Recenze
Volkswagen Golf
Technické info
Přezdívka auta Tom Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední
Popis vozu
VW Golf V 1.9 TDi 77kw 6.stupňová
*******************
Jméno : Tom
Auto je rok výroby: 2007
Přijat do rodiny: 10.10.2012 (97 000 km)
Den zveřejnění: 11.11.2012 :)
Najeto : 105 000 km (aktualizuji)
*******************
Průběžně celou Recenzi aktualizuji a doplňuji informace a také foto.
Galerie je naplněna mnoho fotkami, které jsem fotil během přeměny z sériového Golfa na mého Toma :)
- Jak se to vše stalo ? :
Začalo to vše tím, že jsem jakožto každý mladý kluk chtěl auto.
Ze začátku bylo mnoho a mnoho nápadů, různých nesmyslných nápadu apod. Měnil jsem výběr auta den co den. Nakonec jsem se na dlouhou dobu ustálil na Octavii RS 1.8 T, ale na ni jsem schytal kritiku ( že mě sežere apod. Je to auto s kterým nikdo nezacházel slušně a jen ho točil do maxima.) Tak jsem přehodnotil a chtěl Fabii 1.9 TDi 77kw - takové normální auto se slušným motorem, který mě určitě nesežere. Vyzkoušelo se několik aut - no bylo jich hodně, až se mi znechutily. Každé z nich byla někde odřené a obouchané ... A ten interier a i zvenku nebylo to nic extra.
No a nakonec to nejlepší co se mohlo stát bylo, že mě otec přesvědčil o koupi Golfa V ...
- Něco o autě:
Dovezl jsem si ho domů 10.10.2012, měl najeto poctivých 97 000 km - zjištěno dle úplné historie u VW. Auto je Českého původu - o to mi šlo ...
Při výběru jsem vsadil spíše na jistotu, kvalitu, stav motoru a úplnou historii. Pořídil jsem auto raději s měnší výbavou, ale lepším stavem. Předemnou ho vlastnil nějaký pán (cca 55 let) - prodej z důvodů koupě SUV - VW Tiguan :)
- Spotřeba:
Něco o spotřebě, je to přeci jen v dnešní době také důležité měřítko při výběru auta.
Chtěl jsem z tohoto důvodu 6. rychlostí ... (dělá to i dobrý dojem na okolí :D )
Musel jsem si na charakteristiku motoru TDi trochu zvyknout, ale nyní jsem schopen bez problému jet delší úsek v rychlostech do 100 km/h se spotřebou 3,9 L. Jezdil jsem takto denně do "Autoškoly" a tohle nebyl problém.
Další kategorie je cestování na hory v 3 - lidech a plně narvaném autě ... To mám odzkoušené, že je reálná spotřeba +- 4,9 L .A stránka sama o sobě jsou dálnice :( - to je můj největší problém, kde nemám nikdy klidnou nohu. S tempomatem na předpisovou rychlost není problém +- 5,8 ,ale jak se začne spěchat nebo se s někým honit tak to stoupá ...
Co jsem tam odjezdil teď 2 500 km ve všech podmínkách (Město, Dálnice, Okresky) jak naložen plně a cestování na hory tak i jízdu sám. Výsledek je na tuhle dlouhou dobu 5,4 L ... Myslím si, že mi může leckdo závidět :)
Vcelku sranda co se člověk vše dozví :
Řazení dle manuálu VW ! ( Ekonomický provoz )
00-20---Km/h = 1 Stupeň
20-30---Km/h = 2 Stupěň
30-40---Km/h = 3 Stupeň
40-50---Km/h = 4 Stupeň
50-60---Km/h = 5 Stupeň
60-Max.-Km/h = 6 Stupeň
(je to reálné maximálně na rovině, ale i tak je 5. a 6. přehnaná ...)
- Výbava:
Vsadil jsem spíš na stav vozu než na výbavu jak už jsem psal.
A tak jsem se rozhodl si Toma přispůsobit co nejvíce tak, aby mi vyhovoval. Vše je to o financích a tak jsem musel dělat priority.
