Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 11.02.14 15:45
« Re: Niečo pre dieselheadov
Jako "brzdil" bych to určitě nenazval, ale je vidět že panáček v citrónu už tam někdy jel >:-[] Řidič MRS měl asi nějakou slabou chvilku v zatáčce, ale pak na to šlápl a byl v nedohlednu :-) Na Ringu je to ale hlavně o řidiči. Když tam má někdo odjeto 100 a více kol, je to zásadní rozdíl, než kdyžtam někdo jede svoje páté kolo :-O -
woody-alien 11.02.14 15:34
« Re: Niečo pre dieselheadov
iudex: Frajer... >:D Občas tam lítal jak nudle v bandě....no ale chtěl bych vidět sebe. ;-) Jinak ale měl celkem luxusní provoz, wii sem před pár dny dával hezký video z Ringu a ten den to tam vypadalo jak na magistrále u Muzea. [odkaz] -
iudex 11.02.14 14:36
« Niečo pre dieselheadov
Späť k jazdeniu (aspoň virtuálne). Tu je skvelé video z rekordnej jazdy na Ringu, avšak žiadny turbobenzínový hotheč, ale staručký Citroen AX s 1,4 hladkým dízlom s 37 kW! >:D Výsledný čas skvelých 9:55 min., naviac predbehol viaceré omnoho silnejšie autá. Všimnite si čas 3:27, kedy ho evidentne v zákrute brzdí Megane RS! >:-[]
[odkaz] -
woody-alien 11.02.14 13:08
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
wl: Předepsané servisní intervaly jsou dnes často úplně na hlavu. Už jsem tu popisoval dlouhodobý test Ceedu, kde vyndali vzduchovej filtr ve dvou třetinách předepsaného intervalu a byl černej jak bota. Ještě pikantnější je trumfování výrobců ve sféře užitkových vozů. Aby mohli v reklamách používat slopgan "nejnižší servisní náklady ve třídě",protahujou servisní předpisy výměn kapalin a filtrů na naprosto nehorázná čísla. Přitom právě užitkáče dostávaj "naložíno" často ještě mnohem víc. Leckterý dobrý motory na tomhle ztroskotávaj, typicky renaulťácký dCi.
Někteří výrobci si zachovali trochu soudnosti a servisní výměny významně urychlili. Stejné dCi, co mělo v Renaultu výměnu oleje po 30.000 u Suzuki "ohodnotili" maximálně na 15.000, při náročnějším provozu dokonce jen na 10. Ale stejně přiměřeně se chovají i u svých benziňáků. A navíc se zohledňuje jízdní režim. Krátké trasy, časté studené starty, silně prašné prostředí atd. Jeep u modelů, které užívaly 2.0 TDI PD (např.Patriot) stanovil servisní interval taky na 15.000. U stejného motoru v Lanceru zase Mitsu vyžadovalo kontrolu oleje na množství při každém tankování (míněno bylo cca 1.000 km). Ale vždy je věcí majitele, aby takové voloviny netrpěl a měl rozum. Což je ovšem zase někdy problém u těch, co auto opravdu jen užívají, spoléhají se na informace výrobce a jinak nic neřeší. -
white label 11.02.14 11:39
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Leg
Souhlas, vzpomínám si, že xenony Civicu 8g. dopadly v nějaké srovnávačce neslavně, ale nemohl jsem to dohledat, tak jsem tím nechtěl (bez odkazu) přímo argumentovat.
Samozřejmě, že jde primárně o bezpečnost, jsem přesvědčený, že třeba srnku/jelena v dálce u cesty uvidím v noci o něco dřív a zřetelněji, než bez nich. -
white label 11.02.14 11:30
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
šmoula
Taky si myslím, že má "papír" v sériových vozech svou logiku, co ovšem logiku nemá, jsou dnes běžně (nepochopitelně) doporučené výměny "papíru" až po 60! tis. km.
Dříve běžnou poloviční porci km považuji za maximum. -
white label 11.02.14 11:23
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Bully
A jak jinak lze obecně chápat tohle:
"Jestli dneska uz neumis jezdit bez natacecich bixenonu s LED Cornering Systemem a IR rozpoznavanim prekazek ve tme, pak si je samozrejme musis poridit Zvlastni pozornost se jim musi venovat prave u sportovniho coupe nebo H-H."
Napsal jsem snad něco ve smyslu, že bych už neuměl jezdit s autem bez xenonů? Naopak, žít lze dokonce i bez auta, natož bez samotných xenonů.
Netuším sice proč, ale pokud (nejen) mou reakci na téma halogeny vs. bixenony bereš opravdu jako "výpad" (vůči tobě), pak to tvou (zbytečně paranoidní) reakci vysvětluje. Pokud bych napsal něco ve stylu, že bez xenonů dnes jezdí jen "lůzři" apod., pak bych podobnou reakci naopak pochopil.
Možná se jen považuješ za normálního řidiče a nás (s našimi diskusními tématy) jako přesné opaky petrolheadů, princip ale zůstává.
Takže je spíš škoda, že ve zdejších diskusích hledáš výpady tam, kde žádné nejsou.
Jak psali už ostatní, tady bývá velmi přátelská diskusní atmosféra, na rozdíl od většiny diskusí pod články na a.cz. a nediskutuje se zde zdaleka pouze o autech. :-) -
woody-alien 11.02.14 10:26
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
iudex: Já se taky hrdě hlásím ke konzumentům... >:D Vybírám si auto tak, aby mi vyhovovalo v továrním provedení. Vlatně mě nikdy ani nenapadlo ho nějak upravovat. Nic proti všem těm šikulům, co si zvládaj auto vyladit podle svých představ. Ale to není nic pro mě.
