Recenze

10 Majitel

Renault Mégane RS250 CUP

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 0 Renault Mégane, foto 0 Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6
Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8 Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Meggie Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:96000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Tuhle recenzi psal člověk, který jezdí francouzským naftovým kombíkem, je velký fanda motorsportu a od auta na zábavu má opravdu vysoká očekávání.

======= Jaká k meganu vedla cesta =======

Už od doby co jsem zvládal sledovat v televizi a časopisech rally jsem snil o tom bavit se za volantem. Nikdy pro mě řízení nebylo jen nudnou povinností.

Je vtipné, že to říkám, protože na denní ježdění už mám 7 let francouzského kombíka. Peugeota 407. Ano, je to velká, široká a těžká kráva a ano, má naftový motor a takové hadrové řízení, ale také velmi schopný podvozek. To auto umí pobavit a výhoda je, že nemusíte jet rychle. Limity jsou nízko, proto je pokoušet zatáčky, které denně vídáte, zábava. Zábava je pro mě přesně trefit zatáčku. A to jde v jakémkoli autě, když jste spolu strávili 200 tis km.

Peugeot měl být původně jen na rok a pak mělo být něco zábavnějšího (rozumněj něco, co ti nadzvedne spodničku když to nastartuješ). No a situace se změnila, já pálil 40tis km ročně v naftě a sen o tom bavit se jinak šel tak nějak do pozadí. Jen mi ho připomínala spousta přátel okolo, kteří jezdili okruhy ve speciálech, měli osmiválcová bmw nebo kompresorová amg.

Asi před rokem jsem začal jezdit motokáry a na nich se ukázalo, že něco talentu ve mně opravdu je. I se svými 105 kilami jsem hodně rychle dosahoval na top časy tratí, které zajížděli lidé 2x lehčí než já. A to je asi ta doba, kdy jsem si začal říkat, že bych tuhle zábavu chtěl v autě. Chtěl jsem být součástí divadla, dělat ho, prožívat ho.

Za poslední 2 roky jsem měl popůjčovaná různá auta. Různé VW, Audi, BMW i Mercedesy, Range Rovery... a z toho všeho mi v paměti zůstala dvě auta. Nový RR Sport V8 supercharged a M235i. Asi jediné auto, kdy bych si uměl představit, že k němu nebudu potřebovat druhé na zábavu. Velké tak akorát, těžké taky cca ok, hnaná ta správná náprava, R6 motor s řachavým výfukem a samosvor. Jen na něj jaksi nejsou peníze :-)

No a tak bylo rozhodování jednodušší - nějaký hothatch, E92/E46 nebo Miata. E92 jsem hned vyloučil, je to dobré daily car, ale když po něm budete chtít něco víc než dobrou odezvu v řízení a smýčky na mokré silnici, nebude se mu chtít aniž byste do ní nasypali spoustu peněz. E46 je jiná káva, ale sehnat dobrý kus s R6 a udělat z něj taky něco víc by stálo další spoustu úprav. Miata šla z kola ven protože možnost malý výkon a pak tam zbývaly nějaké ty hothatche.

============== GTI MK6 / MK7 ==============

GTI se mi strašně moc líbí. Sedmička ještě o to víc. Kdyby bylo v kombíku, už je doma. To auto je prostě šik :) uvnitř všechno tam kde to hledáte, vůbec vás nenapadne přemýšlet, že existují auta, kde nemáte kam dát kelímek s pitím. Sednete a hned jedete rychle. Když jsem půjčil MK7 partnerce, byla nadšená. Nastavitelný komfortní podvozek, pocitově silnější motor (protože střední otáčky), srozumitelné ovládání na palubě. Prostě super univerzál, se kterým se svezete rychle, když chcete. Ale tím to tak jako končí. To auto neurazí ani nenadchne, je to prostě příjemný a spolehlivý společník na každý den.

