< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
miromen:
Nauc sa citat tie grafy na stranke angurten.de. Tam je krasne rozlozeny tah (sila F) na kazdom stupni. Pri 120 na 4ke je tam vidiet ten zlom. To je dosledok naladenia a kontrukcie motora, to tu teraz nebudeme rozoberat. Cize na 4ke sice mas vyssi tah ako na 5ke ale zrychlovanie nebude o moc rychlejsie (pada ti krivka derivaciou 1. radu zistis ako) a rychlo dosiahnes bod kedy uz krivka vyssieho stupna konverguje k tomu nizsiemu. Je to vidiet pri 170 km/h 4->5, ale pozor ! Z grafu priamo nevidis (len dosledok toho), ze na 4ke si uz vysoko v nefektivnom pasme a 5ka ti pomoze sa "o cosi vratit".
Na 4ke teoreticky (motor to nedosiahne) pri 180km/h mas 300N, ale na 5ke 400N !
Kludne verim, ze podla sprevodovania moze ta 1,6 v tej rychlosti tahat lepsie a dole zasa kvoli EU norme a lahsiemu prevodu tiez.
Nemam priamu skusenost ako Ozzman, ale neviem preco by si sypal popol na vlastnu hlavu. To nedava zmysel, teda mne nie.
:yes: