Recenze

Blaireau (muž 52 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C3 Pluriel

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C3 Pluriel, foto 1 Citroën C3 Pluriel, foto 2 Citroën C3 Pluriel, foto 3 Citroën C3 Pluriel, foto 4 Citroën C3 Pluriel, foto 5 Citroën C3 Pluriel, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Brumla Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:22550 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.9 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Začal bych tím, že není moje. Patří mé bývalé přítelkyni T. A proč o něm chci psát? Protože o tomto modelu tady zatím nikdo nepsal. :-) Celý příběh začal někdy v létě 2006, když jsme řešili jaké auto koupit. Po zkušenostech s vozy Škoda (120, Felicia, Fabia, Octavia) T. usoudila, že Škodu spiše ne. S cenovým limitem dvěstě táců bylo co vybírat, ale znáte to. Za dvěstě byla nová tehdy jen Panda a Logan a nějací korejci. V holásku. Za třista se dala koupit už docela slušná auta. A mezi ojetinami byl taky výběr. Já propagoval jeden moc hezký Focus II v plné výbavě, ale T. si usmyslela, že chce C3. Kamarád koupil C3 matce a kromě líné automatické převodovky ji jen chválil. Do třista táců se dala koupit nová i lehce jetá. T. vygooglovala si deset kousků, ale na každém se nám něco nelíbilo, anebo už byl prodaný. Až jednoho krásného dne se na ni z obrazovky PC usmál "Pluriel". A shodou okolnosti byl v bazaru asi 5km od baráku. Tak jsem vzal kolo a jel se na něj kouknout. Když jsem tam dorazil, spadla mi čelist. Celý předchozí večer jsem jí to rozmlouval. S logickými argumenty: co s kabrioletem v zimě, nikdy jsi nechtěla auto s dvěma dveřmi, francouzi jsou lempli, známá z autosalonu říkala, že na něj měli svolávací akci na těsnění střechy, před panelákem se bude vyjímat jako pěst na oko a nějaký ožrala se projde po střeše nebo ji otevře nožem, atd.,atp. Pak jsem ho uviděl a bylo zle. Líbil se i mně. Byl krásný, v T. oblíbené barvě, zelené metalíze. Rok starý. Najeto nějakých 7500km. Ani škrábnutí na karosérii či v interiéru. Za rovných třista. Tak jsem T. zavolal a říkám: "nesmíš se na něj jet podívat, jinak ho koupíš, je to sice úplná blbost,ale je krásný a o stopade levnější než nový!" No samozřejmě, že jej koupila. A protože v té době neměla papíry, tak jsem s ním najezdil asi 5000km. První dojmy byly takové rozpačité, je to takové babské auto, uvnitř šedé plasty, sedačky takové gaučovité, opěrky hlavy jako z mučírny nebo ze starých favoritů, prostě laciný kabriolet pro francouzskou nižší střední třídu. Ale elektrické stahování střechy fungovalo bezchybně, bylo léto a tak jsme si to užívali a kdo někdy jel poprvé v kabrioletu, tak ví jaké to je. A postupně jsme objevovali nové možnosti. Auto se dostalo název "Pluriel" proto, že nabízí více variant karosérie. Francouzsky je to výraz pro množné číslo. Pokud střechu jen shrnete, máte takový polokabrio ve stylu Twinga nebo Mazdy 121 s plátěnou střechou. Ale můžete ji stáhnout úplně až do kufru a máte kabriolet, ovšem s masivními oblouky. Když je sundáte, máte spider. A když vyklopíte zadní víko kufru, máte spider-pick-up. S tou výhodou, že nejste limitováni směrem nahoru. Přál bych Vám vidět ostatní účastníky silničního provozu, když jsme v tom s bráchou stěhovali sedačku. Přečnívala asi o metr a myslím, že to co poutalo pozornost nebyly červené trenýrky na jejím konci. :-) Poněkud limitující je fakt, že ty oblouky váží asi 12kg jeden a musíte je nechat doma, nejlépe zavěšené na originál stojanu, který připomíná svým zpracováním sen opilého zámečníka. Ale po zbytek roku může sloužit jako praktický věšák. :-) No, zkrátím to. Ve všech variantách docela zábavné auto, vše je funkční a polopatické, praktické je otevírací zadní okno, když potřebujete hodit do kufru jen pár blbostí, praktické je i zadní víko, které po vyklopení unese 100kg i více a dobře se na něm svačí nebo přezouvá nebo vozí sedačky... :-) Motor je klasická benzinová 1.4, 75 koní, žádný trhač asfaltu, ale na svižnou jízdu v rámci zákonných limitů po EU s výjimkou D zcela dostačující. Při cestě na chalupu, 120km po silnicích I. a II. a III. a IX. :-) třídy přes hory spotřeba 5.5-6 l/100km při rychlostním průměru 60 až 70km/hod. Na dálnici při 120-130km/hod tak 7.5 až 8, ve městě kolem sedmi. Ostrava-Dubrovník-Ostrava 6.9l/100km. Tam po dálnicích zpět 400km po vnitrozemí Chorvatska až k Plitvickým jezerům a Karlovaci. Podvozek měkký, ale drží dlouho, utrhnout se skoro nedá. Možná je to těmi Micheliny. Řízení přeposilované, ale přesné.

