reklama


Recenze

10 Majitel

Citroën C1 1,0 Image

9,19 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C1, foto 1 Citroën C1, foto 2 Citroën C1, foto 3 Citroën C1, foto 4 Citroën C1, foto 5 Citroën C1, foto 6 Citroën C1, foto 7 Citroën C1, foto 8
Citroën C1, foto 9 Citroën C1, foto 10 Citroën C1, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Blueberry Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:10 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 93 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 199 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Popis vozu

Autíčko bylo zakoupeno nové poté, co mi s předchozí Škodovkou došla trpělivost. Byla to láska na první pohled, vzhledem k roztomilému vzhledu. Vzhledem k tomu, že jezdím převážně po městě a pokud jedu na delší cestu, tak jen ve dvou, jsem od počátku uvažoval o autíčku. Z ojetiny jsem měl strach, chtěl jsem nové, maximalně předváděcí. Dalším faktorem, který hrál roli, byl poměr ceny a výbavy, stejně tak bezpečnost. Požadoval jsem minimálně dva airbagy, ABS, elektrická okna vpředu, autorádio s CD a klimatizaci.
Dacii jsem zavrhnul ihned, auto nekupuju jen na dobu záruky. Ze stejných obav týkajících se kvality jsem zavrhl i Pandu, z Fiatů mam strach. Dlouho jsem přemýšlel o nové Fabii, jenže v požadované výbavě mi přišlo auto příliš drahé, navíc pokud bych nechtěl líný motor HTP. A do cenově srovnatelných větších aut jsem brousit nechtěl, nevyužiju velikost. Takže ani pidikufřik mi nevadí.
Padla volba tedy na "kolínčata", které oproti konkurenci nabízí plnohodnotnou rezervu, oboustranný pozink, solidní bezpečnost. Ceny u Toyoty jsou infarktové, navíc se mi design nelíbí... takže volba byla mezi koncernem PSA... vyhrál Citroen díky probíhající akci - akční výbava Image a slevám.
Auto je světle modré - metalická barva Electra, vybaveno vším, co jsem požadoval, navíc mě mile překvapil vstup do autorádia.
Motor táhne jako ďas, mnozí řidiči daleko větších aut na světlech zuří. Snad jen při dálničních rychlostech je poněkud hlučnější. Nicméně ani cestovní rychlost 150km/h není pro lehoulinké auto problémem, a to ani v kopcovitém terénu. Navíc spotřeba vynikající. A to i při nádržce o objemu 35 litrů. Není problém jezdit kolem 4,5 litru.

Tak, po třičtvtě roce a prosincové sněhové nadílce je třeba poněkud upravit své poněkud předčasné názory.
Uznávám, že je s autem sranda, ale jen do chvíle, než začne padat sníh a všechno zmrzne. Hrouda, co jsem byl zvyklý s Felicií přejet, může znamenat problém. Nízký přední nárazník je limitující, takže lopata v kufru je takřka nutností. Ále, co by si člověk stěžoval, chvilka tělocviku nikdy neuškodí. Horší je to s nižší adhezí. Co jsem loni na zmrzlém povrchu, byť ne bez problému, vyjel, letos bylo problémem. I v Praze se ke slovu dostala sůl s pískem, abych vyjet. Byla to první chvíle, kdy se mi zastesklo po stařičké Felicii. Byl to nezmar.
Zato brzdy musím pochválit, ABS funguje velmi dobře a v krizových situacích velice ulehčí práci. Zato pomoci si při brždění motorem je takřka k ničemu.Nědělá to vlastně nic, jen to zařve.
Další, co mi začíná vadit, je neuvěřitelná doba nutná k zahřátí motoru a začátku vytápění, takřka dvojnásobná. Navíc ta spotřeba, oproti létu až dva litry navíc.
Co se týče převodovky, než se auto prohřeje, je poněkud mrtvolná. Jednička, ale zejména zpátečka jsou nepřátelské, zpátečku jsem v mrazech řadil zpravidla až na druhý pokus, jednou dokonce na třetí.
V interiéru jsem nenašel nic, co by drnčelo, nebo rachtalo, což mně mile překvapilo vzhledem k ceně auta a provozu převážně po Pražském tankodromu z kočičích hlav, děr připomínajích nyní okop na tank a drátu trčících z panelů tvořících tramvajovou trať.
Při představě zatáčky mi začíná vřít krev. Sedačky vymýšlel opravdový idiot. Slova jako boční vedení asi nikdy neslyšel. Což není při smýkání nic příjemnýho, nechcete-li si trošku zaharašit se svou přítelkyní na vedlejším sedadle.
Největší překvapení jsem si však nechal na konec. To auto odveze neuvěřitelné množstí věcí. Ano, došlo na nejhorší. Jak říká přísloví: "Lepší vyhořet než stěhovati se." Ano, k novému roku do nového bytu. A já se sklopenými zadními sedadly stále žasnul. Zejména při přepravě matrace stočené do válce o délce 140 cm a průměru tak tři čtvtě metru. Nebo když jsem do auta stále mizely zelinářské přepravky. Skončil jsem u šesti a pokračoval jsem pytly. Avšak nejděsivější byla přeprava konzole o délce 210 cm, která vedla z kufru dopředu a končila na konci přihrádky nad rádiem. Jedno prudší brždění a čelní sklo by bylo venku. Proti tomu přeprava nábytku v krabicích byla hračka.

