Recenze

10 Majitel

Seat Leon SEAT Leon ST

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21 Seat Leon, foto 22 Seat Leon, foto 23 Seat Leon, foto 24 Seat Leon, foto 25 Seat Leon, foto 26 Seat Leon, foto 27 Seat Leon, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Leon Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:350 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 103 / 132 * kroutící moment [Nm]: 250 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 587 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Nechtěl bych vám zdlouhavě popisovat, jak jsem přišel zrovna na koupi Seatu Leon ST.

Ve skutečnosti to nebylo ani tak těžké. Korejská auta se mi uvnitř nelíbí, Mazda 3 nemá kombi, Peugeot 308 SW se v lednu ještě neprodával a pravděpodobně bych si asi nezvykl na vyvýšené budíky. Honda Civic Tourer je pěkná, ale bohužel s 1.8 a slušnou výbavou zase o něco dražší a přišla o něco později. Škoda Octavia Combi je snad ze všech variant nejdražší možnost a navíc ji má každý. Na Golfa Variant mi prodejce už nechtěl dát další slevu, i když nabídka byla opravdu výborná cca o 50.000,- víc než za Leona ST se srovnatelnou výbavou, ale navíc s automatem, ovšem bez navigace.

Nakonec mi tedy v hledáčku zůstal Opel Astra ST a Seat Leon ST. Po krásné ukázce jednání jednoho nejmenovaného prodejce v Praze jsem si šel rovnou objednat Leona a na Opel zapomněl.

Výbavu popisovat zdlouhavě nebudu, tu si každý může najít na internetu. Spíš bych zmínil nějaké ty extras ... LED světlomety, výhřev sedadel, navigace, LED osvětlení ve dveřích. Všechno to jsou pěkné věci, bez kterých by se možná většina z vás obešla, ale kdo jednou takovéhle blbůstky má, tak už nechce jinak. Mít k tomuto motoru automat a bezklíčové otevírání a startování, tak už by mi opravdu nechybělo vůbec nic.

Leona jsem si mohl do určitého finančního limitu nakonfigurovat sám. Jak už z fotek vidíte, tak jsem vybral červené STčko s motorem 1.4 TSI a s pár vychytávkami navíc. Váhal jsem s barvou mezi šedou, bílou a červenou. Šedých i bílých se prý objednalo hodně a chtěl jsem se trošku odlišovat, tak jsem zůstal u základní (zdarma dodané) červené Emoción ... alespoň jsem na silnici vidět. :)

Když už jsem u toho "abych byl na silnici vidět" tak nemůžu zapomenout nezmínit se o LED předních světlometech. Řeknu to asi takhle, kdyby u tohodle auta nebyly, tak ho doma nemám. Je to tak výrazný designový prvek, že z toho dělá úplně jiné auto, když to srovnám se standardníma halogenama. Hodně se mi líbí jak svítí ... přes den svítí jen LED trubice (denní svícení), jakmile se setmí, tak k tomu naskočí 6 LED a nakonec se přidají další 3 diody, když si chci posvítit opravdu pořádně. Proti dálkovým světlům nemám žádnou výtku, svítí opravdu perfektně (i když je jakoby potřeba nepatrný zlomek času, aby se po zmáčknutí páčky ty dálkové rozsvítili, ale není to žádná tragédie). Potkávací světla svíti dostatečně. Dokázal bych si možná představit, že by mohly být i lepší.Nevím, musel bych asi postavit vedle sebe víc aut, abych si byl jistý. Jinak co se týče barvy světla LEDek, tak podle mě svítí výrazně bíle, je to trochu jiná barva než klasické xenony.

Ke vzhledu se příliš vyjadřovat nebudu, to má každý soudruh jinak. Pro mě je to pěkné sportovně střižené kombi, které na silnici zas až tolik potkávat nebudu. Zatím jsem neviděl jediného kombíka (jen asi 3 5D Leony).