Silné stránky

Zábava, vítr ve vlasech a v uších, multifunkčnost, vyváženost motoru a podvozku, bezpečnost. Světlá výška, nájezdové úhly. Praktický a docela velký kufr. Já vím, že to je měřítko pro offroady, ale on to je takový malý všeuměl, viz foto. Díky výztuhám ke zvýšení torzní tuhosti karosérie a bezpečnosti je o 130kg těžší než běžná C3, ale taky o trochu bezpečnější, což potvrdily i crash testy. Co nás dostalo, tak jednou jsme koukali na BBC Top Gear a srovnávali tam Land Rover Discovery, (ve kterém jsme se taky něco najezdili) a C3 Pluriel a ten dopadl o dost lépe. Prostě ideální auto do města i na delší trasy a na léto.

Slabé stránky

Aerodynamický hluk při větších rychlostech, průvan na zadních sedadlech, i na předních při rychlostech nad 120km/hod. Opěrky hlavy. Některé plastové prvky v interiéru i na karoserii. Např. kryt kufru ve verzi spider. Trochu stísněný prostor na zadních sedadlech. Nutnost ponechat oblouky doma. Přidám historku z nedávné doby, tři kamarádky vyrazily v Brumlovi balit chlapy na MFF do Karlových Varů. Jednoho krásného dne po shlédnutí předpovědi sundaly oblouky a vyrazily do Mariánských lázní. Samozřejmě, že obloha zčernala a začalo pršet. Po zběsilém úprku z kolonády k autu a hledání krytého či podzemního parkoviště a tříhodinovém čekání na slunce si oblouky musely nechat z Varů dovézt. :-)))

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Citroen Stará Bělá, nejlépe se vyhnout. Meteor car v Orlové super. Až na drobné nedorozumění s alternátorem, které stálo 15 táců za nový místo 5 za převinutí. Jinak milí, ochotní, profesionální a ještě Vám dají modýlek zdarma... :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupené nové nějakým občanem Orlové v Orlové v Meteor caru a chovají se i k dalšímu majiteli výborně. takže tam T. jezdí, i když to má 30kmm z baráku.

 


Další vozy značky Citroën



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Až na ten alternátor v poho. Asi dostává zabrat elektrosoustava tím věčným stahováním střech anebo prostě smůla. Jinak O.K. Až na výměnu žárovky v LP světle, práce pro zručného slepce.

praktičnost
10

Opravdu multifunkční. I na lyže a kola je střešní nosič, zatím nepořízen.

prostornost
7

Na zadní sedadla se blbě leze a není tam moc místa, ale ve kterém 4m dvoudveřovém autě je, že? :-)

jízdní vlastnosti
8

Záleží na tom, s čím to srovnáváte. Jestli s Porsche 911 cabrio nebo s BMW Z4 nebo s běžnými vozy jako Fabia či Golf či Nissan Almara. Oproti všem je horší. Ale taky záleží na řidiči, takže Focusům a Golfům jsem v zatáčkách ujížděl... :-)

jízdní komfort
8

Podvozek komfortní. Aerodynamický hluk při větších rychlostech (nad 120km/h) výrazný. Ovládání příjemné.

provozní náklady
9

Jako běžný Citroen.

náhradní díly
7

Dražší ty co nejsou kompatibilní s běžnou C3, ale to se dá u kabrioletu čekat. Nicméně každá frajeřina něco stojí, že? :-)

výkon motoru
6

Dostačující, s 1,6 by to bylo lepší, ale k ní se zase montoval ten příšerný automat sensodrive. Možná by stála za úvahu 1.4 HDI, kvůli točivému momentu, ale nafta patří na pole a ne do kabria a kolik toho s kabriem člověk najezdí, aby se to vyplatilo?

spotřeba
7

Přiměřená. Mohlo by to být o litr méně, ale je to benzín a auto je těžké. O naftě viz výše.

hlučnost motoru
9

Tak akorát.

kvalita sedadel
8

Měkké, bez bočního vedení, ale ne nepohodlné. Jel jsem v nich skoro nonstop Ostrava-Gradac a v pohodě. Zajímavé protiskluzové a odvětrávací a otěruvzdorné provedení.

brzdy
9

Plynylý nástup účinku. Dostačující. Bez ABS. Gumoval jsem jenom jednou, když jsem si rozmyslel předjížděcí manévr na jadranské magistrále a drželi jsme stopu a stáli na místě. Možná i díky zahřátým Michelinům.

zavazadlový prostor
10

Dostačující a po zvětšení famózní a multifunkční. Tu sedačku bych v kombíku nepřevezl. A i z IKEA zatím T. všechno odvezla zatímco jiní si půjčovali dodávku.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…