Recenze

8 Majitel

Opel Astra 1,8i Sport

9,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta auto Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

K rozhodnutí koupit Astru jsem došel poměrně přirozeně. Chtěl jsem benzín, ostatně s mým ročním nájezdem 10-12 tisíc a minimem dálkových tras, by byl nákup dieselu hloupost. Z důvodů nízkých nákladů na údržbu jsem preferoval atmosféru. Když k tomu přidáte požadavek na kombík střední třídy a relativně omezený rozpočet, bylo na výběr jen pár aut. Korejce a francouze jsem vyřadil hned na začátku, se Ceedem jsem jezdil a to auto mi je řidičsky nepříjemný, Peugeot 308 je extrémně hnusnej a Renaultu moc nedůvěřuju, hlavně, co se týká elektriky. Defakto zbýval Focus a Astra, koncernový auta jsou drahý. Focuse jsem nakonec zavrhl hlavně kvůli motoru a celkový spolehlivosti. U Astry jsem nakonec šáhnul po 1.8 103 kw. 1,6 mi přišla slabá, silnější motory jsou už s turbem a navíc už to pak nestíhá podvozek, který má samozřejmě svoje limity. Nakonec jsem koupil Astru ve výbavě Sport s xenony, barevnou navigací a automatickou klimatizací.
Motor
Pro člověka přecházejícího z turbo motoru a speciálně dieselu může být první jízda mírným zklamáním. Můj původní Focus měl o 25 koní míň, ale táhnul jak drak v podstatě od 2000 otáček. Astra nabízí rychlou reakci na plyn, ale do 4000 otáček se v podstatě nic neděje. Pak se přece jen motor chytne a je to v celku příjemný a svižný svezení. Samozřejmě pak trochu vyletí i spotřeba. Na rozdíl od přeplňovaných motorů ale nijak dramaticky. I při jízdě mezi 160 – 180 km/h na dálnici jsem se v pohodě udržel na nějakých 9 litrech. V zimě, jízda po městě s krátkými pojížďkami vyhnala spotřebu na 9,2l. Pro mě přijatelné. V průměru jezdím za o něco víc než 8l.
Jízda
Jízda s Astrou je vcelku příjemná. Samozřejmě podvozek s vlečenou zadní nápravou není žádný sportovec. Ve výbavě Sport je dokonce i tlačítko „sport“, které pravděpodobně má zrychlit reakce na plyn a možná přitvrdí i posilovač, použil jsem ho jednou a žádný rozdíl jsem nezaznamenal. V základu této výbavy jsou 17“ kola, která nejspíš mají podtrhnout sportovní dojem. Bohužel Astra na ně není zrovna stavěná. Podvozek je sám o sobě poměrně tvrdý a velká kola tomu moc nepomůžou. Na dálnici nebo kvalitní silnici je to super, auto sedí jako přibitý, ale v Čechách takových míst moc nenajdete. Rozhodně doporučuji jezdit na 16“. Kromě podvozku limituje sportovní jízdu i poměrně velká hmotnost, tuším okolo 1,4 t. Poměrně nepříjemným překvapením je i hlučnost. Zvláště vzhledem k váze jsem čekal vyloženě ticho. Při nižších rychlostech je to celkem v pohodě, ale na dálnici to od 130 km/h není žádná sláva. Šestka prostě chybí (je to jen 5 kvalt). Mimochodem převodovka také není zrovna sportovní. Řadit musíte pečlivě, dráhy jsou relativně dlouhé a na nějaké rychlé přeřazování zapomeňte. Trochu to vypadá, že jen kritizuji a jsem nespokojený, tak to rozhodně není. Jen chci uvést na pravou míru sportovní ambice, které Astra vyvolává, ale nenaplňuje. Ke koupi a užívání musíte přistoupit vyloženě pragmaticky a pak nebudete zklamáni. Z pozitivních věcí musím vypíchnout přední sedadla a vůbec posaz za volantem. Jsou správně tuhá, s dobrým bočním vedením a nebolí z nich záda ani po dlouhém cestování. Ovládání je až na drobnosti logické, ergonomické a nemám k němu zásadnějších připomínek. Volant se dobře drží, má správnou velikost a hlavně, světe div se, má ještě hydraulický posilovač. Je to samozřejmě dražší a prostorově náročnější řešení, ale zase víte, co se děje pod koly a to je pro mě zásadní záležitost i vzhledem k bezpečnosti jízdy. V přímém směru Astra sedí jako přibitá, v zatáčkách ji limituje podvozek, ale je naprosto předvídatelná a nemám připomínky.
Interiér