Začal jsem doděláním Tempomatu (parádní věc, už bych se bez něj těžko obešel :)) Nechal jsem si spoustu věci dokodovat (např. Automatické zamykání po rozjezdu, rozsvícení světel při odemčení, svícení na cestu po zamčení, při svícení na plohu 0, aby mi světla svítili jen na 50% atd. atd. - nakodovat se dá vše :))
Dále jsem šel do výměny radia a repro. Auto v základu mělo radio, které nepodporovalo ani MP3, tak muselo jít pryč. Repro bylo v základu jen v předních dveřích. Koupil jsem nové radio originál VW RCD 510, které je dotykové s měničem na 6CD a vstupem na SD kartu - mohu doporučit, dále repro jak do zadních dveří tak i do předních - viz.Foto. Když jsem se do toho pustil, tak jsem kompletně přední i zadní dveře vytlumil a natahal jsem novou kabeláž - práce na cca 3 dny . Výsledek stojí zato.
Dále jsem se zamiloval do předních Xenonových světlometů - objednal jsem je přímo z Německa od firmy Hella - originální a pustil se do výměny. Světla napomohly celkovému agresivnějšímu vzhledu.
Také jsem koupil zadní nárazník z GTI a nechal ho nalakovat, aby vynikl co nejvíce "difusor" , nechal jsem také přivařit koncovky výfuku, které v základu TDi nemá - koupil jsem je až z Anglie :) .
Jedna z nejhlavnějších věci bylo také dát tonované folie na okna. Bez nich jsem si připadal jak v pojízdném akváriu :D
No a pak už mi jen chybělo něco udělat ještě zvenčí. Detaily za pomocí folii - černou lesklou střechu, černou mřížku chladiče, karbonové zrcátka a ještě černou lištu na kufru ...
- Koupě kol 18":
Při mé smůle si nikdy nekoupím kola hned napoprvé. Minule, když jsem si kola sháněl na VW Tiguana, tak jsem si pro ně jel až do Ostravy, kde na mě číhal podraz.
Tentokrát jsem kola kupoval od soukromníka "použité", ale prý v stavu jako nové. Posílal mi i foto a opravdu byly luxusní, dokonce mi slevil i na takovou cenu, že by byl hřích pro ně nejet. Sbalil jsem se a vyrazil do Prahy (200km) po příjezdu jsem se zase zhrozil. Kola byly tak odřené, že to snad nebylo ani možné. Chlapík se asi snažil udržet na silnici o obrubníky ... Fakt hrůza. Takže tenhle nápad byl zamítnut a nakonec jsem si koupil kola cca 10 km od mého domu a ty byly opravdu dle popisu bez jediného škrábance. Jednalo se o kola z nového Superbu 225/40 R18 - za pěknou cenu včetně VW středů, takže jsem maximálně spokojen.
- Po koupi:
Jsem hned vyměnil Motorový olej včetně všech filtrů a přidal jsem do něj přípravek EkoLube (chrání ještě více motor, vytváří speciální povlak - menší opotřebení), přece jen člověk neví, kdy to dělal někdo před vámi, tak ať to mám na 100% uděláno a mám klid. Dále jsem udělal rozvody, jelikož auto mělo 100 tis., tak to bylo akorát na čase a ještě jsem se pustil po přečtení několika článků do výměny oleje v převodovce. To že se tvrdí, že je bezúdržbová, tak to není vůbec pravda a tak jsem pro své dobro vyměnil olej i v ní ...
- Stejně jsem se neštěstí nevyhnul:
Měl jsem týdenní výlet na hory 200 km od domova, kde jsme každý den popojížděl po horách. Při cestě domů při naloženém autě mi naštěstí autíčko vypovědělo službu až 5 km před domovem, kdy bych ho i v nejhorším domů dotlačil :D . Byl jsem nakonec odkázán na odtah na laně z důvodů nenastartování. Závada byla nakonec jen v palivovém čerpadle, které vypovědělo službu a tak jsem během 2 dnů sehnal nové originální za super cenu a sám si ho doma vyměnil. Vše šlape a jezdí jak má ...
- Palivo:
Jezdím jen na známé značky : Shell, OMW, Benzina - jiné firmy ani moc nevyhledávám. Vím, že podle testů by měla být nejlepší Benzina i podle zkušeností od přátel mám na tuhle benzinku jen a jen samé doporučení.
+ do každé nádrže dolívám jak zimní tak i letní Aditiva.
Snad se mi tahle péče časem vrátí na servise...
Jakmile získám další zkušenosti s Tomem, tak samozřejmě budu informace ,fotky a postřehy doplňovat.
