Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Octavia III.

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlik Rok výroby 2014 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 103 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Octavia III 1,4 TSI Elegance, střešní okno, světlý interiér, Kessy, vyhřívané čelní sklo, vyhřívané sedačky, duální klimatizace, lepší rádio a pár drobností.

Silné stránky

Motor, pohodlí, spotřeba

Slabé stránky

Kvalita materiálů v interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím OK.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Havex Mladá Boleslav - zatím super.

První zkušenosti

První dojmy
Po prvních cca 1500 km mám krátké srovnání s mojí bývalou Octávii II taktéž 1,4 TSI ale v Ambiente. Největší rozdíl je v motoru. Ten ve trojce se opravdu povedl a má oproti původnímu motoru daleko větší a lepší zátah. V kopci, kde jsem dříve skoro supěl 80, mi krásně nový Mazlik přidává a zrychluje super. Motor je pěkně tichý a zátah mě na jeho syrovost vyloženě překvapuje. Co zatím není úplně OK je převodovka. Jde dost ztuha, více než u kteréhokoli předchozího auta, co jsem měl (a to i po 2 tisících km). Snad se brzy pořádně rozchodí.
Bál jsem se zadní nápravy, hodně toho o ní přečetl (hlavně kritiky), ale zatím mi přijde, že rozdíl je minimální. Podle prodejce ve verzi 2015 upravili nastavení a tlumiče s pérováním. Takže i na dost bídných silnicích auto sedí dobře, hluk žádný slyšet není, jen na těch nejhorších v zatáčkách opravdu velmi mírně zadek uskakuje. Ale nic závažného to není.
Trošku mě mrzí, že škodovka ve trojkové octě zmenšila nádrž. Přeci jen těch 5 litrů bude znát. Byl jsem z mazdy 6 zvyklý na 62 litrů a dojezd za 1000 km, to je v octě nereálné. Znovu však opakuji, motor táhne super a "nakopnutí" turba někde kolem 1800 otáček se mi naopak dost líbí.
Nejvíce připomínek bych asi měl k interiéru. Úplně OUT je kožený volant. Je na dotyk velice nepříjemný a vůbec nechápu z čeho ten materiál je. :( Ani po 2 tisících km se nezlepšil a je stále dost nepříjemný na dotyk. Tohle fakt hodně nechápu.
Tvrdé plasty skoro všude ve dveřích také nejsou nic moc. A to mám eleganci. Naopak dole v kapse je látka. Tedy zrovna tam, kde hrozí největší ušpinění. Ach jo.
Sedačky jsou pohodlné a krásně drží, leč látka v eleganci je dost bídná. Na první pohled sice hezká, ale zejména na zadní straně a v okrajích je to látka strašně nekvalitní. Nechtěl jsem pořizovat potahy, ale budu muset, protože nevěřím, že ta látka přežije bez úhony 50 tisíc km. Než jsem stačil zařídit potahy, už mi jeden spolujezdec pokapal mandarinkou sedadlo a nejde mi ten flek vyčistit. Jaj...
Prostoru je v interiéru opravdu hodně a na zadních sedadlech je to prostorově luxusní. Škoda, že i na světlé sedačky se nedá objednat zezadu koženka. To by byla paráda. Loketní opěrka je o kousek delší, což je příjemné, a vůbec nemám problém se zatažením ruční brzdy (jak se někde píše). Řekl bych, že ve dvojkové octě to bylo horší. Navíc je oproti Ambiente kožená, což usnadňuje čištění.
