Volkswagen Golf (2013)
4.4.2013Nejprve jak jsem se propracoval ke golfu. Byla to dlouhá a trnitá cesta. Octa I 1,9 TDi 66Kw skvěle sloužila 12 let a bude sloužit se svými 270 tis. Km…
Volkswagen Golf (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 03.08.15 21:52
« Re: recenzia
Ahoj, Recenzi už doplňovat nebudu, auto je již vic než rok prodané. Prodával jsem ho při nájezdu 20 000km a naprosto bez problémů, žádné chrastění řetězu který by mohl přeskočit ( má to totiž mokrý řemen ). Žádné žraní oleje, dolíval jsem asi 0,5l/ 20000Km. S autem jsem byl naprosto spokojený a důvody k prodeji nebyly technické problémy s autem ale ryze osobní. Jinak bych si přeci nekoupil poté co jsem krátkého golfa prodal Sportsvana se stejným motorem 1,4TSi. Naopak u něj budu recenzi postupně doplňovat. Za chvíli bude mít najeto 10 000Km, takže koncem prázdnin bude doplněno. Osobně jsem neslyšel že by nové verze motorů TSi EA 211 měli jakékoliv problémy. Montuje se se do VW, Škoda, Seat napříč modelovými řadami. Už toho musí za ty 3 roky výroby jezdit pěkných pár milionů ks. Takže při koupi Nového TSi se nemusíš bát. Kvůli přechodu na euro 6 je začali je už dávat i do starších modelů do kterých dosud dávali staré verze EA111 - Rapid, Yetti, Polo. Tam je potřeba pečlivě zkontrolovat jakou normu motor plní. Ty staré TSi bych opravdu nekoupil. -
umo 03.08.15 10:11
« recenzia
Ahoj. Mám na teba prosbu. Mohol by si doplniť resp. dokončiť recenziu? Viem, že auto už nemáš, ale chýbajú mi tam informácie. Zaujíma ma spoľahlivosť tsi, ktoré mali (majú) rôzne problémy (rozvody, turbo). Snažím sa urobiť si obraz, keďže turbomotory sú už teraz jediné benzínové motory v ponuke koncernu. Takže pokiaľ budem chcieť ako ďalšie auto opäť škodu, turbomotoru sa nevyhnem. Ale po prečítaní rôzných článkov a diskusií to s tsi nevyzerá veľmi dobre. Posledné hodnotenie si robil po 10 000 km. Predpokladám, že si najazdil viac. Ďakujem. -
ironlionzion 12.11.13 16:11
« Re: Re: Moc pěkné auto
Díky moc za vyzrálé názory a zkušenosti. Focus 3 gen. je přesně jak píšeš, kinetický až za uši (a to doslova, i zhasínání jednotlivých částí podsvícení palubovky probíhá postupně, minule mě to docela pobavilo), ve většině ohledů pravý opak Golfu takže je to přesně o těch osobních preferencích. Jak píšeš Mazda 3 nové generace by mohla být prototypem vyváženosti emocí a rozumu. Teším se na setkání naživo, zatím jsem byl trochu zklamaný z nižších výbav a motorizací (které se potenciálně týkají mojeho rozpočtu kolem 350k) není to tak hezký a výkonný jako marketingově prezentovaný top model. Mimochodem vsadil bych se, že tlumené světla u nového Focusu jsou ještě horší :-) Někde v diskuzi jsem četl, že to jde řešit přes servis ale musí se na ně zatlačit aby obešli homologaci a nastavili sklon. -
Verny_2013 12.11.13 13:40
« Re: Moc pěkné auto
Ahoj, především dík za pochvalu. Jak jsem psal v recenzi a pak v dalších komentářích i Golf má své mouchy, zejména ta tlumená světla vidím jako slabinu která se nedá při testovácí jízdě prakticky zjistit. Kdybych rok s koupí auta počkal tak bych měl asi ještě pěkně zamotanou hlavu s novou Mazdou 3. Tam totiž funguje dokonale spojení rozum+srdce. Ale už mám vybráno takže není co řešit. Focus 1 bylo moje velmi oblíbené auto se kterým jsem jezdil 3 roky. Ve své době špička designově new edge mě fakt oslovil. Z 2 jsem byl zpočátku designově trochu zklamaný ale obzvlášť po faceliftu se mi taky moc líbil - to je asi ten příklon ke konzervativnosti který roste s věkem. Na trojku jsem už asi moc starý, ten design obzvlášť interiéru mě prostě neoslovil. Ale je to o osobních preferencích a každý si může bybrat ten správný mix který mu sedí nejvíc.Takže i Tobě přeji hodně šťastných Km s fordíkem. -
ironlionzion 07.11.13 07:59
« Moc pěkné auto
