Recenze

Atomas (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf Highline

8,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:11200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,4

Popis vozu

Říká se, že značka SEAT by měla fungovat jako vstup do koncernového světa. Osobně se nenechávám oblbovat marketingovou masírkou, a je dle mého pouze náhoda, že se to takto událo zrovna u mne. Vždy, když jedu na nějaký autosalon, tak mne ta přemíra inspirace uvrhne do hloubání, zda by nebylo vhodné učinit změnu ve vozovém parku. Tak se to stalo když jsem měl pouze dvouletého Ceeda, kdy jsem se zamiloval ve Frankfurtu do lákavých křivek Leona ST a stalo se i tak svým způsobem i nyní, po návštěvě Ženevského autosalonu. Nutno podotknout, že Leon byl vůz, se kterým jsem byl naprosto spokojený, najel jsem s ním nejvíce kilometrů ze všech aut co jsem vlastnil a v podstatě jsem se ho měnit nechystal. Ale co dokáže změnit jedna cesta do Ženevy? Možná změní priority, možná přinese důkaz, že asi stárnu, lenivím nebo dostávám rozum. Na Ženevu jsme si totiž naplánovali prodloužený víkend, kdy jsme stihli luxusní program. O čtvrté ranní jsme vyjeli z Prahy směr Stuttgart, kde jsme navštívili dvě ikonická muzea – Porsche a Mercedes. Poté jsme se vydali směr Ženeva, kam jsme přijeli až kolem desáté večerní hodiny. Proč to píšu? Pro přesun jsme použili auto, které disponovalo adaptivním tempomatem, automatickou převodovkou a sedadlem řidiče s masážní funkcí. Byl jsem unesen faktem, že po dlouhém dni, po ujetých 1100 kilometrech a chozením po muzeích jsem po cestě nebyl nikterak vyčerpán a cítil jsem se v pohodě. Uzrála tak ve mne myšlenka, že rozhodujícím faktorem pro můj další vůz bude tato uvedená výbava…
Výběr auta
Každý člověk by si měl kupovat auta dle jeho individuálních potřeb a preferencí. V tomto mám jasno. Ač mne ohromil vůz střední třídy svojí výbavou, já zůstávám věrný nižší střední, neboť se domnívám, že je velikostí pro mne tak akorát. Když je třeba zaparkovat, vždy se najde místo, navíc se kloním k benzínovým motorům a u nižší střední se mi zdá poměr vozidla hmotnost/výkon přeci jenom příznivější. Módní vlně SUV nepřicházím na chuť, ta mne zcela míjí…
Zjistil jsem, že s ohledem na mé individuální požadavky na výbavu mi mnoho vozidel na výběr nezbývá. OK, bude to tak jednodušší. V podstatě si mohu vybrat mezi Golfem a … čím ještě?
Dobře, pomalu jsem se začal smiřovat nad faktem, že si patrně vyberu tuctovou krabici, která navíc nebyla novinkou na trhu, tedy i již okoukaný model čekající na svého nástupce. Útěchou mi byly prosakující informace na netu, že se nástupce odsouvá kvůli nějaké nevěrohodné výmluvě o nutnosti předělání SW infotainmentu a také „spyfotek“ dokazujících bezradnost koncernu pořádně inovovat design nové generace (nebo se pletu a naopak vynikají v dokonalosti kamufláže). Ať je Leon jaký je, vždy byl osobitý a vždy mne těšilo se na něj dívat, tak to prostě u jižanských holek chodí  Konkurence mne zklamala – nový Ceed je nemastný neslaný, na nového Focuse se nedá koukat, ač by v sobě měl potenciál, Octavia se posouvá na neurčito a větší tuctovku si stejně nedovedu představit a také je těžké si vše nakonfigurovat dle svých požadavků… Navíc jsem kdysi napsal, že si od koncernu již nic nekoupím. Nové ne, ale ojeté ano. Jak šalamounské, co? Vybíral jsem tedy ze zánovních vozidel, které měly málo najeto.
Recenze auta trochu jinak
Dlouho jsem přemýšlel, co inovativního bych měl napsat do recenze na Golfa. To je jako psát o rohlíku. Všichni to známe, mockrát jsme o něm četli všemožné a domnívám se, že bych Vám čtením pouze zbytečně ukradl Váš drahocenný čas. Na světě jsou dva tábory, něco jako Sparta a Slavia. Vysvětlujte tak něco Sparťanům o Slavii, dopadnete stejně, jako příznivci koncernu vyprávějící něco antikoncernistům. Mne je to jedno. Pro výrobce nejsem asi ideální zákazník. V životě zkouším různé značky a nezůstávám jim věrný. Recenze tedy bude o trnité cestě k mému ideálnímu autu, bude plná dějových zvratů, napětí a nakonec i happyendu, tak jak to v životě bývá.