Uvnitř je kabina bytelně zpracovaná. Nikde nic nevrže, neodpadává, vše je pěkně slícované. Sedadla jsou pěkně tvarovaná, v zatáčkách podrží. Volant je tak akorát, možná by mohl být i tlustší (nějakou odezvu u něj ale nehledejte). Jediné, co mě u volantu trošku mate, tak je to, že když přesedám z Audi, tak má přesně na druhé straně volantu ovládání hlasitosti zvuku (přesedám často, takže se musím na tuhle věc celkem soustředit, nevím, proč to nemůžou mít pořád na stejném místě). Ve spoustě recenzí jsem četl, že Leon nemá tak jemnou kůži na volantu jako Octavia/Golf, ale co, kůže je tvrdší, ale pořád se pěkně drží (možná by nemusel být ve své spodní části zploštělý, to je podle mě k ničemu, sporťák to není). Palubka je v horní části měkčená, zbytek už je tvrdší plast. Mě to nijak nevadí, nejsem osahávač/olízávač plastů (pro mě je důležité, že nic nevrže). Další čeho jsem si všiml při čtení recenzí, tak bylo, že nemá např. krytku držáků nápojů ve středové konzoli jako jeho koncernoví bráškové a že výplně dveří také nejsou tak kvalitní (měkčené, polstrované). No nemá, ale co, na to auto přeci nejezdí a když mi to vynahradí příznivější cenou, tak nemám problém.

Ohledně místa uvnitř auta bych řekl asi tolik. Mám kolem 182 cm a nemám problém se posadit za svoji sedačku. Neříkám, že je tam místa na rozdávání (Octavia je určitě prostornější, co se týče podélného prostoru), ale sednout se za sebe a odvézt se někam dál není problém. Pro mě je to pokrok. Předtím jsem měl auto střední třídy, které bylo o 10 cm delší, ale za sebe jsem se pohodlně posadit nemohl (dřel jsem kolenama o sedačku. Z praktického hlediska ... dám dozadu dítě ve vajíčku a nemusím hýbat se sedačkou spolujezdce. U předchozího auta jsem musel sedačku posunout dopředu, usadit dítě ve vajíčku, a pak zase posunout sedačku spolujezdce dozadu, aby si dopředu mohl někdo normálně vůbec sednout. Taky pás na připoutání dítěte ve vajíčku je delší, než byl v předchozím autě. V tomhle směru jsem tedy nadmíru spokojený.

Ještě bych rád zmínil řazení. Už dlouho jsem neřídil žádné auto s manuálem, které by mělo tak přesné dráhy řazení a takový akurátní odpor při přesouvání řadicí páky mezi jednotlivými rychlostmi. Je pravda, že většinou jezdím s automaty DSG/Aisin. Občas také s nějakým tím manuálem, asi nejnovější manuál jsem řídil Octávii 2, ale tam mi to přišlo takový "vykvrdlaný", i když auto bylo koupeno nové.

Ovládání Multimediálního systému je pěkné a účelné. Oproti svým koncernovým sourozencům bych řekl, že není tak vizuálně "kvalitní" (ikony rádia, mapy navigace), ale účelné je. Na některé funkce budu muset ještě přijít, ale líbí se mi hlasové ovládání v češtině. Zvuk audia je na dobré úrovni. Součástí příplatkového multimediálního systému je 8 reproduktorů. Podle mě hraje srovnatelně nebo spíš líp než základní audio v poslední Audi A6 a to je auto za jiné peníze. Co se týče konektivity, tak s rádiem se dá spojit pomocí bluetooth. Stačí nastartovat a telefon se automaticky připojí ... hlášení o připojení se zobrazuje na displeji.

