Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.08.14  12:49

    « Re: HH

    Zaujímavé čísla: v rámci modelu Golf tvoria v UK hotheč verzie (GTI, GTD, R) skoro štvrtinu! predajov: [odkaz]
    To je neuveriteľné číslo, aj keď gro tvorí neveľmi hothečovské GTD; ale aj bez neho je to pekný podiel: GTI spolu: 4,8% (GTI: 2,5%, GTI Performance Pack: 2,3%) a R dokonca 5,4%. Je zrejmé, že u nás to bude menej, ale zrejme predaje v ostatných západoeurópskych krajinách budú podobné.

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.08.14  11:42

    « Re: HH

    Tom: práve, tých odlišností medzi tými autami je toľko, že si neviem predstaviť, že niekto vie abstrahovať a porovnať iba samotnú prácu samosvoru. Ale skúsiť to môžme. ;-)
    P.S. A čo hovoríš na Dezenty TF? [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 18.08.14  11:35

    « Re: HH

    Podle testů v pořadu Fast Lap na TV kanále Auto-Motor-Sport co jsem koukal, kde to trochu rozebírali při testu Cupry 280, tak je to mechanický samosvor, kterého svornost nastavuje elektronika a je podobně výkonný jako klasický mechanický samosvor. Samozřejmě náhražky typu XDS jsou o dost horší.

    iudex - to nevím jak chceš porovnávat ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto David-Silver

    David Silver 18.08.14  10:00

    « Re: Jedna nesúťažná

    Leg: pěkně :yes: a rychloupínák jsem neměl ani já na svým minulým kole :-O a megavzorek vpředu a vzadu poloslicky, to jsem za svých mladých let taky zažil :yes: >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Covenant

    Covenant 18.08.14  09:54

    « Re: HH

    Bully

    No třeba jeden test kde se jim zdál mechanický dif lepší než VAQ je zde:
    [odkaz]

    Pokud tě budou zajímat detaily pocitového srovnání, můžeš chlapům z Drajf napsat na facebooku...jsou v pohodě a odpovídají.
    [odkaz]

    Nic to ale nemění na tom, že bych se toho systému bál a klidně si auto s tímhle systémem koupím.....VAG funguje taky dobře a bude záležet asi na podmínkách.....druh asfaltu, umění řidič atd...
    Jak psal Leg .....rozdíl bude například v uživatelské přívětivosti a lepším použití na každý den pro VAQ...čas ukáže, kde je pravda....třeba bude nějaký sraz a bude možnost to porovnat.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.08.14  09:34

    « Re: HH

    Bully: to oslovenie bolo myslené vážne, žiadna irónia v tom (výnimočne ;-) ) nebola, myslím, že ako človek aktívne sa zaujímajúci o hotheče a jazdiaci na okruh máš dostatočný prehľad. Len sa často stretávam s tým, že ľudia VAQ vnímajú ako elektronickú náhradu samosvoru (k čomu aktívne prispieva aj marketing VW tým, že mätúco označuje systém XDS ako "elektronische Diferentialsperre").
    A s tou skúsenosťou je to ťažké, to by si musel mať súčasne GTI PP a druhý hotheč s klasickým samosvorom na porovnanie na jednej trati a to sa mi doposiaľ nepodarilo (snáď keď sa stretnem s Thomasinom).
    Takže zatiaľ len papierové porovnanie: Compared to purely mechanical locks, the front differential lock integrated in the Golf GTI Performance offers advantages such as a variable degree of locking and comprehensive interfaces to the ESC, EDS and XDS+ functions. This makes it possible to completely avoid negative effects on steering response and steering precision that otherwise occur with mechanical locks. As a result, the system realises the full potential and maximum performance of a differential lock with regard to vehicle dynamics, because comfort is not impaired under any circumstances.
    Leg: no to je výborné, to môžeš kľudne dať ako súťažnú.
    :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 18.08.14  09:33

    « Re: HH

    A ja môžem za to, že vždy vyberieš nejaký blbý termín? >:D Ale vážne, rád by som vyskúšal, dúfam že sa to raz podarí.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.08.14  09:29

    « Re: HH

    Leg: už som Ti viackrát ponúkal možnosť vyskúšať GTI; ak by si to využil, zistil by si, že o žiadnom nevhodnom kecaní elektroniky vo VAQ do riadenia a nepredvídateľnosti nemôže byť reč. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 18.08.14  09:28

    « Jedna nesúťažná

    Jedna nesúťažná fotka na inšpiráciu: [odkaz] vs [odkaz] .

