Děkuji za příspěvky
Dobrý den,
překvapilo mě, jakou přímo „ohnivou diskusi“ moje review vyvolalo. Děkuji všem za příspěvky, odlišné názory respektuji. Zaznamenal jsem některé dotazy a výtky. K nim si dovolím v souhrnu reagovat:
1) Diskuse k nápravám a podvozku. Z mnou testovaných aut byl nejlepší focus (ten byl fakt podvozkově nejlepší, pak dlouho nic), ostatní auta pak byla z mého pohledu svým projevem zcela srovnatelná (město, okreska, dálnice) bez ohledu na to, jaká byla konstrukce nápravy. Jen Peugeot 308 SW a auta s dieslem byla trochu těžší a hůř ovladatelná.
2) Maximálka a motor. 200km/h se dá jet v úseku D1 mezi Vyškovem a Kroměříží, kde v zásadě nikdy nejezdí žádná auta. Možná na těch 180 to šlo lépe, od 180-200 už o něco hůř, ale stejně to netrvalo dlouho. Mám srovnání s OII 1.6 TDI a OIII 1.2 TSI je opravdu svižnější. Není to žádné „dělo“, ale ty 200 auto dá a motor rozhodně není poddimenzovaný. OIII je hodně lehké auto. Je to asi o pocitu, nejlepší je projet se v tom.
Pro srovnání, jel jsem ještě ve fokusu 1.6 ecoboost, to je objektivně lepší motor. Nicméně 1.2 TSI je fakt dobrý. Když vezmu OIII 1.6 diesel 5 kvalt, nehaním ho, je to dobrý silný motor (bratránek s ním má v OIII průměr 4.8 l) a auto na dálnici jede rychle a je stabilní, ale pocitově je 1.2 TSI agilnější kvůli menší hmotnosti a 6tce. My ale nemáme nijak velký nájezd, i když paradoxně nejvíc najedeme po dálnici, a diesel by se nám nevyplatil.
Vím, že litrový ekobůstek se montuje i do jiných aut fordu, než je středový panel, ale jsou to jiné typy aut, než jsem chtěl, takže proto můj (možná lehce ironický) závěr o neexistenci konkurence, bylo to myšleno pro můj účel.
3) Jaká třída je OIII, výbava, soudnost, názory, srovnání s fauvé, seatem, peugeotem atp. Mně jako uživateli je v zásadě jedno, kam OIII spadá nebo co si o ní nebo mě kdo myslí, přičemž základem mého sebevědomí není značka auta, které vlastním. Článek má sloužit jako vodítko pro ty, kdo jsou ve stejné situaci jako já. Musím říct, že mě pobavilo množství reakcí i jejich intenzita (v některých případech:-)
Kdybych měl vybírat dle papírových předpokladů, nevyberu dobře (asi bych měl tendenci si koupit fokuse a pak bych toho litoval + asi bych ani nesedl do civicu, který se ukázal být z mého pohledu překvapivě dobrým autem). Proto jsem ve všech autech, která mi přišla zajímavá, jel, a to dokonce několikrát a v různých motorizacích, abych porovnal pro mě důležité parametry. Jako uživatel neřeším, jak škoda dociluje toho, že po důkladném projetí všech aut uvedených v review se mi OIII prostě zdála a stále zdá nejlepší. Měli jsme nějaké praktické požadavky, OIII je perfektně splňuje a proto jsem s autem opravdu spokojen.