Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 1.2 TSI Ambition

7.61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:15000 palivo: benzin objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 77 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by asi stačila.

V hledáčku jsem nejdřív škodovku vůbec neměl, zdálo se mi, že všichni její vlastníci si nové škodovky kupují prostě proto, že celá rodina vždycky měla jenom škodovku a všichni ji mají a tak bude asi dobrá. Auto této značky jsem z výběru tedy původně jaksi a priori vyloučil. Na výběr auta jsem měl cca rok, takže koupi tohoto auta předcházel opravdu pečlivý výběr.

Chtěli jsme auto hlavně na dálniční ježdění (o víkendu vždy přes celou ČR, Moravu a zpět), bezpečné, tiché (kvůli dlouhým cestám) aby nežralo, dobře se ovládalo a dalo se do něho naložit spousta věcí (pytle brambor, třešně, salát, zavařeniny, letadlo na vysílačku, nákup z Tesca, děti atp.)

Možná by pro Vás mohlo být zajímavé, jaká auta jsme zvažovali a proč nakonec vyhrála simply clever. Nové auto jsme pocitově porovnávali s „etalony“ Škoda Felicia 1.3MPI 1995, Fiat Punto 1.2 1997 a Toyota Yaris 1.3 2008 (mimochodem velmi povedené auto). Recenze auta jako takového je v silných a slabých stránkách.

Původně zvažovaná auta:

Ford Focus Kombi – to se mi ze začátku nejvíc líbilo vzhledově a četl jsem všude pochvalné recenze na podvozek a jízdní vlastnosti. Absolvoval jsem zkušební jízdu v motorizaci 1.6TI VCT, 1.0 Eco Boost a 1.6 TDCI (ten slabší). Motor 1.6 VCT se hodí jen do města, při 140 na dálnici strašně řve a žere, už se tuším ani nenabízí. S ostatními dvěma se dalo jezdit. Proč Ford prohrál? Upřímně, pokud tvoří 50% objemu kabiny palubní deska a středový panel, tak si trochu klepete na čelo – toto ve Fordu fakt po…li!!!! Při mých 190 cm cesta na delší trasy naprosto nesnesitelná, žádné místo na zadních sedadlech, málo místa obecně, klaustrofobní pocit z kabiny. Z hlediska vnitřního prostoru je lepší Felicia 1.3MPI, Fiat Punto i Toyota Yaris. Objektivně, podvozek je super a do kufru se leccos vleze, má také nízko nakládací hranu, ALE k čemu to je, když Vás začne po 5 KM bolet pravé koleno tak, že začnete nadávat a častovat vývojáře forda nevybíravými výrazy + extrémně stísněný interiér a 0 space in the back se opravdu nepovedl a nenabízí nic navíc oproti třem zmiňovaných „etalonům“. Takže smůla.

Hyundai i30 Kombi – na první pohled pěkné autko. V salónu hjundaj byli vždy velmi ochotní a hodně liberální co se týče zapůjčení auta, to hodnotím dobře. Jeli jsme v 1.6MPI, 1.6GDI a 1.6CRDI (ten slabší). Vnitřní prostor velmi dobrý, oproti fordu menší středový penl (to mají ostatně všechna normální auta), celkově vzato promyšlené a důstojné auto. Jízdní projev je tak nějak neutrální, dobře se s tím jezdí, opravdu. Motor 1.6MPI je na atmosféru opravdu dobrý, jede pěkně, GDI podle mě není worth it. Diesel se mi zdál těžký, ale jel taky pěkně. Proč hjondé prohrál? Při první návštěvě autosalonu když jsme vyjížděli ze dvora, všiml jsem si, že na vnitřní straně levých dveří je zrezivělý (opravdu) takový ten kovový kloubek, který drží dveře při otevření, aby se neotevřely moc (nevím, jestli jsem to dobře popsal, ale asi je to jedno). Úplný dealbraker byl ale opravdu výrazný hluk od kol – na dálnici jsme po půlhodinové projížďce měli zalehlé uši a bylo nám trochu zle…takže taky smůla. Jinak pěkné auto, ale při izolaci podběhů udělali soudruzi z koreje opravdu chybu.

Honda Civic 2013 Hatchback – původně jsem toto auto šel zkusit jen tak „do počtu“. Ale byl jsem velmi příjemně překvapen. Auto je opravdu dobré a je v něm překvapivě hodně místa. Pokud vám nevadí osobitý design interiéru (mně jako příznivci hvězdných válek, matrixu a star treku se líbil), pak vevnitř se pocitově cítíte stejně dobře jako v oktávce III nebo golfu, dobré odhlučnění, podvozek, skvělá kvalita zpracování, velmi dobře se ovládá a v kufru a na zadních sedadlech je opravdu spousta místa. Tvar auta v tomto ohledu trochu mate. Tohle bylo fakt dobré. Proč Honda prohrála? Slabší byl jednak motor. Jel jsem v 1.4 atmosféra, který sice nebyl špatný, ale pocitově byl línější než hjondé nebo 1.6 atmo od fordu. Motor má ale šestku a na dálnici, ač línější, jsem z něho neměl vyloženě špatný pocit. Manželce se však také nelíbil design, takže do rodiny jako hlavní auto nesměla. Pokud bych si ale já pro sebe kupoval někdy teoreticky druhé auto, tak bych bral tuhle Hondu, ideálně ale s nějakým lepším motorem. Opravdu se mi líbila.

