Seat Leon (2016)
28.6.2016Koncem loňského roku jsme se s manželkou shodli na tom, že nastal čas koupit si nové auto. Ne že by to dosavadní mělo příliš najeto, dosáhlo již ale…
Seat Leon (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Arese 21.07.16 09:54
« Re: moc pekna recenze
Díky moc, jsem rád, že se ti recenze líbí. Dozapojení koncových svítilen do módu denního svícení podle mého názoru na TK nemůže být žádný problém, však u trochu starších aut po aktivaci denního módu zadek svítil naprosto běžně...
Co se týče rohože a gumových koberečků na Leonu, tak tu výrazně vyšší hmotnost jsem zjistil porovnáváním údajů na internetu. Ale osobně jsem to vedle sebe netěžkak, tak nevím... Jo, ty kola čistit je fakt makačka, ale věděl jsem, co čeho jdu, to auto se mi na nich fakt hrozně moc líbí... -
Flameboy85 18.07.16 22:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Je to rozdil na kazdy jeden prevodovy stupen. Predevsim v otackach kolem 1700 a vic kdyz se nadechne turbo. Nad 4000 ot/min se uz nedeje nic, ale tak tomu bylo i pred tim. Zatah je pocitove mnohem vyraznejsi. Srvnavam hlavne tu samou trasu co jezdim do prace kazdy den uz cely leta. Extra Nm jsou fakt citit treba v tahlem kopci, kdy z 90 km/h rychlosti to auto porad zatahne i na 6-ku bez podrazeni... zadna raketa, ale uspokojive to zrychluje. Motor v puvodnim naladeni ten stejny kopec mel problem 90 udrzet, zrychleni by nedal aniz bych tam nehodil 5-ku. Pak samozrejme najezd na dalnici. Na konci pripoj. pruhu pri vjezdu na dalnici to uz jede 130, pred tim jsem byl rad za 110 a tak je najezd proste bezproblemovejsi. Predjizdeni je stejny pripad. Ve 130-ti to seslapnes a pomerne rychle jedes 150-170. Coz staci na elegantni manevr s naslednym zarazenim se zpatky do praveho pruhu. Mam mene stresu jestli ty auto co vidim v zrcatku jede +5 nebo+30 vic nez ja, protoze vim, ze to stihnu...
Jinak pred tydnem v Nemecku ze zvedavosti odzkouseno 230km/h (tachometrovych) a dle reakce motoru na plyn by to jeste zrychlovalo nebyt manzelky vedle mne :-)
Jo a zajimavy bylo, ze po tuningu zacal "elektronicky poradce zarazene rychlosti" na pristrojovce chtit vyssi stupen driv nez pred tim. A skutecne neni problem se courat mestem v 50 km/h na 5., resp 60 km/h uz na 6. stupen. Auto i zrychluje ale pomerne lezernim tempem. Hlavne z duvodu, ze otacky jsou v tom pripade pod zmin. hranici 1700/
min. Motor se ale rozhodne nedusi/nedetonuje/neklepe.
Spotreba zustala uplne stejna. Vedu si pomerne peclive spritmonitor a zadna zmena.
P.S. po tuningu jsem ihned zacal premyslet nad tim, ze kdyz je +30kW /+60 Nm takovy rozdil, jaky by to bylo mit doma Cupru :-) ...i kdyz rozpocet momentalne nepusti... -
Flameboy85 18.07.16 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Pokud vim tak spojka u manualni prevodovky je obecne problematicky dil pro uplatneni zaruky i u originalniho vyrobce, jelikoz tento dil lze nespravnym uzivanim znicit velice rychle i s vykonem 92kW. Spoluucast tam je, avsak kdybych mel platit cely motor, tak by to asi za 7 tisic nebylo. Jinak receno, to co pises je pravda, ale stejne je dle meho nazoru BSR jeden z nejlepsich tuningu (ne-li nejlepsi) v pomeru cena/vykon a pripadna podpora. -
kuny 15.07.16 22:07
« moc pekna recenze
gratuluju k novemu autu - mic pekna recenze, tak at hlavne slouzi.
