Recenze

mRKEF (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16 V

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 0 Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 3 Fiat Stilo, foto 4 Fiat Stilo, foto 5 Fiat Stilo, foto 6 Fiat Stilo, foto 7
Fiat Stilo, foto 8 Fiat Stilo, foto 9 Fiat Stilo, foto 10 Fiat Stilo, foto 11 Fiat Stilo, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta pekáč Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:172240 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,4 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Kvůli počtu děcek v baráku jsem byl nucen prodat 3D Stilo JTD. Prvně jsem neplánoval další Stilo, protože dostat tři haranty do třech sedaček je v normálních autech věc téměř nemožná. Přebíral jsem například mezi Dodge Caliber, Chrysler 300C, Fiat Doblo, Fiat Multipla nebo Honda FR-V. Většina aut mě zklamala co se vnitřního prostoru vzadu týče. Nakonec jsem odsoudil všechna MPV a podobné mamakáry s tím, že haranti se tam prostě nějak narvou a je mi jedno jak. Takže jsem začal opět pokukovat po Stilu, tentokrát ve verzi Multiwagon. To je asi tak vrchol "rodinnosti", kterým jsem ochoten jezdit. Kdybych si to urovnal v hlavě už dávno, neprodal bych staré Stilo se třemi sadami kol. Naštěstí jsem jedny z nich ještě za sníženou cenu uloupil zpět od nového majitele.

Koupi tohoto krámu předcházela prohlídka několika Stil MW. V nabídce bylo i Stilo Uproad za 140 000, ale to jsem zavrhl jako předražené. Dále jsem přebíral ve středních vodách, kolem 80 000 a nakonec i v ludrách od 50 000 Kč. Na auto jsem měl limit cca 200 000, takže jsem postupně vybíral s čím dál větší rezervou do limitu. Původně jsem chtěl opět výhradně JTD 115 (85 kW), ale nakonec jsem si řekl, že zkusím benzín.

To co jsem nakonec koupil je krásnou ukázkou a poučením pro příště, že kupovat auto emocemi je naprostá blbost. Na auto jsem se jel podívat v pondělí 5. ledna 2015 a na první pohled překvapilo vskutku zachovalým vzhledem s pěkným interiérem. Následovala krátká projížďka a já byl najednou hrozně natěšenej na koupi. Po tom, co jsem pár dní nazpět prohlížel Stilo dražší a mnohem ošklivější, se toto jevilo jako dobrá koupě. Vlastní mozek jsem si vymyl natolik, že jsem ignoroval zdravý rozum a svoje poznámky na čtyři stránky, co všechno si mám na autě projít a zkontrolovat před koupí.

To, že se z koupě nebudu radovat dlouho, nastalo bohužel mnohem dříve než bych si dokázal představit. Domů auto dovezla bába a já řídil druhé. V plánu byla evidence a přihlášení, aby se vše stihlo v jednom dni. Sedl jsem do auta a vyrazil směr STK. Jedu si tak městem a dupnu na plyn a hle, otáčky letí nahoru a prd se děje. Bylo namrzlo, ale ASR nic nehlásilo a mě polilo horko. Bohužel při další jízdě se potvrdila tvrdá skutečnost, že spojka je poměrně dost vyřízená a při přišlápnutí plynu klouže. Nemusím říkat, že radost z auta byla okamžitě ta tam. Vydal jsem se do bazaru (Autogrande Holohlavy) oznámit tuto radostnou novinu. Auto bylo v komisi od externí osoby, takže se to potažmo muselo řešit s ním. Dohodl se postup, že auto nechám opravit a bazar z prodejce vytáhne nějaké koruny jako kompenzaci opravy. Protože chci auto alespoň na dva až tři roky, nechtěl jsem riskovat opravu u neznámých zdrojů a tak vše nechal udělat ve Fiatu v Liberci. Celá sranda stála 13 500 peněz, v ceně byla i výměna oleje a obou filtrů. Po opravě a dodání faktury jsem se těšil na slibovaných cca 6-7 000 Kč, jakožto slevu. Podle bazarníků se však prodejce vykrucoval horem dolem a zmohl se na prašivých 2 500 Kč. No lepší než drátem do oka.

Jako další třešničku jsem z diagnostiky zjistil, že auto je zhruba o 30 000 km stočené (ze 172 na 142) a podle zásahů a resetu servisu byly tyto akce provedeny těsně přes STK v ČR. Takže pokud někdo budete kupovat vozidlo od osoby Roman Bartovský, bydlištěm Václavická, Náchod tak doporučuji obezřetnost. Ve finále 30 000 km není v dnešní době skoro žádná hodnota, když se auta stáčí o statisíce, ale vadí mi to spíše z principu. Tachometr jsem upravil zpět na hodnotu +30 000 km. Opět si můžu sypat popel na hlavu sám, protože jsem ignoroval svoje poznámky, kde mj. stálo, že si auto mám napíchnout na diagnostiku a proklepnout vše před koupí.

Po opravě spojky bohužel nastal drobný problémek v úniku oleje, takže jsem káru opět hodil do Fiatu v Liberci. Pro sichr jsem si pořídil rozvodovou sadu včetně pumpy (2 600 Kč) a nechal to rovnou vyměnit s opravou úniku oleje, která byla údajně způsobena opotřebovaným guferem u poloosy.