Ahoj, tenhle Golf VII je prostě příklad perfektní vyváženosti ve všem. Zaslouženě je to špička nižší střední právě v té vyváženosti. Při koupi nového auta nedávno jsem si ho prolezl a musím potvrdit tvoje slova. Byl pro mě horkým favoritem a tak nějak racionální volbou ale nakonec jsem koupil Focuse III, ten mě nějak chytnul kromě rozumu i za srdce. Golf byl sice i o něco dražší což byl taky argument ale hlavní byl subjektivní pocit, Focus mě prostě při předváděčce bavil víc designem, podvozkem, posezem za volantem i motorem, není tak uhlazený jako Golf a oproti spoustě kontroverzních a extravagantních detailech Focusu Golf dává jasnou odpověď na všechno, je jistý a kultivovaný ale na můj naturel moc usedlý. Každopádně Golfa umím ocenit a přeji hodně šťastných km. :yes: :yes: :yes: -
Verny_2013 06.10.13 20:16
« Re: sedačky
ty byly taky za příplatek ale asi jenom 4500, ve výbavě komfort byly původně úplně jiné, nazývali je "komfortními" ale byly ještě horší než v octe 2. Tyhle sportovní jsou fakt super perfektně drží v zatáčkách a na dlouhých cestách neunaví ani nebolí záda. V octě 2 nejsou ale vysloveně špatné sedačky, byl jsem s ní nedávno i Itálii a bylo to v pohodě. Jen mi přišlo že opěradlo je užší což může vadit ramenatějším či silnějším lidem. -
roox 06.10.13 14:23
« sedačky
fakt vypadaj super... to je třeba věco do mě na mé Oktáve 2 trochu štve... vozil jsem se Mazdou6, Alfa Romeo 156 a v O2 to prostě není ono.. chtělo by to delší sedák a trochu jinej tvat zádové strany... třeba by se ty tvý daly přebastlit do Oktávky... ale bylo by to za strašný hrachy, tak to asi nechám tak >:D -
Verny_2013 24.06.13 23:21
« Re: Moc pěkná recenze
Dík za pochvalu recenze, ještě musím doplnit další foto a aktualizovat postřehy a zkušenosti z teď už 3 měsíčního soužití s golfíkem. Zpět k tvým dotazům:
1) Nejprve spotřeba, Samozřejmě velmi záleží na jízdním stylu. Mě osobně malé turbobenzíny naprosto vyhovují. Dá se s nima jezdit "turbodieselově" tj. mezi 2-3 tis. ot. s velmi nízkou spotřebou, ale na druhou stranu máš velkou výkonovou rezervu v případě 1,4 TSi až do 5 tis ot kterou máš vždy připravenou k akci. Jezdím prostě tak že 80% je spíš ten dieselový způsob jízdy a těch 20% se nebojím pořádně přitlačit pod kotel a plně využívat potenciálu motoru - rozjezdy, předjíždění, když se jen tak chci aktivněji projet. Ale kdo chce s malým turbobenzínem chce stále závodit bude zklamán. Na to motor není stavěný snižuje jeho životnost, poruchovost roste a zásadně roste i spotřeba.
2) Tlumení nerovností - menší a střední nerovností vyhlazuje skvěle asi nejlíp z aut stejné kategorie a to jak komfortem tak akusticky. U velkých nerovností ani např. u panelovky na D1 se zázraky prostě nedějí. Ale poradí si s nima výrazně lépe něž octa 1 i 2 se kterými jezdím často jako služebními. Spíš než rázy je to spíš takové tlumené žuchnutí ale třeba na Mondeo se kterým jsem taky jel po D1 golf7 nemá. To je ale o kategorii výš velikostně hmotnostně i cenově. Odskakování zadních kol ale neznám U golfa 7 je ten multilink jako přilepený k silnici. -
jiný pohled 24.06.13 20:13
« Moc pěkná recenze
Ahoj, když jsem si kupoval auto, byl k dispozici pouze Golf v šesté generaci. Myslím, že 7 generace posunula Golf znovu dál. Zatím jsem tedy neměl možnost jej řídit, ale po tvé recenzi se asi na zoubek nějakého Golfa podívám.
Šokuje mě spotřeba. Na benzinovou 1,4 TSI 90kW je to extrémě dobrá spotřeba. Já s malým naftovým motorem 1,4 CRDi 66kW, jezdím dlouhodobě za 6,5...
Chtěl bych se zeptat jak je na tom podvozek při tlumení příčných nerovností. Jsou cítit rázy? Nebo odskakování kol (zvláště těch zadních).
Přeji spoustu spokojených a bezstarostných kilometrů. -
dal 16.04.13 11:53
« Blahopřeji
Blahopřeji k výbornému autu a tak trochu závidím. Před rokem jsem kupoval nové auto a tenkrát jsem se rozhodoval mezi i30 a Golfem VI, vyhrála i30 byla prostě lepší.
Pokrok nezastavíš a teď by to u mne vyhrál Golf VII protože je podstatně lepší než VI.
Přeji ti hodně bezproblémových km a užij si to, máš to nejlepší z kompaktů za rozumné peníze.