Recenze

Esko (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Audi A6

7,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Stázička Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:271000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2987 výkon [kW]: 171 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Auto jsem koupil v Auto Barfus, v červnu 2016, s 250000 najetými kilometry. Jezdilo v Německu, odkud mi ho v Barfus zařídili přes místního dealera Audi, kdy byla vedena celá servisní historie. Bylo ve velmi dobrém stavu, v interiéru trošku ohmataná řadící páka a trošku volant, to se dá čekat u tohoto typu auta. Lak auta bez koroze.

Moje cesta k A6 byla docela dlouhá, dlouho jsem přemýšlel, jaké auto koupit, a potom vybíral. Postupně jsem přišel na to, že mě moc neuspokojí VW/Škoda, protože jsem vlastnil Octavii druhé generace, a ani větší a silní VW passat nebyla od mé octavie ne moc rozdílná (pokrok byl z mého pohledu malý). Kandidáty tedy nakonec byly prémiové značky: BMW 530d kombi, BMW 330d kombi, Audi A4 3.0 TDI. Všechno silné dieseli. Už jsem měl dost náchylných 2.0 tdi se skoro stejnou spotřebou.

Jako první jsem se byl projet v BMW 530d. Auto mě uchvátilo svojí sportovností vevnitř - pohodlné sedačky, spoustu elektroniky a pohodlí. Líbil se mi také trochu svéráznější interiér, v A6 se mi zdá interiér, ale i tak povedenější a útulnější.

Špatný pocit jsem měl z pověsti BMW řady e61, kdy mi kamarád řekl, že auto bylo navržené horkou jehlou. Motor vydrží a má lepší spotřebu než 3.0tdi, ale zbytek…Špatný dojem jsem měl také z Idrive a sportovnějšího podvozku a větších 18' kol,dost to drncalo na sebemenších hrbolech.

BMW byl vždy můj sen, sám si rád občas střihnu sportovnější jízdu, ale jinak preferuju spíš komfort a silný motor na předjíždění před tvrdým podvozkem a podobnými vychytávkami. Proto nakonec vyhrála A6. Hodně jsem také chtěl manuál. Drahých oprav se obávám a mám lepší zážitek z jízdy.

Pak jsem se byl projet v jednom bazaru z A6 manuál, a byla to paráda :-). Dlouho jsem hledal než jsem našel v blízkosti tuto kombinaci s manuální převodovkou. Na konec rozhodly asi tyto faktory:

- Dostupnost lehce ojetých koncernových dílů za dobrou cenu
- Design - nadčasový, neokoukaný, líbil se mi nejvíc z celé trojice
- Luxus, motor, zkrátka je to dobré auto - víc se rozepíšu níže

Moja A6 má bohatou výbavu: Uvedu jen to nejdůležitější:

- dřevěné obložení, měl jsem zněj strach, ale vypadá skvěle
- Audio systém changerem a ovládáním na volantu
- původní 18' litá kola, jsem vyměnil za 16 z důvodu většího poholdí a netrpí tolik podvozek. Říkejte si o mě co chcete  Jde mi hlavně o jízdu a vytrvalost
- Navigace s mapami celé Evropy
- Bluetooth hands-free (s iPhonem funguje perfektně)
- Bi-xenony
- Samostmívací zpětná zrcátka
- Dešťový senzor
- Tempomat
-pohon quattro
- Led diodová zadní světla – to bylo podmínkou 
- Automatická klimatizace, zrcátka a okna v eletrice (to je asi samozřejmé)


U dealera jsem si nechal dodělat ještě tažné zařízení, které sice vůbec nepoužívám, ale jednou budu na kola apod

V této recenzi se snažím hlavně popsat, jak jsem vybíral, a auto, které jsem si vybral. Neříkám ale, že si každý musí vybrat

Silné stránky

Motor - přeplňovaný šestiválec se 171 kw, jehož síla graduje v nízkých otáčkách (kde má také krásný zvuk). Díky manuálu je navíc všechen výkon skrz rychlé podřazení okamžitě dostupný nešikovnosti řidiče. Není zde tupý moment vyčkávajícího automatu. Na silnici je obvykle jen málo silnějších aut, což už si ověřila leckterá oktávka snažící se mě předjet v kopci ;)

Motor bohatě zvládá rychlé předjíždění kdekoliv, pružné zrychlení ve městě, zároveň ale standardně dokáže být neslyšný a klidný ve standardních provozních otáčkách (1500-2000). V podstatě v jakýchkoliv otáčkách však dokáže slušně zatlačit do sedaček :)

Manuální převodovka není rozšířená a všichni se mě ptají, proč sis to nekoupil v automatu. Zjišťoval jsem si hodně informací a musím říct, že dvouhmotový setrvačník a celková spojka má velkou výdrž a je možné najet i 500 000 Km. Já jezdím s meziplynem protože silný motor klade velký odpor při necitlivém zacházení se spojkou.Do řazení jsem se zamiloval a je opravdu dobrý pocit trefit vždy správnou rychlost a otáčky. Dává to emoce do „nudného kombíku“

Komfort a bohatá výbava - velmi pohodlné sedačky, robustní interiér a spousta výbavy, která usnadňuje život (viz výše). Motor je velmi tichý, na slušné dálnici slyšíte v podstatě jen šum větru, což velmi zpříjemňuje cesty na dlouhé vzdálenosti, kterých mám hodně. Vůbec pro dálnice je to výborná volba - ticho, tempomat, pohodlí... Jedete si 150 ani o tom nevíte, posloucháte hudbu, tempomat se stará o vše a cesta příjemně ubíhá. Toto bohužel neplatí pro tankodrom jménem D1 ;)

Komu bych vůz doporučil? Všem těm, kterým už dvou litrové diesely lezou krkem a chtějí konečně pořádný kus auta za stejnou cenu Octavie.

Slabé stránky

- spotřeba o 1,5 litru vyšší než zmiňované 2.0 TDI
- pohon quattro přidává na hmotnosti 200 kg, to stěžuje obratnost vozu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto Barfus, celková spokojenost. Někdy déle čekám na náhradní díly.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Barfus, auto dovezeno dle představ. Jen měl poškrábaný zadní nárazník. Což se muselo přelakovat.

 


Další vozy Audi A6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluAudi A6 C6/4F (2004-2012)
Premiéra nového Audi A6 je za dveřmi. Na internet unikly jeho první snímky Premiéra nového Audi A6 je za dveřmi. Na internet unikly jeho první snímky

Pátá generace Audi A6 se světu oficiálně představí příští…

Jízdní dojmy s Audi A6: Komfortní kancelář na kolech Jízdní dojmy s Audi A6: Komfortní kancelář na kolech

Na silnicích v okolí Porta jsme vyzkoušeli Audi A6 sedan,…

 





Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…