Zpětná vazba od volantu moc není, ostatně jako u všech dalších koncernových aut. Nevtáhne vás do hry. Instantně rychle může jet kdokoli, nemusí si to vůbec zasloužit.

============== MRS250 CUP ==============

Tohle auto je o emocích. Láska na první pohled, divadelní hra, kterou zároveň režírujete i hrajete. Chovám k němu respekt. Těším se na každé nastartování, kdy vyštěkne motor a výfuk začne brumlat. Na každou sekundu, kdy ho můžete hnát k omezovači, protože zvuk sání je tak strašně návykový. Zní to jako kombinace vysavače a stíhačky. A pak řacha, narazíte na omezovač, přeřadíte a další střelba do výfuku. Úsměv, trefit apex napravo, podřadit s meziplynem, další střelba a nechat se z esíčka vytáhnout samosvorem. Orosené čelo a zase úsměv. Všechno tak strašně surové, cítíte jak v autě všechno pracuje. Žádný zvuk není umělý. Tohle je ta zábava, kterou jsem hledal.

Že s fwd nemůže být sranda mě přesvědčoval každý bmw řidit, přijde mi to jako taková jejich nemoc. No po svezení už si to tolik nemyslí :-)

Vždyť tohle auto umí zajet ring rychleji než o mnoho silnější auta. Což znamená jedno - je strašně rychlý v zatáčkách. Když alespoň trošku umíte trefit stopu, je megan strašně dlouho neutrální a pak se pod tahem samosvoru má tendenci přetáčet. Všechno cítíte v zadku, ve volantu. Zadek je najednou lehčí a chce si poskočit. Ne uskočit a zabít vás, poskočit.

======= Co je ta "zpětná vazba"? =======

Nad tímhle jsem přemýšlel dlouho. Co znamená, když vám auto dává zpětnou vazbu? Vážně jsem si myslel, že mi Peugeot dává maximálně zpětné vazby. Měl jsem ho najetý, věděl jsem, co si můžu dovolit a co ne. Těžce nepolíbený alternativou vlastní reality :-)

Z počátku je zpětná vazba to, co vám brání jet dementně rychle. Po tom, co vám dá zadek i ruce vědět to co oči už dávno vidí, ale vy tomu furt nevěříte, a to fakt, že tahle zatáčka fakt není krásnej klopenej asfalt a že ta fyzika, o které mluvili na základce, opravdu existuje, přichází ten rozdíl oproti autům bez zpětné vazby. Narozdíl od nich pořád víte, co se děje a poznáte moment, kdy je čas to zastavit.

Kamarád novinář dobře poznamenal - když to na okresce přeženeš v Méganu, skončíš v poli ve 20km/h. Když to přeženeš v GTI, skončíš tam ve stovce.

Z počátku mi jako nezkušenému přišlo, že je ta hranice hrozně nízko. Nechápal jsem, jak to auto funguje, jak funguje samosvor nebo pneumatiky. Tohle je momentálně můj největší blok. Musíte se kousnout a přidat plyn. Překonat ten strach, protože limit auta je o kus dál než si myslí váš netrénovaný mozek. Co jsem si ho koupil, mě v něm po karlštejnských okreskách svezl člověk, co tam umí jezdit poslepu. A já poprvé viděl, co všechno auto zvládne i bez lepivých gum. Děsivé a fascinující zároveň. Ten limit má o tolik výš, než jsem schopný teď zvládnout!

O to větší je mé těšení na sezónu, kdy se s autem budu moci zase a zase učit. Teď je zazimované v garáží.

=============== Jaké je? ===============

Především francouzské :) což znamená, že je tu spousta věcí, které vám nedávají smysl, protože buď jíte málo žab nebo pijete málo vína. Ovládání celého palubního systému komentovat nebudu, na něco jsem zvyklý z Pegueotu a nemyslím, na rozdíl od testerů auto.cz, že by to řešení bylo nutně špatně. Navíc pokud podle toho vybíráte auto, skončíte vždycky u Golfu nebo Pola a v životě se z nich nevymaníte.