Svépomocí jsem měnil svíčky a ze zdánlivě jednoduché operace se stala noční můra a akce na několik hodin. Ke všem svíčkám byly totálně připečené zapalovací cívky - konkrétně gumové převlečky, které jsou na svíčku nasazeny jako těsnění. Dopadlo to tak, že u 3 cívek ze 4 se převlečka utrhla a zůstala na svíčce. Následovalo postupně "rozpíchání" zbytku gumy kolem svíčky a vytahování pomocí drátků a vysavače s malou hadičkou. Po instalaci nových svíček nastal problém s usazením zapalovacích cívek, které se díky absenci převlečné gumy zanořily hlouběji a nedržely správně v pozici. Kupovat nové po osmi stovkách se mi fakt nechtělo, tak jsem staré cívky nahoře podepřel uříznutými kousky hadice, které je drží v pozici na svíčkách. Řešení vskutku garážnické, ale auto jede.

Klíčové věci jsou teď na autě "podělané", tak uvidíme, jak se bude dlouho jezdit, než se něco většího rozsype.

Osobní hodnocení vozidla bych shrnul zhruba následovně:

Motor a převodovka:
Několik svezení benzinovými 1.6 mě příjemně překvapilo. Auto není lenoch, motor je proti JTD neskutečně kultivovaný a tichý. Rychlost ohřevu je proti ropáku přirozeně zcela jinde. Pět převodových stupňů je dle mého názoru příkladně poskládaných, kdy se na pětku dá jet v obci kolem 50 - 60 km/h velmi lehkou nohou, ale zároveň při rychlosti cca 130 km/h motor není příliš vytočen a neotravuje hlukem. Při rychlosti kolem 90 - 100 km/h si motor ideálně přede. Trochu nezvyk je to, že JTD podává od 1500 otáček slušný zátah a tady to skoro chcípá. Člověk si musí zvyknout, že tomu musí naložit, aby se to hýbalo. S čím se pořád nemůžu mentálně vyrovnat je spotřeba mezi 7 a 8 litry (mix dálek a města). Ale s tím se musí počítat. Benzín není nafta. Svíčky taky pro změnu stojí 400 všechny a ne jenom jedna. Na dálku se mi podařilo podle počítače stlačit spotřebu i pod 6 l, ale je to už hodně o odříkání :). Reálná dálka se dá v klidu do 7 l, což je na vozidlo o hmotnosti téměř 1500 kg velmi slušná hodnota. I stará dobrá felda žrala podobně.

Exteriér:
Zpředu klasické Stilo, které postrádá efektní nárazník 3D verze, zezadu bych to přirovnal asi ke Karose L735. Díky hranatosti se s tím ale perfektně couvá, a mezi garážemi bez problémů couvám podle oka na 20 cm od překážek. Když jsem do Multiwagonu poprvé sedl, tak sem měl pocit jako v SUV. Proti 3D verzi a obecně i konkurenci je Stilo MW značně vyšší stavby. Na nastupování a poutání harantů ideální.

Interiér:
Prostoru dostatek, vpředu i vzadu. Dveře by se akorát mohly otevírat do většího úhlu. Praktičnost kufru je příkladná. Naprosto pravoúhlé tvary bez hluchých míst a jako bonus 12 V zásuvka, která není k zahození například pro cestující vzadu. Při sklopení sedadel vznikne naprosto rovná plocha, kde by se asi i dvě osoby celkem v klidu vyspaly.

Celkově vzato jsem s praktičností a funkčností vozu spokojen. Kdybych byl obezřetnější při koupi, mohlo to proběhnout lépe. Za to však nelze vinit inženýry slunné Itálie, ale pouze sebe sama. Pravda je, že nakonec jsem spíše vybíral mezi vozidly v dolní cenové s tím, že očekávám nějaké prvotní investice. A to se mi vlastně splnilo :). Vozidlo stálo 60 000 Kč a za opravy jsem do něj nasypal asi 20 000 Kč. Nutno dodat, že vše bylo v autorizovaném servisu Fiat (takže spíše dražší) a třeba rozvody byly dělány čistě preventivně.

Ke dni 19.2.2015 máme najeto necelých 3 000 km od koupě.

Silné stránky

kultivovaný motor, slušný vnitřní prostor, výborně řešený kufr, při sklopení sedadel rovná plocha, příjemnější nastupování díky vyšší stavbě auta, rozumně odstupňovaná převodovka

Slabé stránky

mikrospínače na otevírání kufru, malý točivý moment v nízkých otáčkách (přechod z JTD), spotřeba (po JTD je to jako kůl do mého židovského srdce :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ihned po koupi výměna spojky, gufera poloosy, svíčky a preventivně rozvody.

 


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
provozní náklady
6
náhradní díly
7
výkon motoru
7
spotřeba
6
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFiat Stilo 192 (2001-2006)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Malta: Ostrov mimo čas a prostor vybízí k romantice i ochutnávkám specialit

Malta: Ostrov mimo čas a prostor vybízí k romantice…

Neber slovo boží nadarmo… říkávali možná i vám vaše babičky. Ale ve spojení s Maltou nelze říci nic jiného, než…

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Český biatlon má nového krále! Slaví Krčmář, u fanoušků vyhrála Vítková

Český biatlon má nového krále! Slaví Krčmář, u…

Olympijští medailisté se podělili o biatlonové ceny. Stříbrný muž ze sprintu z Pchjongčchangu Michal Krčmář se…

 

Reflex.cz

Dakar jinak. Fotoreportáž Martina Straky z nejtěžší rally světa

Dakar jinak. Fotoreportáž Martina Straky z nejtěžší…

Rally Dakar je známá hlavně fotografiemi, jež přinášejí dramatické sportovní záběry. Poušť, duny, hory, brody,…

Budou Britové za pár let stát fronty na toaletní papír? Možný budoucí ministr financí chce svrhnout kapitalismus

Budou Britové za pár let stát fronty na toaletní…

Svrhneme kapitalismus a nastolíme socialistickou společnost, nastínil v rozhovoru pro BBC John McDonnell, který…