Peugeot 308 SW (2012) – dal jsem šanci i francouzům bez nějakých předsudků. Peugeot je pocitové dobré, i když těžší auto. S benzínovou 1.6 atmo je ale taky línější. Kvalita zpracování se mi zdála velmi dobrá, měl jsem z toho pocit „dospělého auta“. Líbily se mi tři sedačky vzadu (pokud máte tři prcky) a panorama střecha. Velký kufr to má a nízko nakládací hranu. Je tam divně řešená rezerva – je na spodu auta a vyndává se nějakým čudlíkem z kufru. Proč Peugeot prohrál? Přes mou drahou polovičku byl neprůchozí design, pro mě auto bylo těžké a hůře se ovládalo. Přispěly rovněž statistiky o spolehlivosti francouzů, ačkoli musím říct, že na mě celkově působilo jako solidní auto.

Škoda Rapid – To byl ze začátku velký favorit, hlavně co se týče ceny. Žádný extra středový panel, solidní zpracování a dobré jízdní vlastnosti. Liftback má taky velký kufr. Proč Rapid prohrál? Hlavně to byla obava z motoru EA111, a to i přes veškeré proklamace a ujištění výrobce. Dále se mi na mou výšku auto nakonec zdálo docela malé, přední sklo je kratší než u oktávky a když jsem v tom autě seděl, tak jsem měl oči někde u střechy. Taky je auto relativně úzké, a co na mě nepůsobilo nijak dobře, jsou uzounké dveře – nějak málo plechu, pocitově se mi to prostě nezdálo úplně bezpečné, ačkoli to mohlo být způsobené prostě jen užším plastem a čalouněním. Takže taky smůla.

Další kandidáti – Citron C4 byl s 1.6 atmo svižný, ale měl příliš houpavý podvozek a málo místa v kufru. Mazda 3 hatchback s 1.6 atmo se dobře ovládala, ale měla málo místa na zadních sedadlech a v kufru. Peugeot 301 je na mě už hodně levné auto a zdálo se mi „ošizené“. Starší oktávka se nám zdála moc drahá na to, jak je stará…

Silné stránky

Motor – ten se opravdu povedl. Je dobře, že škoda montuje do oktávek EA211, neměl by se snad kazit. Motor skvěle táhne v celém spektru otáček, dá se použít od cca 1000 otáček, působil na mě jako takový „benzínový diesel“. Jede lépe než 1.6 TDi, je lehčí a má 6 rychlostí. Zvuk má jako dvoulitr. Spotřeba je na benzín perfektní, na dálnici máme cca 5.7 při rychlostech 130/150. Průměrnou 6.2. Kolik točí šestka při 130? cca 2800 otáček, ve 145/150 cca 3000. Je naprosto tichý, slyšíte ho jen, když ho hodně túrujete. Maximálku má auto cca 200 a je celkem lehce dosažitelná. Auto dobře zrychluje a na dálnici i na 6tku do kopce nezpomaluje. Motor je rozhodně daleko lepší než jakákoli atmo 1.6 i diesel 1.6, a to jsem testoval spoustu aut. Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst (1.6 EB je objektivně lepší než 1.2 TSI), ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola (víte, o čem mluvím), takže de facto motor konkurenci nemá. Stačí tento motor na auto? – STAČÍ. Pocitově není moc velký rozdíl mezi 1.4 a 1.2, spíš možná, že 1.4 je těžší a dražší.

Brzdy – když šlápnete trochu, brzdí trochu. Když šlápnete hodně, brzdí hodně – a tak to má být. Nejsou to takové ty tzv. „jedovaté brzdy“ = dotknu se brzdy a hned stojím, což je naprd a vyžaduje to od vás pořád jakousi míru pozornosti, kterou já prostě autu nechci věnovat a nevím, proč bych to měl dělat. Auto skvěle brzdí.

Hmotnost – auto je velké, ale opravdu lehké. Když jedete městem, pocitově na vás působí jako menší auto.

Podvozek – auto je velmi agilní a perfektně se ovládá. „Jednoduchou“ zadní nápravu neřešte, normální člověk rozdíl nepozná a upřímně, nevím, co jsou to takové ty novinářské „rázy od zadní nápravy“ atd. Žádné rázy auto prostě nevykazuje. Odpružení je spíš tvrdší, ale ne nekomfortní. Máme 16ctky kola a je to tak akorát. Auto se dobře ovládá i při 160/180 a tuto cestovní rychlost lze bez problémů držet.

Interiér – velmi solidní a prakticky uspořádaný. Velké schránky, spousta místa na zadních sedadlech. Solidní fíl. Je to široké a „betelné“. Máme vyhřívané sedačky, které hřejí na max asi jako, kdybyste měli pod zadkem teflonovu pánev, takže opatrně, ale v zimě si dokážu představit, že se vám to bude líbit…taky loketní opěrka je super + výduchy od klimy pro cestující vzadu.