Auto nemá bezklíčové stratování a to i když nemá klíče :-) Renault používá karta, osobně ji říkám kreditka, protože to tak zatím vypadá. Pokaždé, když ji vytáhnu, mě to stojí nějaké peníze. Ale o tom později. Startujete tak, že strčíte kreditku do díry pod rádiem a stistknete tlačítko. Nějak nerozumím tomu, proč tohle řešení nemůže být keyless od výroby. Jde dokoupit, ale chápete...

Nebo fakt, že auto s ceníkovkou 800tis Kč a zaměřené na zábavu nejen na okruzích, nemá měřič tlaku v pneu. Nebo to, že když necháte auto nastartované, vystoupíte dveřmi od řidiče a pak ho zhasnete (vytáhnete kreditku) z místa řidiče, tak se "nevypne". Tzn. nezhasnou budíky, to až když ho zamknete. Hloupost, já vím, ale je to taková hloupost až je to hloupé.

Základní audio nestojí ani za zmínku. Zatímco 407 má základní audio super, tady jsou nějaké divoké papíráky. Alespoň mám přes zimu v čem se hrabat :)

Můj Mégane pochází z Německa, což znamená, že nemá v základu výbavy CUP Recara a kožené doplňky. Namísto toho jsou "obyčejné" sedačky s výrazným bočním vedením a až krom nastupování a vystupování, kdy bočnice výrazně trpí, necítím nedostatek jistoty držení. Krásné na tom je to, že je to Mégane, takže kdybych chtěl original Recara, seženu je za pár Kč.

Nadstandard výbava jsou pouze přední + zadní senzory a CUP podvozek a samosvor. Nemá ani automatickou klimu, pouze manuální. Ale upřímně, když s ním nejezdíte denně, nic víc nepotřebujete. Mrzí mě jen 2 věci: xenony (tenhle model má naprosto špičkové natáčecí bixenony) a RS monitor. Dodělání bixenonů zkouším řešit s různými servisy, ale zatím bez úspěchu. Pokud máte někdo zkušenost, budu moc rád! K tomuhle autu xenony prostě patří. RS monitor je rozšířený palubní systém - na displeji rádia ukazuje přetížení G, teplotu oleje, tlak turba. Můžete si nastavit odezvu na plyn, otáčky, měřit čas na kolo. Podle informací na internetu by mělo být snad jednoduché ho dodělat, no uvidíme.

Najeto teď máme nějakých 96k km, nakupoval jsem s necelými 90k. V autě se sem / tam něco ozve, ale to dáme dohromady. Katastrofální jsou ale už z výroby madla dveří, prý to opravili až po faceliftu. Vržou a vypadají jak kdyby je včera večer vyrábělo dítě na povinné manuální praxi na základní škole.

=========== Kreditka Renault ===========

Jak jsem psal výše, klíč od auta je jakási karta. Ta idea je dobrá, v kapse se skryje určitě lépe než klíče. Nevýhoda je, že na ni nepověsíte klíče od garáže, "to celé" je pak nepraktické.

Kreditka tomu říkám protože to auto stojí pořád nějaké peníze. Koupil jsem ho loni hodně levně, takže jsem počítal s tím, že dát ho dohromady bude něco stát.

Vše funguje ok, ale vypadá to, že se na servis trošku sralo. Podle servisáka je vše naprosto ok, vše funguje jak má, ale když jsem ho koupil, nejel kompresor klimy + dochlazovací oběhové čerpadlo. Komplet brzdy to měly za pár. Motor neběžel pravidelně, vyřešeno novými svíčkami. Z tohohle důvodu se trošku obávám, jestli auto dostávalo pravidelné výměny oleje. Renault doporučuje strašidelných 20k km. Klima kompresor byl randál, měnil jsem společně s ním i chladič klimy a protože Renault dává různé kompresory pro různé motory, nebylo možné sehnat starší. Celá ta sranda stála někde kolem 20k Kč. S dochlazovacím čerpadlem byla sranda, podle VIN totiž Renault databáze tvrdí, že tam vůbec není :-D vyřešno to bylo celé za pár Kč člověkem, který dělá hlavně Renaulty.

