Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI DSG Comfortline 81kW CNG

6,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Auto, se kterým můžu jet na plný plyn Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: CNG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 424 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,5

Popis vozu

Prolog
Tento test píši až po najetí 45000 km po, kterých se dá napsat, že už něco o autu vím. Na úvod o tom co bylo. Osobně jsem jezdil s několika vozy různých značek. Domácím vozem byla Octavia r.v. 01 po facelifu 1.6 MPI 75kW Collection (něco mezi ambiente a elegance). Spokojenost s tímto autem naprostá (s přihlédnutím k daném r.v.). Jedné co se za tu dobu na autu neplánovaně vyskytlo je výměna lambdy sondy, což je u tohoto modelu známa závada u mě se stává „maximálně 2x za deset let“. Nicméně dva airbagy a ABS rozhodly o tom, že bezpečně jsem se už necítil. Já sám jsem nikdy bouračku neměl, ale stačí ve městě, když Vás někdo dá z boku v 30 km/h a tato recenze by tu nebyla.
Ještě něco o mě. O auta a trh s novými auty se zajímám od revoluce, takže znám jednotlivé modely a jejich výbavy poměrně dobře.
Jak jsem vybíral
Požadavek zněl jasně = vyšší bezpečnost pro posádku vozu (já a můj 6-letý syn). Byl konec ledna 2015. Na začátku jsem si zkusil nakonfigurovat vysněný model (později se dozvíte který), ale cena okolo 660t byla zbytečně vysoko. Základní požadavky:
a) Cena do 500.000 Kč a benzín (diesel nechci z více důvodů … většinou krátké cesty po městě … prostě nechci)
b) Maximální bezpečnost 5*
c) Místo pro posádku větší než Octavia I. gen (to splnily opravdu všichni :-)
d) Kufr minimálně 450 litrů
Preferované vlastnosti:
e) Nízká spotřeba
f) Automatická převodovka
g) Asistenční systémy
Rozhodování probíhalo v době, kdy stál benzin cca 36 Kč. Pojďme to vzít postupně. Kombíky v nižší třídě můžeme vynechat, protože nesplňují požadavek jak na velikost vzadu, tak nabídka asistenčních systému je chudá. Premiové značky můžeme taky vynechat. Jasným favoritem na začátku byla Octavie, takže většinu aut budu srovnávat s tímto autem. Škoda Rapid – kus velkého auta za dobré peníze, ovšem pokud chcete automat, dostáváte se na 500t a tím už do vod Octavie. Hyundai i30 nebo Ceed v kombíku – zajímavé alternativy, ale bohužel pouze na papíře. Cenově bude i30i a Ceed vždy lepší než Octavia, ale odradily mě dvě zásadní věci: a) neskutečně štvavá kampaň proti Škodě (nejde o to, že to je proti Škodě, ale ten způsob komunikace je prostě strašný, reakce Škody mi přijde mnohem vtipnější) a za b) jestli se Vám to podaří, tak někdy zkuste vedle sebe postavit i30 nebo Ceed a octavii nebo golfa a začněte mezi nimi přesedat, rozdíly v ergonomii a hlavně ve zpracování interiéru najdete okamžitě. Musím uznat, že design aut porovnávám hlavně vevnitř, protože většinu času (stejně jako vy) trávím v autě.
Zkušenost s interiérem Focuse mě utvrdil, že konstruktéři museli při navrhování velikosti středové konzole udělat chybu a to v řádech centimetrů. Astra (ne ta nová) je pěkně provedená, jenomže 1,5 tuny vyžaduje výkonný motor a ten bude papat. Vyzkoušel jsem i Mégane, který je na tom lépe než focus v interieru, ale jeho kombinace benzinu a automatu je tristní. 308 právě přišla, moderní motory dobrý design, ale ...dotykové ovládání všeho (i když androida můžu) mě přesvědčilo, že toto pro mě není. V průběhu zkoušení různých aut (únor 2015) jsem se projel v Octavii s DSG ve výbavě L&K. po tom co jsem mimoděk zjistil, co umí adaptivní tempomat a hlídání jízdních pruhů jsem se zaměřil už pouze na auta která tuto funkci mají.
ACC – podstatný důvod v rozhodování
Adaptivní tempomat dokáže velmi ulehčit život řidiče - reguluje za Vás rychlost. Zvláště v kombinaci s automatem to dává větší smysl. Ovšem není ACC jako ACC. Ford to sice nabízí, ale pod 30 km/h to nefunguje. Modely, které nabízí ACC až do úplného zastavení: Golf, A3, Octavia, Leon, Astra (pouze lepší motorizace), Mercedes A a B, Polo. Postupně jsem o tomto systému studovat více a více (youtube zafungoval skvěle). A našel jsem ještě jeden důležitý parametr a to je elektronická ruční brzda. ACC s tímto nebo s klasickou ruční brzdou je podstatný rozdíl:
Octavia, Leon – kombinace ACC+DSG = auto dobrzďuje za autem až do zastavení, ale jakmile stojíte auto napíše ať sešlápnete brzdu, po cca 3 sekundách na vás pípne důrazně, a opět vám červeně napíše, ať sešlápnete brzdu a po dalších 2 sekundách se klidně rozjede do auta před vámi.
Golf - kombinace ACC+DSG = auto dobrzďuje za autem až do zastavení, ale jakmile stojíte, tak auto využije automatickou brzdu a stojí bez jakékoliv vaší pomoci. Až se auto před Vámi rozjede, tak vás auto upozorní, že můžete jet. Rozjetí probíhá buďto ťuknutím do plynu nebo smáčknutím tlačítka na volantu (mimochodem v superb i octavie nemá ovládání ACC na volantu, ale na samostatné páčce - vlevo na sloupku volantu pod klasickou páčkou).
Musím uznat, že tato zkušenost mě výrazně ovlivnila ve výběru. Výběr se zúžil na Leon, Octavii a Golf. Jak jsem již psal na začátku, preferuji nižší provozní náklady, tudíž jsem zvolil kombinaci 1.2 TSI a DSG. Když si cenově porovnáte tyto modely s touto motorizací tak nejlevnější bude Leon, potom Octavie a poslední je Golf. Ovšem když navštívíte prodejce a začnete se pídit, jakou slevu jsou ochotni vymyslet pro Vás. Tak se pořadí změní - první je Leon (zde je snad nejlepší poměr mezi cenou, užitnými vlastnostmi, výbavou a designem), ovšem na druhé místo se dostane Golf a daleko vzadu je Octavia.
Konkrétní čísla Golf Variant 1.2 DSG je cenově stejně jako Octavia liftback 1.2 DSG samozřejmě při stejné porovnatelné výbavě. To znamená, že Octavia v kombíku je draží o cca 30t než golf. Musím uznat, že Octavia je větší auto, ale pouze na zadních sedačkách, vpředu je golf větší než Octavie. Kufr je v této motorizaci skoro stejný.