Takže, po návratu ze Ženevy ve mne začaly jiskřit myšlenky na drobnou změnu auta. Z jisker při prohlížení internetu vzplál plamínek touhy, který náhle a nečekaně propukl v požár chtíče po novém vozidle. Na ten požár by byli i hasiči krátcí, já naštěstí mám po boku svojí milovanou všehoschopnou manželku, která tento požár chtíče dokázala naprosto profesionálně schladit a téměř uhasit (tip pro hasiče, kdyby potřebovali posílit team). Prý proč bychom si kupovali nový vůz, když se nám líbí ten současný – no znáte to ne? Dobře, bude tedy boj. Začal jsem hledat ideální auto, chodil jsem posmutněle po bytě, rozjel rafinovanou psychologickou hru, která nakonec trvala několik hodin, ne-li dnů. Bitva byla vyhrána. Prý jsem si měl najít psychiatra, nebo nějaké nové auto. A bylo dobojováno. A jen tak mimochodem - víte, jak manželku přesvědčíte ke koupi Golfa? Jednoduše ji přiveďte do autosalonu Škody, posaďte ji do Octavie ve výbavě Style za 670 tisíc a potom ji posaďte do Golfa. A máte vyhranou válku 
S požadavky to máte jednoduché. Chcete to nejlepší za co nejméně. Takové auto snů. Musí to mít tohle, toto a tamto. Já to měl jednodušší, chtěl jsem adaptivní automat, DSG a masážní sedadlo řidiče. Lhal bych, kdybych v autě nechtěl více výbavy, ale to nejdůležitější byly ty tři jmenované věci. Proč? Vysvětlím. Při cestě mne ohromilo, jak dokáže komfortně působit adaptivní tempomat v kombinaci s DSG na dlouhých cestách. Po pravdě řečeno, nejunavenější část mého těla byl palec levé ruky od nastavování tempomatu. Došlo u mne ke zklidnění jízdy, neboť jsem byl i doslova líný na německé dálnici šlápnout na plyn, abych předjel nějaké vozidlo. To jsem si to raději v klidu proplouval krajinou. O švýcarské dálnici ani nemluvím, neboť jet permanentně 120 je skutečně maso. V podstatě švýcarská dálnice odhalila v plné nahotě princip funkce asistenta hlídání únavy. Jeďte stále plynule a konstantně a každou chvíli uslyšíte systém, jak do Vás bude hustit, že jste unavený… Při té jízdní nudě mi tak nezbývalo nic jiného, než si zapínat masáž zad. Bylo to luxusní…
A teď již k výběru. Na trhu se objevilo spousta Golfů ve výbavě Highline s DSG, tempomatem a sedačkami ErgoActive. Jednalo se o roční vozy s minimálním nájezdem do 30 000 km, no prostě radost vybírat. Byl jsem nadšen. Začal jsem si pročítat recenze, zkušenosti uživatelů a všemožná fóra a najednou jsem zjistil, že tak jak je u koncernu zvykem, volba nebude jednoduchá…
Tak nejdříve převodovka… Použitá dvouspojková DQ200 se suchými spojkami u uživatelů nevyniká zrovna přízní pro svůj chod a také pro svojí životnost. Údajně dle názoru tato převodovka není vhodná do města (na co tedy je?) a některé prý nevydržely ani 100 tisíc kilometrů. Docela děsivé čtení, ale věřím, že se najde i spousta spokojených uživatelů. Ale za mne ne, děkuji. Důvěra již byla nahlodána. Potřebuji auto používat a ne získávat životní zkušenosti s reklamacemi, opravami a jinými podobnými motoristickými radostmi. Takže tady nakonec vítězí manuál.
Dále motor. Taky filosofická otázka typu být či nebýt? Mám chtít léty prověřený 1.4 TSI nebo nový 1.5 TSI EVO? Jsem srab, nakonec jsem zvolil 1.4 TSI 110 kW. Proč? Nejdříve a snad i nejvíce napověděla zkušební jízda. Motor 1.5 TSI neuchvátil a vzpomněl jsem si na dříve kladené otázky u korejských vozidel. Kam se ti koníci ztratili? Odpověď je v tomto případě zřejmá a jasná. Do Bruselu přeci, aby se nám tu lépe dýchalo. Dále již pomohly rady technického rázu – vložkování válců nikoliv klasicky, ale povrchovou úpravou stěn válců APS (Nikasil). Vrstva, která se může časem narušit, jako se stává u motorek, dále vypínání válců ACT, což může zvýšit riziko dalších poruch a také použití oleje 0W-20 což někteří okomentovali možností vyšší spotřeby oleje a jeho vyšší cenou při servisu. Takže otázka zní: jaký motor? Léty prověřený 1.4 TSI nebo nový, nicméně zajímavý ale neprověřený 1.5 TSI Evo? Odpověď? Jsem zpátečník…