Můj úplně první výlet na okruh znamenal to, že jsem dodělal brzdy. Kotouče nemá smysl dávat jiné než original Bremba, destičky jsme dali ATE. A jen taková sranda mimochodem - kotouče vzadu jsou dražší než vepředu, protože se mění současně s náboji.

Na jaře udělám rozvody, komplet náplně a zase budem jezdit. Olej budu měnit co 5 - 10k km. Jinak auto jezdí 100% a funguje jak má, až na poslední návštěvu mostu - vpředu se při zatočení na místě ozve hlasité lupnutí v nápravě, ale na tu MRS podle lidí trpí.

=========== Motor a samosvor ===========

Na motoru je vidět, že je to starší konstrukce. Není naladěný stejně jako moderní dvoulitry v Cupře nebo GTI. Není to špatně, má špičku, ale na užití v hot hatch, což by mělo být i auto na daily use, mu chybí síla ve středních otáčkách. A to je znát nejvíc asi na spotřebě, vycházela mi asi o 1,5 - 2 litry vyšší než v GTI MK7. Obecně mám dlouhodobý průměr kolem 10 litrů, hodně z toho byla před zimou Praha a okolí. Šlo by to lépe, když ono je tak návykové projíždět zástavbami na jedničku nebo dvojku v otáčkách, kdy motor bublá a střílí. A tím se dostávám k jeho charakteru.

Charakter ten motor teda má. A jaký! Už nastartování je slyšet po celé garáži, auto nemaskuje jakýkoli mechanický zvuk. Výfuk duní a bručí. Tady není potřeba cokoli pouštět z repra. Když si chcete zabublat a zastřílet i za jízdy, vypnete stabilizaci, se kterou jde společně i jiná odezva od pedálu. Při rychlém přeřazení vzhůru nebo meziplynu dolů se pak často odmění super zvukem.

Bonus k tomu je ten, že když ženete motor k omezovači, vnitřkem kabiny i z výfuku se line zvuk podobný vysavači nebo stíhačce. A to je strašně návykové, vypadáte pak jak idiot když na cestě městem točíte motor až k omezovači. Zase další věc, která vám vhání úsměv na tvář.

Samosvor je kapitola sama o sobě. Nejvíc matoucí věc na autě, mám se s ním dost co učit. Dobrý pomocník i zlý pán. Mé první jízdy na okruhu mě téměř stály gumy - i když jedete jako pako a přidáte plyn, samosvor vás vytáhne, jen vám už neřekne, že je u toho zvládá silně hoblovat :-) Moc tomu nepomáhá ani zvyk z motokár na jiný styl jízdy - před zatáčkou lehce rozhodit zadek ve prospěch stopy na předokolce moc nejde a pak vás to svádí rvát to právě přes samosvor. Na okreskách ale tenhle problém nemáte a jak auto zvládá zatáčet je vážně neuvěřitelné.

Nejednou mě vytrestal, když jsem naučený z peugeota při zatáčkách přidávat plyn. Když to uděláte tady, auto okamžitě zatočí a minule mě nasměroval směrem ke svodidlům na vnitřku zatáčky.

======== Podvozek a stabilizace ========

Auto je po nastartování takové mdlé (mdlé na to, co jinak umí). Pro denní použití a nejspíš i pro ouředníky z Bruselu je reakce na plyn v základním režimu stabilizace nevýrazná.

