Recenze

BroukJ (muž 49 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Golf 1.2TSI Blue Motion

9.11 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:4500 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 179 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Automobil jsem nezakoupil, byl mi zapůjčen v autopůjčovně Rentalcars ve Velké Británii. Měl jsem ho pouze 5 dní, přesto bych se rád podělil o své dojmy.

Auto jsem si nevybral, bylo mi přiděleno (předplacena compact size). Jednalo se o motorizaci 1.2TSI/63kW. Výbavu nedovedu určit, zadní okna byly na kličky (ty se u nás dle ceníku VW ani nedodávají), kromě toho byla v autě manuální klimatizace, velké rádio s CD a další standartní věci. Tempomat chyběl. Bylo zánovní, mělo najeto 2773 mil.

Celkem rychle jsem se sžil s jízdou po levé straně a volantem na straně pravé. Jen pro info, převodovka je naše, tzn. jednička je pro brity od sebe dopředu. Pedály jsou taky v klasickém (našem) uspořádání, tedy plyn na pravou nohu.


První co mě mile potěšilo bylo ticho v kabině. Jasně, benzínový motor, ale přeci, byl to nadstandart. Ve výbavě vozu byla funkce start/stop. Na rušnějši křižovatce bylo nastartování prakticky nepostřehnutelné.

Motor měl příjemný kultivovaný chod a hlavně dostatek výkonu pro běžnou jízdu. Když bylo potřeba, dokázal zrychlit i na dálnici na nejvyšší převodový stupeň (což byla mimochodem pětka) a při 130km/h točil necelých 3000 otáček. To je míň než točí mnoho aut na šestku, proto když slyším, že má někdo u auta jedno z hlavních kritérií přítomnost "šestky", myslím si o tom své.
Ještě k tomu dostatku výkonu, píšu to z postu majitele 235k benzínového šestiválce, to abych vyvrátil domněnky o nadšení při přesednutí z 40 kW Felicie do silnějšího slabého auta.


Proč jsem se ale rozhodl napsat tuto recenzi? Chtěl jsem blíže rozebrat spotřebu automobilu s touto motorizací.

Palubní počítač mi prvních 400 km po dálnici ukazoval sympatických 48 mpg (mile per galon - mpg je angloamerické měření spotřeby, auto ujede 48 mil na galon benzínu), což odpovídá našemu 4,8 l/100km (Výpočet: 229/mpg=l/100km). Jel jsem celou dobu 80 mil za hodinu - ekvivalent našich 130 km/h. Povoleno mají sice 70 mph, ale v nerychlejším pruhu jeli všichni 80 a já zrovna spěchal.

Slušná spotřeba, říkal jsem si. Další dny, kdy jsem jezdil převážně po okreskách ukazoval pal. počítač až 56 mpg, tedy 4,1 l/100km. Neuvěřitelné, říkal jsem si. Za těchto okolností nevidím jediný důvod, proč si kupovat diesel (já ho neviděl ani před tím, ale myslel jsem, že tento argument musí zavřít ústa i nejskalnějším fandům nafty). Auto je krásně tiché a spotřeba na úrovni staré rotačky TDI. Již za jízdy jsem se těšil, jak do recenze napíšu "ano...toto je ten správný směr - downsizing!"

Vystřízlivění přišlo při prvním tankování. Auto jsem dostal s plnou, dotankoval jsem do plna. Chvíle výpočtú na chytrém telefonu a nadšení opadlo.

5,5 l/100km.

Utěšoval jsem se, že ta plná při přebírání auta nemusela být až tak plná, jenže při dalším (závěrečném) tankování mi výpočty ukázaly dokonce k 5,6 l/100km, celkově za výlet však 5,5 l/100km.

Výrobcem udávaná spotřeba tohoto modelu je 4,9 l/100km v kombinovaném provozu. Já jsem najel celkem 1554 km v převážně mimoměstském provozu (minimum město, většina okresky (Skotsko) a zbytek dálnice). Málo studených startů. Celkově hodně defenzivní styl jízdy (byl jsem tam s manželkou a malým synkem), ale nikoho jsem nebrzdil, tak se tam prostě jezdí. (Na okresce nikdo nepředjíždí, ani když může. Za kamionem jede dlouhá šňúra aut a pokud kamion jede předpisovou rychlostí, drží se všichni za ním, mezi nimi Porsche a Astony. Je to přesný opak našich končin - dvojitá plná, předjet jedno auto v koloně a pak dál nervózně vykukovat.)

Lituji, že jsem nevyfotil údaje pal. počítače, bylo by to víc dúkaznější. Spotřebu totiž pal. počítač měřil jak celkovou, tak za "výlet" i od posledního tankování.

Proč je takový rozdíl mezi údaji palubního počítače a skutečnou spotřebou? Odpověď asi každý zná. Je absurdní, že snad každý majitel nového auta v posledních cca 5 letech ví, že udávaná spotřeba je hluboce nereálná. Ví to i každý zaměstnanec automobilky a ví to i sám bruselský úředník, který tyto nesmyslné limity nastavuje a jejich dodržování kontroluje. Proč si takto všichni lžeme?

Myslím, že při stejném stylu jízdy by spotřebu 5,5 l/100km nabídlo kterékoli jiné moderní auto v nižší střední třídě s atmosférickým motorem o obsahu 1,6 litru.


Dále jen stručně, oceňuji velký prostor pod oběma předními sedačkami. Nechá se tam při parkování ledacos schovat před nenechavci (já si tam schoval foťák tak, že jsem na něj zapoměl a v jednu důležitou chvíli jsem ho postrádal).

Co bych určitě oželel je elektronická parkovací brzda. Ani za 5 dní jsem si na ní nezvykl, navíc se mi ji za jízdy na okresce podařilo aktivovat při hledání mobilu (tlačítko je umístěno u převodové páky blízko odkládacích prostor). Systém sice rozpoznal, že je auto v pohybu, ale deaktivovalo ji až poté, co autem pěkně trhlo a kdyby v tu chvíli za námi někdo jel, určite by neměl radost.

Design auta je vždy subjektivní věc, já bych za sebe jen dodal, že by mohl VW designově některé modely od sebe víc odlišit, např. dodnes zkoumám, jestli je to zepředu nové Polo nebo Golf VII.

Vše ostatní mi přišlo jako standart v této třídě a myslím si, že za stejné peníze dostane zákazník u konkurence +/- stejné auto.

Silné stránky

Kultivovaný a tichý motor
Slušně odhlučněná kabina

Slabé stránky

Elektronická parkovací brzda

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.2TSI Blue Motion

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
5

Hatchback považuji za nepraktický, při větším objemu zavazadel je problém je skrýt.

prostornost
9

V kabině je prostornost v rámci třídy určitě dobrá.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
10

Vzhledem k ceně a obsahu výborný.

spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
7
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…