A nyní ke konkrétnímu hledání. Takže už jsem věděl, v jaké specifikaci mám auto hledat. Od té doby jsem neustále na netu hledal, volal a zjišťoval, až jsem se dobral k výsledku, že v nejčastějších případech se jedná o ukončené operativní leasingy na jeden rok (byla nějaká akce leasingovek). Co to znamená? Že auta v nabídce mívají svůj osud. Jeden byl solidně bouraný, druhý osekaný snad na každém plechu. Každý měl na sobě nějaký šrám, který získal od předchozího držitele, který se k němu choval, jako by nebyl jeho (a teď si představte budoucnost sdílených aut. To je jako socialismus, nemůže to z principu fungovat). Pro mne jako člověka, co si věcí na které si musel sám vydělat, to bylo srdcervoucí. Nicméně jsem našel. Stál v bazaru úplně špinavý, díky špíně v nezajímavé modré metalíze, dle špíny na oknech týdny nevyzkoušený. Můj první dojem z něj byl famózní a téměř osudový. Hned vysvětlím. Po éře Fábií jsem s rozrůstající rodinou kdysi sháněl auto. Vybral jsem si v Áčkách Focuse, na kterého jsem dokonce složil zálohu, ale poté jsem si přečetl o problémech s DPF. Když jsem se do Áček vrátil pro zálohu, zběžně jsem ještě prošel bazar a narazil jsem na právě vykoupenou Astru Caravan. Byla po ukončeném leasingu (Arval), modrá metalíza a celá špinavá. Vzal jsem ji a dlouhá léta sloužila skvěle a k mé plné spokojenosti, než jsem ji vyměnil za Ceeda. Takže nyní takové malé Déja Vu.
Našel jsem tedy svatý grál: Golf Variant 1.4 TSI 110 kW 6M ve výbavě Highline po posledním faceliftu, v provozu od 12/2017 do 08/2018 s 11 tisíci najetými kilometry (patrně měl ujednaný nájezd 10 000 km ročně). Ve výbavě 17´´ litá kola, FULL LED světlomety, senzory světel, stěračů, vyhřívaná sedadla, alcantara a spousta další omáčky – a hlavně adaptivní tempomat a sedačky Ergoactive, to vše na spodní cenové hranici inzertních nabídek. Byl jsem na vrcholu blaha. Po prověření historie jsem byl i spokojený s jeho stavem – byl lehce opravován na PZ dveřích a nárazníku, pouze oděrky z parkování za pár peněz. Ano, za ty peníze se to dalo akceptovat.
Co napsat k výbavě?
Pokud budu porovnávat s Leonem, je výbava samozřejmě bohatší. Rozepisovat tedy nebudu, vše lze dohledat v množství již publikovaných testů. Příjemně mne překvapily FULL LED světlomety (neadaptivní, pouze statické jako u Leona), které jsou účinnější, než u Seata. Překvapilo mne ambientní osvětlení dveří, o kterém nevěděl ani prodejce. LED světla, sedadla ErgoActive, el. sklopná zrcátka a tmavá okna od B-sloupku byla díky prozíravosti prvního vlastníka příplatkovou výbavou.
Překvapilo mne, že výbava u tak drahého vozidla (nového) nezahrnuje mirroring telefonu. Vozidlo navigaci nemá, nepokládám ji za potřebnou od výrobce, jezdím na Waze a chtěl jsem ji tak alespoň zrcadlit. No nic, problém vyřešil elegantně držák telefonu do ventilace. Jeho minimalistický design ničemu nevadí, NAVI je více v zorném poli řidiče a vše funguje dle mých představ.
Sedadla ErgoActive jsou pro mne tak trochu jako droga. Dáte si první masážní dávku, deset minut si vrníte blahem a pak se zase těšíte, že si je opět někde zapnete. Je to fajn.
