< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chip tuning kde ste robil ?
Mám zkušenosti mj. i s úpravou atmosfér nebo turba, které bylo výkonově na úrovni současných 1.4TSi. A u všech motorů, bez ohledu na objem, jde o relativní čísla (procentuální nárůst), ne ta absolutní (výkon). Protože i to moje nejslabší auto, což byla Felda 1.6, která dala po úpravách něco okolo 71kW byla prostě v celém rozsahu běžných otáček o level jinde, než výchozí základ.
A zde je možná problém v tom, že nárůsty, co uvádíš ty, jsou na turbomotor prostě nízké. Kdy uznávám, zvláště podprůměrných 9% u krouťáku není až tak poznat, ale 18% u výkonu svědčí minimálně o plynulejší a nahoře ostřejší výkonové křivce. Důvodů může být samozřejmě více (povedený a dobře zajetý motor výrazně nad tovární parametry, tvůrčí práce s prezentovanými fakty u úpravce ...). Důvodem také může být to, že tito "obecní" a všehoschopní úpravci obvykle prezentují a zřejmě i dosahují čísla až o 50% horší, než úžeji zaměření specialisté.
BTW: Třeba u zmíněného Profituningu mne zaujala úprava podladěné a velmi dobře tunitelné 1.8T. Oni udávají nárůst z nic moc 110 na stále bídných 125kW (sic 275Nm ze 210), ale naopak u mechanicky shodné RSky ze solidních 132 na špičkových 152kW a (těžko uvěřitelných) 325Nm.
Pokud někdo řeší SW úpravu motoru, tak je vhodné se na to podívat šířeji. Obecně podladěnější verze přeplňovaných motorů se ladí relativně lépe, viz. třeba řada 1.2TSi, kdy všechny 3 výkonové verze (86/105/110) se ladí shodně až na 130PS, podobně různé varianty 1.0/1.5/1.6EB apod.
A dalším bodem je podívat se na to, jaké úpravy se na trhu nabízí a jaký průběh výkonových křivek pak vyplývá z udávaných parametrů (motor bude mít plynulejší zátah nebo naopak bude kopavější ...). Třeba u diskutované nejslabší 1.4TSi najdeš namátkou nabídky od 105kW/235Nm přes 110/260 vs. 120/240 až po 120/262. Přičemž pokaždé bude výsledek podstatně jiný co do výsledné charakteristiky upraveného motoru, kde moje osobní zkušenost (bez brzdy) je taková, že to nahrubo sedí s deklarovanými průběhy (několikrát jsem dělal i postupný a rozpoznatelný upgrade v řádu 5-10%). Tudíž pokud má někdo zájem, i u tohoto podladěného motoru se může dostat na ten nárůst 30%, což je pak při rychlé jízdě, zátěži apod. rozdíl na jakýkoliv kvalt.
Já jsem třeba vybíral svoje auta vždy s ohledem na to, jak pak šla posunout výkonově dále a vybíral úpravy, kde v bežně používaných otáčkách šel moment a výkon jen přes SW okolo extrémních 40% nahoru, což pak při běžné jízdě znamená jako by 1,5 rychlostního stupně nahoru (tzn. na VI. to táhne skoro jak na IV. v sérii).