Diskuse

Seat Leon (2016)

28.6.2016

Koncem loňského roku jsme se s manželkou shodli na tom, že nastal čas koupit si nové auto. Ne že by to dosavadní mělo příliš najeto, dosáhlo již ale…

 

Seat Leon (Arese)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 31 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 28.06.2016  23:19

    výběr auta

    Opravdu se Ti povedlo vyloudit úsměv na mé tváři když jsem četl kapitolu o výběru auta. Jako bych ji totiž psal sám. S hodnocením obzvlášť japonských konkurentů a pegueotu s fordem se mohu jen stotožnit. Trošku jsem se ale utopil v té časové posloupnosti pokud se nepletu tak prosinec 2016 ještě neproběhl. Koncern má teď jen jednoho reálného konkurenta v kombíku o kterém by se dalo uvažovat a tím je astra ST. Jel jsem ji s 1,4 Turbo 110 i 92 Kw a tam se do 4000 ot. obě varianty neliší, mají dokonce stejný krouťák 245 Nm. Na tvé recenzi je krásné že každý máme trochu jiné priority. Já když auto pře 2 lety vybíral tak vyhrál VW nad seatem. Ale rozhodovaly drobnosti - a misku vah převážily famózní sedadla ergoactivy, které nabízí jen VW. A krabice ( Sportsvan ) zvítězil nad kombíkem větším vnitřním prostorem, variabilitou a komfortem. Ale pravda musel jsem zkousnout tu proklatou elektronickou ručku. Ale ještě víc mě štve otravný start stop který vypínám okamžitě po nastartování. Tak Ať Leonek zdatně slouží k všeobecné spokojenosti. Přeju hodně šťastných km.
    • 11 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.06.2016  01:15

      « výběr auta

      Díky za upozornění, samozřejmě mělo být prosinec 2015. Chybička se holt vloudila, opraveno. A díky za přání! :-)
  • 11 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 29.06.2016  00:25

    Vynikající recenze i výběr auta

    Koukám, Ty jsi taky docela plodný spisovatel... tomu říkám vyčerpávající recenze! ;-)
    (přiznám se ale, že pasáže o barvě a designu jsem přeskočil). Nelze hodnotot jinak než absolutní desítkou. :-)
    Před rokem jsem o Leonu ST taky dost uvažoval... k testovačce ale nebyl nikde poblíž v potřebné motorizaci, tak jsem se nakonec nesvezl... Po mém vyzkoušení Civicu tourer by to ale stějně Leon asi nevyhrál, aspoň ne u mě - vyhovuje mi spíš atmosférická jednotka a ještě ostřejší převod řízení, po praktické stránce hlubší kufr a větší úhel otvírání dveří, atd.
    Ale nepochybuji, že pro rodinu s dospívajícími dětmi bude Leon to pravé, zejména větším prostorem pro nohy vzadu. Tak ať slouží!
    • 21 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.06.2016  01:17

      « Re: Vynikající recenze i výběr auta

      No chtěl jsem přinést dosud nejpodrobnější a nejdůkladnější recenzi, ale asi jsem to trochu přehnal, někde je to až příliš podrobné! :-) Jinak díky za ocenění, potěšilo mě to, raději ani nebudu říkat, kolik času mě ten článek stál, ale byla to velmi radostná práce! :-) Jinak výběr auta je opravdu bytostně subjektivní až intimní záležitost a je krásné, že dnes už si člověk může (samozřejmě v rámci svých finančních možností) vybrat dle svého gusta. Pro mě je třeba současný Civic děsná designová divočina a atmosféru už bych nechtěl, ale nepochybuju, že ti dělá radost! ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto orgasmic

    orgasmic 29.06.2016  05:37

    Recenze + chiptuning

    je šíleně dlouhá, jen jsem ji prolítnul.
    Co se výkonu týče, můžeš využít hodně firem na chiptuning.
    Tento motor se lehce chipuje a budeš mít kolem 125kW.
    • 11 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 29.06.2016  12:07

