Diskuse

Škoda Octavia (2014)

29.6.2014

Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…

 

Škoda Octavia (AdamPHBR)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 01 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  18:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Asi tak mě přijde že Ozzman ten motor ani nevlastni protože některe věci ktere tvrdi jsou dost mimo. Jinak graf a real je rozdil o tom už se přesvědčilo dost lidi.
  • « 20 Reagovat !

    foto CommonUser

    CommonUser 03.07.14  17:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    miromen:
    Nauc sa citat tie grafy na stranke angurten.de. Tam je krasne rozlozeny tah (sila F) na kazdom stupni. Pri 120 na 4ke je tam vidiet ten zlom. To je dosledok naladenia a kontrukcie motora, to tu teraz nebudeme rozoberat. Cize na 4ke sice mas vyssi tah ako na 5ke ale zrychlovanie nebude o moc rychlejsie (pada ti krivka derivaciou 1. radu zistis ako) a rychlo dosiahnes bod kedy uz krivka vyssieho stupna konverguje k tomu nizsiemu. Je to vidiet pri 170 km/h 4->5, ale pozor ! Z grafu priamo nevidis (len dosledok toho), ze na 4ke si uz vysoko v nefektivnom pasme a 5ka ti pomoze sa "o cosi vratit".
    Na 4ke teoreticky (motor to nedosiahne) pri 180km/h mas 300N, ale na 5ke 400N !
    Kludne verim, ze podla sprevodovania moze ta 1,6 v tej rychlosti tahat lepsie a dole zasa kvoli EU norme a lahsiemu prevodu tiez.
    Nemam priamu skusenost ako Ozzman, ale neviem preco by si sypal popol na vlastnu hlavu. To nedava zmysel, teda mne nie.
    :yes:
  • « 20 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  17:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Tak si vymýšlim no >:D Já neříkám, že MPI je lepší motor ( jo je spolehlivější ), ale při určitých momentech ten objem poznáš, zvlášť když jedete 4 v autě a o tom mluvim celou dobu. K čemu to je papírová "ideální" křivka, když si v tom jak říkáš nejel? Proto se ohánáš jen tabulkou... tabulkově má Oktávka taky největší kufr na světě a v reálu ty litry honíš pod podlahou. Jestli mi chceš tvrdit, že nezle poznat při zatížení v kopci větší objem u shodně výkonných motorů, tak si buď vymýšlíš, nebo si to prostě nikdy nevyzkoušel (i ta křivka průběhu ukazuje uvadání TSI po 3000otáčkách, kdy přestane foukat turbo)... Celkově se to staré TSI moc nemá do otáček, v tom je ta šestnácka lepší, proto z nuly vystřelí svižněji na prvních pár metrů a v kopci se zatížením je o chlup lepší... zase jen v určitém spektru.

    Kdybych si měl vybrat, tak na cestování je TSI daleko lepší motor, míň žere a má šestikvat na dálnici, na popojížďy je zábavné vytáčet MPI.

    Obecně bych volil také TSI ( když opomenu dost špatnou zkušenost s tím naším). Ale ať už je to tím naším špatným kusem, benzínem či čímkoliv, tak jsem tyto dva konkrétní kusy vyzkoušel mockrát a porovnával jejich vlastnosti... zkus to a uvidíš sám :-)

    P.s. ta 850tka od BMW jim asi nandá oběma, to je pravda, ale nějak to nesouvisí s tématem :D
  • « 11 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  15:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Tak jo ja znam jen teorii....
    [odkaz]
    [odkaz]
    Jak jde vidět i přes tu teorii a podle jinych jsem měl pravdu. Neni misto kde by dynamicky natož pružně byla na tom 1.2 TSI huře. Naopak všude je na tom lepe.
  • « 20 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  15:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Tak čím to je, že je o krapet živější, kdž obě auta jedou vedle sebe a naráz akcelerují? Přeměřeno na stoupáni na R6 hned při výjezdu z Prahy.... :-!

    Neřikám, že je to 1.6 rychlejší, ale v určitém spektru otáček je rozdíl objemu prostě znát, stejně jako při 0-50kmh TSI se pomaleji sbírá, pak táhne zase víc........ Je vidět, že to neznáš, takže mne nemusíš poučovat teoretiku :).

