Škoda Rapid (2013)
1.6.2013Model o velikosti Octavie II, postavený na podvozku Fabie II a Octavie I, s technikou Fabie II a Octavie II a cenou mezi Fabií a Octavií. Už z…
Škoda Rapid (adamzprahy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- re 01.06.2013 21:23 TS141
- pěkná recenze 02.06.2013 09:16 TomasPT
- praveze ho setris 02.06.2013 11:03 kornel
- TSi 02.06.2013 12:19 Verny_2013
- dobrý... 02.06.2013 14:31 Ja Prvni 123
- interier 02.06.2013 15:43 XTad
- dobra volba 02.06.2013 18:36 gti142
- BRAVWOOO 02.06.2013 20:15 Adam Novák
- Rapid je fajn kára 02.06.2013 23:25 roox
- Rapid 03.06.2013 00:58 MiKy*
- Doplnění a fotky 03.06.2013 10:22 adamzprahy
- Model o velikosti Octavie II 03.06.2013 15:29 FKS
- pěkný 08.06.2013 15:36 rogerer
- nove auto sa nekazi? 21.06.2013 08:51 Lucaslegend
- Rapid vs. FabieII 22.06.2013 23:19 Kuski
- klima 25.06.2013 21:40 rogerer
- Slabiny 17.08.2013 12:54 bono.p
- bouračka 22.09.2013 23:50 michalpneu
- recenze 05.02.2014 17:52 nxue
-
TS141 01.06.2013 21:23
re
ja ti tedy nevím ale při 160 kmh. 8 litrů?nevěřím.to je ůdaj z pp? a nebo podle dotankování? jinak celkově pěné auto -
TomasPT 02.06.2013 09:16
pěkná recenze
Příjemně stručná recenze okecávání teorie a zdravý realistický přístup k autu.
Výbavou i cenou mi to dost připomíná nákup naší roční O1 tour před třemi lety. Taky asi 280 a výbava v podstatě stejná.
Nové škodovky mi moc sympatické nejsou. Jak designem, tak cenovou politikou, ale třeba se to časem změní.
Hlavně ať bez problémů slouží ;)-
maTooB 02.06.2013 09:20
« Re: pěkná recenze
Ten "realistický přístup k autu" zabija toto:
"Zatím tedy dynamická jízda a jízda po dálnici s rychlostí okolo 150km/h znamená kombinovaně 7.4l/100km. Čistě dálnice 100km při 150km/h znamenala 8l/100km. Zatím maximální dosažená rychlost je 203km/h."
63kW a 203, to asi tiez bude od vyrobcu nejak chipnute ako ten novinarsky tuningovany kusok... >:D
Keby napisal, ze na PP sa objavilo 203, co musi byt urcite nezmysel, kedze udavana max. rychlost je 183, tak to beriem. Ale tato cast textu ten "realistický přístup k autu" zabila :-!
Inak nech sluzi :yes:
Na porovnanie PP a realnej spotreby som tiez zvedavy..-
adamzprahy 02.06.2013 11:16
« Re: Re: pěkná recenze
No dopíšu tam, že to ukázal PP :-)
Zatím jsem spíš jezdil, zkoušel a užíval si, takže jsem neřešil rychlost dle gps, spotřebu z natankování a tak :-)
GPS rychlost jsem se známým měřil jen ve městě a tam to při 60km/h dle PP ukazovalo na GPS asi 55km/h.
Jinak co se týče motoru, tak právě proto jsem psal o tom, že má "jen" 63kw. Opravdu jsem s lepším benzínem (podobných výkonů) nejel. Řídil jsem Fabii II s 1.4 16v 63kw, mé předchozí auto mělo 1.5dci 63kw a tohle prostě jede úplně jinak. Nedávno jsem jel i s Fluencem 1.6 81kw a nevím jak to, ale Rapid jede prostě líp. Nemám potřebu si tu vymýšlet, já Rapida dlouho kritizoval (hlavně kvůli ceně, což pořád platí), ale ten motor mě prostě dostal. Možná až bude čas a peníze navíc, zkusím ho nechat přeměřit na brzdě.-
rohYpnol 02.06.2013 16:31
« Re: Re: Re: pěkná recenze
otázkou je, nakolik je pocit z dynamiky vozu objektivní a nakolik je to jen pocit. Ono TDI taky táhly vodspodu a byly to žihadla, jen se nesměla dynamika přímo poměřit přímo s něčím jiným ;-)
Tato 1.2 TSI má dobrý záběr právě v nízkých a středních otáčkách. Jenže pak kde nic tu nic. Věřím, že Fluence by podal reálně lepší dynamiku. Koneckonců pružné zrychlení na 5. RS 80-120 km/h je u Fluence 1.6 81kW lepší než u Rapida 1.2 TSI 77 kW (18,3 vs. 18,8 s)!!!
