Honda Civic (2015)
17.7.2018Rok 2015 nezačal nijak výjimečně, ale měl to být automobilový rok. Na jaře jsem byl jezdit s Porsche Cayenne a "driftovat" na EasyDriftu. V květnu jsem…
Honda Civic (rackycz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Civic 19.07.2018 13:48 zetr007
- supr počtení 20.07.2018 01:15 michal.t
- Civic s automatom 20.07.2018 09:34 Rasto
- recenze 20.07.2018 15:52 Verny_2013
- spaní v kufru 21.07.2018 10:54 xenon04
- Cena 23.07.2018 15:33 tom1522
- skrabance a skusenosti majitela 25.07.2018 14:04 andy.gee
- Honda Civic Tourer 30.07.2018 13:20 Jirik_H
- . 16.08.2018 15:40 lordlord
- zostatková cena 21.10.2018 10:04 Rasto
- Stěrače 29.01.2019 10:16 AurisHSD
-
-
michal.t 20.07.2018 01:15
supr počtení
Paráda, konečně nějaká další recenze na Tourera… s chutí jsem si vše přečetl… a zavzpomínal na jeho výběr/nákup, u mě taktéž v roce 2015 a taktéž jako své první auto a skladovku.
Velice mě zaujaly postřehy týkající se automatu… i jsem si kdysi říkal, že 5-ti stupňový automat do civicu asi moc lidí chtít nebude, zvlášť když řazení u manuální převodovky je opravdu lahůdka, navíc díky rychloměru nad volantem podpořená trvalým přehledem o aktuální rychlosti, díky čemuž mi tam ty rychlosti padají už tak nějak podvědomě a na rozdíl od jiných aut nerušivě.
Ale věřím, že automat Ti dává smysl, navíc bych tipoval, že mimo město bude i úspornější, kvůli nižším otáčkám na pětku než jsou u manuálu na šestku.
Překvapil si mě výrokem, že by se Ti hodila vzpěra víka prostoru na rezervu – nevozíš v kufru roletku? V její svinuté poloze se víko podlahové přihrádky hezky zahákne pod madlo opěrky… nějaká vzpěra by mi tam spíš jen překážela myslím.
A k Tvé zmínce o tom, jak bylo auto bílé od soli - díval ses někdy dolů na podvozek? Já ač toho v zimě moc nenajedu, mám už na svarech dílů podvozku nějakou tu rez… to je asi má jediná výtka k civicu. Dokážu si představit, že u auta permanentně vystaveného solné lázni to bude ještě horší.
Každopádně oceňuju, že si při Tvém nájezdu okolo 30tkm ročně nešel do dieselu – znám spoustu lidí, co už při zaslechnutí takové cifry bezhlavě jančí, že jedině diesel. Tak ať Ti dělá dál jen radost!
-
rackycz 20.07.2018 08:15
« Re: supr počtení
Ahoj. Je fajn, že píšou i majitelé. Přijde mi zajmavá zmínka a o tom, že šestka v manuálu je lehčí převod, než pětka v automatu. Na odkazovaném rajčeti mám tabulku s gear-ratios pro automat. Neměl bys tu samou pro manuál?
Jinak koukám, že tabulkově má manuál rychlejší akceleraci, takže asi fakt bude mít lehčí převody. Respektive jedničku a dvojku. V Automatu jedu na jedničku cca 60km/h, na dvojku cca 110km/h a na trojku to už je odhadem 140km/h. Opět viz rajče a graf.
A k tomu kufru.. Roletku vozim, ale když přistupuju pod podlahu, tak ji zatahuju, aby mi nevadila. Ale tvůj postřeh je zajmavej, vyzkouším. Nicméně nejčastěji to dělám tak, že zespodu, pod deklem podlahy, je vyvedená šňůra s hákem. A ta slouží k tomu, že se dá ten dekl přichytit například k opěrce hlavy, nebo k futrům.
A posledním bodem byl podvozek. Nenapsal jsem to v recenzi, ale doplním to tam, dík za připomenutí. První servis, kterej jsem na autě nechal udělat ještě před přebráním, bylo nastříkání podvozku. Letos to musím nechat zkontrolovat, případně renovovat. Čili doufám, že zatím bez rzi. Nicméně až budu přezouvat na zimu, okouknu to.
