim je svetlo xenonove vybojky vylozene neprijemne a nesnesou to na aute. A treba barva, teplota svetla v Kelvinech- za deste a mlhy sviti klasicky halogenovy svetlomet vzdycky lip, nez xenon. Ja zvladam jezdit s obema systemy stejne komfortne, stejne rychle a stejne bezpecne, ty ne? -
white label 10.02.14 18:22
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Bully
S větou: "Xenony treba nemam ani na Acco, kdyz mas svetla v poradku, sviti to naprosto dostatecne.", můžu naprosto souhlasit, ovšem s tím, že zřejmě každý ze školy ví, co znamená známka "dostatečně". >:-[] ;-) -
Bully_ 10.02.14 17:58
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
w-a:
oproti verzi bez kravin je plne vysperkovane GTcko cca o 13 tisic € drazsi(!). A porad s temi priskrcenymi 200k, ktere ani jako 200k v celkem jeste rel. lehkem aute nejedou.
Xenony treba nemam ani na Acco, kdyz mas svetla v poradku, sviti to naprosto dostatecne. Premiove audio je s kompresorem a sportovnim vyfuckem na nic :-) GPS se da v tech vzacnych pripadech, kdy ji na NEcestovnim aute potrebujes prilepit na celni sklo. Tempomat nepouzivam na CTR nikdy a na dieselovem Accordu i na dlouhych trasach tak v radu nekolika minut za rok. Atd. atd., nekdy nam marketing nuti urcite veci takovym zpusobem, az si myslime, ze bez nich nemuzeme byt. -
Thomasino 10.02.14 14:46
« Pěkný HotHatch Leon Cupra 2.0T r.v.2009 na prodej za 250T
Třeba by měl někdo zájem, tak sem dávám odkaz na jeden celkem zajímavý HH s referencí na majitele (prvního). Kamarád prodává po 4,5 letech opečovávaný Leon Cupra 2,0T 240k, najeto 90 tisíc, bi-xenony, navigace, 18" kola +17" na zimu, cena 250 tisíc.
Zde inzerát na SS:
[odkaz]
Zde recenze na Driverswebu:
[odkaz]
-
šmoula nešika 10.02.14 13:30
« Re: Nouvelle Clio RS aneb Změna názoru v přímém přenosu
woody, Th: Jojo, ifaster mám v odběru, Kuba řízení očividně rozumí.
Ten měřič přetížení jak u GT-R nebo SLS AMG je pěkná hračka, vybavuje se mi Rasťův test plynulosti průjezdu zatáček, kde projel meg jednu hodně ostrou zákrutu poměrně s prstem v nose asi na 0,8 G, když jej Chvála řídil klidně, a pak mu mírně ujel zadek, když v půlce zatáčky redaktor škubl volantem, kvůli čemuž vyletěla digitální ručka k supersportovnímu 1,1 G. Na hatchback opravdu vynikající přilnavost. Ale Rasťo se obecně s MRS vyblbne, zběsilé kličkování mezi kuželkami dostaly jedno kolo do vzduchu (asi se stabilizací) nebo efektního driftu (patrně bez).
Na co pořád zrovna ty potřebuješ větší nabídku barev, na barvu přece ani tvůj MRSC nejezdí! :-O :*) >:D
P.S. Na podobné poznámky si dej pozor, nebo příště dostaneš černý puntík na petrolheadskou nástěnku. >:-[]