Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 22.08.14 16:08
« Re: HH
Obecný trend ke dvou párům dveří nezpochybňuji, viz "4dv. coupé", nebo |Mazda 3 MPS, aktuální FocuST III, CRS, Fabia RS..., v tomto směru je nově i 3dv. verze Leonu spíš výjimkou. Přesto mi právě u hh dává 3dv. verze větší smysl, než u běžné verze hb. -
Leg 22.08.14 15:08
« Re: HH
Ja súhlasím, že zvolená kombinácia Limestone/18"/5dv vyzerá trochu ospalejšie, než by bolo pre 300 koní naporúdzi (čo mi ale vadí viac je ten hrozný klavírny lak a modré svetielka a ručičky vovnútri). Ja osobne by som v mene dizajnu volil 3D a 19" neerkové kolesá, limestone by som s ohľadom na kritický nedostatok vhodných farieb zobral na milosť. Faktom ale je, že v dnešnej dobe už začína byť karoséria bez zadného páru dverí prežitkom, ak sa teda nebavímo o okrajových segmentoch ako mestké nákupné tašky alebo naopak drahé športiaky a luxuské gétečka. Dokladuje to nielen pomalé vymieranie trojdverového hatchbacku nesprzneného snahou vytvoriť z neho pseudokupé, ale takisto aj pomerne veľký boom štvordverových kupé - čo je samo osebe vcelku slušný oxymoron. Prečo to tak je? Jediná deklarovaná výhoda je pre podstatnú časť (povedal by som že väčšinu) neprekonateľnou prekážkou, v dnešnej dobe proste ľudia nemajú chuť sa rákosiť cez dieru na zadné sedačky, nebodaj ak má človek dozadu gurtovať malé deti do sedačky alebo naopak potrebuje zviesť niekoho staršieho. No a ďalšia vec je, že človek si rád a často na zadné sedačky odloží tašku, sako, bundu. To sú benefity druhého páru dverí, ktoré bohužiaľ väčšinou dobrý pocit z väčšej torznej tuhosti či nižšej hmotnosti alebo výhody týkajúce sa ľudí vyššej postavy (pohodlnejšie nastupovanie, šírka interéru a lepší výhľad) nemajú šancu kompenzovať. -
white label 22.08.14 13:54
« Re: HH
Dovolím si nesouhlasit. Právě u studie R400 se uvádí, že by se v případě výroby jednalo výhradně o třídv. verzi. Na co by byla VW nějaká snížená (nemyslím světlou výšku) 3dv. verze Golfu? Na to má přece sb Scirocco. Klasický třídveřový hb typu Golf je pro hh skvělé řešení, umožňuje neomezenou prostornost/variabilitu vzadu, pohodlnější přístup na přední sedačky, lepší výhled do stran a více místa na šířku vpředu (zejména u vyšších postav) i vzadu. Dále vyšší torzní tuhost karoserie, nižší hmotnost a výrazně sportovnější vzhled (z profilu). Ne náhodou byl první GGTI výhradně jako třídveřový hb, podobně jako P 205 GTI a další.
Naopak jedinou výhodou pětidveřového hh je pouze snazší nástup na zadní sedadla a v případě těsného parkování menší úhel otevření dveří nutný k nasednutí dopředu (díky kratším dveřím). Tato výhoda se uplatní zejména při kratších cestách a logicky nejvíc v případech, kdy nasedají/vysedají jen cestující vzadu a na místě spolujezdce sedí někdo, kdo nevystupuje . Ale např. na delší společné rodinné cesty to není zdaleka tak podstatné, protože prostornost zůstává zcela! neomezená (na šířku je naopak o něco málo širší).
Mně zase naopak nedávají příliš smysl současné snížené "bubliny", tedy 3dv. hb hrající si na coupé (Mégane "coupé", Astra apod.) , které ztrácí prostornost (vzadu) klasického hb a přitom mají do skutečných sport. kupé ještě daleko. Pokud je to jen pro doplnění nabídky k 3/5dv.hb, prosím, ale jako náhrada za klasický 3dv. hb je to pro mě nedostačující.