Budíky otáčkoměru a rychloměru jsi pravděpodobně španělští kolegové vypůjčili z nějaké Audiny, ale to je přesně ten styl, který se mi líbí. V kabině jinak nenajdete příliš mnoho čudlíků ... v podstatě jsou tam jen 3 kruhové ovladače a nad nimi 2 řady s několika čudlíky a pak už jen multimediální systém. Takhle se mi to líbí ... uklizená účelná palubka :)

Co se týče kufru, tak s tím jsem spokojen. Není nijak extrémně velký, ale objem 587l už musí přeci stačit téměř každému. Sklápění zadních sedaček je řešeno dvěma páčkami na každé straně. Stačí přiměřeně zatáhnout a zadní sedačky jsou dole. Pokud je podlaha ve své spodní poloze, je mezi kufrem a sedačkami hrb. Kdo ho nechce mít, zvedne si podlahu do druhé polohy a je po hrbu. Jsem rád, že jsem nezvolil příplatkové audio a mám v kufru rezervu, sice dojezdovou, ale podle mě lepší, než tam mít kompresor.

Co se jízdních vlastností týče, tak jak se dočtete v recenzích, tak auto je poměrně tvrdé. Pro mě při srovnání vozů, které doma máme, to ovšem neplatí. Vždycky záleží s čím dotyčný srovnává. Auto mám na 18" kolech a jízda mi přijde tvrdá tak akorát. Auto zbytečně na nerovnostech neskáče, ale hlavně jsem si zatím nevšiml, že by byly do kabiny přenášeny nějaké strašidelné rány, když vymetu nějakou nerovnost. V čem musím dát recenzentům za pravdu, tak v tom, že když pojedete rychleji a vezmete to přes nerovnost, tak auto odskočí. Pravděpodobně to bude mít na svědomí jednoduchá zadní náprava. V jiné situaci jsem si tohoto "nedostatku" prozatím nevšiml. Když už jsme u těch jízdních vlastností, tak bych ještě rád zmínil, že motor táhne pěkně od spodu. V podstatě se s tím dá jezdit jako s dieselem ... 1500 otáček a máte pod nohou pěkných 250Nm až do nějakých 3500 otáček. Takový rozsah většině řidičů musí za normálních okolností stačit. Já se běžně přes 3000 otáček nedostanu, maximálně tak kolem 2500 spíš míň a řadím. Nechci mít lenivej motor, takže momentálně se snažím otáčky a rychlosti střídat. Prozatím se držím do max 5000 otáček, ale to už musí být při nějakém rychlejším předjíždění (červené pole začíná na 6000 otáčkách).

Spotřeba motoru 1.4 TSI je zdá se mi přiměřená. Jízda s 0 km na tachometru po Praze (mírně nad limity) a několik kilometrů po dálnici (prům. 7l) je podle mého pěkný. Dnes jsem např. jel do práce 20 km okresky 100 km/h na tempomat a dojel jsem s 5,9l/100 km a to mám najeto teprve 350 km. Myslím si, že na nový motor slušný. Jízda po městě pouze 2 km a spotřeba 7,5l. Pro mě je to skvělý výsledek. S dřívějším autem jsem jezdil v podstatě za stejně nebo i za víc a to byl diesel.

Silné stránky

Dobré zpracování. Neokoukaný vzhled. Výborná cena.

Slabé stránky

Některé materiály by mohly být i lepší ... někde se šetřit muselo, aby zas až tolik nelezl do zelí svým sourozencům z koncernu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zkušenosti s prodejcem mám jen ty nejlepší ... ochota, jednání, domluvená cena.

 

Novinky v recenzi

18.3.2017 19:33

3. servisní prohlídka - 90.000 km

Tentokrát jsem vyměnil Pyramidu za Porsche Praha Smíchov. Musím říct, že co se týče úrovně chování, tak je to lepší, než ve zmýněné Pyramidě. Pravděpodobně tomu odpovídá i cena za servis 15.000 Kč vč. DPH a to mi nebyl měněn vzduchový filtr (mám vlastní) a navíc bylo jen čištění klima a první výměna brzdových destiček (vydržely přes 92.000 km a to tahám velký vozík).