Jo a ten diesel bych asi vynechal za všech okolností, i kdyby mi ho prodejce doporučil. Je to složitější ústrojí a já chtěl co nejjednodušší konstrukci všeho. Statisticky vzato: čím míň dílů, tím větší spolehlivost. Podle mě.-
michal.t 20.07.2018 10:54
« Re: Re: supr počtení
Jj, nějaké grafy týkající se převodů mám tady v recenzi: [odkaz] (popis je na druhé straně recenze)
Rozdíl v udávaném zrychlení 0-100 bude způsoben spíš většími ztrátami automatu při rozjezdu, zřejmě trochu přispěla i nepatrně vyšší hmotnost. Jedničku lze u manuálu taky točit zhruba do 60 km/h a dvojku ke 100 km/h (může se to trochu lišit podle různých zdrojů ale z vlastní zkušenosti to zhruba sedí.)
Jinak háček se šňůrkou jsem utrhl a velmi rychle zahodil, potom co jsem zjistil, že jde víko zaháknout pod tu roletku. Opravdu dobře vymyšlené.
Jo, a stříkal si jenom podvozek nebo i dutiny? Taky o tom dost uvažuju, ale trochu mám obavy, že když to pak poskládají/zakrytují zpátky, bude tam něco vrzat, atd.
-
-
-
Rasto 20.07.2018 09:34
Civic s automatom
Naozaj pekná recenzia na Civic-a a hlavne s netradičnou prevodovkou. Ja som vyberal podobne ako ty, síce s inými kritériami ale nájazdom 25 -30 000 ročne a skončil som u Corolly 1.6CVT.
Pár postrehov:
Nerozmýšľal si nad Aurisom HSD? Na tvoj nájazd by sa ti to vrátilo a je to najspoľahlivejší pohon aký sa dá zohnať, s trocha slabším výkonom ale nič prevratné.
No, že má Civic veľa miesta vzadu na nohy.... ako sedel som v ňom, dá sa to, ale je to skôr priemer ako nadpriemer.
Toyota a CVT - CVT mení prevodový pomer pekne plynule, jediné, čo by som jej vytkol je, že pri klesaní často najprv nebrzí motorom (musím si to dať do manuálneho režimu) a potom sa zas niekedy rozhodne brzdiť motorom, keď už nechcem. To by bolo fajn, keby po brnknutí na plyn auto preradilo vyššie. To sa bohužial nestane a plyn treba držať asi 3 sekundy, kým to prevodovka pochopí.....Okrem tohoto je CVT bez výhrad.-
rackycz 23.07.2018 18:58
« Re: Civic s automatom
Ahoj. Hybridní Auris bylo to první, co mi prodejce v Toyotě chtěl za velký peníze prodat, ale to se hodí spíš lidem, který hodně brzdí a popojíždí ve městě. Já jezdím celkem plynule meziměsto. Ve městech a na vesnicích mám tempomat na 50km/h takže by nedocházelo k rekuperaci a ta je klíčovou výhodou hybridů. Snad si to vysvětluju dobře.. Proto jsem zůstal u klasického motoru.-
Rasto 29.07.2018 16:40
« Re: Re: Civic s automatom
No nemáš úplne pravdu :). Z mojej skúsenosti pri plynulej jazde prakticky skoro bez brzdenia dedinami a cestami prvej triedy je HSD oproti 1.6 CVT úspornejšie tak o 1.5l/100km v meste je úspora samozrejme väčšia, na diaľnici menšia.
Ale tak teraz ťa to trápiť už nemusí - užívaj auto.