Je velmi jednoduchý, skoro až seversky strohý, trochu mi připomíná Volva (i když samozřejmě v jiné kvalitě). Nicméně nikde nic nevrže ani po tolika letech provozu. V mém případě přispívá k dobrému dojmu i výbava s barevnou navigací a dalšími fíčurkami. Vpředu se sedí parádně, ve druhé řadě je to trochu horší. Pro mě trochu překvapení, protože Astra je hodně velká a celkovou délkou už pomalu nakukuje do střední třídy. Na druhou stranu, sedí mi tam děti a ty tolik místa nepotřebují, manipulace s dětskými sedačkami je bez omezení. Až budou děti velký, tak už to mít nebudu a navíc se mnou stejně už nebudou nikam jezdit, tak mi to může být jedno. Kufr ale rozpaky z prostoru na zadních sedadlech maže. Je obrovský, dobře využitelný s kolejničkami. Chybí mi trochu skivak, ale to už si hodně vymýšlím. Sklápění zadních sedadel je poplatné době vzniku automobilu, ale je pohodlné a v pořádku. Na druhou stranu Astra ještě utekla tomu nejhoršímu katování kostů, jež automobilky tak rády dnes praktikují. Takže třeba roleta nad zavazadlovým prostorem je samorolovací, stačí klepnout do držadla. Přední haubna je na plynových vzpěrách, elektrické stahování okének má dojezd na jedno zmáčknutí a podobně. Vývojáři v Opelu mají zvláštní myšlení a velkou důvěru v uživatele. Například v kufru chybí zásuvka. To jsem absolutně nechápal. Pak jsem si přečetl, že je tam na to udělaná příprava. A skutečně, pod tapecírunkem je koncovka, jen koupíte za pár korun zásuvku, zacvaknete do koncovky, vyříznete otvor v textilii a zásuvku protáhnete. Otázka pár minut, ale sakra proč? Podobné je to s AV výstupem k rádiu. Výrobce počítá, že to lidi budou chtít a přípravu udělá, ale abyste to mohl používat, musíte se o to taky trochu zasloužit.
Celkový dojem
Obecně musím říct, že jsem s automobilem spokojený. Je solidně postavený, ještě na něm není tolik vidět snaha automobilek ušetřit, dobře se řídí, má přijatelnou spotřebu, a když se s ním správně jezdí, tak i dynamiku. Hlavně auta z Německa mívají slušnou výbavu a celkově se jedná o vyloženě příjemný a předvídatelný auto. Pár drobností se mu samozřejmě dá vytknout, ale pokud k tomu přistoupíte pragmaticky, nebudete zklamaní. Na druhou stranu nějaké nadšení z jízdy určitě nečekejte. Ohledně spolehlivosti nemám námitek. Elektrika se navzdory pověsti Opelu chová vzorně, motor startuje i v zimě na škytnutí, nic se neopotřebovává víc, než je v kraji zvykem, diagnostika je čistá jak panenská blána a zatím jsem, kromě od kun překousaných drátů ke vstřikům, nic řešit nemusel. Za sebe tedy můžu doporučit.

Silné stránky

prostornost
spolehlivost
ještě nepoznamenáno katováním kostů

Slabé stránky

tvrdší podvozek
hlučenější nad 130 km/h
chybí šestka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

 


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluOpel Astra H (2004-2014)
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce zasahovaly střechy domů

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce…

Morandiho most v italském Janově, jehož pád si v úterý vyžádal minimálně 38 obětí, byl v době své výstavby…

 

iSport.cz

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou hrdinové, říká kouč

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou…

Fotbalisté Petrohradu dlouho po konci odvety 3. předkola Evropské ligy s Dinamem Minsk nemohli uvěřit tomu, že…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených Stropnický jako představitel ekologické skromnosti

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených…

Patrně jste také zachytili zajímavou informaci, že bývalý předseda strany Zelených a výrazný pražský zastupitel…

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina. Italský řidič ji natočil 2 dny před katastrofou

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina.…

Italský řidič Michele Mule natočil dva dny před tragickým zřícením janovského mostu prasklinu na vozovce v…