Bohužel mi bylo řečeno, že tam jezdí na servis minimum Seatů, takže výměna ložiska, kterou jsem chtěl provést nebyla možná (nebylo skladem). Ono by to nebylo lepší ani v Pyramidě, tam jsem se také musel kvůli náhradním dílům vracet, jelikož je prostě na skladě nedrží. Ale tak co, alespoň jsem ušetřil a koupil si ho sám. :)

29.6.2016 12:36

Další zkušenost se servisem

Tak mě pomalu ale jistě začíná Leonek zlobit. Kolem 100km/h se mi začíná ze předu ozývat mírné hučení (při zatáčení doprava, přestává). Pneumatikama to nebude, ty jsou na tuhle sezónu nové a přehozené ze předu do zadu. Navíc jsem zkusil i zimní pneu, jestli hučení nepřestane. Nechal jsem si udělat pro jistotu i geometrii. Na ložisko se mi to zdá zatím brzy, i když mám najeto už cca 71000km a občas nějakou díru, kánál a 1 obrubník vezmu :)

Objednal jsem se do Seat servisu, aby se mi na to podívali, ale protože nic při zkušební jízdě neslyšeli, tak mě poslali domu. Zbytečně jsem si najel celkem 260 km (130 km tam, 130 km zpět).

Rozpadl se mi ořech k pojistným šroubům, chtěl jsem koupit v Seatu nový, ale bylo mi sděleno, že se koupit nedá. Byl to originál, který byl dodaný z výroby, tak nechápu, proč by to nešlo. Stejně jsem ale potřeboval sundat pojistné šrouby dolu, kdybych náhodou píchnul, nemohl bych si vyměnit ani kolo. Po chvíli čekání mi bylo sděleno, že to odvrtat nejde a jediná možnost je mi šrouby odvařit, ale že mí tím poničí kola (respektive popálí). Což jsem samozřejmě nechtěl. Nakonec to nějak dopadlo, šrouby jsou dole a kola popálený nebyly, nebo jsem si nějak ani nevšiml.

Ještě jsem si při této příležitosti vyzvedával nové mapové podklady na SD kartě do navigace. Pán prodejce se mě ptal, jestli vím jak na výměnu. Na to jsem mu odpověděl, že ano, že snad stačí vyměnit starou kartu za novou. To mi odsouhlasil. Jelikož jsem měl dost času, krabičku s SD kartou jsem si otevřel a v manuálu dočetl, že je potřeba napojit vůz na diagnostiku a zadat několik kódů, které v manuálu byly vypsány. No ještě, že jsem se podíval. Jinak bych musel další den opět do Prahy, kvůli aktivaci.

To, že mi po 3 měsících od opravy opět vypadla pacička, která drží roletku v kufru je zbytečné mluvit. Nechám si to opravit někde v Škoda servisu.

Z poslední návštěvy oficiálního Seat servisu jsem pěkně rozčarovanej. Nahlásil jsem všechno, co jsem chtěl na autě provést, strávil jsem v servisu 5 hodin času a za tuto dobu mi byly pouze sundány pojistné šrouby, aktivované nové mapy v navigaci (na což jsem musel přijít sám, že je to potřeba přes diagnostiku) a auto bylo projeto, aby mi servisní technik řekl, že nikdo nic neslyší a auto je v pořádku. Předpokládal jsem, že bude nějaký zájem o dohledání zdroje hučení a nabídnuta mi alespoň nějaká pomoc, ale bohužel.

Abych to shrnul. Byl jsem v oficiálním servisu 3x. Po 1. roční prohlídce vše ok, spokojenost. Po 2. roční prohlídce to bylo již půl na půl. Jelikož jsem se musel vrátit kvůli svolávací akci na palivové čerpadlo. Nechápu, že servis nemohl mít tohle připravený, když jsem byl nahlášený několik týdnů do předu. Stačilo se podívat podle VIN, jestli něco na moje auto není. Bohužel to servis neřeší, že člověk není místní a všechno si prověřují až když tam auto mají. Tahle 3. servisní návštěva, o které píšu výše, tak byla zatím naprosto nejhorší a asi u tohoto Seatu i poslední.