    Prosím zdržte sa vtipných poznámok na adresu môjho miláčika. Kupoval som keď som mal 14 rokov. >:D

    Akrapovičovo nové titánové dielo: [odkaz] . To asi za dvacku nebude, aj keď ide iba o "koncový diel".
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 18.08.14  09:17

    « Re: HH

    iudex:
    viz muj predchozi prispevek pro jineho adresata.
    Jinak o klasicky mechanicky samosvor u VAQ nejde, nema nic spolecneho s prevodovkou. Prave proto bych se o tom rad neco dovedel o tech, co muzou skutecne a osobne porovnat oba systemy, zatim jsem z recenzi vycetl jen onu frazi ze je "temer, nebo stejne dobry jako klasicky mechanicky diff".
    Nechapu, proc bych mel byt ironicky nazyvan "petrolheadem meho formatu", zkuste diskutovat malinko na urovni a s nadhledem.
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 18.08.14  09:16

    « Re: HH

    wl: vidím to podobne, VAQ dokáže mieru svornosti meniť premenlivo na základe aktuálnych podmienok. Teoreticky je to takmer dokonalý systém, v praxi je s podobnými elektronicky riadenými pomocníkmi problém v tom, že dokážu byť dosť nepredvídateľní. Človek má potom pocit, že mu niečo kecá do riadenia a že auto si robí čo chce. Neviem, nejazdil som, ale podľa referencií z periodík i reálnych ľudí je VAQ v tomto smere výborne naladený a v rámci kategórie hothatch na kažbý deň s týmto nie je vôbec problém. Samozrejme sa nebavíme o nejakom hard-core drtení na okruhu, aj keď tam to asi funguje tiež.
  • « 10 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 18.08.14  09:12

    « Re: HH

    wl:
    netusim, proc bych mel cist podobne veci na "Honda klubu apod.", se mnou muzes diskutovat i normalne ;-) Zadal jsem to do Googlu a je to citace z X recenzi a zkusenosti konkretnich testeru. Sam s tim osobni zkusenost (co se tyka porovnani obou) nemam, proto se prave ptam a chci to vedet od lidi co maji zkusenosti s obema systemy, ne s temi, co jako ty nahodi citaci o tom, jak technicky system funguje (to jsem si vygooglil taky). Jestli mas zajem, nahodim ti link o porovnavani jednotlivych systemu mech. diffu, mas v tom ocividne zmatek- jsou mezi nimi vazne rozdily. Samozrejme, ze i muj samosvor ma postupny nastup, zadne kopance se nekonaji.

    Hra se slovicky o % je jedna vec, % skutecne svornosti jina. Kdybyste to nekdo mohl opravdu porovnat bez reklamnich plku, piste to sem, diky.
  • « 01 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.08.14  09:07

    « Re: HH

    Bully: verím, že petrolhead Tvojho formátu rozlišuje medzi XDS (elektronickou náhradou samosvoru) a VAQ (elektronicky ovládaný mechanický samosvorný diferenciál). Každopádne Tvoja téza, že VAQ je "takmer tak dobrý ako mechanický samosvor" je blbosť, pretože VAQ JE mechanický samosvor, akurát je oproti obyčajným naviac elektronicky ovládaný. Preto ako píše label, VAQ má tú svornosť premenlivú, keď elektronika podľa aktuálneho stavu rozhodne, v akom rozsahu sa ten dif uzamkne. Teda žiadne pribrzďovanie preklzujúceho kolesa a horiace brzdy á la Focus ST, ale aktívny prenos krútiaceho momentu na vonkajšie zaťažené koleso. V tom teste autoexpresu označujú v porovnaní s VAQ klasický mechanický samosvor pojmom "more primitive". ;-)
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.08.14  00:26

    « Re: HH

    Bully
    Že by měl být VAQ "temer tak dobry jako klasicky mechanicky samosvorny diff" ses dočetl kde, doufám, že ne jen někde na stránkách Honda klubu apod.? ;-)
    Logicky se tedy ptám, v čem konkrétně není (pro hh) tak moc dobrý, jako klasický "samosvor"?

    Zatímco u klasického "samosvoru" se obvykle zvolí určitý stupeň svornosti, který bývá pro civilní účely spíš nižší, než pro účely sportovní/závodní (jak sám píšeš), tak sofistikovanější, aktivní diferenciál VAQ má zásadní výhodu ve svornosti výrazně proměnlivé.
    V principu jde o elektrohydraulicky řízenou uzávěrku předního dif.
    Vícelamelová spojka umístěná mezi skříní dif. a hnacím hřídelem pravého kola a je spínána hydraulicky, vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který kalkuluje s rychlostí otáčení jednotlivých předních kol, rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Jakmile je rozpoznán prokluz některého kola, tak dochází k postupnému! spínání lamel, a tudíž k přenosu točivého momentu z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí větší, a to v rozmezí 0-100%.

    Mimochodem takový Focus ST umí zdatně tahat za volant i bez "samosvoru", takže konkrétně to tahání je i otázka dalších věcí, jako zavěšení předních kol, řízení apod.

