Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Thomasino 12.06.14 15:21
« Re: vliv hmotnosti kol
No právě že cítíš, jestli jedeš na okruhu s plnou nádrží, nebo poloprázdnou a rozdíl máš 30 kg. Takže další rozdíl 30-60 kg na kolech se může projevit. Samozřejmě pokud to ale kazí řidič (jako minulé pondělí), tak jsou tyto "pokusy" s odlehčováním k ničemu >:-[] >:-[] >:D
P.S.: stejně jako poznáš, jestli jedeš v autě sám, nebo ti tam sedí spolujezdkyně co má 60-65 kg ;-) -
iudex 12.06.14 15:04
« Re: vliv hmotnosti kol
Ja súhlasím s Bullym, že vplyv ľahších diskov na lepšiu dynamiku či ovládateľnosť auta bude len placebo efekt. Ono ako už naznačil Leg, väčší rozdiel je plná-prázdna nádrž (čo môže byť 50-60 litrov = kg) a tam tiež nikto necíti rozdiel v jazdných/dynamických vlastnostiach. -
Provocateur 12.06.14 13:44
« Re: vliv hmotnosti kol
Th.: Je třeba Ultraleggery rozlišovat. Ultraleggery se dělají i ve velikostech 15" - 19" a jsou to závodní kola narozdíl od Alleggerit a Ultralegger HLT. Ty závodní UL váží zhruba stejně co Alleggerity...
Jinak co se týče designu souhlasím s WL. A s váhou to mám jako Bully, rozdíl v lehčích stejně velkých kolech jsem nijak nepoznal. -
Thomasino 12.06.14 12:36
« Re: vliv hmotnosti kol
Ty kola vypadají hodně podobně, u obou je ten problém, že mají poměrně silný obvod a opticky to pak nevypadá ideálně :-) Proto jsem je taky nebral v červené, to by bylo horší. Ty 19-tky s logem Renault od stejného maníka jako má Milan jsem taky zvažoval, ale nakonec zvítězila nižší hmotnost (Alleggerity jsou ještě o 1,5 - 2,0 kg lehčí než u Ultrallegery), a to že jsou 18", protože 19" jsem nechtěl (a taky mám dvě sady pneu 18"). Už několik lidí řeklo, že na živo vypadají o dost lépe než na fotkách ;-)
I kdyby to bylo jen dvojnásobek, jak psal Bully, stále je to snížení 30 kg celkově. Ale při zrychlování to je určitě větší rozdíl, než dvojnásobek (konzultoval jsem to se závodníky). Jo a navíc ty Ultralleggery mají ET60 a tyto Alleggerity mají ET55 jak jsem na okruh chtěl. A díky nižší hmotnosti na kolech a zlepšenému tlumení nerovností při běžné jízdě, nyní zůstal prostor pro případné přitvrzení podvozku (pro okruh) a optického snížení ;-) :-) Ale stejně asi časem skončím u štelovatelného drahého KW v3 nebo Clubsport 8-s
Tady máš ještě jedno foto. Myslm, že až se zmenší mezera mezi koly a blatníky (třeba u GTI je mnohem menší, zvláště když jsem pak dal kola s malinko menším ET), tak to nebude vypadat špatně ;-) Foceno jen mobilem po mytí.
[odkaz] -
white label 12.06.14 11:58
« Re: vliv hmotnosti kol
Funkcionalistický je (viz mnou vzpomínaná přednost nízké hmotnosti před "krásou"), jenže to kolo vypadá opticky tak na 16,5" (s velmi mírnou nadsázkou), což logicky nepřidá ani na kráse kola, ani auta.
Známý (milanevo) má teď taky na MRS nové OZ Racing UL, ale přímo Renault F1 Team, a ty podle mě vypadají podstatně lépe. Nemají totiž to nešťastné ukončení paprsků už pod "ráfkem" disku, které opticky výrazně zmenšuje velikost/obvod disku.
[odkaz] -
Leg 12.06.14 06:32
« Re: vliv hmotnosti kol
Už podľa jednoduchej matematiky je zrejmé, že tých 25x bude blbosť. To by bolo 3,8x25x4, čo znamená, že auto by malo pocitovo zhodiť 380 kg. Realita by mohla byť tých 2x4x3,8, čo je zhruba 30 kg, čo je zhruba rozdiel ako keď natankuješ plnú, len obrátene + samozrejme ako poznamenal Bully oveľa výraznejší vplyv na prácu tlmičov resp. celej podvozkovej a brzdovej sústavy.
Dizajnovo nie som z týchto O.Z. nejako odvarený ale musím povedať, že na R.S. sa tento funkcionalisticko-racingový typ hodí.