Kdyby jste někdo měl doporučení do dobrý servis na severu Čech nebo i klidně střední Čechy, rád vyzkouším.

16.3.2016 18:34

Lak karoserie

Zapomněl jsem na zkušenost s reklamací laku.

Auto mám v základní nepříplatkové barvě. Možná jsem si mohl raději připlatit za jiný lak. Mám poměrně dost oprýskaný lak na kapotě + něco málo na bocích.

Reklamace laku samozřejmě neuznána. Možná, že podle tabulek VW je lak OK (mají na to 4 stupně a já byl mezi 1. a 2.), ale v reálu nevydrží nic. Není to moje první auto a ani si nemyslím, ze by se změnil nějak můj styl jízdy (že bych se někomu nějak extra lepil na zadek). Navíc se střídáme v autě 3 řidiči, já s ním najedu nejvíc. Na našich jiných autech ten lak drží, ale to jsou trochu dražší auta.

Abych to shrnul, pro příště se vyhýbat základním lakům.

15.3.2016 22:22

Servis a další poznatky

Kdyby to někoho zajímalo, tak 1. servis po 30000 km vyšel na cca 4200 Kč vč. DPH. 2. servis po 60000 km vyšel na nějakých 7200 Kč vč. DPH (tam oproti prvnímu byly navíc měněny svíčky a dezinfekce klimatizace). Ani u jedný prohlídky nebyl měněn vzducho filtr, mám vlastní bavlněný. Navíc tedy v této ceně je započítaná 10 % sleva, co mám šekovou knížku do servisu.

Jinak jsem zjistil, že byla svolávací akce na palivové čerpadlo. Nevím proč, ale je preventivně vyměněno.

Konečně se snad podařilo vyřešit problém s blikající lampičkou nad řidičem. Mám tam novou, tak snad už to bude ok a nebude to za tmy poblikávat.

Ještě se mi také rozvrzaly plasty kolem A sloupků. Něco mi s tím pánové v servisu udělali, takže na straně řidiče to přestalo, u spolujezdce to zatím není úplně v pořádku.

Dále se mi rozbila roletka v kufru nebo spíš pacička, která ji drží vytaženou. Normálně upadla, takže na jedné straně roletka držela, zatím co na druhé ne. Stačila menší nerovnost a roletka sjela. Jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží v pořádku.

Dále se mi stihl prošoupat kobereček na straně řidiče ... to celkem brzo. Koupil jsem si tedy nový.

Stěrače stále stírají na prd, i když jsem si s nima hrál všemožně (i s odstřikovačema). Originální ani Bosch stírací lišty jsou k ničemu.

Musím pochválit brzdy, podle technika by mohly vydržet dalších 30000 km, takže do nějakých 90000 km. Což je slušný na to, že tahám celkem často velký vozík.

Na tuto sezonu jsem koupil nové letní pneu. Jedna sada originál pneu už toho měla podle mě dost. Vzorek 3 mm už byl nebezpečný, na vodě lehce klouzalo. Zadní gumy 3,3 až 3,8 mm, což by ještě chvilku šlo, ale rozhodl jsem se to vyměnit najednou. Nově budou tedy na autě Goodyear EfficientGrip Performance 225/40 R 18 XL 92 W. Dle všeho by to měla být slušná pneu, tak uvidím. Za cenu 2500 Kč vč. DPH to je celkem slušné.

15.3.2016 22:07

Chiptuning

Tak mám najeto 60000 km a končí mi i 2 letá záruku, takže jsem se rozhodl zkusit chiptuning. Nyní mi mělo auto mít 180 koní, 300 Nm. Asi tam něco navíc opravdu bude. Nyní kolem 2300 ot. na 2. převod. stupeň auto tahá jako blázen. Navíc po 5000 ot. neumírá a tahá dál. Takže změna tu je. Není z toho samozřejmě raketa, to jsem ani nečekal.