Cena mi přijde stále nemístná, za 270 jsou dle mého názoru lepší volby. Ale každý volí dle vlastního vkusu. Jinak pěkný příspěvek, doplnit fofo a průběžně aktualizovat. Budu zvědavý, kdy se ozvou rozvody ;-)-
-
adamzprahy 03.06.2013 10:32
« Re: Re: Re: Re: pěkná recenze
druhá věc je ta, že ten Fluence má kratší kvalty, takže v těchto rychlostech točí o tisíc otáček víc než Rapid, ale zase je to atmosféra, takže otázka co je pro motor horší..
Každopádně jasně, 81kw musí být znát a když to člověk požene do otáček, tak to pojede. Pro mě je ale charakteristika tsi příjemnější a ve výsledku i spotřeba nižší. Včera jsem jel v klidu po dálnici 130-140 a spořeba 6.3l/100km dle PP. To Fluence 1.6 určitě nemá a to nemluvím o tom, že Rapid je na dálnic tišší.
Jako Fluence byl můj favorit, pro klidnější řidiče (s 1.6) nebo kdo chce naftu je to jasná volba. Mně ale v benzínu více vyhovuje Rapid (pokud je za rozumnou cenu). -
-
-
-
-
-
kornel 02.06.2013 11:03
praveze ho setris
..tym ze jazdis ako jazdis, skor dynamicky a v otackach (kde ma motor svih, lahkost, dynamiku a pracuje bez skodlivych rezonacii, ktore maju napr. negativny vplyv hlavne na rozvodovy mechanizmus, ale aj ojnicne loziska a klukove ustrojenstvo..), nez nejaky priposrany lenochod co si mysli ze jazdou na 1200 az max 1500ot. ten motor setrii a toboz ist niekedy nad 3000ot a o 4-5 tisic ani nehovoriac 8-s
Za mna mas za to bezvyznamny plusovy bod :yes:
-
Verny_2013 02.06.2013 12:19
TSi
ahoj, pěkná stručná recenze, doufám že po delší zkušenosti budeš doplňovat dojmy a zkušenosti. Vím z vlastní zkušenosti že první dojmy z nového auta jsou spíš pozitivně ovlivněné právě tím užíváním si. Ale až v tom najedeš pár tisíc tak začnou plout na povrch různé mouchy a nedokonalosti. To platí pro každé auto. Jinak TSi motory jsou opravdu skvělé, a stačí si přečíst několik recenzí popř výsledky měření výkonu na brzdě ze kterých je zřejmé že koncern VW udává nižší parametry než má motor v reálu. To platí pro 1,2 i 1,4 TSi. Co mě na osobně na Rapidovi vadí je že nedostává nejmodernější techniku. Tj. Starý typ TSi s řetězem a kat. chlazený benzínem při plném výkonu, Stará platforma kombinující různé podvozky Fabie+ Octavie. Prostě pocit že si kupuju nové-ale zároveň staré auto. Vše je tady podřízeno maximalizaci zisku za cenu jednak přemrštěné ceny a jednak maximálního snižování nákladů za každou cenu. Ale to je můj osobní názor a řadě zákazníků to vadit vůbec nemusí. Ale nemůžu se zbavit dojmu že Octavia 1 až na menší nabídku podélného prostoru byla prostě lepší auto než současný Rapid. Ale dost kritiky auta, nikoliv recenze ta je velmi dobrá a přeji hodně šťastných Km bez nehod.-
adamzprahy 02.06.2013 14:18
« Re: TSi
jojo průběžně budu doplňovat :-)
Jinak z Rapida mám radost hodně kvůli tomu, že jsem od něj právě kvůli spíš starší technice moc nečekal, a nakonec mě příjemně překvapil. Od Octavie I je to opravdu jinde, vcelku sedí marketingové informace o tom, že jde o model mezi Fabií a Octavií. Jízdou to tak je určitě.
-
-
Ja Prvni 123 02.06.2013 14:31
dobrý...
jen jsem zvědav, co bude dál.
Ale přeju jen to nejlepší!
:-!