Také mně chybí přihrádka na vrchu palubovky. Byla dobrá na úschovu klíčů nebo brýlí, ty nyní nemám kam dát - zatím jsem jim místo nevymyslel. Brýle vozím dočasně v přihrádce vlevo dole od volantu. Řekl bych, že je trošku větší než v minulé generaci. Úschovný prostor u stropu totiž nemám, neb jsem pořídil střešní okno. Z toho mám fakt velkou radost. Dnes už vím, že i těch šílených dvacet za to dám kdykoli. Je to požitek, který při jízdě přes půl republiky ocenila i moje pětašedesátiletá maminka. :) Navíc jsem nečekal, že otevřené okno nebude mít vliv na spotřebu, říkal jsem si, že nejméně o tři, čtyři desetiny poletí nahoru, ale nic.
Vnější zrcátka jsou o dost menší, než dříve. Asi mi chvíli bude trvat, než si zvyknu. Ledka blinkrů v zrcátkách mě v noci docela rušila. Mohla by svítit trošku méně.
Jedna věc mě však dost "dožrala". Mám z minulé octávky zimáky Micheliny Alpin 4 na discích R15. Nechápu proč, ale škodovka je na trojkovou octu 1,4 TSI neumožňuje dát - ten rozměr není ani v techničáku a ani na jejich seznamu. Přitom na 1,2 TSI 77 kW se dát mohou. Mám na těch Michelinkách najeto jen pár set kilometrů a přesto budu shánět nové a na ty moje kupce. :( Nové už jsem koupil, nechal jsem se "ukecat" na Continental T 850 nebo jak se to značí (omlouvám se, nevím to přesně). Jsou na plechových discích, což mě mrzí, ale peníze už na lepší nebyly :(. Ty zimáky zatím vypadají dobře, Spotřeba se nezvýšila ale hlavně nejsou hlučné jako Nokiany, co jsem měl před Michelinkami.
Škoda, trošku jen ty disky kazí dojem. Přesto zatím skoro maximální spokojenost. Nyní mě čekají dvě cesty kolem 1000 km, tak pak zase napíši.
I po dalších cestách zatím maximální spokojenost. Minulý týden jsem nechal domontovat zástěrky a filc na kapotu. Zvukově je to sice stejné, ale bez toho filcu mi to přišlo divné.
Líbí se mi i suprový palubní počítač. Ukazuje spoustu zajímavých údajů, což dříve nebylo a dá se přes něj nastavit řada věcí. Jsem překvapen i z toho, jak na škodovku dobře ukazuje. Dlouhodobá spotřeba se mi drží na neskutečných 5,1 litrech na 100, což odpovídá i realitě při tankování - maximální rozptyl byl 0,1 l. V minulé generaci mi palubák kecal až o půl litru. Spotřeba je ovlivněná zejména tím, že jsem jel minimum krátkých cest a na dlouhých cestách jezdil po okreskách a ne po dálnicích. Přesto je na palubáku vedle té skvělé spotřeby i údaj 66 km/h u průměrné rychlosti. A to přestože tam někdy skáčou pauzy, když třeba nakupuju.
Na netu jsem hodně četl o vyhřívaném skle. Ze začátku jsem si nevšiml, ale při prvních mlhách a při ostrém nižším slunci je vyhřívací mřížka opravdu vidět. Když se na to "soustředím", trošku mi to vadí. Dá se na to ale zvyknout a většinu cest ji vůbec nevnímá. Za ten luxus to navíc stojí.
Trošku slabší je to s potkávacíma světlama. V reflektoru je jakási H15 a nic extra to není. Na xenony jsem však neměl peníze :(.
Zjistil jsem taky pár zajímavostí. na netu si někteří stěžují na velkou mřížku, která je na palubovce - leskne se. Já ji tam bohudík nemám. Je tam prý jen pokud si objednáte Canton aparaturu. Anténa je na střeše jen když si člověk objedná navigaci.
Potvrdilo se mi, že za tmy se hůř vyndavá láhev ze dveří řidiče. Je otočená obráceně než dřív. Ale dá se to zvládnout. Jen se bojím, že časem ten prostor víčkem poškrábu.
Inu, popsal jsem své dojmy a závěrem jen dodám, že jsem i nadále fakt spokojen. Mazlik je super!!! :)

 

Novinky v recenzi

24.7.2015 21:45

7000 km po Evropě ve dvou týdnech

Na začátku července 2015 jsem se s rodinou vydal na "poznávací cestu" po Evropě. Za dva týdny jsme najeli 7000 km a myslím, že cesta stojí za krátký popis.
V neděli jsme po "okresních" silnicích brouzdali Norimberských okresem. Silnice byli krásně prázdné a octávka sic plná po okraj (4 členná rodina a plný kufr) si jen předla. Motor všechna převýšení zvládal bez nejmenších problémů a téměř jsem nemusel přeřadit ze šestky níž. U Norimberka jsme najeli na dálnici a projeli celé Německo po dálnici až na Francouzské hranice k městu Mulhouse. I při průměrné rychlosti na dálnici 120 km/h dle GPS se spotřeba udržela na suprových šesti litrech (dle tankování).
Ve Francii jsme se rozhodli (již předem), že pojedeme mimo placené dálnice. Jednak jsme si chtěli Francii lépe prohlédnout, a jednak jsme chtěli trošku za mýto ušetřit. Jeli jsme přes Belfort, Besancon do městečka Lons-Le-Saunier. Krom hezkých center měst jsme si prohlédli nádhernou přírodu, včetně skal kousek před cílem prvního dne. Podcenil jsem však, že je neděle a že ve Francii bude problém s tankováním. Zde jsem prvně zalitoval, že octavia má malou nádrž. Hodilo by se ještě 10 litrů. Pumpy jsou zde daleko od sebe a buď bylo v neděli zavřeno, nebo samoobslužná pumpa nebrala naše platební karty. Nakonec se mi podařilo natankovat, ale trošku nervozity ve mně bylo. Podotýkám, že jsme jeli zrovna v období veder a tudíž nonstop s klimatizací. Považuji tak šestilitrovou spotřeba za naprostou nádheru. A podotýkám, že jsem se neploužil, neb vzdálenosti byly značné. Na konci dne ukazoval počítač průměrnou rychlost za celý den 106 km. Silnice byly díky neděli prázdné a jelo se úplně v pohodě.
Druhý den jsme pokračovali na jih Francie ke Španělským hranicím. Opět po silnicích bez mýtného. Většina byla po N7, ale pod Lyonem nás navigace poslala úplně jinak, než jsem očekával, neboť níže bylo několik nehod a N7 byla ucpaná. Ještě k Lyonu. To bylo jediné místo na naší cestě, kde mi nepomohla ani navigace. Lyon byl ucpaný a v jednu chvíli GPS zamrzla a bylo vystaráno. Stačilo se ale dvakrát otočit :D trošku zariskovat a spolehnout se na intuici a zase jsme cestu našli. Ale je fakt, že Lyon není zrovna dobře značený. To město nemám rád i z jiných důvodů. Připadá mi hodně nebezpečné, a tak to bylo jedno z mála míst, kde jsme radši prohlídku nedělali. Zato Avignon, Nimes a Montpellier za prohlídku opravdu stály. Před večerem jsme si ještě prohlédli nádhernou katedrálu v Narbonne. A pak už jsme zamířili do Perpignanu, kde jsme měli objednaný nocleh. V tomto místě jsem sice měl průměrku jen 90 km/h (okresní silnice a hodně hornatý terén), ale spotřeba se stále udržela na šesti skutečných litrech po natankování. Autí jelo stále naprosto bez problémů. Stačilo jen na konci dne dotankovat. Klimatizace jela opět nonstop a celkem v pohodě prostor uchladila. V normálním životě trošku trpím na bolesti zad. Čekal jsem, co se mnou dlouhá cesta udělá, ale musím přiznat, že mě sedadla příjemně překvapila. Žádné bolesti. Ani já a ani nikdo z rodiny.
Třetí den jsme pokračovali do Španělska. Tentokráte jsme hned v Perpignanu najeli na placenou dálnici. Přes Gironu jsme si to namířili do Barcelony. Bylo úterní ráno a provoz u Barcelony byl dosti hustý. Sagrada Familia za prohlídku stála, byť vstupné 15 euro za jednoho je docela masakr. Pro kluky samozřejmě musela přijít prohlídka stadionu FC Barcelona a pak už jsme zase uháněli do dálnici směr Valencie.
Valencie je krásné město, takové pocitově čisté. Architektura bílé a skla je úžasná. Pro našince je však docela stresové projíždět osmipruhovými kruhovými křižovatkami, které však nejsou značené. Vlastně jedete, všude kolem auta, ani člověk neví, ve kterém je pruhu a jak se z kruháku dostane. Adrenalín jak „sviň“.
Mýtné se ve Španělsku vlastně platí právě po Valencii (necelých 60 euro od hranic), následně už byla dálnice na jih bezplatná. Pokračovali jsme až téměř k městu Alméria. Autí stále naprosto bez jediného problému. Spotřeba šest litrů dle skutečnosti. Považuji takovou spotřebu za naprosto parádní. Průměrnou rychlost jsem měl dle PP 107 km/h. Opět stačilo jen dotankovat.
Dalších 11 dní jsme si užívali moře a jen jednou se vydali na „velký“ výlet do filmových studií. Američani totiž ve Španělsku točí některé kovbojky. Ačkoli jsme jeli v pracovní den, silnice byly - dá se říci - prázdné. Oproti našim silnicím nebetyčný rozdíl. Jak Francie, tak Španělsko jsou pro našince snové. Jízdu si člověk opravdu může užít a nemusí neustále trčet za kolonou kamionů.
Cesta zpět do naší domoviny byla poněkud fádnější, nicméně místy o dost stresující.
V sobotu ráno jsme se z Almérie vydali opět do města na hranicích Francie do Perpignanu. Celou cestu jsme jeli po dálnici (mýtné). Autí jelo opět parádně a ani 41 stupňů ve stínu ho nějak nerozhodilo. Byť je Španělsko opravdu hodně hornaté, spotřeba se udržela na šesti litrech na sto při průměrné rychlosti 112km/hodinu. S autím panovala po celou dobu spokojenost. Překvapivě byl docela dost silný provoz, ale naštěstí jsme žádné zácpy nepotkali.
V neděli jsme úplně pohodově projeli Francii od jihu až na sever opět do města Mulhouse. Tentokrát však po placených dálnicích – jsou pohodové, ale cena cca 70 euro za průjezd Francie je pro našince celkem znatelná částka. Dvakrát jsem tankoval. Při cestě jsme dělali každé tři hodiny přestávky. Přeci jen jet po dálnici je trošku nuda. Nikde žádný zádrhel, nikde žádná zácpa – zatím!
Po přejezdu do Německa začala navigace hlásit, že cesta se prodlouží. Nejdříve v minutách, ale následně přiskakovaly desítky minut. Zastavil jsem a hledal alternativy, ale žádné rozumné jsem nenašel. Čekalo nás tedy peklo v popojíždění. Od Karlsruhe až do půlky cesty k Norimerku (asi 180 km) jsme pravidelně hodinu jeli na jedničku či stáli. Hrůza a děs. Spotřeba samozřejmě pomalu rostla, ale nejhorší bylo, že se cesta – již tak dlouhá – dosti prodlužovala. Na tomto úseku jsme nabrali téměř dvě hodin oproti plánu na navigaci. Když se dálnice opět rozjela, frčeli jsme k domovu už o hodně vyšší rychlostí (+-150). Konečně jsme kolem osmé večer přejeli hranice. Na dálnici do Plzně jsou nechutně drahé pumpy. Jejich 37,90 za natural jsme neakceptovali a risknuli, že dojedeme až na Tank ONO. Vyšlo to a tak nás benzín stál jen 31,50. Doplnil jsem nádrž a byl překvapen, protože výsledná spotřeba byla 6,1 l/100km. Moc pěkné. Zbylých 200 km už byla brnkačka. Večerní průjezd Prahou byl v pohodě a jen nás pár kilometrů od domova překvapila průtrž mračen.
Konečně doma.
Druhý den jsem autí celé prohlédl a spokojeně ho pohladil. Posloužilo nám prvotřídně. Za celou dobu jsme jen dolévali benzín a nyní jsem dolil čtvrt litru oleje. Trošičku ta jedna čtyřka olej „papá“. Ale není to nic hrozného.