U VW je nabídka karoserií kompaktních hh optimální, můžeš mít jak 5dv./3dv. klasický hb (Golf), tak sb (Scirocco). ;-)
Samozřejmě, že Golf R mohl mít výraznější (po vzoru GTI) barevnou linku vpředu (naposledy ji měl nejrychlejší Golf ve II.g.), např. v pro něj typickém ostínu Lapiz Blue, ale modrou už má dnes u VW vyhrazena ekologie (e-Golf), proto žlutá na studii R400. Na druhou stranu by modrá (nebo i žlutá) linka omezovala vhodnou kombinaci barev minimálně podobně jako červená linka u GGTI.
Když se tedy vrátím na začátek tvé reakce, tak to, že je Golf R dostatečně nenápadný i ve 3dv. verzi a přitom působí podstatně sportovněji je právě jedna z mnoha věcí, která mi u 3dv. verze naprosto vyhovuje. -
iudex 22.08.14 12:58
« Re: HH
Naopak 5dv. a 18ky dobre ladia s úmyselne nenápadným charakterom Rka (ktoré je dokonca nenápadnejšie/nezvýraznejšie, ako GTI). Ako na to poukazuje Thomasino, trojdverový Golf má identické línie, ako 5 dverák a na trojdverák, ktorý sa logicky moc na praktickosť nezameriava, je vzadu zbytočne vysoký. Ak by mal byť trojdverový G R nápadnejší, mal mať odlišnú karosériu od 5dv., teda dynamickejšie línie, ako aj nápadnejšie doplnky či farby.
Skrátka podľa mňa mal už G R vyzerať tak, ako vyzerala štúdia R400: [odkaz] -
white label 22.08.14 12:02
« Re: HH
Cov
Pro mě jsou zajímavé jen dva eRkové Golfy, G4 R32 (komplet v originálním stavu včetně sofistikovaného továrního výfuku) a současný G7R.
Testovaná konfigurace (5dv. a zákl. pětiramenné 18") G7R mi přijde na nejRychlejšího Golfa příliš běžná/"rodinná".
-
Covenant 22.08.14 08:40
« Re: HH
white label
Ten zvuk šestiválce je nádhera... Dřív dělali delší testy, ale ten streem je limituje na 7 minut a když tam pak dají i ty předchozí verze s omáčkou...je fakt, že tentokrát to bylo nějak kratší.
Ale co jsem chtěl názor a srovnání k mé volbě auta VS Rko, tam jsem se od nich dozvěděl pře SZ ještě před videem...v tomhle jsou lepší než jiní a v pohodě dají řeč ;-) -
white label 21.08.14 23:16
« Re: HH
Cov
Viděl jsem to už, na rozdíl od EVO, TG a Speedu (i některých minulých dílů) poněkud odfláklý test, A chyběl jim tam G5 R32 o kterém se aspoň mohli zmínit. Co mi nejvíc rvalo žíly byl ten zprzněný G4 R32, takový klenot a někdo tam dá zadní lampy jak z polské burzy, 8-s
Nebyly tam ani origo kola (stejně jako u VR6), ale ty se ještě daly u R32 vydržet.
A jestli je LSG hnědo!šedá, tak jsem asi barvoslepý, šedohnědou bych jim ještě odpustil. ;-) -
woody-alien 21.08.14 18:37
« Re: HH
wl: Přiznávám, že ani já s puristickou (bez ESP, 1 airbag) zadokolkovou dodávkou nijak zvlášť nedriftoval. Tedy aspoň ne dobrovolně. >:D Na tohle byla ideální 1203-ka. zadní náhon, rozvor 232 cm !!!!!, posez přímo nad předními koly, chování splašené krávy....divím se, že jsem ještě na světě. >:-[] Ale na druhou stranu jsem živoucím důkazem toho, že to s těmi "pojízdnými rakvemi" není zas tak žhavé. Holt si člověk musel dávat větší pozor. ;-)