osobne me zaujalo, jak popisujes zapnuti zadnich svetel spolecne s prednimi v pripade denniho sviceni - ani ja nechapu, proc toto neni standard, a kdyz jsem se pred dvema lety ve volkswagnu ptal, zda to nelze spojit, tak mi na to rekli, ze to nemuzou udelat kvuli technicke. cili tobe to normalne spojili a problem to na technicke neni? (vubec bych se nedivil, kdyby mi tu u vw kecali, to oni radi delaji, kdyz neco udelat nechteji ;-).
pak me jeste zaujalo tvoje popisovani rohozi a van do kufru - mam vyborne zkusenosti s neoriginalnimi rohozkami a vanami do kufru z nabidky u autokelly. rohozky jsou gumove, van maji obvykle vicerodruhu, sumasumarum musim pouze konstatovat, ze rozhodne nejsou tyto vyrobky ctyrikrat tezsi (na hmotnonst je to plichta), za to jsou obvykle minimalne ctyrikrat levnejsi... ale to uz je asi v tvem pripade jedno.
tam jaks psal o tech vicepaprskovych rafcich, tak prvni, co me napadlo, bylo to, ze se s tim pri myti budes silene trapit - a ty to tam v zapeti uvedes ;-).
no nic, moc pekna recenze, tak preju spousty kilometru bez poruch a nehod. -
Jaros71 15.07.16 18:04
« Krásný Leon..ale to TSI...
Pěkná recenze a krásný Leon..gratulace.
Snad nebudeš mít takové problémy s motorem jako my..
U VW Touran 1.4 TSI 103 kw jsme za 6 let měnili 2* rozvody a řetěz , cca co 3 roky a 40 tis nájezdu km.. 8-s , odešlo turbo v 60 tis.. a palivové čerpadlo v 80 tis..
Takže už máme objednán nový Touran do firmy a jdeme zpět k 2.0 TDI..
O TSI už nechci nikdy slyšet..stálo to cca přes 70 tis. kč.
Přeji jen ty nejlepší jízdní zážitky s Leonem.
A snad vydrží i technika.
;-) -
Arese 13.07.16 21:35
« Re: Leoš
No mě zatím zaplaťbůj v autě nic nevrže, ale však je také skoro nové, že. S jízdními vlastnostmi jsem vcelku spokojen, jen na těch 17 je jízda trochu tvrdší (však taky zimáky plánuju jen 16ky) . A řízení by na můj vkus mohlo být naopak trochu tužší. Co se týče kufru, tak se mi taky zdá v praxi menší, než jsou uváděné hodnoty objemu, ale v praxi to mé rodině stačí. Ale pozitiva u tohoto auta stejně drtivě převažují. :-) -
JTF 13.07.16 17:53
« Leoš
Hezká recenze, gratulace k leošovi. Mám STčko s úplně stejným interiérem. Pár poznámek po 18 měsících používání. Páčka výškového nastavování řidičova sedadla mi téměř pokaždé zústane v ruce, když si ho dávám po ženě dolů (hloupě vymyšleno), samovolné posouvání sedadla, řešen spínač varovek na 2x, po kočičích hlavách auto vrže, (hlavně výplně dveří) a nevím jestli jsi si všiml, ale plast kterými jsou obloženy zadní dveře je z podstatně horšího materiálu než přední. Co se týká jízdních vlastností, tak mi při ostré jízdě vadí ponořování předku a klasika deš´tový sensor nefunguje jak má a žije si vlastním životem :-). Ještě by mě zajímalo, jak přišli na tu hodnotu zavazadelníku? Jeho velikost je 1x1m.Manželky Stilo Multiwagon má papírově menší kapacitu, ale ve skutečnosti má 1,15m x 1m a reálně se do něj naloží mnohem více zavazadel. Jinak Leoš drží :-) -
Arese 12.07.16 23:15
« Re: Recenze jako deja vu po 2 letech....