      « Re: Recenze + chiptuning

      To vím samozřejmě taky, ale auto je v 5leté záruce, takže zatím nepřipadá v úvahu. A hlavně mě děsí ta slabá převodovka MQ200...
      • 01 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 29.06.2016  16:33

        « Re: Re: Recenze + chiptuning

        přesně tak, já když kupoval golfa 92Kw tak to bylo první co mě napadlo. Po dlouhém hledání jsem našel 2 seriózní firmy které chip 1,4 TSi 92 Kw provádějí BSR a Powertec obojí je do 250 Nm. Limit není motor ale převodovka a možná spíš pravděpodobně i spojka. Takže jsem na vážkách a čekám až se objeví někdo kdo to nachipoval a má s tím nějakou zkušenost. Opel s novou astrou na to šel pro běžného uživale přívětivěji, výkon sice snížil ale krouťák nechal na úrovni silnější verze tj. 245 Nm.
        • 02 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 29.06.2016  19:39

          « Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

          Určitě bych dal přednost BSR, to je úplně jiný level, vyvíjí komplentě celý softwér od začátku, a nebastlí jen několik vybraných parametrů toho původního. Samozřejmě je mnohem dražší, ale v jeho případě víš, za co to platíš. Ale průser je fakt ta převodovka a spojka. Jak jsem se informoval, tak BSR to ladí na 162 k a 262 N.m a to je fakt hodně. Tvrdí, že softwair je udělaný tak, aby při řazení skříň šetřil, ale moc se mi to nezdá... Pár let to možná ta MQ 200 dá, ale pak s ní asi bude konec. Zajímalo by mě, jestli by k motoru s původním výkonem 92 kW vůbec šlo namontovat tu MQ 250 a silnější spojku. Předpokládám, že jo, ale nikdo ti to jistě nepotvrdí. A aby tato operace byla ekonomicky únosná, musel by tu převodovku člověk sehnat někde na vrakáči.... U toho BSR jsou fakt truhlíci, kdyby alternativně nabízeli i nějaký mírnější stupeň úpravy (dejme tomu tak 230 N.m a 140 k), bylo by to naprosto ideální...
          • 00 Reagovat !

            foto Jetty

            Jetty 29.06.2016  21:26

            « Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

            Převodovka MQ200 není vůbec problémem pro chip. Vydrží totiž víc (200 neznamená horní mez ale motory s Nm ke kterým se montuje). Oříznutí kW motoru není z důvodu toho, že by převodovka byla nadoraz, ale z důvodu toho, aby motor pocitově hůř táhl oproti silnější verzi a byl tak zdůvodněn cenový odstup. Problémem tak může být jen horší životnost spojky, což se ale týká všech převodovek (pak záleží na majiteli, zda k tomu přihlédne, nebo to bude rvát na každých semaforech).
            Jako příklad může posloužit převodovka MQ350, která v upravených motorech 2.0TDI snaší kroutící momenty přes 420Nm...
            Nicméně v záruce bych do toho nešel ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 29.06.2016  21:35

              « Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

              Kéž bys měl pravdu, ale moc logiky mě to nedává. Proč by potom VW montoval k motoru 1.4 TSI/103, resp. 110 kW robustnější a dražší převodovku MQ 250? A proč má třeba motor 1.8 TSI se skříní MQ 250 krouťák omezený na 250 N.m, když s DSG dává 320 N.m? :-!
              P.S. Jak jsem se informoval, rozdíl mezi 1.4 TSI/92 kw a 103/110 kW zdaleka není jen v softvéru, ale i ve velikosti použitého turbodmychadla a použití variabilního časování i pro výfukovou vačku.
              • 00 Reagovat !