Každopádně blahopřeju k prvnímu novému Rapidu tady. -
XTad 02.06.2013 15:43
interier
Zdravim. Gratuluji k autu. Ja bych se predvadecky trochu bal, ale ta sleva je hezka. Recenze taky fajn, jenom by to chtelo trochu vic fotek, i kdyz rozumim, ze v tomhle pocasi se toho moc nafotit neda. Ted k memu dotazu. Ty ramecky kolem vydechu ventilace jsou leskle cerne, nebo stribrne? Na te fotce je to totiz takove sporne. Diky a at ti to jezdi.-
-
-
-
_MT_ 03.06.2013 15:35
« Re: Re: Re: Re: interier
Tak jako tak jsi ho koupil za 270 tisíc. Žádný rozdíl v tom pro mne není. Nevím, koho něco takového ohromí, ale asi to funguje, protože kolikrát člověk vidí slevu nějaké hausnumero jako 40% a po slevě je to pořád dražší, než je doporučená cena výrobce a za kolik to výrobce prodává ve svých vlastních obchodech. Jen jsem si vždy říkal, že tady nikdo rozumný nakoupit nemůže. -
adamzprahy 03.06.2013 17:38
« Re: Re: Re: Re: interier
Já jsem na Rapida narazil jen díky této ceně. Je fakt, že je to jetá předváděčka, ale jak jsem zde už psal - poznat to není a kdyby něco, tak záruka 4 roky to snad vyřeší. Nějak neřeším o kolik je to zlevněné, ale že je cena jen o trochu vyšší než Sandero Stepway, které jsem měl v hledáčku nebo stejná jako Fluence v základu (trochu lepší výbava než Rapid, ale jízdně je Rapid po mé zkušenosti lepší). Cena je v rámci Škodovek dobrá, v rámci konkurence tak akorát :-)
-
-
-
-
adamzprahy 03.06.2013 17:34
« Re: interier
Díky moc, trochu jsem měl ze začátku také obavy, že jde už o ježděnou předváděčku, ale poznat to na ničem není a kdyby něco, tak snad záruka :-)
Jinak ty rámečky jsou leskle černé.
-
-
gti142 02.06.2013 18:36
dobra volba
pokud by to bylo 270 za novy auto, tak je to dobra cena, ale za predvadecku s desitkou na tachometru uz to takova parada neni. ale urcite je to lepsi volba nez megane kombi holatko a podobne nevybaveny auta. navic v Rapidu je podelne mista fakt na rozdavani a ve spojeni prakticnosti a velikosti kufru je to hodne dobra volba. mne by ale stvalo, ze to bude za xhvilku jedno z nejnudnejsich aut, ostatne jako kazda skodovka, vzhledem k prodejum. -
Adam Novák 02.06.2013 20:15
BRAVWOOO
První nízkostřední garážoVWý Einstein.
BRAVWO ADAM Z PRAHY :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: -
roox 02.06.2013 23:25
Rapid je fajn kára
ať je to jak chce, Rapid byl chytrej krok od Škodovky (proto mu přeju kupu úspěchů), a věřím, že si najde mnoho spokojených uživatelů jako ty... pro lidi, co něchtěj s károu závodit, ale potřebují fajn rodinou káru je Rapid moc dobrá volba ;-)
takže dodej prosím další uživatelský názory a fotky ! :-) -
MiKy* 03.06.2013 00:58
Rapid
Ahoj. Předně gratuluji, a to min. k dvěma věcem. 1. k rozhodnutí pořídit si Rapida a dále k uveřejnění recenze.
Vlastníci tohoto vozítka se musí drobátko obrnit proti kritice. Vím co píši, jelikož vlastním Rapida 1,2 TSI týden a nic jiného od okolí než slova kritiky nebo udivení proč Rapida a ne něco jiného jsem zatím neslyšel. Kupoval jsem ho zcela nového ve výbavovém stupni Fresh Ambition a navíc dovybavil dalšími prvky zvyšujícími komfort i estetiku. Cena takto dovybaveného se jen lehonce přehoupla přes 300 tis. Předchozí vůz (jiné značky) kupovaný před 6 lety se stejným objemem motoru měl cenu 380 tis. Ale neměl automatickou klimu, vyhřívaná sedadla, parkovacího asistenta, atd. Je jasné, že každé auto má svojí cenu. Záleží na kupci, jakou bude respektovat a jakou už ne. I učitel angličtiny má svou cenu. Některý bere za hodinu 350 Kč a některý zase 150 a výsledek mají stejný.