Jak jsem kupoval – cenové srovnání
Po rozhodnutí, že to bude Golf Variant jsem se začal soustředit na motorizaci a provozní náklady. Do porovnání uvádím 1.2 TSI 77kW DSG (benzin) a 1.4 TGI 81kW DSG (plyn). Základní rozdíl v ceně 60t vypadá hrozivě. Nicméně po nabídce „modré slevy“ ve výši 20t pro vozidla na plyn od importéra jsem začal počítat. Tabulková spotřeba plynu 3,5 kg/100km tj. reálná spotřeba 4 kg (dle spritmonitor.de), cena 25 kč/kg (jezdím okolo jedné čerpací stanice cng denně do práce, což považuji také za podstatné při rozhodování) tj. cena za km 1,00 Kč. Benzin bude reálně jezdit za 6,5 l/100 km cena benzinu 35 Kč/l tj. cena za km 2,27 Kč. Rozdíl při opatrnosti činí 1 koruna na ujetý kilometr, takže 40000 Kč rozdílu v nákupní ceně mám za 40000 km zpátky. Někteří namítnou, že TGI má oleje po 15000km a TSI po 30000km. Vzhledem k tomu, že kupuji jako občan a hodlám auto používat i za deset let, tak je vám jasné, že bych stejně i u TSI šel na výměnu oleje po 15000 km.
Realita 2016 - je podstatně jiná - rozdíl už je jen cca 50 haléřů na km, ale až půjde benzin zase nahoru, což je pravděpodobné stejně jako to, že bude mít náš pan prezident virózu, tak já budu v klidu.
Jak jsem s ním jezdil
Základním poznatkem je to, že jízdní vlastnosti jsou skvělé. Důvod rozložení hmotnosti a XDS. Auto jsem si nechal zvážit a suchá hmotnost je 1320 kg + 15 kg plny + 45 kg benzinu (55 litrů) = 1380 kg (to tvrdí i výrobce). Ovšem poměr mezi přední a zádní nápravou je téměř ideální resp. při obsazení řidičem to je 55:45. Když je plná nádrž plynu + benzinu + čtyři osoby (2x75kg+2x30kg) + 100 kg v kufru ... no prostě rodinná dovolená má poměr hmotnosti cca 50:50. Ovšem vyskytla se i drobná chybička, pouze při rozjezdu do kopce je cítit odlehčení předku mírným prokluzem kol (pneu to není - letní jsou sice „ECO“, ale zimní mám Continental TS850 rozjezdy se nezlepšili) … je to drobná vada se kterou se dá bez problému žít (na rovině bez problému).