                foto Jetty

                Jetty 30.06.2016  14:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                Má ho omezený proto, aby výrobce udržel záruku. Jak jsem psal, problém není ani tak samotná převodovka, jako spojka. Pokud uvažuješ o chipu, tak bys tím samým myšlením, které aplikuješ měl narazit taky na limity motoru, použitých poloos atd.
              • 01 Reagovat !

                foto Flameboy85

                Flameboy85 12.07.2016  01:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                Myslim, ze hodne zalezikvuli cemu to chces nachipovat. Treba ja mam taky 1.4 TSI 92kW no od listopadu '15 mam cca tech 120kW/260Nm od BSR. A zatim absolutne bez problemu. Chtel jsem to jen a jen z duvodu lepsiho pruzneho zrychleni, treba pri jizde do kopce nebo na dalnici. Nejake zavody na semaforech nemam moc v povaze. Myslim, ze tim padem prevodovka a spojka vyrazne vice netrpi, vememe-li v potaz, ze ten vykon vyuzivam 1-2-3x za den radove na par vterin.

                Jinak puvodne jsem chtel pockat na konec zaruky, ale cekat 4 roky... no uznejte. Ne ze bych tady tomu delal reklamu, ale sel jsem do BSR i kdyz je drazsi nez nejaka vesnicka garazovka, protoze to ma zaruku na pohonne ustroji - tj. motor + prevodovka. V pripade, ze vyrobce neuzna zaruku a pisemne napise, ze duvod je BSR, tak to firma resi jako pojistnou udalost. Takze spim o neco klidneji...
                • 01 Reagovat !

                  foto Verny-2013

                  Verny_2013 12.07.2016  21:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                  No ono to s tou zárukou u BSR není tak jednoznačné, stejně ja s tou slavnou 7 letou zárukou u Kie. Jednak platí rok od zakoupení s možností prodloužení na max 3 roky nebo 120 000Km. Záruka zaniká automaticky při dosažení 4 let stáří, nebo změně majitele. Co je ale nejsmutnější tak se nevztahuje právě na inkriminovanou spojku. Nemluvě o povinné spoluúčasti zhruba 7000 Kč. Tolik přímo ze stránek BSR. Mě dvouletá záruka vyprší příští rok v únoru, tak tě pak pozeptám jak na zkušenosti.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Flameboy85

                    Flameboy85 18.07.2016  22:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                    Pokud vim tak spojka u manualni prevodovky je obecne problematicky dil pro uplatneni zaruky i u originalniho vyrobce, jelikoz tento dil lze nespravnym uzivanim znicit velice rychle i s vykonem 92kW. Spoluucast tam je, avsak kdybych mel platit cely motor, tak by to asi za 7 tisic nebylo. Jinak receno, to co pises je pravda, ale stejne je dle meho nazoru BSR jeden z nejlepsich tuningu (ne-li nejlepsi) v pomeru cena/vykon a pripadna podpora.
                • 01 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 13.07.2016  09:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                  Díky moc za velice zajímavé info, BSR mě samozřejmě taky láká, a taky bych to potřeboval jen pro občasné pružné zrychlení, ale zatím to není na pořadu dne. :-!
                • 01 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 13.07.2016  16:56

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                  Můžeš prosím ještě trochu popsat tu změny v chování auta s čipem BSR? Je to fakt natolik výrazné, že stojí za to těch ccca 16 000 Kč dát? Díky.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Flameboy85

                    Flameboy85 18.07.2016  22:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning

                    Je to rozdil na kazdy jeden prevodovy stupen. Predevsim v otackach kolem 1700 a vic kdyz se nadechne turbo. Nad 4000 ot/min se uz nedeje nic, ale tak tomu bylo i pred tim. Zatah je pocitove mnohem vyraznejsi. Srvnavam hlavne tu samou trasu co jezdim do prace kazdy den uz cely leta. Extra Nm jsou fakt citit treba v tahlem kopci, kdy z 90 km/h rychlosti to auto porad zatahne i na 6-ku bez podrazeni... zadna raketa