Diskuse

Seat Leon (2014)

11.4.2014

Nechtěl bych vám zdlouhavě popisovat, jak jsem přišel zrovna na koupi Seatu Leon ST. Ve skutečnosti to nebylo ani tak těžké. Korejská auta se mi…

 

Seat Leon (colin251)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 30.06.16  15:58

    « Re: Pojistné šrouby

    Mne ten original orech tiez znicili v pneuservise...ako pise michalpneu...nesetrnym zatahovanim... ;-)
    musel som kupit nove bezpecnostne skrutky...a tie,aj orech drzia...tak mam dojem,ze ten original orech z koncernu je trosku makky...
  • « 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 30.06.16  13:45

    « Re: Re: Re: Pojistné šrouby

    súhlasím, zničil to pneuservis, ja nechám prehodiť kolesá a potom bezpečnostnú nahodím doma ručne,
    takýto názor ku ukradnutiu kolies máš asi iba kým ti ich neukradnú a nájdeš auto hodené na brzdách ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 30.06.16  13:33

    « Re: Re: Re: Pojistné šrouby

    Tak mě už ten ořech drží 6 let, ale taky si kola přezouvám sám, možná to bude tím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 30.06.16  13:29

    « Re: Re: Pojistné šrouby

    Tak když to bereš takhle... mě odrazuje už ta patálie s tím, když najdu auto na špalkách, navíc se to může stát třeba 300 km od baráku... ale tak každého věc
  • « 00 Reagovat !

    foto michalpneu

    michalpneu 30.06.16  00:54

    « Re: Re: Pojistné šrouby

    tyhle bezpečáky se rozpadnou proto, že to servis povoluje bouchačkou a ta kytka ty rázy moc dlouho nevydrží, nebo to přetáhnou a pak povolí při další návštěvě zase bouchačkou a je to hotový. Tyhle kytičky jsou hodně dobrý. nefunguje na ně jako asi na jediný bezpečák paklíč na bezpečáky a jentak nejdou přemostit. Ale zase jsou hodně choulostivý na zacházení a rozpadnou se pouze, když to udělá servis nešetrně při povolování.
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 29.06.16  18:43

    « Re: Pojistné šrouby

    Jsem ten ořech už asi vyhodil. Rozbila se taková ta kytyčka nebo co to bylo za obrázek v tom ořechu (každý ořech má ten tvar jiný). Jinak už se nám to stalo i na Audi A6, ale tam mám v servisu dali nový, takže to problém nebyl. Já bych zase naopak už na autě ty pojistný šrouby nechtěl. Auto je pojištěný, tak co. Když ukradnou kola, tak max. zaplatím spoluúčast a je to ne :-) Příště budu chytřejší :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 29.06.16  18:42

    « Re: Re: poruchy

    No každý máme na autě něco no. Já třeba při 23 tis. km měl taky všechno ok :-) ... to teprve přijde :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 29.06.16  18:41

    « Re: poruchy

    Ahoj. Tak ohledně automatu ... v době pořízení jsem ho nechtěl, mě se tuhost a přesnost řazení v Leonu hodně zamlouvá. Příště už ale budu asi volit automat, ale jenom kvůli popojíždění v kolonách, kterých je nějak čím dál tím víc. :-)

    Já spíš než 1.4 tsi automat zvažoval původně 1.8tsi, byla jen o nějakých 20-25 tis dražší, ale nikde tuhle motorizaci neměli na projetí, tak jsem se rozhodl pro 1.4 (spotřeba/výkon).
  • 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 29.06.16  18:12

    « Pojistné šrouby

    Ahoj, ten rozpadlý ořech k pojistným šroubům bych rád viděl 8-s Jinak hezké 18" co pasujou na celý koncern bych na autě bez pojistňáků nevozil :-| ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 29.06.16  16:50

    « Re: poruchy

    Ten výčet poruch mě teda dost děsí. Mám sice VW ale technika je stejná, při 23 000 co mám najeto je to zatím všechno OK. Tak jen doufám že to tak bude i dál.
  • 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 29.06.16  15:29

    « poruchy

    Díky za info. Rád si přečtu o Leonu. Líbí se mi to auto.

    Bohužel v dnešní době si už člověk nevybere bezproblémové auto, ale pouze musí mít štěstí na kus viz mé auto. Ostatní Fluenci to prý neřeší.

    V současné době se pokouším odstoupit od smlouvy, tak uvidíme. Každopádně se člověk nesmí dát, jsou to šme.... ;-).

    Jen se zeptám, žádný z Leonáků si nevybral automat. Máte o nich špatné zprávy? mě by se právě automat líbil s 1.4 TSi.
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 21.03.16  19:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    No vidíš, já sám mám taky zkušenost s chipem na atmosferický motor a tam bych rovnou tvrdil, že to byly vyhozený peníze... 1.4 Fiat Grande Punto.

