Recenze

9 Majitel

Škoda Rapid 1.2 tsi

9.11 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Rapid, foto 1 Škoda Rapid, foto 2 Škoda Rapid, foto 3 Škoda Rapid, foto 4 Škoda Rapid, foto 5 Škoda Rapid, foto 6 Škoda Rapid, foto 7 Škoda Rapid, foto 8
Škoda Rapid, foto 9 Škoda Rapid, foto 10 Škoda Rapid, foto 11 Škoda Rapid, foto 12 Škoda Rapid, foto 13 Škoda Rapid, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Rapídos Rok výroby 2013 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Model o velikosti Octavie II, postavený na podvozku Fabie II a Octavie I, s technikou Fabie II a Octavie II a cenou mezi Fabií a Octavií. Už z předchozího zamotaného souvětí je tedy jasné, že Rapid je taková Škodovácká skládačka :)

Můj Rapid je ve výbavě Ambition s motorem 1.2 tsi v šedé metalíze s patnácti palcovými litými koly. Zakoupil jsem ho jako půl roku starý předváděcí vůz s cca 10t km.

Auto má manuální klimatizaci, palubní počítač, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. ovládaná přední okna, zadní stěrač, loketní opěrku, rádio Blues (CD/MP3), 6x repro, mlhovky, denní svícení, zámek řadící páky, zatmavená zadní skla apod.

Auto má řadu Simply Clever řešení. K tomu mám jednu perličku. Legendární škrabka ve víčku nádrže při prohlídce vozu chyběla. Prodejce říkal, že jí mají schovanou, protože se bojí, že jí někdo ukradne. Při předání vozu jsem se na ní zeptal a prý jí tam dali, ale hned jí někdo ukradl, ale že mi seženou novou. Jen jsem se smál a směju se tomu doteď. Simply Clever :D


Zkušenost s náhradním vozem Fabia II 1.4tdi:
Na víkend jsem kvůli zmíněné závadě dostal náhradní auto - Fabii 1.4tdi (rok 2009). Kdysi jsem jel s 1.4i 16v, takže teď konečně mohu napsat racionálnější porovnání mezi Rapidem a Fabií. Často slýchávám o tom, že je Rapid jenom taková prodloužená Fabie. No musím říct, že to ani náhodou není pravda. Nevím teda co se změnilo po faceliftu, ale to co jsem dostal je naprostá tragédie a s Rapidem nemá opravdu nic společného. Možná na tom hodně dělá motor - tříválcové tdi je extrémně hlučné, nejede a žere hodně nafty. Normální jízda (50% volná Praha. 50% mimo) znamenala 6l/100km. Mé tsi za podobných podmínek bere tak o 0.5l víc. Co jsem měl Logana s 1.5dci, tak ten v takovém režimu bral tak 5l/100km. Co mě přijde neuvěřitelné, jak se celé auto klepe. Když špatně nadávkuju plyn při rozjezdu, tak normálně vidíte jak palubka úplně nadskakuje. To jsem v životě neviděl a jsem z toho v šoku :D Zní to asi divně, ale Fabia 1.4 tdi může Loganu s dci jenom závidět. Jediné kdy je Fabia oproti Loganu příjemnější je jízda po dálnici a to kvůli hluku (v Loganu je výrazný aerodynamický hluk). Když se ale vrátím k Rapidu, tak ten je po všech směrech lepší. Možná je trochu podobné naladění podvozku, ale jinak snad není možné aby ta auta měla něco společného, dojem z Fabie II je tedy za mě hodně špatný a nevěřte tedy, že Rapid je jen větší Fabie. Po projetí mi zcela jistě dáte za pravdu :)

Silné stránky

Nejsilnější stránkou je rozhodně prostor a kufr.

Praktický zavazadlový prostor o objemu 550l toho pojme opravdu hodně. Oceňuju dost místa pod podlahou u rezervy pro nářadí a povinnou výbavu. Také se mi líbí přepážky pokračující v linii podběhů a síťový program je už taková perlička :) Praktičnost je umocněna karoserií liftback a samozřejmě sklopnými sedadly (bohužel vznikne plocha se schodem).

V interiéru je v podélném směru opravdu hodně místa, pocitově více než v Octavii II (neměřil jsem to). Na šířku už to tak slavné není (tady už je znát původ ve Fabii), ale průměrně vzrostlý člověk zde stísněností opravdu trpět nebude.