Mega kufr – podle mě snad ani není třeba kombi, liftback stačí. Ač se to nezdá, tak „síťový program“ opravdu ulehčuje život a je velmi praktický. Vejde se sem prostě všechno a ještě mnohem víc – prostě český sen.

Uklidňující povaha auta – tohle jsem nemohl říct u žádného jiného auta, toto auto mě uklidňuje a mám v něm pocit, že jsem v bezpečí a rodina taky. Hodí vás do pohody a nestresuje vás. K tomu asi i přispívá skvělé odhlučnění – nejlepší ze všech mnou testovaných aut, i když možná ještě hodna bylo klous. Některá jiná auta vás znervózňují a pořád od vás jakoby něco chtějí – speciálně středopanelový fokus – z takového auta tak vystupujeme „vyklepaní“. V oktávce můžete strávit hodiny času a najet stovky kilometrů, ale neunaví vás to. Auto má velké a pohodlné sedačky – je to jako sedět v obýváku. Je to ideální dálniční mimo jiné kvůli rozvoru kol, skvělému odhlučnění, tuhé karoserii a celkově dobrému zpracování. 1.2 TSI je pro mě i v tomto ohledu lepší než 1.6 diesel, zvlášť pokud je to 5kvalt - pořizovačka je menší a nemá DPF. Je rovněž svižnější, lehčí a lépe se ovládá, spotřeba pak není o tolik vyšší.

Kvalita – jak jsem psal v úvodu, měl jsem kvůli „masovosti“ oktávky jisté předsudky a nemám rád pocit, že mám něco „tuctového. O tom to ale u oktávky opravdu není. Hlavní poselství z této recenze by mělo být, že jsme oktávku nekoupili proto, že je to oktávka, ale proto, že je prostě lepší než ostatní auta, což jsem si ověřil ročním slíděním a hlavně jízdou ve všech ostatních modelech, které pro nás připadaly cenově v úvahu. A proto jich taky (oktávek) všude tolik jezdí a proto se tolik prodávají. Je to prostě velmi kvalitní a nadprůměrně dobré auto. To je primárním důvodem jeho úspěchu a ne to, že je to český výrobek, máte všude servis, a že ji mají všichni, atd. Všichni ji mají právě proto, že je tak dobrá, ne proto že ji mají všichni…

Slabé stránky

Konzerva – auto je tak dobře utěsněné, že je v něm někdy pocitově málo takového toho přirozeného vzduchu. Když se vám rozehřeje na slunci palubní deska, tak prostě fouká teplý vzduch, pokud nezapnete klimu, aby fuky trochu ochladila – pak lze klimu zase vypnout. Takto se ale teď možná dělají všechna auta, jen mě to v porovnání s „etalony“ trochu překvapilo. No, nebo prostě otevřete okna…

Tužší řízení – těžko říct, jestli je to zápor, ale řízení se mi u oktávky zdá o něco tužší než u ostatních aut. Nicméně i moje žena auto bez problému zvládne řídit a zdá se jí pocitově menší, takže toto neberte jako něco, co by vás mělo od koupě odradit.

Cena – no je to docela fakt drahé. Kdybychom nekupovali ze škoda plus, tak bychom asi oktávku nekoupil jako novou. Nechtěli jsme aktiv, kam vám dají plastové kliky, aby všichni viděli, že jste socka – a to vy přitom ani nejste, jen se vám nechce dávat tolik peněz za auto. Toto se mi na škodovce nelíbí.

Nic jiného mě nenapadá a s ničím jiným problém není. Výše uvedené je asi spíš o zvyku (včetně ceny) a není to něco, co by kazilo celkové dobrý dojem z vozu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Máme najeto cca 3000 Km a zatím všechno šlape.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupená byla v auto šídlo v Horoměřicích. Dobré jednání, v rámci škoda plus nechtěli už slevovat z nabídkové ceny, ale namontovali defens lok, dali koberečky, povinnou výbavu a slevu 10% na servis. Ceníková cena nového auta, přiznám se a nevidím na tom nic špatného, byla v době koupě (duben 2014) 463, my jsme ho měli za 359 (škoda plus), najeto při koupi 12 tis. Podle mě je to nakonec dobrá velju, když si vezmete, že za takovou cenu koupíte nová výrazně horší auta nebo středové panely. Vypadá krásně, je vevnitř i venku netknuté a fakt jsme nakonec velmi spokojení + máme 4 roky záruku. Tak snad bude dlouho sloužit k naší i prckově (a do budoucna možná více prcků) spokojenosti.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.2 TSI Ambition

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9

Dodávám, že trochu downside je, že auto má docela malý rejd a těžko se s ním parkuje mezi dvě auta na podél. Je holt hodně velké a nevíte, kde máte zadek auta - toto by asi vyřešily senzory a vůbec nejlíp parkovací kamera vzadu.

jízdní komfort
9

Auto je tvrdší, někomu může vadit, někomu ne

provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…