    Nárůsty co uvádím já, tak jsou tak akorát. Samozřejmě není problém, aby mi z motoru vyždímali ještě víc, ale na převodovku/spojku je těch 300Nm akorát. Byl jsem přítomnej u měření, neviděl jsem, že by jsi s tím nějak hrál. Připojil konektor a šup na brzdu. Jasně, že u každýho úpravce jeho brzda změří trochu jiný výkon.

    Tvůj příklad o Octávii RS 1.8T můžu částečně posoudit, protože jsme ji doma taky upravenou měli, akorát si tedy nepamatuji, kolik Nm měla, pouze si pamatuji ten výkon kolem 150kW. S těmi Nm nevím, juknul jsem na BSR a tam u RS verze uvádí 323 Nm (u MTM 300Nm, Mcchip-dkr 325Nm ... ta udělala teď např. nejnověji z BMW 22Oi vpodstatě auto s výkonem M235i :)), u ABTu jsme našel jen obyč. Octávii II s 1.8T a tam uvádí 310Nm.

    Mě přijde úplně mimo zvedat na sériovým autě "reálně" výkon o nějakých 30 %, na to normální auto není dělaný.

    Něco jiného je to samozřejmě u podladěnýho motoru, který se stejnými vnitřnostmi existuje v různých softwarových úpravách a jen "chipem" se výkon klidně o 30 % zvedne.

    Souhlasím s tím, že úprava od různých úpravců bude mít jiný průběh výkonu.

    My máme takhle upravený různý firemní auta, od různých úpravců. A zatím jsme se vždycky všichni řidiči shodli, že žádný brutální navýšení na všechny převodový stupně necítíme. Možná, až budeme mít auto, co mělo 300 koní a necháme z toho udělat 600, tak pak si řeknu, že 3. převod. stupeň, tahá jako 5. převod. stupeň :-)

    Buď rád, že ty ten rozdíl pociťuješ víc, aspoň z toho máš lepší pocit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 21.03.16  18:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    Mám zkušenosti mj. i s úpravou atmosfér nebo turba, které bylo výkonově na úrovni současných 1.4TSi. A u všech motorů, bez ohledu na objem, jde o relativní čísla (procentuální nárůst), ne ta absolutní (výkon). Protože i to moje nejslabší auto, což byla Felda 1.6, která dala po úpravách něco okolo 71kW byla prostě v celém rozsahu běžných otáček o level jinde, než výchozí základ.

    A zde je možná problém v tom, že nárůsty, co uvádíš ty, jsou na turbomotor prostě nízké. Kdy uznávám, zvláště podprůměrných 9% u krouťáku není až tak poznat, ale 18% u výkonu svědčí minimálně o plynulejší a nahoře ostřejší výkonové křivce. Důvodů může být samozřejmě více (povedený a dobře zajetý motor výrazně nad tovární parametry, tvůrčí práce s prezentovanými fakty u úpravce ...). Důvodem také může být to, že tito "obecní" a všehoschopní úpravci obvykle prezentují a zřejmě i dosahují čísla až o 50% horší, než úžeji zaměření specialisté.

    BTW: Třeba u zmíněného Profituningu mne zaujala úprava podladěné a velmi dobře tunitelné 1.8T. Oni udávají nárůst z nic moc 110 na stále bídných 125kW (sic 275Nm ze 210), ale naopak u mechanicky shodné RSky ze solidních 132 na špičkových 152kW a (těžko uvěřitelných) 325Nm.

    Pokud někdo řeší SW úpravu motoru, tak je vhodné se na to podívat šířeji. Obecně podladěnější verze přeplňovaných motorů se ladí relativně lépe, viz. třeba řada 1.2TSi, kdy všechny 3 výkonové verze (86/105/110) se ladí shodně až na 130PS, podobně různé varianty 1.0/1.5/1.6EB apod.

    A dalším bodem je podívat se na to, jaké úpravy se na trhu nabízí a jaký průběh výkonových křivek pak vyplývá z udávaných parametrů (motor bude mít plynulejší zátah nebo naopak bude kopavější ...). Třeba u diskutované nejslabší 1.4TSi najdeš namátkou nabídky od 105kW/235Nm přes 110/260 vs. 120/240 až po 120/262. Přičemž pokaždé bude výsledek podstatně jiný co do výsledné charakteristiky upraveného motoru, kde moje osobní zkušenost (bez brzdy) je taková, že to nahrubo sedí s deklarovanými průběhy (několikrát jsem dělal i postupný a rozpoznatelný upgrade v řádu 5-10%). Tudíž pokud má někdo zájem, i u tohoto podladěného motoru se může dostat na ten nárůst 30%, což je pak při rychlé jízdě, zátěži apod. rozdíl na jakýkoliv kvalt.