2.12.2014 10:12

Po 19.000 km

Od poloviny dubna 2014 jsem stihl již najet 19.000 km. Takže alespoň přidám pár poznatků.

Spotřeba se pohybuje od 4,5l (na 16" zimních kolech) do nějakých 11l (na 18" letních kolech). Dlouhodobá spotřeba se mi vždy po 5.000 km smaže, asi je to tak nastaveno v palubním pc, jinak se drží kolem 6,7l. Dlouhodobá spotřeba je kombinací všech typů jízdních stylů i cest. Myslím si, že by u normálního uživatele mohla být i o něco nižší, jelikož já za autem tahám více než 3m dlouhý vozík, který prázdný váží 350 kg :) Takže výsledná spotřeba je myslím si přijatelná :)

Ke zpracování nemám stále žádný výtky. Plasty nijak zásadně nevržou, vše drží jak má :) Kůže se neodírá, látka na sedačkách také v pořádku :)

Je tomu asi tak týden, co mi začalo problikávat světlo ve stropní lampičce. Dělá to jen jedna lampička a kdyby ráno nebyla tma, když jedu do práce, asi bych si toho vůbec nevšiml. Nechám to opravit až pojedu na 1. garanční prohlídku do servisu.

Když jsem u toho servisu, tak jsem musel po nějakých 17.500 km dolívat 0,5l oleje. Dost mě překvapila cena a to 600,-Kč za litr.

Řekl jsem v servisu, že dražší olej jsem snad v životě nekupoval no a že na servis bych si přinesl tedy svůj. Předpokládal jsem, že mi naúčtují třeba o něco vyšší sazbu za práci nebo prostě něco, ale přijímací technik mě sdělil, že pokud si přinesu svůj olej, že mi ho vůbec nevymění. Docela překvápko.

Samozřejmě bych mohl jezdit do nějakého neautorizovaného, ale to se mi nechce. Přeci jen mám nové auto a v případě poruchy by se mi nechtělo se servisem dohadovat, že jsem jezdil někam jinam.

Vím, že s novým autem nemusím jezdit do autorizovaného servisu, ale po přečtení pár článků ohledně této problematiky to rozhodně nebudu řešit. Ano, existují i judikáty soudu, které říkají, že do autorizovaného servisu prostě člověk nemusí, pokud pojede do servisu a bude dodržovat postupy, stanovené výrobcem auta. Ale jak člověk zjistí, že neautorizovaný servis tyto postupy zná/má/dodržuje? Nakonec jsem se také dočetl, že výrobci automobilů/servisy mají databázi, kde zjistí, zda dotyčný servis si od nich koupil servisní postupy a pokud ne, prostě je nemá a nezná a záruku na auto neuznají. No a dohadujte se s velkou firmou, že. To jen k problematice autorizovaný/neautorizovaný servis. Víc to raději rozepisovat nebudu.

Max. rychlost: nejvyšší rychlost jsem na letních asi snad ani nezkoušel (to jsem měl asi 220 km/h na tachometru, ale nezkoušel jsem maximum). Na zimních 16" mi to po rovině ukázalo tachometrových 230 km/h, pak jsem musel brzdit. Kolik je to reálně nevím a ani mě to nějak netrápí. Málo kdy jedu přes 200 km/h, od toho to auto nemám. Na to máme ve firmě jiný auta.

Snad časem přidám další recenzi auta, který jsme teď na firmu objednávali. Na tomto serveru je snad jen jedna taková recenze. Jedná se o Jeep Grand Cherokee modelového roku 2015. Má v podstatě to stejné vybavení jako modelový rok 2014, jen pár maličkostí navíc ... podsvícené prahy, aktivní rušení hluku přes reproduktory, lépe odhlučněná skla a nový barevní odstín kůže (světle hnědá), možná ještě něco, ale to si nepamatuju. Konkrétně jsme objednávali výbavu Summit, bílá barva, světle hnědá kůže. Je to docela zajímavé auto, na 20" kolech to vůbec není nijak skákavý, je to určitě měkčí než Leon FR :) U této výbavy se už do připlácet jen za DVD systém pro zadní sedačky a jinou barvu, jinak je vše v "základu", kdyby to někoho zajímalo.