  • « 10 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  14:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Znaš ty vubec vlastni motor ? Viš o tom že maximalka se u něj dosahuje na 5 rychlostni stupeň.....a že motor ma cenu točit kousek za 5t otaček ? Takže to že podřadiš dejme tomu ve140km/h neznamena že jsi v červenych čislech a pomužeš si.
    Neznam sice tuto knk. 1.6 75kw ale troufnu si tvrdit že za žadnych okolnosti nebude rychlejši než 1.2TSI. Ani dole ani uprostřed ani nahoře.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  14:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    [odkaz]

    Tady je to TSI.... od 3 tisíc padá, MPI vrcholí kolem 4 tisíc, což tak odpovídá těm 120km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 03.07.14  13:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

  • « 10 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  13:06

    « Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Asi tak.... Ta 16tka má prostě sílu nahoře, kdežto když u ty 12tky podřadíš, otáčky sice máš vysoko, ale nic se neděje, je to stejně marné jako točit dízl.. :-)

    Vespod je to naprosto obráceně a 12tka jede lépe a svižněji.
  • « 20 Reagovat !

    foto CommonUser

    CommonUser 03.07.14  10:34

    « Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Houmr, podumaj.
    Podradit mozes a kam ti vystrelia otacky ? Kde mas max vykon ? Na akej krivke max vykonu v danych otackach sa pohybujes ?
    [odkaz]

    Efektivita tohto turba so zatazou ide do ...
    [odkaz]
    [odkaz]

    Ta 1,6 tolko nevezme. Ano dole logicky lepsie taha a hore horsie. Cele to je zavisle na celkovom sprevodovani a odpore. Octa3 ziadny prcek nie je.
  • 02 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 03.07.14  00:09

    « Gratuluji...

    Zdravim a gratuluji k trochu vetsimu a bezpecnejsimu autu. Kdyz sem pred 8 lety kupoval dnes jiz me byvale auto tak sem nechapal jak muzou dat do OII motor 1.4. O nekolik let pozdeji je to dokonce 1.2. Kdyz sem jel pred par lety Fabii 1.2HTP tak se si pripadal jak na vysavaci a ohlizel se jestli me nepredjizdi cykliste. Proto pochop me prekvapeni ze Octavii ktera je docela velke auto rozhybe tak maly motor s takovym vykonem a obsahem a dokonce jede 180-200 km/h. Moje byvala byla svizna ale ze by bylo tohle s polovicnim vykonem dokazalo byt i neco co se da nazvat jemne sviznejsi nez ta Fabit 1.2HTP to silne pochybuji. Kdyz Octavii tak bud znouze diesel 2.0TDI 140k nebo VRS ale prosim neco jako turbo vysavac NE.
  • « 11 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 02.07.14  19:33

    « Re: Re: Děkuji za příspěvky

    foto Ozzman

    Ozzman: pises ze:

    Navíc tomu TSI dost nepomáhá sklon vozovky... do kopce mu síla dochází už ve 120-130ti Tam třeba stará šestnácka vytočená zuřivě na 4ku ještě kousek jede Ale zase je otázka za kolik.

    Myslis, ze na tom TSI si nemozes podradit ? Len pre info napr. 1,2 TSI 77kW ide na trojku cca 145km/h alebo das stvorku ;-)

    1,6 MPI nie je zly motor, v ojazdenom super volba, ale mam skusenost s nim v O2 a poviem ti,ze Leon 3 1,2 TSI 77kW je podstatne zivsi hlavne odspodu a spotrebu radsej ani neporovnam.
  • « 10 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 02.07.14  17:22

    « Re: Re: Trochu soudnosti by neškodilo

    ono se zde docela hodí věci správně pojmenovat.

    Je víceprvek citelně lepším řešením? Je.

    Je torzka vzadu obecně v nižší střední nedostatečné řešení? Není.
    Je torzka vzadu obecně ve střední nedostatečné řešení? Ano.
    Má být Octavia konkurentem k vozům nižší střední nebo střední třídy? (?)

    Je torzka vzadu v Octavii větší nedostatek než jinde? Ano. Proč? jednak je liftback náchylnější na takovéto řešení, jednak má Octavia značný zadní převis a hlavně vysoké užitné zatížení.

    Takže zatímco Golf, Astra nebo Leon dokáží s torzkou docela dobře žít, tak u Octavia liftback je tato koncepce cítit mnohem víc. Ono totiž obecně vzato je Octavia tvrdá a komfortu příliš nepřeje.

  • « 10 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 02.07.14  16:49

    « Re: Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

    Servus!

    Naskôr vo všeobecnosti-

    V obchode nie je umenie byť lacný, umenie je byť výhodný. To píšem ako by som bol nejaký obchodník, no to rozhodne nie som. :-)

    Octavia nie je lacná, to určite nie. Ale dokáže byť výhodná pre určitú skupinu zákazníkov. A podľa predajov je ich dosť veľa. (Určite sa nejedná o ľudí, ktorí sa vozia iba sami a stačí im 380l v kufri. Tam Octavia nemá šancu.)