Pro mě druhou nejsilnější stránkou je motor 1.2 tsi o výkonu "jen" 63kw. Úmyslně jsem napsal "jen". Člověk si řekne: "jedna-dvojka a 63kw na tak velké auto, to teda musí být lenoch..". Nutno podotknout, že Rapid váží pouze lehce nad 1100kg a má vcelku slušnou aerodynamiku. Co se týče motoru, tak maximum je sice 63kw, ale průběh výkonu a točivého momentu je hodně povedený. Maximum točivého momentu 160n.m. je k dispozici od 1500 do 3500 otáček. Při srovnání výkonu s 1.6 mpi 75kw má asi do 4tisíc o 5-8kw k dispozici víc. V praxi to znamená, že když jedete 50km/h na trojku při cca 2000 otáčkách, auto okamžitě zrychluje a dokonce vás zatlačí do sedačky. Díky tomu má motor poměrně dlouhé zpřevodování a 130km/h znamená 3000 otáček. Při 180km/h je to cca 4000. Spotřeba je samozřejmě závislá na jízdním stylu. Zatím se k ní nechci moc vyjadřovat, protože auto mám chvíli a nešetřím ho. Zatím tedy dynamická jízda a jízda po dálnici s rychlostí okolo 150km/h znamená kombinovaně 7.4l/100km. Čistě dálnice 100km při 150km/h znamenala 8l/100km. Zatím maximální dosažená rychlost je 203km/h dle PP.
EDIT: Doplňuji dosavadní údaje o spotřebě. Začnu pro mě překvapením a to, že jsem počítal spotřebu za necelých 600km (skoro celá nádrž) a z dotankování vyšla úplně stejně jako na PP. Tuto nádrž jsem jel opět hodně dynamicky nebo v kolonách a vyšlo to na 7.4l/100km. Jinak při 130km/h se jede za cca 6.3l/100km. Když udržujete konstatní rychlost jezdím za stejnou spotřebu i rychleji (140-150km/h), což je pecka. Jinak mimo město se klidnou jízdou jezdí za 5-6l/100km, v normální provozu po Praze 6-7l/100km. V kolonách to je 8l a více.

Dále je to odhlučnění. Motor na volnoběh není vůbec slyšet (doslova), při jízdě ho slyšíte od dvou tisíc otáček a hlasitější projev má až nad tři tisíce otáček (je to spíše brumlání než hluk). V autě je opravdové ticho do cca 100km/h. Pak se hluk trochu zvýší a od cca 140km/h až do cca 180km/h mi přijde stejný. Od podvozku je vcelku ticho, ale tlumení příčných nerovností by mohlo být lepší.


Na závěr bych rád vypíchl stabilitu podvozku a přesné řízení. Podvozek je typicky koncernově tvrdší, tudíž na špatném povrchu jsou konkurenční Francouzi pohodlnější, ale zase na kvalitním povrchu je Rapid jasně lepší.

Slabé stránky

Rozhodně je to výbava, resp. cena příplatků. Má výbava vychází dle konfigurátoru na 370t Kč a to je naprostý úlet. Já ho zakoupil o cca 100t Kč méně, což už mi přijde přiměřenější. A to má výbava není nic extra, viz popis.


Rádio blues neumí standardně vstup z USB (musí se připlatit)


Auto má sice 6x repro, ale jen vpředu a vzadu není nic. Na jednu stranu je pro přední cestující dobrý poslech, ale zase když jedete ve více lidech na delší cestu, tak je to škoda.


Rádio blues neumí dát pauzu na CD/MP3 - musíte to ošmelit přepnutím na rádio nebo aux. EDIT: přišel jsem na to, že když ztlumím zvuk, přehrávání se přeruší - na displeji se ukazuje. že je ztumen zvuk, mohlo by to tedy být doprovázeno ikonkou pauzy nebo by to aspoň mohlo být zmíněno v návodu

Vše jsou to ale vcelku drobnosti, nic zásadního.


EDIT1: Tvrdší podvozek sice přináší stabilitu ve vyšších rychlostech a příjemnou jízdu po kvalitním povrchu, ale především při jízdě po dlažbě auto slušně rezonuje a je docela hlučné.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po pár kilometrech jsem si všiml vrzající sedačky řidiče. Vrzání způsobovalo tření sedačky o otvor na bezpečnostní pás (teď vlastně nevím jak se tomu říká). Vyřešil to pruh textilní pásky nalepený na bok toho otvoru :)

V cca 14t km se po vypnutí klimatizace začne linout podivný zápach z ventilace a vzápětí se přepálí pojistka ventilace. Volal jsem prodejci, který mě odkázal na jejich technika a ten mi jen oznámil, že na mě budou mít čas až za týden a mluvil se mnou tak jako, že vlastně otravuju. To mě docela naštvalo, tak jsem zajel do 3H na Pankráci, kde mi okamžitě auto převzali a dali náhradní vůz. Dokonce mě upozornili, že byla svolávací akce na mechanismus pátých dveří a na "hřídel ovládání teploty" (nevím co to je), čili rovnou se vyřeší i to. Uvidíme ještě jak to dopadne, ale zatím hodnotím servis 3H velmi pozitivně:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Porsche Praha Smíchov, jednání bez problémů, řekl bych standardní.