-
-
-
Verny_2013 20.07.2018 15:52
recenze
Opět po delší době čtivá recenze, se kterou si dal autor práci. Ohodnotím až dodáš fotky. Jen poznámka k těm stěračům, za ty roky co jezdím jsem už stěrače měnil několikrát a přes vyšší cenu doporučuju originály. Ty mě spolehlivě vydrží 3-4 roky. Jednou jsem koupil čínu, tu jsem vyhodil po měsíci, Valeo a Bosh jsou tak na rok. -
xenon04 21.07.2018 10:54
spaní v kufru
pohodlně jsem se v toureru vyspal na matraci z rozkládacího gauče z ikei :yes:
polštář klasický a přikrývka rozepnutý spacák :-)
přes tmavý skla jsem měl i fajn soukromí
větrání pootevřeným okýnkem
věci ke kterým jsem potřeboval přístup hned jsem měl na podlaze u přední sedačky, zbytek jsem měl pod podlážkou v kufru
[odkaz]
[odkaz]
ať slouží min do toho půl mil. km ;-) -
andy.gee 25.07.2018 14:04
skrabance a skusenosti majitela
Zdravim! Ja mam IX gen Tourer 1.8 s manualom (rok 2017) a necelych 40tis km. Sklo mam uz doskriabane od stieracov a bohuzial som si v zime poskriabal celne sklo plastovou skrabkou.
Riesil som to ako reklamaciu. Tuto skrabku som pouzival na viacerych autach a nikdy nic neposkriabala. Reklamacia nebola uznana s tvrdenim, ze bol pritomny iny material, ktory sklo poskriabal, napr. nafukany prach/piesok, ktory spolu so snehom zamrzol.
Az potom som sa na forach viacerych znaciek docital, ze skrabka + nove auto je zla kombinacia. Odvtedy skrabku nepouzivam a upozornujem vsetkych co si kupuju nove auta.
Kedze to nie je az take kriticke sklo som menit z havarijnej nedaval. Profi lestenie som zvazoval, ale prevazili obavy o zmenu 'uhlov skla'. Proste ma upozornili , ze na par autach sa im uz stalo, ze po prelesteni celeho skla to tahalo oci a pod.
Co sa tyka umyvania, umyvam bud rucne (leto) alebo wapka (v zime). Zasadnie ziadne hubky ani nic podobne, iba mikrovlakno atd. Zatial tie mikroskrabance nemam nikde okrem ciernej casti predneho naraznika. Tie tam ale boli uz pri kupe. Taktiez mam od vyroby/kupy zopar chybiciek laku, ale zatial som to prelestit nedaval.
Zavazne poruchy ziadne.
Z mensich zavad zatial vsetko riesene v zaruke:
- od vyroby poskodeny kryt tachometra-> vymeneny pred odovzdanim auta
- od vyroby odstavajuce tesnenie dveri -> opravene pri prvej serviske
- vrzgajuci pedal spojky, premazali, ale teraz vrzga znova
- vrzgajuce madlo na soferovych dverach -> podlepili, nepomohlo, budem riesit znova
- klepe spolujazdcova slnecna clona ked je odklopena -> budem riesit na najblizsej prehliadke
Servisne prihody z prvej prehliadky po 10tis km:
- zle mi zalozili airbox resp. hadicu, ktora ide z airboxu. Nastastie som si to pri umyvani vsimol a zalozil hadicu poriadne. Drzala slabo. Nechcem si predstavit keby vypadla za jazdy 8-s
- totalne mi rozbabrali nastavenie svetiel, nastavene opatovne v inom servise (bohuzial to ale neviem dostat do tak idealneho stavu ako to bolo od vyroby)
- popri tom 'uzasnom' nastavovani si vsak nevsimli, ze mam rozbitu hmlovku >:D >:D >:D takze neviem ako nastavovali VSETKY svetla, ked si jedno z nich ani nepozreli
Zvysne servisne prehliadky nastastie bez problemov :-) -
Jirik_H 30.07.2018 13:20
Honda Civic Tourer
Červená je nádherná. Také jsem šel do tohoto modelu.
Důvody a plusy
- jeden z nejspolehlivějších motorů vůbec (atmo, nepřímovstřik)
- super posaz a propojení s autem - prostě jako kokpit v letadle,
- skvělý volant, řazení, motor se jednoduše točí 6 000 ot/min
- magic seats,
- po sklopení zadních sedadel v kufru auta v pohodě přespím (spacák, karimatka), nejednou jsem tak učinil, když jsem jel na noční fotofrafování.