    Netvrdil som, že Škodovka ako celok je lacná alebo drahá. Bavili sme sa len o Octavii Niekomu sa zdajú Octavia Rapid drahé, napríklad mne sa Fabia javí lacná. (Samozrejme že to súvisí s tým, že končí.)

    A samotná Škodovka o sebe prehlasuje, že nechce byť lacná značka.

    Tak toľko filozofia. :-)

    Čo sa týka Rapidu, tak tam to vidím podobne ako ty. Pred uvedením som sa tešil na Rapid 1,2 TSI 77kw. Už sa neteším a hľadám inde. Cena 77kw verzie s príplatkami za štandardné veci je u nás v SK mimo. A už vôbec nechápem Rapid Spaceback kde odpadá jediná výhoda oproti konkurencii- kufor. Veď sa 77kw verzia ani nepredáva, všetko z benzínov je 63kw. Napríklad aj z toho vidno, že keď niečo nie je výhodné nepredáva sa to . Hoci je to škodovka.

    Peugeotom 308 som sa neviezol, ale v Citroene C4 1,6 VTi ano. Jednalo sa o krátku skúšobnú jazdu a ako také bolo auto celkom fajn. Ale motor nebola nejaká veľká výhra. Z hľadiska dynamiky jazdy. Pridusená atmosféra so všetkým čo k tomu patrí. Odhliadnuc od toho však nemám výhrady a viem si predstaviť skupinu zákazníkov, ktorým je tento handikep fuk. Pre mňa je to bariéra cez ktorú nepreleziem. Hoci sú C4 a možno aj 308 1,6 VTi lacné, pre mňa nie sú výhodné.

    Tak toľko. Maj sa.
  • « 20 Reagovat !

    foto HonzoiS

    HonzoiS 02.07.14  11:47

    « Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)

    Je to skoro dva roky, co jsem matce vybíral auto. Také jsem koukal po Rapidu 1.2 TSI, ale za tu šílenou cenu nulová výbava. Pak jsem navštívil Peugeot na Mělníku a začal jsem se vyptávat. Nová 308 s 1.6VTi v základní výbavě která obsahuje takové věci, jako třeba vyhřívané sedačky, tempomat, klimatizaci, dešťový a světelný senzor atd. vyšla daleko levněji než zmiňovaný Rapid 1.2 TSI také v základní výbavě. Bylo jasno...koupila se 308 :-) . Matka stále jezdí každý den a za necelé dva roky co auto má ani jeden problém :-) .
    Tímto chci jen říci, že Škoda je podle mě zbytečně drahá :-(
  • « 40 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 01.07.14  20:09

    « Re: Děkuji za příspěvky

    Ano, OIII je lehké, vůbec ten benzín je logicky lehčí, tak se zdá, že auto jede lehce, ale když se podíváš na tachometr, tak pružné zrychlení není o nic lepší, než u jiných podobně výkonných aut (včetně toho TDI 1.6). Podobný pocitový "problém" mělo také staré TDI, zarvalo do sedačky, přišlo ti, že je to raketa, motor řval, vytáčel se, ale ve skutečnosti to nejelo nijak zázračně rychleji, než konkurence :-)

    Navíc tomu TSI dost nepomáhá sklon vozovky... do kopce mu síla dochází už ve 120-130ti :-) Tam třeba stará šestnácka vytočená zuřivě na 4ku ještě kousek jede :-) Ale zase je otázka za kolik.. >:D

    P.S. 1.6 Ecoboost je dost odlišná liga a Focus obecně jako auto je jízdně mnohem dál. Nicméně to pro tebe stejně není priorita :-) Interiér chápu i když mne osobně moc neva... jiné Fordy to mají naštěstí lepší :-)
  • 00 Reagovat !

    foto AdamPHBR

    AdamPHBR 01.07.14  16:42

    « Děkuji za příspěvky

    Dobrý den,

    překvapilo mě, jakou přímo „ohnivou diskusi“ moje review vyvolalo. Děkuji všem za příspěvky, odlišné názory respektuji. Zaznamenal jsem některé dotazy a výtky. K nim si dovolím v souhrnu reagovat:

    1) Diskuse k nápravám a podvozku. Z mnou testovaných aut byl nejlepší focus (ten byl fakt podvozkově nejlepší, pak dlouho nic), ostatní auta pak byla z mého pohledu svým projevem zcela srovnatelná (město, okreska, dálnice) bez ohledu na to, jaká byla konstrukce nápravy. Jen Peugeot 308 SW a auta s dieslem byla trochu těžší a hůř ovladatelná.