Docela překvápko bylo, když jsem prodejci řekl, že bychom na zimu dali 18" kola/pneu. Prý se na to auto ani nevejdou, kvůli brzdičům, že v této výbavě jsou větší brzdy, takže jediné povolené kola/pneu jsou 20". No fajn, objednal jsem na zimu 20" pneu, stojí už docela dost peněz, ale tak 6.500,-Kč za pneu se ještě dá (Nokiany). Přitom myslím, že kotouče jsou v předu 350 mm, ale menší kola na to zkoušet už stejně nebudu. Hlavně prý při jakékoli změně i jen pneu auto přechází do chybového režimu :)

Můžu alespoň zatím napsat pár postřehů, přeci jen to auto tolik lidí nemá. I když podle slov prodejci mi přišlo, že se jich prodá poměrně hodně. Zvažovali jsme ještě samozřejmě další modely Mercedes ML, BMW X5, VW Touareg, Range Rover Sport. Škoda, že se neprodává nove Volvo XC 90, to by určitě byl také kandidát. Postupně se všechny vozy vyřadili, ať už kvůli ceně, výbavě, vzhledu nebo jízdním vlastnostem. Vyhrál to Jeep Grand Cherokee. Žádné takové auto jsme ve firmě zatím neměli a to už vůbec ne Ameriku :) Auto působí robustním dojmem, když to srovnám s Touaregem, má daleko "drsnější" look, Touareg vedle něho vypadá menší, a přitom by měl být nepatrně delší :) Po otevření mohutných dveří na vás vykoukne kus ameriky. Ano, zpracování alespoň na pohled nevypadá tak cool jako u německých konkurentů, ale je kvalitní. Všude samá kůže ... sedačky, dveře, palubní deska, trocha dřeva, chromu, vypadá to hezky, prostě americký styl. Víc se asi rozepíšu až bude auto ve firmě a něco s ním najedu. Nakonec jen pár technických vymožeností, co auto vlastně má: adaptivní tempomat, který se ovšem dá vypnout a používat i jako normální tempomat (to ve všech autech nejde), hlídání mrtvých úhlů, hlídání před čelní srážkou, bezklíčkový vstup/startování, adaptivní podvozek, vyhřívaní i odvětrávání sedaček, 8 stupňová aut. převodovka ZF, střešní panoramatické okno, elektrické seřizování sedaček s pamětí, automaticky zatmívatelné zpětné zrcátko i vnější zrcátka, esp program pro tahání přívěsů, navigaci, elektricky seřiditelný volant, vyhřívání volantu, adaptivní bixenony, aktivní rušení hluku skrz audio systém od Harman/Kardon 19 repro včetně subwooferu 875W, el. otevírání/zavírání kufru, volba jízdních programů sníh, bláto, písek, skály, sjíždění kopců. Co překvapilo, tak to, že servis je po dobu 5 let/100.000 km (záruka na auto je stejná) v ceně auta. Měly by v tom být i náplně, olej, filtry, práce servisu, snad i kotouče a brzdové destičky, to jsem na to zvědavý zvědavý.

To bude asi pro dnešek všechno. Trochu jsem to splácal dohromady, ale Jeep mi přišel zajímavý, tak jsem to sem taky přidal :)

6.5.2014 16:51

tuning

tak jsem nechal potáhnout černou fólií místo pod spz-tkou, dole část nárazníku a vyměnil podložku pod spz za černou

20.4.2014 21:27

Přidány nové fotografie

Přidal jsem pár nových fotografií. Už zapadalo slunce, tak jsou trochu tmavší.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon SEAT Leon ST

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím dám za 9, kdyby náhodou něco :)

praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…