- velmi dobré jízdní vlastnosti.
V zimě skla škrábu od ledu a žádný problém, poškrábaná skla.
Vrzání, apod. - nic takového nebylo. -
Rasto 21.10.2018 10:04
zostatková cena
No jo, lenže odkazy sú na autá s nájazdom max 30 000 - ty píšeš, že máš 90 000, tak to bude rozdiel-
rackycz 22.10.2018 14:13
« Re: zostatková cena
Neumím posoudit vliv KM na cenu auta. Ale z vlastní zkušenosti vidím, že auto s nájezdem 100tis km během 3 let je prakticky nové, jen se mění olej, destičky, svíčky, stěrače. Spíš bych řešil stáří, protože čas ohlodá auto víc, než kilometry.
Rez například s nájezdem nesouvisí. Ani těsnění na oknech, nebo ochranný nástřik podvozku nájezdem nedegradují. S nájezdem souvisí jen opotřebování motoru a převodovky, ale vhodná péče to jistí. Jde samozřejmě i o to, jakým stylem bylo těch X KM naježděno: "okresní rallye" vs "nakupující důchodce". Tlumiče se taky neopotřebují nájezdem, ale kvalitou vozovky atd.
Ano, pokud má auto turbo, tak jeho oprava je po X KM nutná, ale to já nemám. Nemám ani rozvodový řemen, nebo start/stop, takže není, co by se na autě mohlo pokazit jen tím, že má najeto 100 nebo 150tis km. A nebo sem naivní, i to je možný :-)
Proto se domnívám, že zůstatková hodnota je stále dobrá. Ikdyž chápu, že jen majitel vždycky po pravdě zná historii svého auta a kupující mu samozřejmě nebude věřit.
Proto si myslím, že prodávat kvalitního ojetinu je nesmysl.-
Verny_2013 24.01.2019 17:02
« Re: Re: zostatková cena
Trošku bych tě chtěl uvést do reality. Jedna věc je co si myslí prodávající a úplně něco jiného co si myslí kupující. Pokud si kupující může vybrat podobnou ojetinu za podobný peníz s nájezdem 30 a 100 Tis, vybere si tu méně jetou. Je to částečně psychologie a částečně pravděpodobnost závady. A inzerovaným cenám ojetin tak úplně nevěř, mám nedávnou zkušenost kterou jsem tu popsal i v recenzi u Sportsvana. Inzerovaná cena je orientační nástřel, za ni se obvykle neprodá, a cena se po zhruba měsíci snižuje o 10 - 15 tis. Když máš štěstí tak se do 2 měsíců prodá, ale kupující vždy najde něco na co ukecá slevu 5-10 tis. A když štěstí nemáš tak po dalším měsíci až dvou zase snižuješ a tak to jde dál dokud se neprodá. A pokud dáváš do komise počítej tak 4-8% provize, pokud výkup tak -40 000. U dražších a méně likvidních aut i více. Takže z inzerované ceny 310 000 Kč bych si dovolil odhadnout že v optimistickém případě při 5% provizi dostaneš 310-15-10=285 Tis.-
michal.t 24.01.2019 17:51
« Re: Re: Re: zostatková cena
Jen je potřeba připomenout, že těch 310 tKč je uvedeno u vozu o rok staršího, s nájezdem o cca 30 tkm vyšším a původní cenou nového vozu o cca 50 tKč nižší, než je u civicu rackyhocz. Tím přepočtem, co používáš, by tak reálná cena rackyho civicu mohla vycházet někde kolem 330 tKč. Což mi přijde na auto se 100 tkm na krku hodně slušné. Vlastně se to velice podobá číslům, jaká jsem si přečetl u Tvého sportsvana. A jak jsem dneska v nějakém titulku zahlídl – poptávka po zánovních ojetinách je nyní prostě obecně vysoká, čemuž odpovídají i slušně vysoké ceny.
Něco úplně jiného je pak ale tabulková cena, kterou uvažují pojišťovny pro vyplacení náhrady v případě totální škody. Ta u těchto kategorií a stáří vozu nedosahuje ani 250 tis. Kč.
-
-
-
Jinak at ti auto dobře slouží!