Mění se to až tlačítkem stabilizace - zmačknete jednou a aktivuje se vám "race" stabilizace - ESP tolik nezasahuje a plyn reaguje lépe. A i zvuky už to začíná dělat. Z mého pohledu je ale tenhle stav nepotřebný.

Krátkým přidržením se stabilizace úplně vypne a pak se začínají dít věci. Největší rozdíl je když to uděláte za jízdy. Jedete na čtvrt plynu, šmátráte pod palubkou na tlačítko, přidržíte ho a najednou auto citelně poskočí dopředu. Vážně poskočí, jakoby ožije. Nevím, jestli to není v ten moment jen na efekt, ale efekt je to skvělej. A přijde další úsměv. Reakce na plyn se zostří, stabilizace už vám zadek nechrání. Můžete začít snázeji sázet meziplyny, při ubrání auto brumlá a když tůrujete kolem 2,5 tis otáček na volnoběh umí občas až o raketovou střelbu z výfuku.

Příplatkový podvozek CUP. Není tak chytrý jako moderní elektronicky nastavitelné podvozky DCC, ale jak umí podržet! Při rychlé jízdě je zadek skotačivý, až přetáčivý. A všechno přitom cítíte uvnitř v kabině. Auto je neuvěřitelně čitelné, vážně víte přesný moment, kdy by se rád projel smykem. Ale aby to celé fungovalo, musíte jet rychleji. Hlavně ve městě tak trpíte poskakováním v sedačkách. Na denní ježdění bude určitě lepší verze bez CUP podvozku. Pokud chcete laškovat zadkem auta i v nižších rychlostech, je tu ještě faceliftovy Focus ST, který vám to dovolí třeba i na kruhovém objezdu. Nemá tak tvrdý podvozek jako Mégane, ale zábavný umí být stejně.

=========== Plánované úpravy ===========

Rád bych z auta něco víc výkonu, radši než oem chiptuning bych do něj mapu z Trophy nebo Trophy-R. Ale tu sehnat je nemožné, Renault si ji brání jako oko v hlavě. Konstrukčně jsou totiž motory silnějších verzí shodné.

Až přijde na řadu na chladič, nechám dát rovnou větší rozšířený + popřemýšlím o chlazení brzd pokud bych začal jezdit víc okruhy.

Loni jsem si unáhleně koupil Ultraleggery se špatným ET, takže škrtaly o podběhy :-D i tohle se člověk naučí, když neřeší jen jinak vypadající kola na kombíka. Takže jsou letos v plánu nějaká lehčí kola.

Pokukuju po nastavitelných tlumičích, ale ještě si ohledně toho musím hodně načíst. Podvozek by měl umět stejné divy jako teď, ale uměl by být i komfortnější.

================ Závěrem ===============

A co říct na konec? Učit se, učit se, učit se a pořídit auto do vrchu :-)

Okolo tehle aut je strasne super skupina lidi Renault clubu. Lidi s nohama i hlavou na zemi, se kteryma se jde bavit uplne normalne. Diky moc vsem za rady!

Obvykle jsem v Praze, takže pokud by chtěl někdo dát nějaký sraz nebo se projet po okreskach, dejte vědět, rád vás poznám.

Silné stránky

* Surová zábava
* Zpětná vazba na každou akci, co uděláte
* Super motor
* Samosvor
* Je žlutej jako správnej hothatch :-)

Slabé stránky

* Druhá strana pohledu na motor - není to moderní jednotka
* Občas zbytečně tvrdý podvozek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno ve SPEI servis a vseprorenault.cz (takový domácí servis, naprosto doporucuju vsem renaultakum!)

 

Novinky v recenzi

10.6.2016 11:28

!!! NA PRODEJ !!!

Meggie je na prodej :-( za poslední měsíc se změnila taková spousta věcí, že už na ni nebude čas. Pro čtenáře MACZ se domluvíme na nějaké fajn slevě.

http://www.sportovnivozy.cz/78489-renault-megane

6.6.2016 09:43

Sraz s Focus RS, GTI Clubsport a Billsteiny jsou doma!