Už jsem taky slyšel na Rapida poznámky typu, víš, že motory 1,2 TSI mají problémy s řetězy? Víš, že jim chutná olej? ... atd. Ano, ale už třeba neví, že je v současné době rozvod osazen řetězem jiné kvality od jiného výrobce, než dříve byl. Když si servisní technik koupil Yetiho s tímto motorem, tak asi ví, co dělá. Nepředpokládám, že se chová neekonomicky.
Jinak já zatím jezdím v záběhu, takže max. do 4,5 tis. otáček vyváženě trasou město, mimo město a vyšší průměrnou spotřebu jak 5,6 l/100 km jsem ještě neměl. Na dálnici jsem se vzhledem ke krátkému vlastnictví nedostal. Až na ní najedu, nastavím tempomat na 130 km/hod. a uvidím apetit na okamžité spotřebě.
Samozřejmě, že Rapid má své mouchy. Zase záleží na uživateli, jestli je akceptuje. Kdo je neakceptuje, ten ať raději přidá 100 tis. a koupí si Octavii.
-
pali.sk 03.06.2013 09:02
« Re: Rapid
"Když si servisní technik koupil Yetiho s tímto motorem, tak asi ví, co dělá. Nepředpokládám, že se chová neekonomicky." - ten technik si to opraví na náklady nejakého fleetového zákazníka(alebo bloncky), taká je holt realita. Ale kvitujem, že si technik kúpi auto rovnakej značky ako servisuje :-) -
adamzprahy 03.06.2013 10:17
« Re: Rapid
Díky a také gratuluji!
Po nedávných slevách a přidání paketů Fresh už Rapid není tak předražený jako býval a cena za tvůj vůz je pěkná. Já měl 270t jako maximální strop, původně jsem spíš koukal po Dacii Sandero Stepway. Sice nemám nic moc výbavu, ale nelituju, protože jízdně je to auto jinde než třeba ty Dacie. -
Nicco 03.06.2013 10:39
« Re: Rapid
S tymi retazmi je to tak, ako s elektrikou u Fiatu. Raz (2x,3x - menilo sa viac retazi, napinaky,... niekomu to stale nepomohlo) mali problem a uz sa to s nimi bude tahat vecne. A dalsi bod, auta zlacneli oproti stavu pred 6timi rokmi. Musis porovnavat so sucasnou situaciou. Rapid ma jedno velke plus, ze je to liftback a nie sedam. Skodovka sa uviedla na trh tak dobre, ako len mohla - Fabia I, Octavia II a teraz sa uz posunula do polohy, ktora jej v koncerne pripadla - o 1 generciu starsie platformy, motory, jednoduchsia konstrukcia, strohy dizajn a velky kufor.
-
-
adamzprahy 03.06.2013 10:22
Doplnění a fotky
Moc děkuju všem za kladné komentáře.
Recenzi budu určitě časem doplňovat a fotky přidám až venku přestane pršet (což vypadá, že se jen tak nestane >:D). Teď jen rychle běžím do auta a vlastně už ani nevím jak vypadá Rapid za sucha >:D-
Mirasr 03.06.2013 14:49
« Re: Doplnění a fotky
Ahoj rapid je pěkné auto, nejel jsem s ním ale s roomsterem stejný motor jezdí to fakt pěkně. Já mám rád francouze a proto jsem si vybral fluence, dynamicky podobný podle údajů ale pocitově je turbo lepší a tišší. A spotřeba ve fluenci 7,5. Dám recenzi po dovolené ve Francii ;-)
-
FKS 03.06.2013 15:29
Model o velikosti Octavie II
Osobně se mi Rapid líbí, ale neřekl bych, že to je "model o velikosti Octavie II" a "s technikou Fabie II a Octavie II". OII je prostě větší, hlavně na šířku je to podstatný rozdíl, kdo seděl v obou autech, tak o tom nepochybuje (šířka, vzdálenost řidiče od předního skla atd.). Rapid možná bude mít větší prostor na zadních sedadlech na délku, ale jinak je to prostě menší auto (to ale zase může být někdy výhoda, stejně jako menší hmotnost). Je to prostě specifická subtřída. A té techniky s OII také moc společné nemá, akorát tak některé motory. Ale ať dobře slouží! -
rogerer 08.06.2013 15:36
pěkný
pěkný gratuluju,první rapid tady :-) Taky mám jednoho objednanýho 1.2 TSI 77kw šestikvalt...Ambition Fresh Dynamique se sportovními sedačkami a jejich výhřevem....už se těším :-) -
Lucaslegend 21.06.2013 08:51
nove auto sa nekazi?
