Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.06.14  15:35

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Sorry, ale pol nádrže nemôžeš cítiť. Ak by sme spravili pokus, že Ti dám Tvoje auto raz s plnou nádržou a raz z polovičnou, som presvedčený, že to nerozoznáš. Samozrejme si mohol cítiť spolujazdca v i30ke s atmo 1,6kou, ale tvrdiť, že pri 195 kW aute rozoznáš pol nádrže, prepáč, to Ti neverím. ;-)
    P.S. Ja rozoznám, či mám plnú nádrž v Mondeu, ale tam to nie je kvôli poklesu dynamiky či ovládateľnosti, ale kvôli špecifiku Mondea, že benzín v plnej nádrži počuteľne špliecha pod zadnými sedadlami. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 12.06.14  15:21

    « Re: vliv hmotnosti kol

    No právě že cítíš, jestli jedeš na okruhu s plnou nádrží, nebo poloprázdnou a rozdíl máš 30 kg. Takže další rozdíl 30-60 kg na kolech se může projevit. Samozřejmě pokud to ale kazí řidič (jako minulé pondělí), tak jsou tyto "pokusy" s odlehčováním k ničemu >:-[] >:-[] >:D

    P.S.: stejně jako poznáš, jestli jedeš v autě sám, nebo ti tam sedí spolujezdkyně co má 60-65 kg ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 12.06.14  15:04

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Ja súhlasím s Bullym, že vplyv ľahších diskov na lepšiu dynamiku či ovládateľnosť auta bude len placebo efekt. Ono ako už naznačil Leg, väčší rozdiel je plná-prázdna nádrž (čo môže byť 50-60 litrov = kg) a tam tiež nikto necíti rozdiel v jazdných/dynamických vlastnostiach.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 12.06.14  14:32

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Th
    Ten silný obvod právě ještě víc zkracuje paprsky u tvé verze, kdežto u verze milaneva nemá na celkovou délku paprsků prakticky žádný vliv.
  • « 00 Reagovat !

    foto Provocateur

    Provocateur 12.06.14  13:44

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Th.: Je třeba Ultraleggery rozlišovat. Ultraleggery se dělají i ve velikostech 15" - 19" a jsou to závodní kola narozdíl od Alleggerit a Ultralegger HLT. Ty závodní UL váží zhruba stejně co Alleggerity...

    Jinak co se týče designu souhlasím s WL. A s váhou to mám jako Bully, rozdíl v lehčích stejně velkých kolech jsem nijak nepoznal.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 12.06.14  12:36

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Ty kola vypadají hodně podobně, u obou je ten problém, že mají poměrně silný obvod a opticky to pak nevypadá ideálně :-) Proto jsem je taky nebral v červené, to by bylo horší. Ty 19-tky s logem Renault od stejného maníka jako má Milan jsem taky zvažoval, ale nakonec zvítězila nižší hmotnost (Alleggerity jsou ještě o 1,5 - 2,0 kg lehčí než u Ultrallegery), a to že jsou 18", protože 19" jsem nechtěl (a taky mám dvě sady pneu 18"). Už několik lidí řeklo, že na živo vypadají o dost lépe než na fotkách ;-)
    I kdyby to bylo jen dvojnásobek, jak psal Bully, stále je to snížení 30 kg celkově. Ale při zrychlování to je určitě větší rozdíl, než dvojnásobek (konzultoval jsem to se závodníky). Jo a navíc ty Ultralleggery mají ET60 a tyto Alleggerity mají ET55 jak jsem na okruh chtěl. A díky nižší hmotnosti na kolech a zlepšenému tlumení nerovností při běžné jízdě, nyní zůstal prostor pro případné přitvrzení podvozku (pro okruh) a optického snížení ;-) :-) Ale stejně asi časem skončím u štelovatelného drahého KW v3 nebo Clubsport 8-s