    2) Maximálka a motor. 200km/h se dá jet v úseku D1 mezi Vyškovem a Kroměříží, kde v zásadě nikdy nejezdí žádná auta. Možná na těch 180 to šlo lépe, od 180-200 už o něco hůř, ale stejně to netrvalo dlouho. Mám srovnání s OII 1.6 TDI a OIII 1.2 TSI je opravdu svižnější. Není to žádné „dělo“, ale ty 200 auto dá a motor rozhodně není poddimenzovaný. OIII je hodně lehké auto. Je to asi o pocitu, nejlepší je projet se v tom.

    Pro srovnání, jel jsem ještě ve fokusu 1.6 ecoboost, to je objektivně lepší motor. Nicméně 1.2 TSI je fakt dobrý. Když vezmu OIII 1.6 diesel 5 kvalt, nehaním ho, je to dobrý silný motor (bratránek s ním má v OIII průměr 4.8 l) a auto na dálnici jede rychle a je stabilní, ale pocitově je 1.2 TSI agilnější kvůli menší hmotnosti a 6tce. My ale nemáme nijak velký nájezd, i když paradoxně nejvíc najedeme po dálnici, a diesel by se nám nevyplatil.

    Vím, že litrový ekobůstek se montuje i do jiných aut fordu, než je středový panel, ale jsou to jiné typy aut, než jsem chtěl, takže proto můj (možná lehce ironický) závěr o neexistenci konkurence, bylo to myšleno pro můj účel.

    3) Jaká třída je OIII, výbava, soudnost, názory, srovnání s fauvé, seatem, peugeotem atp. Mně jako uživateli je v zásadě jedno, kam OIII spadá nebo co si o ní nebo mě kdo myslí, přičemž základem mého sebevědomí není značka auta, které vlastním. Článek má sloužit jako vodítko pro ty, kdo jsou ve stejné situaci jako já. Musím říct, že mě pobavilo množství reakcí i jejich intenzita (v některých případech:-)

    Kdybych měl vybírat dle papírových předpokladů, nevyberu dobře (asi bych měl tendenci si koupit fokuse a pak bych toho litoval + asi bych ani nesedl do civicu, který se ukázal být z mého pohledu překvapivě dobrým autem). Proto jsem ve všech autech, která mi přišla zajímavá, jel, a to dokonce několikrát a v různých motorizacích, abych porovnal pro mě důležité parametry. Jako uživatel neřeším, jak škoda dociluje toho, že po důkladném projetí všech aut uvedených v review se mi OIII prostě zdála a stále zdá nejlepší. Měli jsme nějaké praktické požadavky, OIII je perfektně splňuje a proto jsem s autem opravdu spokojen.

  • « 10 Reagovat !

    foto Svagi

    Švagi 01.07.14  16:33

    « Re: Re: Bezkonkurenční motor 1.2 TSI

    To je věc názoru a osobního vkusu, ale např. Mondeo má zcela odlišný středový panel jako nové Fordy, takže určitě naplatí věta jakou si psal. Mě osobně nevadí, je to něco jiného než interiery běžných auta (např. O3) ale, že bych z toho byl nadšen se říct nedá.
    S tou spotřebou, musíš také porovnávat i výkon váhu vozu atd. 1.6 EB 150PS vs. 1.2TSI 105PS myslím si že kdyby měl 1.2 TSI 150PS jako má EB tak spotřeba je podobná. Proč se nesvést na tom, že Ford a jeho motory byli vyhlášeny po 3 motorem roku. Je to hezká reklama, kterou by jistě využila i Škoda, pokud by se v ní vyvíjely motory >:D
  • 00 Reagovat !

    foto 508

    508 01.07.14  16:22

    « Předražený mladoboleslavský stroj průměrné kvality.

    Jen blbec se směje a považuje za mimózní řeč čísel, přemýšlí totiž podle svého subjektivního vidění světa. Ještě k tomu Peugeotu 508, jeho ceník je v této výši už cca 2 roky, kdy byl facelift v nedohlednu. Dokonce před devalvací koruny byla 508 hluboko pod úrovní 500tis. Kč. Navíc si nemyslím, že dojde po uvedení facelitu ke zdražení. No uvidíme..
  • « 12 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.07.14  16:16

    « Re: Bezkonkurenční motor 1.2 TSI

    Obrat "Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst , ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola " mi naopak přijde naprosto výstižný a s trochou nadsázky přesně vystihuje fordovo designové trápení s naprosto nezvládnutým využitím vnitřního prostoru u fokusu 3. Já bych ještě dodal k této větě do středových panelů ford s obrovským kydancem chaosu místo středového panelu. A vrcholná taškařice byla když byl fordův malý tříhrnek potřetí po sobě vyhlášen motorem roku. A 1,6 Ekoboost, to je fakt výborný motor ale je to bohužel Jenom boost. S Eko nemá nic společného. Ve fokusu se pod 7 l/100 nedostane ani náhodou, S TSi se dá při naprosto normální jízdě dostat pod 6.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…