    Já jsem třeba vybíral svoje auta vždy s ohledem na to, jak pak šla posunout výkonově dále a vybíral úpravy, kde v bežně používaných otáčkách šel moment a výkon jen přes SW okolo extrémních 40% nahoru, což pak při běžné jízdě znamená jako by 1,5 rychlostního stupně nahoru (tzn. na VI. to táhne skoro jak na IV. v sérii).

  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 21.03.16  13:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    No já nevím, jakou máš zkušenost ty, s úpravou méně objemnějších motorů. Podle tvých aut, to jsou spíš větší objemy.

    Ale pokud upravíš 1.4TSI, tak opravdu raketový nárůst a jiný jízdný projev na všechny převod. stupně nepoznáš.

    O nárůstu 20-30% se spíš nebavíme. Můj sériový výkon 140k/250Nm, byl na brzdě odměřený někde na 152k, 272Nm a po úpravě 179, 298 Nm. Bavíme se tedy o nárůstu cca 27k/26Nm (necelých 18 % u výkonu, a necelých 9 % u krouťáku).

    Nedomnívám se, že tomu bude rapidně jinak ani u jiných 1.2TSI/1.4TSI.

    Ano, rozdíl, jak už jsem tu psal je na 2. st., kde kolem 2300 ot. auto zabere výrazně víc a teď na zimních pneu a suchu mi bliká esp ještě kolem 5000 ot., ale na nějaký 4./5./6. st. už to poznat není, na to je to příliš malý motor. Kde se úprava ještě projevila, tak tím, že po 5000 ot, tlačí turbo dál a nevadne. Ale to je tak vše.

    Poslední upravený silnější auto jsem měli Audi A6 250k/550Nm na 305k/625Nm a ani u toho nemůžu říct, že bych si z toho sedl na zadek. A věřím tomu, že tam ten výkon cca byl, byli jsme s ní u fy Dieselpower.

    Znám i ten názor, že lidi věří, že je lepší jezdit k firmě, která dělá jen jednu značku a ostatní jsou fušeři. :-) Něco na tom určitě je, ale zas tolik bych se těch jiných firem nebál.

    Těch firem, které jsou zaměřeny jen na jednu značku moc není. Spíš se vždycky jedná jen o nějaké "speciální" značky, které dělají auta ... jako třeba ford ST/RS, opel OPC, subaru WRX/STI. Hodně i "celosvětově" známých firem dělá těch značek víc.

    Ale koneckonců je každého věc, kde si svoje auto nechá upravit a kolik ho to bude stát :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 21.03.16  11:40

    « Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    Napiš mi SZ, dám ti tip na solidní firmu, která ti udělá dodá krabičku, kde si případně nahraješ origo SW během pěti minut, cena okolo 12tKč.
  • « 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 21.03.16  11:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    Nic proti zmíněným firmám, ale třeba já se obecně zásadně vyhýbám firmám, které jsou schopny upravovat x desítek značek (dojem solidnosti samozřejmě obvykle dodává Bentley, Ferrari apod.), stovky motorizací (někdy dokonce i ty neexistující), k tomu často motorky, traktory apod. Už celkem 8x jsem šel do firem, které se specializují na portfolio často příbuzných značek/motorů a dělají si vlastní SW a nikdy jsem zatím nebyl zklamaný.

    A určitě se dá čekat, že auto po úpravě bude rapidně jiné. Protože pokud se bavíme o nárůstech v řádu 20-30%, tak to je při jízdě aspoň pro mne rozdíl zásadní, bez ohledu na objem motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 20.03.16  17:39

    « Re: Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    U BSR to stojí 17000Kč bez PPC jednotky, takže si nahraješ software a pak ji musíš vrátit. Takže se tím připravíš o možnost kdykoli nahrát originální sofware zpět a navíc můžou chodit i další jiné aktualizace na software. Musíš tedy spíš počítat s nějakými 22500,-Kč. :-)

    Firmu Power tec znám, ale ještě se mi nestalo, že by ji někdo doporučoval místo jiných. Přečetl jsem toho hodně, většina lidí doporučuje úplně jiný firmy. Některý jsou samozřejmě dražší, nekteré levnější. Nikdo z normálních lidí nepozná, jestli to jsou "odborníci" nebo "fušeři". Nedělám si iluzu o tom, že si vyvýjí software kompletně sami. Určitě na tom nějaká jejich práce bude a opět někdě větší a někde menší. Vždycky je to risk. Mě třeba cena za chip 6000,-Kč přijde už opravdu nesmyslná, zvlášť, když by firma měla ještě ručit za případný škody. Ani válcová brzda není záruka dobré firmy, ty údaje se dají upravit, které z ní vylezou :-)

    Profituning mi přišel jako slušná firma. Schválně se podívej na jejich hlavní pobočku na slovensku, co tam všechno jezdí na úpravu za auta :-)

    Já sám mám zkušenost se 3 firmama. Zatím nemůžu ani na jednu říct nic špatného.