    Tady máš ještě jedno foto. Myslm, že až se zmenší mezera mezi koly a blatníky (třeba u GTI je mnohem menší, zvláště když jsem pak dal kola s malinko menším ET), tak to nebude vypadat špatně ;-) Foceno jen mobilem po mytí.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 12.06.14  11:58

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Funkcionalistický je (viz mnou vzpomínaná přednost nízké hmotnosti před "krásou"), jenže to kolo vypadá opticky tak na 16,5" (s velmi mírnou nadsázkou), což logicky nepřidá ani na kráse kola, ani auta.
    Známý (milanevo) má teď taky na MRS nové OZ Racing UL, ale přímo Renault F1 Team, a ty podle mě vypadají podstatně lépe. Nemají totiž to nešťastné ukončení paprsků už pod "ráfkem" disku, které opticky výrazně zmenšuje velikost/obvod disku.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 12.06.14  06:32

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Už podľa jednoduchej matematiky je zrejmé, že tých 25x bude blbosť. To by bolo 3,8x25x4, čo znamená, že auto by malo pocitovo zhodiť 380 kg. Realita by mohla byť tých 2x4x3,8, čo je zhruba 30 kg, čo je zhruba rozdiel ako keď natankuješ plnú, len obrátene + samozrejme ako poznamenal Bully oveľa výraznejší vplyv na prácu tlmičov resp. celej podvozkovej a brzdovej sústavy.

    Dizajnovo nie som z týchto O.Z. nejako odvarený ale musím povedať, že na R.S. sa tento funkcionalisticko-racingový typ hodí.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.06.14  23:40

    « Re: vliv hmotnosti kol

    OK, proti gustu žádný dišputát...
    Já to vidím tak, že v tomto případě dostala přednost (nízká) hmotnost před "krásou".
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 11.06.14  22:26

    « Re: vliv hmotnosti kol

    wl:
    ano, tyhle O.Z. Alleggerita, odpovidam prece Thomasinovi.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.06.14  21:57

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Bully
    "Kazdopadne to jsou jedny z nejpeknejsich kol co znam"
    To myslíš tyhle kola?:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 11.06.14  21:22

    « Re: vliv hmotnosti kol

    S temi vypocty prodavam, jak jsem nakoupil, nejsem matematik. U sveho auta zadne rozdily u o cca 2 kg lehcich kol nez byly OEM nepozoruji, kolega co jezdi jeste o poznani lehci kovana kola z Japonska ma stejne dojmy jako ja, ze se nic nekona. Spis uz poznas to nizsi ET.
    Kazdopadne to jsou jedny z nejpeknejsich kol co znam, parada :yes:
  • « 01 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 11.06.14  20:28

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Ja to slysel jinak :-) Ale mozne je vsechno, vcetne toho ze rozdil je vyrazne mensi. Kazdopadne na chovani auta jsem rozdily poznal. A opravdu to neni pouze placebo efekt ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 11.06.14  19:55