-
Bully_ 11.06.14 21:22
« Re: vliv hmotnosti kol
S temi vypocty prodavam, jak jsem nakoupil, nejsem matematik. U sveho auta zadne rozdily u o cca 2 kg lehcich kol nez byly OEM nepozoruji, kolega co jezdi jeste o poznani lehci kovana kola z Japonska ma stejne dojmy jako ja, ze se nic nekona. Spis uz poznas to nizsi ET.
Kazdopadne to jsou jedny z nejpeknejsich kol co znam, parada :yes: -
Bully_ 11.06.14 19:55
« Re: vliv hmotnosti kol
Thomasino:
rozdil vahy u kol se u vlivu na akceleraci (kdy ma nizsi hmotnost smysl, pri ustalene jizde je to jedno a naopak pusobi vyssi hmotnost jako setrvacnik) prepocitava cca na dvojnasobek. Tedy ze 1 kg uspory hmotnosti na kole je ekvivalentni cca 2 kg kdekoli jinde na aute. Kdosi to jednou spocital s chybou ve vypoctu a od te doby lidi chybne papouskuji vetsinou "ctyrnasobek", ale 6 az 25-nasobek slysim poprve :-) Navic- coz je nejdulezitejsi- jde o vypocet teorickeho ekvivalentu hmotnosti pouze na obvodu kola, takze treba behoun pneumatiky. Smerem do stredu kola se vyznam tehle uspory snizuje zase az k pomeru 1:1. Delal jsem zavodne cyklistiku a u tech nekolika set Wattu, co clovek maximalne vyprodukuje vlastni silou, se to uz projevi. Ver me, neco jsme se to tenkrat napocitali. Ne tak u stovek kilowattu jako ma auto. Lehka kola maji porad zhruba stejne masivni obvodovou cast, tam az tolik rozdilu neni a jde tim o placebo. Treba pri akceleraci uz mnohem vic poznas protivitr nebo jiny tlak atmosferickeho vzduchu, nez tezsi nebo lehci kola. Ale pochopitelne nemuzeme jit do extremu, nejakou Fabii HTP opravdu velka a tezka kola s pneu jak salamy zabiji, u silneho auta poznas neextremni rozdil mozna par desetinami sec. na okruhu, kdyz dobre.
Jina vec je potom vliv hmotnosti neodpruzenych a rotujicich casti na chovani odpruzeni vozu a brzdeni, ale ani tam nejde u beznych vozu o vyraznejsi zmeny, pokud se opet neprehani. Navic treba semislicky jsou tezsi nez bezne pneu a vliv lehkych kol je razem pryc. Stejne tak s brzdami nejde vaha snizovat nijak vyrazne kvuli jejich funkci, i samotna kola musi mit taky urcitou odolnost a je nutne najit urcity kompromis. I ty ciste okruhove zavodni vozy pouzivaji kola spis odolna, ne tuningove ultralighty. Tam o penize nejde, pri jizdach po CZ tankodromech uz vic ;-\ -
Thomasino 11.06.14 19:04
« Re: Na prodej pěkný Megane R.S. 265, rok starý :-)
Pánové, rozhodně doporučuji si koupit nové číslo časopisu EVO !! Skvělé testy malých kompaktních HotHatchů (Fiesta ST, Swift Sport, předchozí legendární Clio RS), nebo dnes již legendy jako Clio RS Trophy, Megane R26.R, Focus RS I apod. Ale i nové Clio RS v testu s R5 Turbo :-)
Ale především pěkný test HotHatchů: Astra OPC, BMW 135i (zadokolka, automat), čtvrtý Golf GTI VII Perf. (manuál, 5D) třetí Leon Cupra (DSG, 3D) a vítězná dvojice: Megane R.S. 265 Cup (+Recaro) a první Golf R (manuál, 5D) :-)
"Golf R je příslibem toho nejlepšího z obou světů: elegantním a kvalitní strojem, ale také autem, které posouvá HotHatch na jinou úroveň svou návykovou kombinací obrovské rychlosti a opravdu působivého a podmanivého zážitku z jízdy.... Nevyrovná se ale čistotě a podmanivosti MRS, ale výrazně posouvá celý segment kupředu." -
white label 11.06.14 17:15
« Re: Nové téma na červen/jún 2014 - oficiálně
Hlavně bude mít výrazně zkrácený (původní) přední převis...
P.S. Nemůžu si pomoct, ale to "MPV okénko" vzadu na zadních bočních dveří pětidveřového Leonu je designová tragédie. Asi se nebyli schopni úplně rozloučit s MPV geny minulé generace. O to horší je fakt, že se k nám 3dv. Leon Cupra nevozí.
P.S. Ja rozoznám, či mám plnú nádrž v Mondeu, ale tam to nie je kvôli poklesu dynamiky či ovládateľnosti, ale kvôli špecifiku Mondea, že benzín v plnej nádrži počuteľne špliecha pod zadnými sedadlami. >:D