Shrnutí
Golfa mohu jen doporučit. Plynu se bát nemusíte. První ceny v konfiguraci se nebojte a nechte si udělat nabídku. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

Silné stránky

ACC, využití vnitřního prostoru, ticho

Slabé stránky

nemožnost objednat elektrické zadní dveře

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Intermobil Znojmo - zcela profesionální, vždy se snaží vyjít vstříc (ovšem stopstart nevypnou)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Intermobil Znojmo - můžu jen doporučit, opět domluvíte se na čem potřebujete - díky ochotě prodejce - objednal jsem auto v sobotu (poslední den v měsíci) úspora 11.000 (následující měsíc se zvyšovaly ceny).

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

vše funguje tak jak má, ovšem 40t km nic není, takže uvidíme po 100t

praktičnost
9

mým potřebám dostačuje (ale elektrické zadní dveře by se hodily)

prostornost
9

na velikost auta super, ale touran to není

jízdní vlastnosti
10

super - po zkušenostech s více auty této třídy a podobným výkonem (v ostré nebo táhlé zatáčce je krásně cítit pozitivní vliv XDS)

jízdní komfort
10

adaptivní podvozek jsem nechtěl, tak to řeším 15" disky s pneu 195/65, takže "kočár"

provozní náklady
9

první výměna oleje 3,5t km a pak po 15t km, chtěl bych si auto nechat dlouho

náhradní díly
9

no ta srnka, které jsem vytetoval RZ na bok, stála pojišťovnu hodně

výkon motoru
8

papírově 81kW/200Nm, v reálu je to určitě víc, ale zatím neměřeno

spotřeba
10

dlouhodobá spotřeba 1,00 Kč/km, sportovní jízda 1,3 Kč/km ... to nepotřebuje komentář

hlučnost motoru
9

ze začátku jsem ho neslyšel, teď už o něm vím, ale ten zvuk nic extra

kvalita sedadel
9

sedačky v comfortline jsou ideál pro dlouhé cesty, ale bederní opěrku jsem musel vylepšit

brzdy
9

plná spokojenost, ale radši se dívám do zpětného zrcátka

zavazadlový prostor
8

podlaha krásně rovná (lícuje jak s prahem, tak sklopenými sedačkami), pro moje potřeby OK


Více o modeluVolkswagen Golf A7/AU (2012-dosud)
VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den

Vedle tradičního Golfu GTI můžete sáhnout i po…

Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu! Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu!

Jak bude vypadat příští Volkswagen Golf již osmé…

 





Blesk.cz

Polsko na lavici obžalovaných. Sporný zákon o Nejvyšším soudu přezkoumá unijní justice

Polsko na lavici obžalovaných. Sporný zákon o…

Evropská komise (EK) žaluje Polsko u unijního soudu kvůli přijetí zákona o polském Nejvyšším soudu, který podle…

Další problém Trumpova muže: Obnažoval se prý na večírku. Bílý dům za ním stojí

Další problém Trumpova muže: Obnažoval se prý na…

Kandidáta amerického prezidenta Donalda Trumpa na soudce Nejvyššího soudu USA Bretta Kavanaugha obvinila z…

 

iSport.cz

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent: Dáváme si do držky!

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent:…

České ženské judo v posledních letech skomíralo, reprezentantky chyběly od roku 2012 na všech vrcholných akcích.…

Čechovi se klaní v Anglii. Tak si ho pamatuji z Chelsea, říká expert

Čechovi se klaní v Anglii. Tak si ho pamatuji z…

Znovu slyší chválu ze všech stran. Český brankář Petr Čech vychytal při výhře Arsenalu s Evertonem 2:0 první…

 

Reflex.cz

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř, než před ním, řídí ho PR tým, tvrdí Petr Ježek

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř,…

Padouch, nebo hrdina? Europoslanec Petr Ježek, který se rozešel s hnutím ANO, se necítí jako zrádce, za kterého…

17 procent Britů by chtělo žít věčně a dalších 26 procent se chce dožít více než 100 let

17 procent Britů by chtělo žít věčně a dalších 26…

Legendární britská rocková skupina Queen se v roce 1986 ve své písni „Who Wants to Live Forever“ ptala, kdo chce…