Fakt si si myslel ze ked kupis nove auto/skodovku ze sa nebude kazit v zaruke?? Nove auto je bohuzial skor o tom ze by ti mali vsetky chyby odstranit zadarmo pocas zaruky.... -
Kuski 22.06.2013 23:19
Rapid vs. FabieII
Ahoj. Četl jsem tvé zděšení za Fabie druhé generace. To zmíněné nadskakování palubní desky znám též(akorát motor je 1.2HTP). Neřekl bych že Fabie je tišší než Rapid. To by jsi ho podle mě urazil. Spíš záleží zrovna na konkrétním kusu(kdo ho zajížděl a jak moc bylo auto zrápené). Z mé zkušenosti. Na firmě máme 5 Fabií II a s kažkou z nich jsem jel. Úroveň hluku se pohybovala mezi jednotlivými auty od "Kdo sakra nechal při 130km/h otevřená okénka po je v tom autě vůbec motor?". :-) Můj kus s řadí k těm tišším(ve srovnání s mou C4 se mi tomu kolikrát nechce ani věřit). Kadopádně když se vrátím k Fabie vs. Rapid, tak srovnání snese snad jen prostor na předních sedadlech, jinak jsou obě auta diametrálně odlišná.
Tak držím palce, ať těch náhradních vozidel neozkoušíš moc. :yes:-
adamzprahy 23.06.2013 10:22
« Re: Rapid vs. FabieII
Ono to zděšení asi dělá především motor, to 1.4tdi je fakt tragické (zvlášť po přesednutí z tsi :-) ) a jestli toto byla konkurence malým motorům dci,hdi apod. tak to se mohl jít VW fakt zahrabat (spolehlivost je věc druhá). Překvapuje mě, že tyto špatné vlastnostni nekompenzuje spotřebou. Jinak hlučnost na dálnici je naopak v pohodě a že je tišší jsem myslel vůči zmíněnému Loganu, Rapid je samozřejmě i na dálnici lepší :-)
Jinak to tdi mi přijde nejhlučnější na volnoběh a v nízkých otáčkách, jakmile už se rozjede, tak se z nepravidelného klapotu stane pravidelný a člověk už to pak tolik nevnímá >:D-
Kuski 24.06.2013 22:14
« Re: Re: Rapid vs. FabieII
No já ze zkušenosti s 1.4 TDI moc říct nemůžu. Je to jen "jedna bába povídala". Můj kamarád a bývalý nadřízený měl Fabii II v 1.4TDI v kombíku a říkal že to auto bylo perfektní. Trošku to upravím. Po rozboru co vlastně shledal perfektní jsem zjistil, že auto na svůj papírový výkon bylo subjektivně lepší(asi dobře zajeté) a prý se vždy vešel ať prasil jak prasil do 6L nafty. Hluk prý ale byl šílený. :-) Já mám zkušenosti s 1.2HTP ve všech dostupných výkonech(Fabie I a II 8V i 12V) a musím říct, že tyto motory se snadno točí, tudíš celkem dobře zrychlují, ale ve vyyšších rychlostech už na to nemají(i když moje Fábka 180km/h taky zvládla >:D ) a samozřejmě se to projeví ve spotřebě není problém jet pod 5L ale i přez 8L. :-) No a ten zvuk. Neustále s sebou vozím prášky na bolest hlavy, když mě to popadne. Předpokládám že nafta je na tom podobně. Prostě tyto 3-válce se fakt povedly. :-)
-
-
-
rogerer 25.06.2013 21:40
klima
tak jak to dopadlo? Mimochodem kde clovek zjsiti ze jsou nejake svolavaci akce?-
adamzprahy 26.06.2013 18:36
« Re: klima
dnes jsem si auto převzal zpět. Servis bohužel nedokázal závadu napodobit, tudíž se nic nevyřešilo. Zkoušel jsem to sám několikrát a opravdu to funguje. Napadá mě, že mi to blblo minulý týden jak byla ta strašná vedra, tak uvidíme až se zase oteplí.. Jinak svolávací akce byly dvě. Jedna už byla provedena (hřídel ovládání teploty) a druhou mi udělali (nastavení víka zavazadlového prostoru).