    « Re: vliv hmotnosti kol

    Thomasino:
    rozdil vahy u kol se u vlivu na akceleraci (kdy ma nizsi hmotnost smysl, pri ustalene jizde je to jedno a naopak pusobi vyssi hmotnost jako setrvacnik) prepocitava cca na dvojnasobek. Tedy ze 1 kg uspory hmotnosti na kole je ekvivalentni cca 2 kg kdekoli jinde na aute. Kdosi to jednou spocital s chybou ve vypoctu a od te doby lidi chybne papouskuji vetsinou "ctyrnasobek", ale 6 az 25-nasobek slysim poprve :-) Navic- coz je nejdulezitejsi- jde o vypocet teorickeho ekvivalentu hmotnosti pouze na obvodu kola, takze treba behoun pneumatiky. Smerem do stredu kola se vyznam tehle uspory snizuje zase az k pomeru 1:1. Delal jsem zavodne cyklistiku a u tech nekolika set Wattu, co clovek maximalne vyprodukuje vlastni silou, se to uz projevi. Ver me, neco jsme se to tenkrat napocitali. Ne tak u stovek kilowattu jako ma auto. Lehka kola maji porad zhruba stejne masivni obvodovou cast, tam az tolik rozdilu neni a jde tim o placebo. Treba pri akceleraci uz mnohem vic poznas protivitr nebo jiny tlak atmosferickeho vzduchu, nez tezsi nebo lehci kola. Ale pochopitelne nemuzeme jit do extremu, nejakou Fabii HTP opravdu velka a tezka kola s pneu jak salamy zabiji, u silneho auta poznas neextremni rozdil mozna par desetinami sec. na okruhu, kdyz dobre.
    Jina vec je potom vliv hmotnosti neodpruzenych a rotujicich casti na chovani odpruzeni vozu a brzdeni, ale ani tam nejde u beznych vozu o vyraznejsi zmeny, pokud se opet neprehani. Navic treba semislicky jsou tezsi nez bezne pneu a vliv lehkych kol je razem pryc. Stejne tak s brzdami nejde vaha snizovat nijak vyrazne kvuli jejich funkci, i samotna kola musi mit taky urcitou odolnost a je nutne najit urcity kompromis. I ty ciste okruhove zavodni vozy pouzivaji kola spis odolna, ne tuningove ultralighty. Tam o penize nejde, pri jizdach po CZ tankodromech uz vic ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 11.06.14  19:04

    « Re: Na prodej pěkný Megane R.S. 265, rok starý :-)

    Pánové, rozhodně doporučuji si koupit nové číslo časopisu EVO !! Skvělé testy malých kompaktních HotHatchů (Fiesta ST, Swift Sport, předchozí legendární Clio RS), nebo dnes již legendy jako Clio RS Trophy, Megane R26.R, Focus RS I apod. Ale i nové Clio RS v testu s R5 Turbo :-)
    Ale především pěkný test HotHatchů: Astra OPC, BMW 135i (zadokolka, automat), čtvrtý Golf GTI VII Perf. (manuál, 5D) třetí Leon Cupra (DSG, 3D) a vítězná dvojice: Megane R.S. 265 Cup (+Recaro) a první Golf R (manuál, 5D) :-)

    "Golf R je příslibem toho nejlepšího z obou světů: elegantním a kvalitní strojem, ale také autem, které posouvá HotHatch na jinou úroveň svou návykovou kombinací obrovské rychlosti a opravdu působivého a podmanivého zážitku z jízdy.... Nevyrovná se ale čistotě a podmanivosti MRS, ale výrazně posouvá celý segment kupředu."
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 11.06.14  18:54

    « Re: Nové téma na červen/jún 2014 - oficiálně

    Lepší zvuk už kamarád pořešil za 2000 Kč výměnou středního tlumiče za rovnou trubku >:-[] Asi to vyřeším stejně :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto poterienko

    poterienko 11.06.14  18:49

    « Re: Nové téma na červen/jún 2014 - oficiálně

    TH: Si prý chtěl lepší zvuk na diamantonauta, tak tady máš řešení za pár korun - [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.06.14  17:15

    « Re: Nové téma na červen/jún 2014 - oficiálně

    Hlavně bude mít výrazně zkrácený (původní) přední převis...

    P.S. Nemůžu si pomoct, ale to "MPV okénko" vzadu na zadních bočních dveří pětidveřového Leonu je designová tragédie. Asi se nebyli schopni úplně rozloučit s MPV geny minulé generace. O to horší je fakt, že se k nám 3dv. Leon Cupra nevozí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 11.06.14  17:05

    « Re: Nové téma na červen/jún 2014 - oficiálně

    Aspoň už nebude působit takovým vysokým dojmem, což je problém u předchozího Leona, stejně jako bylo o Golfu 5 a 6 >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 11.06.14  17:02

    « Re: Nové téma na červen/jún 2014 - oficiálně

    Ještě , že to nebylo třídvířko, toho by byla větší škoda...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…