Recenze

Čybuk (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTDm Dynamic 110 kW

8,46 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Ital Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Toto auto je již můj čtvrtý Fiat (už jsem měl kromě jiných značek kdysi Fiat 127 Special, Fiat Punto a Fiat Stilo MW staršího typu) a koupil jsem ho v podstatě bleskově začátkem září 2013 v jednom autobazaru střední velikosti. Protože jsem už Fiat Stilo MW (1.9 JTD 85 kW) měl od roku 2003 do roku 2012, padl mi do oka tento zajímavý exemplář z roku 2006, oproti původnímu lépe vybavený a výkonnější model. Motor 1.9 JTD 16V Multijet 110 kW je u modelu Stilo poměrně málo vídaný. Jsem rád, že ve spojení s výkonnějším motorem je ve srovnání s mým původním Fiatem Stilo použita 6 stupňová manuální převodovka, motor tak točí při 140 km/h cca 2500 otáček.
Stav vozu při koupi byl průměrný, motor s převodovkou se jevil ve velmi dobrém stavu, brzdy vykazovaly již na první pohled velké opotřebení, celých cca 85 tis.km na ně nikdo nesáhl. Pravdou je, že mně u předchozího Fiatu Stilo MW vydržely 110 tis km, kdy jsem auto vlastnil.
Výbava Dynamic mimo jiné zahrnuje: el. ovládání oken, zrcátek i s vyhříváním, dvouzonovou atom.klimatizaci, rádio s CD a mp3, výškově nast.sedadla a volant, posuvná zadní sedadla, alarm (s čidlem vnitřku i proti zvednutí), imobilizer, defend lock, loketní opěrku mezi řidičem a spolujezdcem, ABS, ASR, EPS, posilovač dual drive, dešťový senzor, možnost otevírání i jen horní poloviny zadních pátých dveří, atd. ...

Silné stránky

Výkonný motor JTDm, který se dával i do Alfy 159 a nové Cromy; 6 stupňová převodovka, velký vnitřní prostor, automatická klimatizace.

Tento model ještě naštěstí nemá DPF. Rovněž není obětí módního "downsizingu".

Párkrát jsem se s tím už svezl i rychlostí přes 200 km/h. Z aut které jsem dosud měl, dynamikou bylo srovnatelné či lepší pouze Mitsubishi Lancer (s benzínovým dvoulitrem).

Fiat Stilo MW v této modré barvě se mi líbil na první pohled. Navíc se v kombinaci této barvy a motorizace moc nevyskytuje.

Defend lock a vypískovaná kódem komplet všechna skla.

Za ceny, za které se Fiat Stilo MW JTD dnes prodává, poskytuje hodně muziky za málo peněz (i přes následné investice do údržby a oprav jako v případě mého auta).

Přijatelné ceny náhradních dílů, repasované turbo výměnným systémem již za 6500 Kč (www-ceske-repas-turba.cz), což je super.

Slabé stránky

Odešla spojka v 86000 km, u tohoto výkonového provedení je to údajně běžné.

Auto se moc nehodí do městského provozu, vyšší výkon ve spojení s krátkým 1. a 2. rychlostním stupněm není do města to pravé ořechové. Mně to nevadí, po městě toho moc nenajezdím (mj.nemám ani nervy na to ničit auta popojížděním v kolonách, ta pravá svoboda pro mně i auto začíná až za hranicemi velkoměst...). Takže já dělám většinou delší cesty a pokud možno po dálnicích a rychlostních komunikacích.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V 84800 km prohlídka vozu po koupi a tyto opravy: preventivní výměna rozvodů, nové brzdové kotouče a destičky na celém voze, nová táhla ruční brzdy, údržba klimatizace, nový olej a filtry, nové přední pružiny a nové silentbloky zadní nápravy.
V 85500 km oprava alternátoru (menší závada vlivem zapadlého cizího tělesa dovnitř v minulosti)
V 86000 km komplet nová spojka.
Vše ve značkovém servise Autocentrum Dojáček, což je z mého pohledu velmi dobrý servis za solidní cenu.