-
bono.p 17.08.2013 12:54
Slabiny
Pekna recenzia. Rapid ma po zlacneni a pridani nejakych akcnych prvkov do vybavy pomerne zaujal. Javi sa mi ako velmi citlivo vybalancovane auto. Su pouzite lacne riesenia a pritom na mna lacno neposobi. Tejto filozofie sa drzi aj motor 1.2 tsi ktoremu vyborne sekunduje nizka hmotnost auta. Paci sa mi ze toto auto netreba kazit dieslom a jednotka tsi je aj dostatocne usporna.
Predsa by som sa ale rad opytal na par detailov. Hovori sa ze na dialnici je hlucnejsi ako octavia. Mam to brat tak ze sa problematicky pocuva napriklad radio okolo 150?
Hovori sa ze ma horsiu stabilitu a vyssiu citlivost na bocny vietor. Je to nieco zasadne? Je nutne v rychlostiach nad 150 ustavicne korigovat auto?-
MiKy* 17.08.2013 19:09
« Re: Slabiny
Jestli mohu reagovat, tak vkládám můj subjektivní názor. Není dálnice jako dálnice, že? To platí i u Vás v SK. :-)
a) V současném Rapidu i při 150 na dálnici mezi Olomoucí a Ostravou rozhodně nemusím zesilovat rádio s nastavenou normální hlasitostí pro stojící vozidlo, a to dokonce platí i při 170 (mám 6 repro).
b) S Octavií III jsem nejel, tak porovnat nemohu, ale přeci jenom těch 100 tisíc navíc za O III se může projevit i zde.
c) Stabilita je rozhodně větší než u OPEL Corsa, Felicie, Fábie, atd.
d) I v 170 jede jak šíp a volant je příjemně "tuhý". Sice mám nízkoprofilové 16", ale 15" by neměly vykazovat podstatnějších rozdílů.
-
bono.p 17.08.2013 20:31
« Re: Re: Slabiny
No ono to je asi u Vas aj u nas rovnake.. Su pekne useky dialnice, to sa tyka hlavne novych usekov R1 ako aj dialnice okolo Popradu, ale su aj neprijemne hlavne v okoli Lipt Mikulasa. Podla toho co citam kade tade, budu asi tie jazdne vlastnosti Rapida ako aj odhlucnenie docela v pohode. Urcite ze u OIII museli pridat nejake tlmiace materialy aby obhajili tych 17 tis eur co fakticky stoji 1.2tsi s akou takou vybavou. Som tak pozeral cenniky Octavie III a jediny model co naozaj stoji za svoju cenu je RS :-)
So svojou Merivou som sice spokojny ale priebezne pozeram po niecom uspornejsom. TSI motory su vseobecne cca o liter uspornejsie ako ten moj... Ak nie aj trochu viac. Rapid ma take akuratne rozmery. Vacsinou v nizsej strednej narazam na problem ze je auto moc male alebo zase prilis velke v kombi verzii. Rapid je taky zlaty stred. Su aj polemiky kam Rapid vlastne patri, ja ho osobne radim do nizsej strednaj triedy. I ked je trochu prerastemy a pouziva mozno jednoduchsiu techniku.
-
-
adamzprahy 18.08.2013 23:11
« Re: Slabiny
Tvůj popis Rapida ho zcela přesně vystihuje, alespoň já se s takovým popisem ztotožňuji a snažil jsem se to nastínit už v recenzi.
Co se týče hlučnosti na dálnici, tak v porovnání s OII před faceliftem je Rapid tišší, porovnání s OIII nemám. Každopádně jak píše Miky - pokud nastavíš rádio v 50km/h, tak ho víceméně stejně uslyšíš i ve 150km/h. Se stabilitou na dálnici také nemám problém, ve 150km/h klidně pustím volant a není třeba nějakých korekcí. V kombinaci s dlouhými kvalty (a související nízkou spotřebou) je pak Rapid i s tímto slabším tsi pohodovým společníkem na dálnici, čímž v mých očích deklasoval konkurenci a mix těchto vlastností pro mě rozhodl o koupi Rapida. Koukal jsem na Fluence, Citroen C4.C-Elysee, Chevrolet Cruze a tyto dálniční vlastnosti ani jeden nesplňoval.
Odhlučnění je opravdu u Rapidu silná stránka, slabé stránky bych viděl v levných řešeních plastů, chybějících dojezdů oken a podobných blbostech.
-
-
michalpneu 22.09.2013 23:50
bouračka
Auto krásné, ale co ten * dělal, že Tě naboural? To je fakt vylézt a dát mu přes držku. Nový auto a hned tohle. To mě by museli svázat, abych ho nezabil.