    Ať budeš mít upravený auto na jakýkoli výkon, stejně ti to přijde za chvíli pomalý. Naše nejsilnější upravený auto mělo jen "305 koní" a stejně mi to přišlo pomalý :-)

    Co se týče převodovky tak nevím, na kolik je dimenzovaná. Určitě tam rezerva nad 200Nm bude. Těch upravených 250Nm není zas tak moc a člověk to nevyužívá pořád, takže bych se toho nebál. Mě třeba na brzdě naměřili v základu lehce přes 270Nm (série by měla být 250Nm, stejně tak výkon přes 150k, série by měla být 140k), takže bych řekl, že těch necelých 300Nm musí umět přenášet.

    Určitě se nedá čekat, že to auto po úpravě bude rapidně jiné. Jeslti s tím počítáš, tak budeš asi zklamaný. V určitých otáčkách pomůže, ale zázraky od toho čekat nemůžeš. Na to je to moc malý motor. Já registruju rozdíl akorát na 2. převod. stupni, kdy to od 2300 ot. tahá jako blázen a po 5000 ot. to nevadne, jinak zřetelně to jinde nepociťuju :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto colin251

    colin251 20.03.16  17:21

    « Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    U toho BSR tuningu bych se asi nebál ten software nahrát i během záruky. Dostaneš od nich takovou programovatelnou krabičku, kterou propojíš jen do konektoru a sám si tam nahraješ upravený software. Stejně tak před servisní prohlídkou můžeš zase nahrát sám originální software, který se zazálohuje.

    Navíc nějakou záruku na auto drží sám BSR. Podívej se na jejich stránky, tam toho zjistíš víc.

    Myslím si, že na běžný ježděný stačí 92kW verze, pakliže chceš závodit, raději rovnou změn objednávku na 1.8TSI. V Čech je u FR verze mezi jednotlivými rozdíl cca 60000,- Kč, to není zas tolik, když za chip BSR dás 25000,-Kč, to už se rozdíl smrskne na 35000,-Kč.

    Já sám bych býval šel do 1.8TSI. Auto jsem ale kupoval měsíc po tom, co se začalo prodávat, takže nikde tuhle motorizaci neměli, abych ji odzkoušel.

    Jinak já bych si na čip zajel do Bratislavy. Nebo nejraději do Popradu, mají tam pěknou pobočku :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 20.03.16  14:04

    « Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    Ahoj, Taky o tom čipu uvažuju ale stejně jako vy oba až po skončení záruky tj. tak za rok. Ta BSR je švédská firma asi je tam kvalita ale 17 000Kč se mi za to dát nechce. Našel jsem ještě firmu Power tec - už jsou dlouho na trhu a cena je necelých 6000Kč. + balíček za 1500 Kč kdy při přehrání software ho tam nahrají zdarma zpět. Ale jsem docela zvědavý jaká bude spokojenost s tím Profituningem, určitě budu sledovat další příspěvky na toto téma. Musím říct že těch 92 Kw a 200Nm mi přijde po roce ježdění dost nudných, je to takový lepší základ s malou výkonovou rezervou. Jediné z čeho mám troch obavy je zda převodovka není dimenzována jen do 200Nm, pak by ten čip na 250 Nm mohl být problém. Nevím ale jak zjistit to dimenzování převodovky. Nemáte někdo o tom info?
  • « 00 Reagovat !

    foto Jovzin

    Jovzin 20.03.16  11:19

    « Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?

    Dobry Den prajem,
    No ja to dam tiez najskor po skonceni zaruky spravit.
    A zial budem mat tu slabsiu verzi 1.4TSI 92kW. Aj ked stale premyslam ci to este nezmenim este je ta moznost.

    Cize pisete radsje to dat potom spravit v tom bsrtunning. To je super ze maju taku moznost pred servisom tam hodit stary software a potom tam hodit spat ten upraveny po skonceni servisu :-) To by som siel potom radsej do toho bsrtunningu. Akurat ako pisem este si pockam na to 2 roky no.
    No ja som z Brna takze asi by som to radsej potom zobral do Prahy nech mi to tam ochipuju :-)

    Dakujem pekne za odpoved a prajem vela stastnych kilometrov :-)

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…