Megane pořád ještě nemá tlumiče, dodat je trvalo > 3 týdny. Ale už jsou doma a čekají na namontování!

V týdnu se v mostě konala akce Most Challenge. Bylo hrozně hnusně, dorazilo dohromady asi 5 aut, takže trať byla pořád volná. Zajel jsem se tam podívat na Focus RS a GTI Clubsport.

První věc co mě překvapila - Clubsport je opravdu o hodně méně izolované auto. Pusobí méně solidně, vše více cítíte. Focus RS vás drží dál od centra dění, všechno se děje tak nějak "v pozadí" Působí až takovým STI solidností.

Když to kluci brali přes vysoký obrubník, Clubsport vám dal jasně vědět, že au au, tohle mi nedělej. V FRS se ozvala tupá rána někde z pozadí. Auta budou trpět úplně stejně, ale řidiče to bolí o něco míň :-)

Clubsport je strašně rychlej, opravdu hodně moc. Jinak je to pořád Golf, jen s tuningem z fabriky.

Drfitmód ve Focusu RS jsme nezkoušeli, urvat ho v zatáčkách na race mod ale jo :-) auto jde rozhodit a pak krásně hulí a dělá show. Ale jinak až neuvěřitelně drží. Sedmá zatáčka (ostrá vracečka) jde projet úplně na vnitřek pod plynem. Šílenost.

Přihodím něco fotek do galerie

8.5.2016 00:10

Setkání s Trophy-R

V čechách má Renault verzi Trophy-R. To je ta verze, která dala Ring pod 8 minut. Už s obyčejným cup podvozkem je megane velmi schopné auto, odlehčená verze s vyšším výkonem i ohlins tlumiči slibuje ještě něco mnohem zajímavějšího.

Auto nemá zadní sedačky, má několika bodové pásy, je o skoro metrák lehčí. Nemá pevné náboje kol, má duté, které se lépe chladí. Vyházena je skoro veškerá hluková izolace a tak je výfuk akrapovič o to víc slyšet. O to víc slyšíte "vysavačové" sání před výkonovou špičkou.

Je úplně neuvěřitelné, jak to auto sedí. Cupový megane bývá na větších nerovnostech občas mírně nervózní, musíte jet hodně rychle, aby je odtlumil, ale na to Trophy-R netrpí. Je to fakt děsivý, jak s tím jde jet rychle prostě vážně všude. Tohle už je závoďák. Auto je neuvěřitelně přesný. O moc rychlejší v přímce ale oproti cupu 250 pocitově není. Lehkost bude nejvíc znát v zatáčkách. Auto mělo obuté Pilot Sporty dvojky notně ohoblované někým z okruhu :-)

Kupodivu není moc otravné na denní používání. Když motor netočíte, není výfuk v kabině moc slyšet, takže vám z něj nej*bne.

Kromě závodních pásů jsou k dispozici i ty obyčejné, takže každé připoutání nebude trvat 5 minut a tak vás nebude otravovat vrátit se domů pro rukavice.

I klimatizace do toho jde nakonec dát, ne, že ne :-)

Co vás ale bude otravovat hodně jsou sedačky. Mají opravdu vysoké a přísné boční vedení, že se při vystupování občas budete rozmýšlet jestli opravdu vylézáte z auta nebo jste na operaci prostaty. Tohle auto udělá z neznalých lidí eunuchy.

Závěr? Tohle auto chcete! Neseděl jsem v ničem předokolkovém, co by mělo tak blízko závoďáku.

22.4.2016 00:15

Kam na opravu laku? Bilsteiny B8 na cestě

Nakonec jsem se rozhodl pro ty Bilsteiny. Sám výrobce je uvádí jako alternativu pro CUP podvozek. Uvidíme, jak s nimi bude auto ovladatelné.