A teď k tomu adaptivnímu tempomatu. Ve spojení s DSG mne uchvátila možnost nic nedělat až do úplného zastavení vozidla a opětovného rozjetí do zvolené rychlosti, aniž by člověk musel něco dělat krom aktivace plynovým pedálem při rozjezdu. Ale nikde jsem se nedočetl, jak to vlastně funguje u manuální převodovky. A zde jsem po prvotních zkušenostech nadšen. Princip je všeobecně známý, ale jak se chová při řazení, neutrálu a dalších jízdních režimech? Docela jednoduše. Pokud tempomat zasáhne a snižuje rychlost, lze dle potřeby podřadit a tempomat nadále udržuje svůj zvolený program. Pokud vyřadíte na neutrál, tempomat stále reguluje rychlost dle potřeby (brzdí). Pokud pomine potřeba brzdit, vozidlo při zařazené rychlosti opět zrychluje. Zde se mi zalíbila přednost manuální převodovky. U DSG jsem vypozoroval, že tendence zrychlování byla díky DSG permanentně vlažnější patrně s ohledem na CO2 a možnosti vyhynutí zvířecích druhů. U manuálu, když máte zařazenou trojku a tempomat zrychluje z 80 km/h na 130, děje se tak ve svižnějším tempu. Nemusel jsem tak psát tento odstavec, mohl jsem vše shrnout do jedné věty: Jsem nadšen, realita předčila mé očekávání.
Pokud porovnám motor 1.4 TSI 92 kW vs 1.4 TSI 110 kW, je silnější motor překvapivě…. silnější  A to mne baví. Se slabší motorem jsem byl velmi spokojený, věřím, že 110 kW mne nezklame. Navíc má díky proměnlivému časování ventilů trpět méně na zakarbonování. Po prvotních kilometrech je spotřeba plus mínus podobná, pohybuje se kolem 6,4 l/100 km. Zvukový projev je podobný – jadrný a příjemný. U studeného motoru postrádá zvuk šicího stroje, jak bylo u Leona obvyklé.
Na podvozek jsem si u Leona nikterak nestěžoval. Uvedený Golf má multilink na zadní nápravě, jízda by tak měla být komfortnější. Z těch několika set kilometrů nemohu posoudit, s autem se teprve seznamuji. Brzdy brzdí a stěrače stírají – vše tak, jak má. Na příplatkových 17´´ Alu kolech (typ Dijon) nepociťuji, že by vůz byl výrazně tvrdší než Leon, který obouval 16´´ Alu.
V interiéru je pocitové vnímání ovšem trochu jinde. Když jsem kupoval Leona, bylo vše v pořádku, ale je vidět, že Golf přeci jen hraje jinou ligu. Uvedený Golf je již pofaceliftový model s velkým 8“ displejem a mechanickým ovládáním pouze hlasitosti a kolečka voleb. Displeji říkám „matlák“ a on se podle toho taky chová. Odezva systému je však v pořádku, displej má zabudovaný senzor pohybu – při přiblížení ruky se objeví další menu ve spodní část displeje. Obložení přístrojové desky černým klavírním lakem působí hodnotně a elegantně, nicméně se s ním dá žít asi jako se sousedem klavíristou. Znám z Ceeda - hezké, ale ne pro život. To abych si najal uklízečku. Líbí se mi hodnotné provedení dveří, přístrojové desky i středové konzole. Oceňuji plastové dekorační lišty s texturou, které si tak nehrají na imitaci dřeva, karbonu nebo hliníku. Lišta dveří je v noci umocněna ambientním osvětlením, stejně jako madlo dveří. Zadní výplň dveří není šizená tak jako jsem viděl na autosalonu u nových vozidel. I zadní dveře si tak zasloužily plnohodnotnou dekorační lištu. Veškeré vnitřní osvětlení je zajištěno pomocí LED, v noci se tak v autě cítím velmi útulně. Zkrátka, kdo si sedne do Golfa, rychle zapomene na plastové království Škodovek, nebo strohý interiér Seatu. K dobru lze také přičíst, že po přesednutí ze Seata jsem se v Golfu cítil jako doma. Bylo to, jak bych Seata pouze upgradoval. Ovládání naprosto shodné.
Nemile mne překvapil zavazadlový prostor. Spodní kryt je dosti vysoko, domníval jsem se tak, že ho lze utopit níže, jako jsem byl u Leona zvyklý. Omyl, nelze nebo jsem na to ještě nepřišel. Kufr je tak dle mého příliš mělký a je rozdělen na nepraktickou část pod krytem, kde je rovněž rezerva. Detailem již budiž plastový kryt prahu kufru versus elegantní kovový kryt hrany u Leona.
Závěrem? Myslím, že jsem si vybral dobře. Výbava vozidla splnila – nebo i předčila má očekávání. S ohledem na pořizovací cenu jsem rád, že prvotní velkou ztrátu hodnoty nesl první majitel a já si užívám výhody zánovního vozu za rozumnou cenu. Pokud motor bude jezdit tak úsporně, jako nyní, nebudu si stěžovat. Jedná se o skutečně příjemnou pohonnou jednotku. Vozidlo jako celek funguje velmi výborně a domnívám se, že to bude velmi dobrý společník na cesty. Další postřehy budou následovat po vystřízlivění od nového auta…