    P.S. Co se týče XDS/XDS+ (kterého také nejsme žádným velkým příznivcem) tak to je něco zcela jiného, než zmiňovaný VAQ. Samozřejmě, že přibrzďování "vnitřního" kola je pouhou (primitivní) náhražkou diffu s možností vyššího stupně svornosti s logickými nevýhodami jako je větší opotřebení brzd a vůbec ztráty způsobené "nutným" brzděním, nic to ovšem nemění na tom, že se u otevřeného! diffu skutečně pošle část kroutícího momentu na kolo s větší přilnavostí tím, že se přibrzdí kolo s přilnavostí menší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 17.08.14  23:13

    « Re: HH

    Pokud je temi 100% preneseneho krouticiho momentu myslen rozdil mezi pribrzdenym a nebrzdenym kolem, pak jde porad o marketing. Klasicky mechanicky samosvor dokaze prenest cast krouticiho momentu na vnejsi kolo i navic. Nejenom ze ubere kroutak vnitrnimu kolu, ale jeho cast PRIDA tomu vnejsimu. Laicky receno- auto diky tomu zatoci vic, nez tomu odpovida pootoceni volantem, vtahne ho do zatacky. V jizde blizke limitu proste nejde cumakem po tecne kruznice ven, ale vuz zatoci a dovoli ev. i klouzat zadni naprave, podle pridavani plynu. Jenomze se v bezne produkci pouzivaji nezavodni konstrukce, co do rizeni temer nekecaji, se svornosti odhadovanou na tusim 10%. Zavodni spera ma pak konstrukci odlisnou, je v zaberu porad, ma nizkou zivotnost a s volantem trha zdatne, vcetne patricneho zvukoveho doprovodu. I jeji svornost je v desitkach %, podle modelu. Jestli je VAQ logicky prirovnavany "temer" k nezavodnim konstrukcim, pak jeho svornost v pravem slova smyslu nemuze byt ani tech 10%.
  • « 00 Reagovat !

    foto Covenant

    Covenant 17.08.14  22:48

    « Re: HH

    Bully:
    Já se dočet tohle... [odkaz]
    ,,Kontrolu nad diferenciálom preberá elektronika,,
    V ostrých zákrutách, keď kolesá iných automobilov plačú pod návalom výkonu, Seat využíva výhodu diferenciálu VAQ s obmedzenou svornosťou.
    VAQ distribuuje krútiaci moment medzi kolesá takmer dokonale.

    Až neskôr sme si uvedomili, že ani v najprudších zákrutách nám výkon netrhal volant z rúk.

    Za všetkým je riešenie, podobné tomu, aké našla firma Haldex pre Saab, keď v osemdesiatych rokoch pripravovali auto na rely.

    Napriek klasickej koncepcii automobilu s motorom uloženým vpredu a pohonom prednej nápravy nie je vozidlo agresívne nedotáčavé.
    Keď sme Leonu dali pred zákrutou čas a správne zvolili uhol nájazdu, nedotáčavosť bolo možné veľmi presne predvídať a korigovať.

    K dravosti prispieva diferenciál s obmedzenou svornosťou VAQ. Nefunguje len na čisto mechanickom alebo hydraulickom princípe, je ovládaný elektronicky.Maximálna zamykacia sila lamiel je 1 600 Nm, v extrémnom prípade môže byť celý krútiaci moment motora prenesený na jedno koleso.
    Podobně to bude mít i Golf GTI PP

    Závěr z různých článků byl takový, že VAQ funguje stejně, nebo skoro tak dobře jako mechanický samosvor (špéra) a navíc ti netrhá volant z ruky.

  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 17.08.14  21:30

    « Re: HH

    Co jsem se docetl, tak by mel byt VAQ "temer tak dobry jako klasicky mechanicky samosvorny diff" (ktery jeho system?). Tezko rict, mam v prevodovce jen ten hardware. Kazdopadne i ten ma ve svych nezavodnich verzich jenom urcite procento svornosti- cim vyssi to procento podle jeho konstrukce je, tim je auto min pouzitelne v provozu, nehlede na svou zivotnost. Silne ve zkratce. Jake skutecne % svornosti ma potom VAQ neudal jeste nikdo. Koncernem citovanych 100% je samozrejme pitomost, vyrvalo by to volant z rukou a auto by zatacelo nekontrolovatelne do vsech stran "za roh".
    Elektronicke nahrazky jako treba XDS nepomuzou co do odstraneni nedotacivosti predokolky nicemu, jde jenom o pribrzdovani vnitrniho kola. O co jde predevsim je poslat cast krouticiho momentu na kolo vnejsi a to se nedeje.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 17.08.14  17:51

    « Re: HH

    Nějaké velké překvapení to asi nebude, v principu přece obdobně funguje i klasický mechanický "samosvor".
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.08.14  15:30

    « HH

    V autoexprese majú na dlhodobý test GTI Perf. Najzaujímavejšie je ich konštatovanie, že ich GTi nanovo učilo, aká môže byť jazda s predokolkou, a to vďaka samosvoru VAQ, keď na rozdiel od bežnej predokolky, pri ktorej treba dať nohu z plynu, akonáhle auto začne nedotáčavo vystreľovať zo zákruty, pri GTI PP treba ešte pridať a auto namiesto vyletenia zo zákruty lepšie zatočí: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto poterienko

    poterienko 17.08.14  11:15

    « Přihlašuji se

    Pro někoho je dovolená sednou do letadla a vyvalit pupek na pláži, pro někoho auto plné plechovek leča, co jede po dálnici stovkou, aby zbyla nafta na cestu zpět, pro někoho lezení po horách a pro někoho je to práce, která ho baví.

    [odkaz]

    ps: Není to fotka pro novomanžele, protože je vytažená z brutálně podexponovaného rawu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…