Už se nemůžu dočkat, až se půjdem pořádně projet :-))

Podařilo se mi při parkování v jednom dvoře malilinko odřít zadní nárazník, jsem z toho zpruzelej.

Přidal jsem alespoň fotku ze dneška z OC Šestky.

A ptám se: kam na opravu laku? Hodily by se korekce malých drobných odřených částí, předek už je olítaný kamínky :(

19.3.2016 16:09

Tlumiče Bilstein ANO/NE? Konečně teplo + nový přírůstek

Konečně je venku trošku hezky, takže si zase můžeme užít něco té srandy.

Po rozvodech auto citelně oživlo. Raději se vytáčí, má lepší zvuk a občas je slyšet odfouknutí turba. Fakt mi nejde do hlavy, proč je to po vývměněně o tolik lepší.

Chci udělat tlumiče. Nechci žádný custom tvrdší, rád bych zůstal u série. Cena jednoho předního na cup podvozek je podle renaultu cca 9tis Kč a nikdo neví, kdo ho vyrábí :-D což je prostě hodně. Za cenu celého podvozku bych měl nastavitelný sportovní od kw nebo bilsteinu.

A to nás dostává právě k bilsteinu. Rád bych nějakou rozumnou náhradu OEM tlumičů, rozumně drahou. Bilstein B8 jsou alternativou, ale 2x levnější. Za cenu dvou předních od Renaultu bych měl komplet podvozek od Bilsteinu.

Nemáte s tímto modelem nějaké zkušenosti? Pružiny bych nechal standardní, vážně se mi nechce to auto přitvrzovat.

========

A k tomu novému přírůstku - včera přibyl nový kámoš. Fiat 500, 1.2, výbava plus v coral červené. Fiat má skvělou akci, kdy stojí tenhle model na operativní leasing 4tis Kč vč. DPH. Jednou bude doma v garáži retro verze s 0.9 dvouválcem.

20.2.2016 15:17

Rozvody a další servis

Na autě nechávám dělat rozvody. Je to jedna z věcí, které asi předchozí majitel sral. Na volnoběh je slyšet takové kovové cinkání, které s otáčkami zmizí. Prý to budou ložiska na jednom napínáku. Ještě, že se nic nestalo. Některý lidi na servis fakt serou. Řemen (continental) a čerpadlo vyšlo na materiálu asi jen na 3 tis Kč. K tomu bude cca 3 tis práce. Původní odhad z neuatorizovaného servisu: 13k Kč s prací :-)

Měnit budu rovnou zase oleje a filtry. Oleje sežere necelých 6 litrů - 5W40 s certifikací RN710. Člověk by do něj rád dal 5W50, ale žádný takový tuhle certifikaci nemá.

Brzdy jsou oproti jiným sportovním renaultům (vlastně oproti jednomu - cliu rs) samozřejmě o dost dražší, neb jsou i náležitě větší. Přední kotouče jsem dával originální bremba - drážkovaná. Podle majitele verze po fl, která už drážky nemá, brzdí drážkované lépe. Desky mám ATE. Přední kotouče stály asi 4,5k Kč jeden + destičky. Zadní brzdy jsou dražší, tam stojí kotouč 5,5tis, protože je součástí i náboj. Všechny tyhle ceny jsou ze servisu, nehledal jsem je individuálně. Příště už to udělám :-)

1.2.2016 21:50

KN vložka

Koupil jsem si do auta KN vložku s očekáváním jestli placebo, nebo ne.

A výsledek? Když se auto nadechuje, je to mnohem víc slyšet. Slyšíte jak doslova polyká ten vzduch. A zní to docela fajn. Ty údajné 2 koně co to prý dává nepoznáte, reakci plynu hodnotit nemůžu, protože jsem přes měsíc nejezdil. Přijde mi to stejné jako předtím, takže hlavní rozdíl asi jen ten zvuk.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…