Díky moc za gratulaci, zatím jsem s autem nadmíru spokojen. Ovšem pokud bych se pro jeho koupi rozhodl již v roce 2014 či 2015, určitě bych měl pod kapotou 1.4 TSI/103 kW a 250 N.m, tenkrát na to stačil příplatek 26 000 Kč!!! :-(
Co se týče té délky, tak jsem si vědom, že jsem to asi trochu přehnal, ale 1) Chtěl jsem vytvořit skutečně velmi důkladnou recenzi, 2) Její psaní jsem si velice užíval. :-) -
Arese 12.07.16 23:13
« Re: Dotaz
Tak vidím, že oba dotazy již byly zodpovězeny! :-) Ano, je to tak, aktivaci zadních svítilen mi na přání udělal prodejce ještě před převzetím auta malým přenastavením sotfvéru. Absolutně nechápu, proč to takto není už z výroby, zvláště u šedého laku je to strašně důležité. Současně se ale aktivuje i osvětlení zadní RZ, ale vzhledem k tomu, že i v případě přítomnosti LED světlometů jsou na něj použity Led diody s minimálním příkonem a velkou životností, tak to nepovažuju za problém. Celkovou záruku 5 let jsem dostal zdarma díky tomu, že auto částečně financuji uvěrem u VW Financial Services. Za zaplacený roční poplatek 300 Kč za členství v Seat Clubu dostat 1% (či 1,5 %, už si to nepamatuju) slevu z ceny se jistě vyplatí. :-) :yes:
S chipem mám trochu jiný zkušenosti než Flameboy85, Mě auto táhlo do cca 4500-5000 ot., pak už nic moc. Po chipu to po 5000 ot. neuvadá. Ten rozdíl ve výkonu tolik nepoznám, protože na brzdě mi reálně naměřili víc, už přesně nevím, ale bylo to kolem 154k a něco přes 260Nm. Reálně mi tedy chip přidal cca 26k a necelých 40Nm.
Spotřeba se mi nijak nezměnila.
Nevím jak je zpřevodovaná 1.2 nebo slabší 1.4, ale já v 50km/h mám zařezenou 4., otáčky kolem 1500. Určitě bych u svého auta nemohl mít zařezenou 5ku v 50km/h, kolem 1400 ot. auto už duní, nechce se mu jet, ale úplně stejně se chovalo i před chipem.
Abych to tedy shrnul, myslím si, že mi chip nepomohl v nízkých otáčkách, ale spíš ve vyšších.
Maximálku jsem zatím úplně nezkusil, bývá tu dost provoz a v DE jsem teď nebyl. Zatím jsem po rovině jel 230km/h tachometrových. Z posledí doby mám zkušenost s porovnáním rychlosti s Mini Cooperem S. Uprostřed dvě kulatý koncovky s moc pěkným zvukem. Jestli jsem hledal na internetu dobře, měla by to být 1.6T taky nějak kolem 180k. Z kopce, když jsem ho předjel se za mě pověsil a jeli jsme stejně rychle (do nějakých 220km/h). Takže na rodinný kombík v porovnáním s Mini celkem slušný. Ale poslední dobou tankuju jen Vervu100, tak tam bude určitě o pár jednotek koní víc. Co jsem viděl dnes graf z brzy, kdy právě ve firmě, kde jsem nechal čip dělat, měli Mini Cooper a s naturálem 100 autu naměřili o 6 koní víc, než předtím s 95tkou. Odhaduju, že bych momentálně mohl mít tedy nějakých max. 184k.
Teď jsem 2 dny jezdil s Opel Astra GTC OPC (model H), která má papírově 177kW a nepřišlo mi to zas tak rozdílný oproti Leonu :-) Už to je přeci jen trochu starší auto, i když je to 2.0T, ale krouťák jen 320Nm, tak možná proto to není takový rozdíl. Jinak zvuk fantastickej, žádný repro šidítko jako u dnešních moderních aut. Ještě na OPCčku máme daný pryč jeden katík, takže to střílí do výfuku a máme blow-off ventil, tak to i hezky syčí. Občas nějaké paní na chodníku uskakují, když to začne při řazení střílet do výfuku, i když to teda nedělám schválně :-)