 

Novinky v recenzi

19.12.2014 09:50

VW Golf

Nastal čas na změnu a tak jsem po téměř dvou letech a 40.000 km Rapida vyměnil za VW Golf VII. Z prvních dojmů je to jiná liga, což odpovídá faktu, že Rapid stojí ve srovnatelné výbavě +- 300 tisíc korun, zatímco Golf +- 400. Až Golfa trochu poznám, tak sem přidám recenzi ;)

30.7.2013 20:54

Bouračka

Tak bohužel, dnes stojím za dodávkou, najednou jí svítí couvačka a nazdar.. Odnesla to kapota, maska, světlo, blatník a pár plastů pod kapotou, viz fotky. Odhadnutá cena servisem něco málo přes 30t Kč. Za necelé 3 měsíce už mám tedy druhé náhradní auto, jaké to štěstí. Alespoň teď je to Octavia II před faceliftem s 1.6mpi. Už teď mohu říct, že 1.2tsi 63kw jede ve většině spektra otáček nesrovnatelně lépe, těch pár kw v pěti a půl tisích otáček už to nezachrání :)

14.7.2013 14:42

Spotřeba

Doplňuji dosavadní údaje o spotřebě. Začnu pro mě překvapením a to, že jsem počítal spotřebu za necelých 600km (skoro celá nádrž) a z dotankování vyšla úplně stejně jako na PP. Tuto nádrž jsem jel opět hodně dynamicky nebo v kolonách a vyšlo to na 7.4l/100km. Jinak při 130km/h se jede za cca 6.3l/100km. Když udržujete konstatní rychlost jezdím za stejnou spotřebu i rychleji (140-150km/h), což je pecka. Jinak mimo město se klidnou jízdou jezdí za 5-6l/100km, v normální provozu po Praze 6-7l/100km. V kolonách to je 8l a více. Zatím tedy spokojenost :)

26.6.2013 18:44

Výsledek první závady

Auto se mi po pár dnech vrátilo a servis bohužel nedokázal závadu napodobit a mně už to také nejde. Rovnou se na autě udělalo v rámci svolávací akce "Nastavení víka zavazadlového prostoru". Prý byla ještě jedna "hřídel ovládání teploty", ale ta už je na autě udělaná od prodejce. Mám podezření, že závadu mohlo ovlivnit vedro jaké minulý týden bylo a teď když už je chladněji, tak se to neprojevuje..no uvidím.. Jinak byl jsem v autoservise 3H v Praze, sice závadu nenašli, ale musím pochválit přístup k zákazníkovi - byl jsem průběžně informován, s náhradním vozem nebyl problém a s čímkoliv na co jsem se ptal byli v pohodě :)

21.6.2013 23:53

Náhradní vůz Fabia II 1.4tdi

Kvůli zmíněné závadě jsem na víkend dostal Fabii II 1.4tdi, můžu tedy dát porovnat Rapida a Fabii, s kterou jsem doposud jel jen kousek a to s benzínovou. Říká se, že Rapid je jen nafouklá Fabie. S takovou domněnkou jsem tedy do Fabie nasedl a čekalo mě zděšení.. zbytek viz výše (Popis vozu).

21.6.2013 23:51

.

.

20.6.2013 20:45

První problém - najeto cca 14t km

Po vypnutí klimatizace jde z ventilace podivný zápach a vzápěti se přepálí pojistka ventilace. V těchto dnech je to fakt paráda.. Prodejce bude mít čas se na to podívat až příští týden ve středu, což je pro mě nemyslitelné, když mám v plánu na víkend odjet daleko od Prahy..

Kupoval jsem nové auto, protože mě nebaví řešit servis a dopadl jsem takto :-/

Jsem zvědav jak se to vyřeší, později dopíšu jak jsem dopadl.

7.6.2013 23:44

Spotřeba po Praze a na dálnici dle PP

Tak za posledních cca 500km (90% jízda po Praze (65% kolony/35% spíše dynamická jízda), 10% dálnice 130+) spotřeba 7.5l/100km dle PP.

Čistě v kolonách se to dle PP pohybuje spíše nad 8l/100km.

Dále úsek po D1 Humpolec-Praha +- 130km/h znamenal 6.3l/100km dle PP.


Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid 1.2 tsi

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Rapid



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

zatím nemohu posoudit

praktičnost
10
prostornost
9

V podélném směru super, na šířku průměr. Zavazadlový prostor perfektní.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

Tlumení příčných nerovností a na špatném povrchu obecně by mohlo být lepší. Naopak odhlučnění při vyšších rychlostech mě hodně mile překvapilo.

provozní náklady
9

zatím nemohu posoudit

náhradní díly
9

zatím nemohu posoudit

výkon motoru
10

V dané výkonové kategorii jsem nejel s lepším motorem.

spotřeba
8

Zatím nemohu moc posoudit, jezdím jen dynamicky při spotřebě 7.4l/100km

hlučnost motoru
10

Na volnoběh o motoru nevíte ani zvenku. V interéru je motor slyšet (neznamená hluk) cca od 3000 otáček.

kvalita sedadel
9

Tvrdší s dobrými sedáky a dobrým bočním vedením. Tuhost ale nemusí vyhovovat každému.

brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…