Silné stránky

+ Výkonný motor
+ Prostorný a pohodlný interiér - byl jsem neuvěřitelně překvapen
+ Výkonná klimatizace - pokud dáte ventilátor na třetí rychlost, nebo nedejbože na čtvrtý, tak zmrznete
+ Spotřeba
+ Velká zrcátka
+ Výhled

Slabé stránky

- Pro cesty čtyř cestujících nedostatečný kufr
- Chybí stropní madla pro držení se spolujezdců a háčky pro pověšení bundy či saka
- Hlučnější motor ve vysokých otáčkách

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Citroën pochází z Poděbrad a se společností Auto Slavík jsem nadmíru spokojen, velice přátelský přístup.

 
reklama

Novinky v recenzi

23.1.2011 22:51

10 000 km a den blbec

Jedna vteřinka nepozornosti a hned je po náladě a po úsporách. Při vyparkovávání se krapet nazdařilo a tak nás čeká lakovna. Vpravo vpředu, blatník to chce opravit.

13.10.2010 13:02

5 000 km aneb čas na první bilanci

1. Přidány podzimně laděné fotky z dnešního rána
2. První šrám na levém vnějším zrcátku - o větev na chalupě
3. Čeká nás přezutí


Další vozy značky Citroën


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nové auto... ještě, aby spolehlivé nebylo

praktičnost
9

Praktické do města, zaparkujete všude, otočíte se na pětníku.

prostornost
9

Cestující vpředu si hoví v pohodlných sedadlech sportovního vzhledu, vzadu místa pro nohy dostatek, na šířku též, vzhledem k homologaci pouze pro čtyři osoby. Pouze vysocí mají vzadu menší problém se svažující se střechou.

jízdní vlastnosti
10

Drží jako přibité, nenaklání se... zatáčky jde řezat a přidáním krásně auto ze zatáčky vytáhne.

jízdní komfort
8

Podvozek poněkud tužší, takže... doufám, že s panely se rychle rozloučíme a bude všude asfalt. Bez děr

provozní náklady
10
výkon motoru
10

Malý ďáblík

spotřeba
9

Spotřeba? Co to je? Nesmí ovšem mrznout až praštit a auto plný, to pak sežere i maminku, tatínka, trakař chleba i s trakařem... však vy to znáte:-D

hlučnost motoru
8

Kdo řadí včas, neslyší nic, kdo pospíchá, musí si rádio pustit dost nahlas.

kvalita sedadel
6

Pohodlná, vysoká, ale s bočním vedením jen naznačeným. Ve skutečnosti tam nic takovýho neni.

brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Pro nákup nebo dovolenou páru stačí, a kdo si koupí mini jako rodinný vůz... jak to slušně říci? Se sklopenými sedadly... paráda.


Více o modeluCitroën C1
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 

reklama





Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama