Recenze

10 Majitel

Škoda Superb Superb III.

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 26 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37 Škoda Superb, foto 38 Škoda Superb, foto 39 Škoda Superb, foto 40 Škoda Superb, foto 41 Škoda Superb, foto 42 Škoda Superb, foto 43 Škoda Superb, foto 44 Škoda Superb, foto 45 Škoda Superb, foto 46 Škoda Superb, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlik2 Rok výroby 2015 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 660 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Superb třetí generace je neskutečně krásné auto. Obdivuji zejména světla, která jsou luxusní hlavně, když svítí. Se světly si Kabaň opravdu vyhrál. Ve předních svítí i jakési ledkové "proužky".
Nechtěl jsem diesel, proto jsem sáhl pro již osvědčenou 1,4 TSi, kterou hodně lidí zatracuje, ale moje zkušenosti jsou jiné. Combi se mi tak nelíbí, proto liftback. Mazlik má neskutečnou výbavu, v recenzi napíšu proč. Výbavový stupeň Styl také osvětlím později.

Silné stránky

Prostornost - nejen na zadních sedadlech, ale i u řidiče či spolujezdce. Nádherný design - nejen exteriér, mně se líbí i interiér díky tomu, že v něm nenajdete žádné "korejské" tvary. Bezpečnost, motor, výbava.

Slabé stránky

Spotřeba neodpovídá výrobcem uvedené spotřebě. Kombinované 5,0 se dá přiblížit (5,3), ale při 90ce mimo město tvrdit, že může jet za 4,4 l na 100 km, to je holý nesmysl.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Chvalitebné. Autosalon Horejsek Litomeřice.

Superb III.

Před nějakým časem mi bohužel nějaký "šikovný řidič" rozstřelil moji octávii tak, že se bohužel musela odepsat. Patřím k lidem, pro které je den bez auta velký problém. Po zjištění, že na novou octávku se čeká čtyři měsíce i víc, jsem se rozhodl, že musím sehnat auto ze skladových zásob škodovky.
Musím na rovinu přiznat, že při nehodě nás octávia zachránila od horších zranění, a proto jsem se rozhodl vybírat auto co nejbezpečnější, byť dražší. Život mých dětí je mi milejší nežli to, že se člověk zadluží. A to říkám při vědomí toho, že nejsem příznivcem půjček a na nic jiného si nepůjčuji.
Ani ve skladovkách jsem nenašel žádnou odpovídající octávii. Protože jsem často pokukoval po superbu (až po této nové řadě), zkusil jsem se podívat po tomto autě. Ukázalo se, že to nebylo marné. Sice jsem nesehnal úplně to, co jsem chtěl, ale....

Můj následně koupený superb má spoustu "opičáren" navíc, ale měl i podstatné rysy, po kterých jsem "bažil".

Motor
Motor 1,4 TSI je sice mnohými zatracován, ale já s ním mám z octávie jen tu nejlepší zkušenost. Je pravda, že ten v superbu je malinko jiný, ale ukazuje se, že spíše lepší. Není pravda, že nemá dost síly na pořádné zrychlení potřebné například při předjíždění. Sílu má, kultivovaný je také, krásně tichý. Má však i své slabiny. Ten v supu trošku víc „papá“ olej. Víc než jsem byl zvyklý. Po 3500 km jsem dolil 2 deci oleje. Spotřeba benzínu uvedená v techničáku je úplně mimo mísu. Zatím jezdím v průměru za 5,5 l na 100 km (reálná spotřeba spočítaná u stojanů). Spotřeba udávaná 4,4 mimo město je naprostý nesmysl. Stejně tak kombinovaná spotřeba 5,0 l na 100 km je nereálná. A to podotýkám, že s octávii 1,4 jsem se do spotřeb skoro vešel. Uvidíme, co to udělá, až si motor sedne, což bývá tak kolem najetých 10 tisíc km. Spotřebu mohou ovlivňovat i zimní pneumatiky, ale pořád je ten rozdíl velký. Na druhou stranu se mi líbí, že zátah motoru je plynulý, není tu žádný "kopanec" kolem určité výše otáček. Velký rozdíl ve spotřebě je podle toho, jak moc člověk spěchá. Pokud jezdím klidně a pohodově, dokáže jet superb i za 5,3 v reálu. Stačí ale trošku spěchat a šup, už je tam průměrná spotřeba kolem 6,3 l.

Interiér
Chtěl jsem výbavový stupeň Style, protože jsem si už zvykl na slušnou klimatizaci, vyhřívané přední okno, střešní okno a podobně. Bohužel také až v této výbavě člověk může zvolit světlý interiér, který mi přijde výrazně lepší. Jediné, co mě štve je to, že jsem ve výbavě dostupných vozů nenašel auto s vyhřívaným předním sklem. To je jediný ústup za slávy. Ale je to parádní prvek, škoda.
Mám už větší děti, proto si mohu dovolit oblíbený světlý interiér. V superbu je moc pěkný a auto se podle mě s tímto interiérem ještě více zvedne a vypadá hodně dobře.
Palubka sice na první pohled vypadá na obrázcích jako ta z octavie, ale v reálu je hezčí a výrazně kvalitnější. Má jedinou vadu, kterou budu muset řešit, protože už po 3 tisících km jsou vidět na klavírní černi škrábance. A to ačkoli jsem člověk, který se snaží mít vše v nejlepším pořádku (utírám prach pouze kvalitním „švédskou utěrkou“). Bude to chtít nějaký polep. Ideální by bylo sehnat ten, co je v palubce či ve dveřích.
Naprosto parádně vypadá ambientní osvětlení v autě. Mám nastavené modré ledkové světlo. Je to luxusní věcička. Stejně tak je fajn, že je i za jízdy osvětlený prostor noh či páčky na otevírání dveří. Za tmy se to hodí.

Exteriér
Nechal jsem si hned zatmavit zadní okna. Nejedná se o frajeřinu, ale o praktickou věc. Zatimní zkušenost je taková, že je obsah auta bezpečnější. Superb má nádherné křivky, celou řadu prolisů a ohybů. Nejsem technik, proto používám laickou mluvu. Světla už jsem zmínil. Vzhled všichni znáte, proto přidám jen pár poznatků z praktického používání auta. Zadní část auta se špiní daleko víc než u octávie. Proč, to netuším. Stejně tak nevím, kdo vymyslel spáry v předních lamelách před chladičem. Lamely jsou uvnitř v té spáře neustále špinavé a velmi špatně se čistí. Trošku mi chybí i zadní stěrač, nechápu, že není ve standardní výbavě. Jinak je sup fakt krásné auto.
Barvu jsem volil záměrně tuto, nechtěl jsem auto, co mají všichni. Sice na ní nevynikají tak zadní světla, ale Rosso Brunello superbu sedí. Ještě víc se mi líbí v černé, ale do té barvy se mi nechtělo. Dobré je otevírání haupny a kufru. Kufr se otevírá klíčkem, tlačítkem v tunelu, nebo kopnutím pod autem. Zavírání tlačítkem na dveřích je také super.

Kola
Aktuálně mám na autě 16kové zimní gumy, z finančních důvodů bohužel na plechových discích. Inu, co naplat, těším se, až budu moci přezout na 18 hliníky. Obojí pneu značky Pirelli. Zatím nemohu zodpovědně napsat, jaké jsou.

Výbava
Auto má neskutečný počet asistentů, které bych si nikdy neobjednal. Některé už ale velebím. Nikdy dříve jsem neměl parkovací senzory vzadu i vepředu. Jenže při dnešních problémech s parkováním a při velikosti superba, jsem za ně vděčný. Navíc mám zadní kameru, která je také fajn. Na velkém displeji zobrazuje dostatečně kvalitně. Rychle jsem si zvykl na tuhle vychytávku - člověk ale zpohodlní.
Líbí se mi i možnost nastavení „módu“ auta. Nakonec jsem zvolil individuál, protože například comfort byl až moc komfortní :D, a trošku nám to hrálo se žaludkem. Většinu nastavení mám tak normal, ale ne vše.
Co je naprostá paráda, to je asistent dálkových světel. Xenony si samy řídí, že neoslňuji protijedoucí řidiče. Do jejich prostoru sníží kužel světla. Tohle je pecičková vymoženost. I natáčení světel jsem docenil až nyni, protože jsem tuto vymoženost dosud nikdy neměl. Auto opravdu výrazně lépe svítí.
Front asistent na mě zablikal zatím jen jednou nebo dvakrát. nemám totiž ve zvyku lepit se někomu na zadek. ;) Ale asi to bude dobrá věc v městských zácpách. Uvidíme.
Blind spot asistent ukazuje v zrcátkách auta v mrtvém úhlu. Zatím funguje precizně.
Kessy - bezklíčkové odemykání a startování je paráda. Měl jsem již v minulém autě a hrozně rychle si na to člověk zvykne. Mám klíč stále v kapse kalhot a vůbec ho nepotřebuji. Když jedu natankovat manželky auto, připadám si občas jako blbec. odemykat auto klíčem a strkat klíč do zapalování jsem si už úplně odvykl.
Elektronická ruční brzda. Přiznávám se dobrovolně, bojím se jí. Stále ještě se podvědomě bojím, že ji zapnu někde v kopci a ona nezafunguje nebo povolí. Snad se to nestane. Na druhou stranu musí vyhovovat ženám a těm, co se neumí rozjíždět do kopce. Přijdete k autu, máte zabržděno. Vy jen nastartujete a rozjíždíte se. El. brzda sama povolí a auto necukne dozadu. Dobrá věc.

