Recenze

Čybuk (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Stilo Multiwagon JTD Actual 85 kW

8,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Stilo Rok výroby 2003 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 255 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Auto jsem koupil v červenci 2003 v Autocentru Dojáček jako nové. Jednalo se o vůz ve výbavě Actual s motorem 1.9 JTD 85 kW a 5 stupňovou převodovkou. Tehdy stálo rovných 540 tis.Kč.

Silné stránky

Výkonný úsporný motor, velký prostor.

Slabé stránky

Silentbloky na zadní nápravě, odešly v cca 70 tis. km

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

50000 km porucha relé s pojistkami ve skříňce u akumulátoru.
80000 km výměna silentbloků na zadní nápravě.
90000 km preventivní výměna rozvodů.
Od cca 60000 km občas zlobil elektronický indikátor hladiny oleje (výměna při 70 tis.km)
V září 2010 při cca 95000 km jsem měnil čelní sklo rozbité na D11 kamínkem od kamionu. Cena 11000 Kč včetně práce, většina hrazena z pojištění skla.
Veškerý výše uvedený servis proveden v Autocentru Dojáček v dobré kvalitě za solidní cenu.

V roce 2011 při cca 100000 km jsem začal chodit do neznačkového servisu, což se mi zle vymstilo (viz. níže)...:

110000 km prasklý chladič-výměna a následná totální destrukce motoru, kdy soukromý neznačkový servis nezjistil vadné těsnění pod hlavou a mechanik vyměnil pouze chladič a ke všemu to ani dobře neodvzdusnil. Původní chladič ale praskl vlivem vyšších tlaků, kdy motor tzv. "bral vodu". Při první delší jízdě v červenci 2012 následně došlo k zadření a úplnému zničení jinak velmi spolehlivého motoru.
Podle vyjádření autorizovaného servisu se mechanik dopustil kromě nerozpoznání toho, že motor bral vodu i dalších chyb. Chladící okruh patrně dobře neodvzdušnil a ke všemu ještě prozatímně nalil pouze destilovanou vodu (asi si nevěřil s opravou, jinak si to nedovedu vysvětlit). Po několika krátkých jízdách, kdy bylo cítit z motoru něco spáleného, mne ujišťoval, že se vypaluje nový chladič... Při první (a poslední) delší dálniční jízdě po této opravě došlo k náhlému kolapsu motoru s fatálními následky pro motor včetně turba.
Samozřejmě jsem si na nikom nic nevzal a ani to nemělo smysl řešit (do servisu jsem to dal "na dobré slovo" jak se občas v životě stává) a tak nebyla šance s reklamací normální cestou uspět. Auto jsem následně prodal s velkou ztrátou jako nepojízdné. Škoda tedy byla cca 100 tisíc Kč, po započítání zbytkové ceny vozidla (jako cena za ND) o něco nižší. Možná jsem měl auto opravit použitými díly, což snad nový majitel takto řešil. Takže aspoň věřím, že auto jezdí dál, jelikož jsem ho udržoval celou dobu až na tento náhlý zádrhel, ve velmi dobrém stavu.

Za dobu provozu auta (přesně 9 let) jsem navíc kupoval dvě sady letních pneu Pirelli P6 v rozměru 195/65 R 15 a jednu sadu zimních pneu téhož rozměru (Barum Polaris 2).
Původní akumulátor Magnetti marelli vydržel do prosince 2010, tedy úctyhodných více než 7 let. Nahrazen akumulátorem Varta za cca 2500 Kč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Autocentrum Dojáček odvedl bezchybnou práci včetně pravidelného servisu až do 90000 km.

Od cca 100000 km jsem ke své škodě začal chodit do soukromého neznačkového servisu a bylo brzy "vymalováno". Tím nechci nijak kritizovat jiné neznačkové servisy, vše je vždy o lidech. Sebekriticky uznávám i část viny já, protože jsem v životě měl už víc než 10 aut a celkem jsem najel cca 600 tis.km, takže jsem měl být při svých zkušenostech víc důsledný. Na jedné straně jsem do auta celou dobu co jsem ho měl, dával nejkvalitnější předepsané oleje a měnil je častěji než byl servisní interval, jezdil na prémiové nafty a na straně druhé jsem se nakonec spolehl na kvalitu práce malého servisu. Servis patřil člověku, kterého jsem mnoho let znal, nicméně chyba se může stát každému. Bohužel ji málokdo dokáže přiznat a byl to i tento případ... Velké poučení do budoucna a to nejen pro mně.

Závěr

Auto sloužilo vždy dobře, o jeho špatném konci ať si každý udělá názor sám...

 


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Do 110000km bez problémů. Pak spíš smůla na soukromý neznačkový servis než vážná porucha.

praktičnost
10

Velmi praktický vůz vhodný na delší cesty.

prostornost
9

Velmi prostorný interiér i zavazadlový prostor.

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobré jízdní vlastnosti.

jízdní komfort
9

Úsporný motor, nízká spotřeba.

provozní náklady
9

Náklady úměrné provozu úsporného dieselu, který však vyžaduje pravidelný servis a kvalitní oleje i naftu.

náhradní díly
9

Dostupné díly většinou za rozumnou cenu.

výkon motoru
9

Výkon dostačující, motor táhnul lépe než TDI u Octavie, se kterými jsem se párkrát svezl. Bylo to znát i na dálnici, kde jsem v táhlých stoupáních většinu Oktávek předjížděl.

spotřeba
9

Velmi dobrá 5,8 - 6,2 litrů na 100 km

hlučnost motoru
8

Studený motor hlučnější, po zahřátí už běžel tiše.

kvalita sedadel
8

Při delší cestě občas únava, novější model již měl lépe tvarovaná sedadla zejména v bederní oblasti.

brzdy
10

Velmi účinné, kotouče na všech kolech.

zavazadlový prostor
9

Velmi praktický a prostorný.


Více o modeluFiat Stilo 192 (2001-2006)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Fantastická zvířata podruhé: Lákají na efekty a hrdiny, které chceme vidět

Fantastická zvířata podruhé: Lákají na efekty a…

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny jsou v kinech. Nový příběh J. K. Rowlingové se staronovými postavami…

Následky Plekancova tahu? Vondráčková přijde o statisíce na alimentech!

Následky Plekancova tahu? Vondráčková přijde o…

Doba, kdy bral desítky milionů korun ročně, je pryč. Tomáš Plekanec (36) se po vyhazovu z NHL vrací do Česka a…

 

iSport.cz

Semenyaová o sporu kvůli hormonům: Není fér, že po mě chtějí, abych se změnila

Semenyaová o sporu kvůli hormonům: Není fér, že po…

Dvojnásobná olympijská vítězka a trojnásobná mistryně světa Caster Semenyaová o konci kariéry neuvažuje.…

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?  Vrátil se i ke konci ve Slavii

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?…

Dostal do ruky rozháraný národní tým pochybující ve vlastní schopnosti. Během osmi pracovních dnů zatočil…

 

Reflex.cz

Jaroslav Kubera z ODS je novým předsedou Senátu. Získal skoro dvakrát víc hlasů než jeho konkurent

Jaroslav Kubera z ODS je novým předsedou Senátu.…

Ve druhém kole volby získal Kubera (71), který je senátorem už 18 let, 46 hlasů, zatímco kandidát KDU-ČSL Václav…

Přelet nad Čapím hnízdem: Nový scénář pro politicky bláznivou Českou republiku

Přelet nad Čapím hnízdem: Nový scénář pro politicky…

Legendární český režisér Miloš Forman natočil svůj veleúspěšný oscarový film Přelet nad kukaččím hnízdem…