Za dobu co auto vlastním (od září 2013) jsem s tímto konkrétním vozem ujel 18000 km, po počátečním vychytání much již posledních 16500 km bez problému.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám žádné vážnější výhrady, vše proběhlo klasickou cestou včetně zkušební jízdy a prohlídky vozu na zvedáku, sjednání pojištění přímo v provozovně bazaru atd.
Auto jsem v poledne objevil na netu a nasledně týž den navečer koupil spontánně a intuitivně během cca 1 hodiny na konci zavírací doby, takže to proběhlo vše bleskově a standardně. Poradci na záležitosti koupě auta si o mně myslí že jsem "střelec od boku" a "neřízená střela", nevyvracím jim to. Prostě my "Fiatisti" se občas takhle rozhodujeme :-).

Závěr

Přestože investice do údržby v prvních měsících po koupi vozu byly poměrně vysoké, není důvod propadat pesimismu. Pořizovací cena těchto vozů není vysoká a ikdyž to vše sečtu s náklady na opravy a servis, tak ve výsledku nejsem ani na 2/3 ceny ojeté Škody Octavie 1,9 TDi combi s podobným počtem najetých km. A to má nejrozšířenější Oktávka jen 77 kW (pominu li motorizaci 2.0 TDi s ještě vyšší cenou). Takže vše celkem OK, auto slouží již přes 2 roky spolehlivě, měním jen olej filtry, koupil jsem nový akum. a raději tankuju OMV MaxxMotion Diesel (neznám pak žádné problémy s EGR ventilem, kouřivostí a emisemi, auto startuje i po delší odstávce ihned).

 


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Auto jsem koupil jako ojeté, takže výměnu brzd a spojky beru jako spotřební materiál.

praktičnost
9

Prostorný, pohodlný a výkonný vůz.

prostornost
9

Prostor srovnatelný se Škodou Octavia II.

jízdní vlastnosti
9

O něco vyšší těžiště, nemá ale podstatný vliv na ovladatelnost.

jízdní komfort
9

Vzhledem ke konstrukčnímu stáří vozidla jde o komfortní a pohodlné auto. Na kolech 205/55 R 16 je to pro jízdní vlastnosti optimum.

provozní náklady
8

Údržba dieselu si vyžaduje větší péči.

náhradní díly
8

Dostupné za rozumné ceny.

výkon motoru
10

Velmi dobrý výkon, vhodný na delší jízdy po dálnici a lepších silnicích. Do města méně vhodné.

spotřeba
8

Používám naftu OMV MaxxMotion a jezdím při spotřebě 5,8 - 6,2 l/100 km. Dobrý výsledek na to, že nejsem řidič s úsporným stylem jízdy. Po dálnici se moc často "neflákám" v pravém pruhu rychlostmi pod 130 km/h. Pravda je, že po městě jezdím velmi málo.

hlučnost motoru
8

Studený motor má drsnější chod, po zahřátí se uklidní.

kvalita sedadel
9

Pohodlná i pro delší jízdy, lepší než u modelu ze začátku výroby.

brzdy
10

Velmi dobré brzdy.

zavazadlový prostor
10

Prostor je mírně nadstandardní ve své třídě.


Více o modeluFiat Stilo 192 (2001-2006)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu rozpadl nůž v ruce

VIDEO: Trapas zloděje na Pankráci: Při lupu se mu…

Zloděj na Pankráci vytáhl na prodavače nůž, který se mu posléze rozpadl v ruce. Domů si i tak ze svého lupu z 9.…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší výjezd fanoušků

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší…

Nedávný los kvalifikace mistrovství Evropy 2020 naservíroval české fotbalové reprezentaci výjimečného soupeře.…

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě. Rozhodne Příbram?

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě.…

To, co se ještě před několika dny jevilo jako daná věc, dostává trhliny. Nedělní domácí výbuch s Teplicemi a…

 

Reflex.cz

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich původ vás překvapí, hledat musíme ve starém Egyptě i Asii

Jak se do češtiny dostal perník a marcipán? Jejich…

K Vánocům, ale i k řadě jiných svátků v průběhu roku, patří odedávna perníčky. Jejich historie však sahá mnohem…

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde závěrečná řada intimního seriálu

Na psychoterapii ke Karlu Rodenovi: V lednu přijde…

Když jsem viděla první díl seriálu Terapie, říkala jsem si: Co to má být, kde je legrace a proč se mám půl…