Další asistenty ještě nemám pořádně vyzkoušené a asi je moc nevyužiju. Třeba čtení dopravních značek - zatím netuším, jak funguje. Ukazuje mi to sice značky omezující rychlost, ale poněkud podivně. K asistentům se vrátím někdy později.
Rádio a zvuková aparatura Canton hraje parádně, ale na rovinu, nejsem žádný fajnšmekr. Líbí se mi navigace Columbus. Jsou lidi, co kritizují, že je nízko. Mně však takto vyhovuje, protože dříve jsem se trápil se sluníčkem, které zhoršovalo viditelnost navigace, tady to nehrozí. Navíc i mezi budíky navigace ukazuje kam jet. Řekl bych, že níže položená navigace neovlivňuje moji pozornost směrem k silnici. Stejně člověk více poslouchá, nežli kouká na navigaci.

Ještě pár drobností, které oceňuji. Volant dobře padne do ruky a i ovládání všech „opičáren“ je v pohodě, intuitivní. Otevírání kufru nohou je také super věc. Zatím mi funguje na výbornou. Tlačítko na kufru je dobrá věc, člověk se neumaže a ani nemusí natahovat. Jen nechápu, že tlačítko u řadící páky kufr otevře, ale už jej nezavře. Líbí se mi i zvětšení nádrže na 66 litrů. Dojezd auta bude více než tisíc kilometrů. Stejně tak dobré je USB a zásuvka pro cestující vzadu. Kluci při delších cestách mají tablety, a ty potřebují „šťávu“.

Převodovka
Mám manuál a zatím si neumím představit, že jezdím s automatem. Potřebuji si jízdu užít. Rychlosti jdou bez problému řadit, jen se mi zdá, že zatím je to malinko tužší řazení než u octávie.

Ještě jedna perlička. Nádrž je na 66 litrů. Palubní počítač mi ukazoval dojezd 130 km, ale natankoval jsem 67 litrů benzinu.

Celkově zatím panuje spokojenost. :)

 

Novinky v recenzi

27.3.2016 12:45

Vypínání válců

V uplynulých 14 dnech jsem se zaměřil na vypínání válců při nižších otáčkách. Vedly mě k tomu komentáře některých lidí v různých diskusích. Všiml jsem si, že když jedu s někým a vypnou se dva válce ve vyšší než 80 km rychlosti, vůbec to nepostřehnu. Musím se na to vyloženě zaměřit. Takže to je dobré. Horší je to v nižších rychlostech, kolem 40 - 60 km za hodinu. To se mi stává, když jedu do a z práce. To pak vyloženě cítím. Pro příště by asi bylo fajn, kdyby vypínání válců, když už, tak při vyšších rychlostech. Zaujalo mě i to, že mnohdy se při vypnutí válců okamžitá spotřeba nesnížila, ale naopak zvýšila. Trochu se do budoucna bojím, že se vypínají stále tytéž dva válce. Ale co to s motorem udělá, to se pozná nejdříve za pár let.


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Superb III.

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím 100 %. Teprve se uvidí.

praktičnost
10

Luxus.

prostornost
10

Luxus.

jízdní vlastnosti
10

Zatím jsem nenašel slabinu.

jízdní komfort
10

Paráda.

provozní náklady
9

Spotřeba benzínu a oleje je malý vykřičník pro škodovku. Ale fakt malý.

náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
7

Spotřeba neodpovídá, ale stále je dobrá.

hlučnost motoru
10

Není vůbec slyšet.

kvalita sedadel
10

Trošku tvrdší než v octavii, ale zvykl jsem si.

brzdy
10

Suprové.

zavazadlový prostor
10

Luxus.


Více o modeluŠkoda Superb 2015- dosud
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Tipy na víkend: Vojenská Bahna, největší rodinný festival i Stříbření v Kutné Hoře

Tipy na víkend: Vojenská Bahna, největší rodinný…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se chtějí cítit jako doma

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se…

Návštěvníci českých kempů jsou stále náročnější. Dávají přednost kvalitním rodinným stanům nebo ubytování s…

 

iSport.cz

Bijec Ondruš piplá hvězdu: Ledecká už by zbila tátu, může na olympiádu!

Bijec Ondruš piplá hvězdu: Ledecká už by zbila tátu,…

Ať se postaví k čemukoli, jde jí to. A to se týká především sportu. Ester Ledecká teď sice dominuje na sněhu, na…

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

 

Reflex.cz

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na fotografie, které těsně předcházely smrti

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na…

Fotografie katastrof jsou děsivé. Ale ještě děsivější mohou být scény vyfotografované několik okamžiků před tím,…

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují kvůli špionáži pro Írán

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují…

Postava, která na izraelské politické scéně nyní značně víří vody, se jmenuje Gonen Segev. Bývalý ministr…