Silné stránky

Příjemný a dostatečný motor
Příkladné dílenské zpracování
Bohatá výbava
Provozní náklady ( je to konfekce, takže například levné pojištění)

Slabé stránky

Doplním později

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Blesk Ordinace léčila tentokrát v Hradci: V dešti pršely cenné rady

Blesk Ordinace léčila tentokrát v Hradci: V dešti…

V pořadí druhou zastávku měla ve středu Blesk Ordinace. Po Českých Budějovicích se utábořila na Masarykově…

Lenovo představilo první skládací tablet s Windows. Do prodeje půjde za rok

Lenovo představilo první skládací tablet s Windows.…

I čínské Lenovo se činí v oblasti skládacích displejů, a protože je ještě spousta nerozebraných „poprvé“, může…

 

iSport.cz

Svědek nehody Krmenčíkova auta: Divadlo na policii. Boural muž, který utekl!

Svědek nehody Krmenčíkova auta: Divadlo na policii.…

Jo, v době foťáků v mobilech je sekání průšvihů jeden velký malér. Svědci řádění nablýskaného Range Roveru…

Triumf Slavie v poháru? Naděje pro Spartu, Jablonec se vyhne baráži o EL

Triumf Slavie v poháru? Naděje pro Spartu, Jablonec…

Vítězství Slavie ve finále MOL Cupu nad Baníkem Ostrava (2:0) zvýšilo naděje Sparty na přímý postup do základní…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Pošpinit, udat, vyloučit. Moderní doba přeje pokřiveným lidským povahám

Marek Stoniš: Pošpinit, udat, vyloučit. Moderní doba…

Čtu spoustu radikálně levicových názorů, s nimiž bytostně nesouhlasím. O tom, jak by měl být podle věrozvěstů…

Putinovo Rusko je diktatura v novém hávu, říká spisovatel a nobelista Mario Vargas Llosa

Putinovo Rusko je diktatura v novém hávu, říká…

Originální, imaginativní, plodný, pečlivý – takový je ve své tvorbě peruánsko-španělský spisovatel Mario Vargas…