28.10.2014 12:26

Jak se Mazlik vyvíjí 1

Po několika stejných dosti dlouhých cestách mám několik dalších zkušeností. Volant stále nic moc, i když se trošku "osahal". Stále je však nepříjemný a doporučuji všem zakoupení malého koženého paketu, v němž je volant dírkovaný a na omak podstatně lepší. Tvarově je v pohodě a i čtyř ramenný je dobrý. Chtěl jsem pořídit tří ramenný, ale v konfigurátoru se k němu musel v době objednání přidat další paket, který byl drahý a nestál jsem o něj.
Při svých několika cestách mezi Karlovými Vary a Jeseníky jsem udělal také zvláštní zkušenost. Obvykle tankuji natural u Globusu a spotřeba se drží kolem 5,1 l na sto v reálu - PC ukazuje 5,0. Jednou jsem však jel mimo otevírací dobu a musel tankovat jinde. natankoval jsem u Benziny a spotřeba vysupěla skoro o tři desetiny výš. Tak nevím, ale je fakt, že Globus ve Varech i v Chomutově bere prý německý benzín....
Co se týká prostoru na zadních sedačkách, tak děti si libují a když jsem to porovnával, tak opravdu v trojkové octávii je ho na zadních sedačkách více.
Na autě už mám týden zimní Continentály (nové) a překvapily mě tichostí i tím, že se mi nezvedla spotřeba. Vypadají dobře, ale ještě uvidím na sněhu a náledí. Tuto značku jsem nikdy neměl, vždy jsem sázel na Micheliny. Nyní mám z minulé doma jednu sadu téměř nejetých 195/65 R15 na plecháčích a nevím, co s nimi. Kdyby někdo měl zájem, stačí písnout do zpráv.
Trošku mě začíná znervózňovat řidičova sedačka. Sice parádně drží a nebolí mě v ní záda ani na cestách kolem 1000 km, ale začal mi vrzat levý bok. Trošku brzy a vzhledem k tomu, že jsem háklivý na každý zvuk, tak asi brzy navštívím dealera.
Palubní počítač se mi líbí čím dál víc. Je hodně dobrý a dává možnost na výběr spoustu info a nastavení, co jsem dřív nepoznal. Příplatkové rádio se fakt vyplatí - ačkoli je pravda, že připlácet do elegance za rádio považuji ze protizákaznický tah škodovky.
Tak zase někdy....


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím no problem

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

Lepší jsem nečekal

jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10

Parádní. 1,4 TSI je ideální motor pro Octavii.

spotřeba
10

Počítač proměřuje proti skutečnosti cca o 0,1 l. Skutečná spotřeba zatím 5,1 l ...

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10

Krásně drží, slabší je materiál

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 5E (od 2013)
Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti Škoda Octavia RS TSI – Malý krůček k dokonalosti

Škoda Octavia RS vždycky platila za naprostého univerzála…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Železniční most na Výtoni půjde k zemi! Ocelová konstrukce se nedá opravit, odhalila studie

Železniční most na Výtoni půjde k zemi! Ocelová…

Železniční most, který spojuje Smíchov a Výtoň, má jít k zemi. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ho chce…

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli lávě modrými plameny

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli…

Už téměř měsíc žijí obyvatelé havajského ostrova ve strachu z vybuchující sopky Kilauea. Ta nadále chrlí…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Pernica: Pelta se z vězení vrátil silnější. Co si myslí o Šádkovi?

Pernica: Pelta se z vězení vrátil silnější. Co si…

S Jabloncem prožíval pohádkové jaro, ale zároveň mačkal palce Plzni, aby doklopýtala k titulu a obdržela lístek…

 

Reflex.cz

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…

Let MH17 byl nad Ukrajinou sestřelen raketou ruské armády, tvrdí vyšetřovatelé

Let MH17 byl nad Ukrajinou sestřelen raketou ruské…

Raketový systém, který byl v létě 2014 použit při sestřelení civilního letadla nad Ukrajinou, byl součástí…