PS: Ještě jsi zapomněl na výživné debaty o mobilech. To je zase vždycky rána pro mě, protože po většinu času netuším, o čem je řeč. >:-[] Ale když konečně "dosungujete" a "doandroidujete", tak jsou zase na řadě moje a Legacyho >:D ;-) oblíbené barvičky. Takže se vyplatí vydržet. ;-) -
iudex 11.02.14 09:31
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Ja mám tiež vo Focuse K&N bavlnený filter a považujem to za jednu zbytočnosť (teda aspoň pre auto tak malého výkonu). Jediný efekt je ten, že mi to nevyriešia pri servisnej prehliadke, ale musím si to čistiť sám doma. Nejde ani tak o ten zabitý čas a robotu, ale i o to, že auto je pol dňa nepojazdné (kým sa umytý filter vysuší, naolejuje a olej vsiakne, plus (de)montáž), a to všetko bez čo i len subjektívneho zlepšenia. Možno u 200 kW turba by som nejaký prínos pocítil, neviem, každopádne už to do ďalšieho auta nedám.
Btw. týmto som sa tiež definitívne odpísal, rovnako nie som správny petrolhead, len obyčajný trápny konzument, ktorý sa chce len voziť. >:-[]
Ale vážne: Bully, možno to zbytočne hrotíš, tu nezvykneme fungovať tak, ako je to bežné na hlavnej stránke ACZ a nejaké invektívy či konflikty tu nie sú obvyklé, je tu pomerne kamarátska atmosféra, ktorú je škoda narúšať nejakými spormi o tom, ako kto vidí správne využitie hotheču a pod. Ako Ti už písal wl, zbytočne tu naznačuješ, že my nie sme tie správne benzínové hlavy, je to tak a každý nech si správne využitie auta definuje sám. Spája nás (okrem fotenia) záľuba v autách, to ale neznamená, že všetci nevyhnutne musíme jazdiť okruhy a kto to nerobí, nepatrí medzi nás. Ono ak niekto vyskúša nové auto, tak to tu napíše a rozoberajú sa jeho jazdné vlastnosti, podvozok, spätná väzba a pod. (viď napr. woodyho testovačky hothečov), ale nie je každý deň nedeľa a tak príde aj na pre niekoho nudné témy ako bixenóny vs. halogény. Kto má chuť niečo k tomu dodať, povie to a koho daná téma nezaujme, nezapája sa, ale netreba tu ohŕňať nos nad tým, že niekto nemá úplne rovnaký pohľad na auto, ako ja. -
šmoula nešika 11.02.14 08:18
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Bully: Néé, takový vopruzér snad nejsem. A to, co jsem napsal, myslím poměrně vážně. Příště budu psát bez smajlíků, vím, že je nemusíš. S filtry víceméně souhlas, něco málo jsem si o nich přečetl. Chápu a souhlasím, že ačkoli speciální filtr zvýší v řádu jednotek procent výkonovou křivku a dodá "kompresorovější" zvuk, v prašných a pylových podmínkách ČR (ta řepka) nemá valného smyslu. Dnešní motory jsou na čistotu nasávaného vzduchu citlivé - ucpávání škrticích klapek, jemné spalování. Narozdíl od papírového jsou póry docela velké, chce to tedy napouštět olejem, ten taky pro motor nic moc (to bych byl zvědav, jak by takové nasávání oleje před kat zvládalo oxidační katalizování). Vložka a kit budou v těchto ohledech asi podobné, spíš bych viděl rozdíl v ceně. Jen to vždy začne tak, že o něm někdo uvažuje, polemizuje, pak přijdeš ty, postavíš se proti, někdo se optá, šup, už se to řeže. Tedy argumenty. A zdá se mi, že pak většina vidí v tvém avataru rozzuřeného psa, který po večerech cupuje bavlněné vložky. Ale jak říkám, z většiny souhlas, když už tam seš ty, nemám potřebu brát těm kolegům iluze. -
Leg 11.02.14 07:38
« Re: Nový král HotHatchů snad již v Ženevě
Ale vážne...
Podľa mňa jzásadná výhoda xenónov obecne nespočiva v samotnej výbojke, ale hlavne v tom, že sú spravidla inštalované ako projektorové svetlá (za šošovkou) a nie v parabole. To umožňuje oveľa lepšiu kontrolu a distribúciu svetelných lúčov a teda v dôsledku použitie silnejšej výbojky bez toho, aby sa zhoršilo oslňovanie protiidúcich. No a Civic 8G, ak sa nemýlim, má paraboly aj v prípade xenónov, čo neumožňuje využiť ich potenciál naplno.
Je škoda, že sú sofistikovanejšie svetlá často vnímané skôr ako dizajnový doplnok a nie ako bezpečnostný. Výrobcovia sú totiž schopní v prípade dizajnových záležitostí pracovať s veľkými maržami a teda aj za kvalitné svetlá sú schopní si vypýtať pomerne veľké peniaze. Naopak, bezpečnostné prvky sa snažia čo najskôr dostať do sériovej výroby všetkých modelov a myslím, že ak by nebol priestor na zásadné zlepšovanie dojmu z auta pomocou svetiel, xenóny by boli dávno v základnej výbave väčšiny modelov nižšej strednej.