Silné stránky
+ robustnost
+ kvalita
+ elegance
+ motor (spotřeba, kroutící moment)
+ levné díly
+ krásný, kvalitní a maximálně funkční interiér
+ díky dobrému ESP a novým zimním gumám jsem vyjel neuvěřitelné kopce
Slabé stránky
- Zatím neshledány, snad jen to, že vůz jsem koupil použitý a tak jako u každého, tak je to jen past u které člověk neví, kdy se něco stane :( , ale snažím se tomu předejít a všechny možné následky eliminovat.
- obliba zlodějů
- kdybych mohl poradit při tvorbě převodovky, tak bych určitě 6-tý rychlostní stupeň udělal více ekonomický, klidně i o 1000 ot. posunul ...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do servisu nechodím, jsou to ZLODĚJI !
Vše si raději udělám sám doma a pěkně v klidu. Vím, že jsem pro auto udělal to nejlepší a dobře ho znám co potřebuje a co mu chybí. Né jak servis, který účtuje nehorázné ceny za službu, kterou ani neposkytl a ve výsledku Vás ještě okradou ... Hrůza dnešní doba
- První nečekaná oprava byla, když jsem se vracel z hor domů 200 km a naštěstí 5 km před domem mi auto přestalo jet a bylo odkázáno na odtah na laně ( porucha palivového čerpadla )
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soustředil jsem se na koupi od osoby. Bazarům jsem se vyhýbal jak čert kříži.
Všem určitě doporučuji udělat to samé. Bazary jsou totiž jen překupníci a jde jim jen o zisk a mnohdy prodávají auta s údají, které nejsou ani pravdivé, ale to už asi každý ví.
Takže, osobně jsem se soustředil na soukromníka a hledal jsem cca 3 měsíce a projezdil několik kilometrů, než jsem našel pravého. Uvidíme, jak moc dobrou volbu jsem zvolil až v budoucnu :)
Úpravy které jsem provedl :
- Folie na okna
- Radio RCD 510
- Kompletní vytlumení dveří, nová kabeláž a Repro
- Tempomat
- Potahy na míru
- Výměna předních světel za Hella Xenon -Look
- Zadní spodní nárazník GTI (lakovaný) + Koncovky
- Polep (Střecha a Maska + Linka na kufru - Černý lesk, Zrcátka v Karbonu)
- Letní ALU kola (225/40 R18)
- Přilepení SPZ
- Výměna osvětlení SPZ za LEDky
Plánuji:
- Chip
Novinky v recenzi
Odpovědi :
Wau >:-[]
Celkem jste mě zaskočili všemi dotazy ...
Ohledně Xenonů :
Jsou to jen Xenonové paraboly originální z Německa od firmy Hella, která tyto světlomety dodává pro koncernové vozy ...
Ale vychytávka je že tyto světla mají v sobě 2 patice na uchycení buď na standardní žárovky H7 (u mě Osram H7 Night Breaker - Nejjj žárovky - doporučuji ) a nebo Xenonovou výbojkou ...
Mám je zapojené originálně na kolečko v interiéru na manuální sklápění ...
Šlo mi víceméně jen o vzhledovou stránku, ale musím říct že se až divím jak čočky svítí i více a lépe :yes:
Převodovka :
Ano mám M6 je pravda že jich je málo kusů a že se dávali u 1.9 hlavně do 4x4 verzí - tu jsem dlouhou dobu vyhledával a chtěl ji, ale nakonec po neúspěšných pokusech jsem šel raději jen do předokolky, která byla výrazněji v lepším stavu ... ( navíc doma jedna 4 kolka už je :-) - Tiguan )
Ohledně otáček při 130 km/h to ti aktuálně neřeknu přesně, ale vím že v VW Club jsme to řešili rozdíly mezi M5 a M6 a jedná se o nepatrné rozdíly - jde spíše o Akceleraci, kde by měl být 6 kvalt rychlejší. Má totiž kratší stupně a je svižnější, ale na spotřebu je to zanedbatelný ... Ale mít 6 kvaltů je IN >:-[] >:-[]
Četl jsem někde jak psal chlapík že má M6 a ti co mají M5 tak jsou spokojeni a M6 jim nechybí, ale ti s M6 hledají ještě M7 >:D
Snad jsem na něco nezapomněl, další dotazy ? :-) (rád odpovím na všechny dotazy) >:D
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2006) Majitel: M.E.N.
Přidáno: 1.3.2010 339 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2004) Majitel: jfrlbc
Přidáno: 29.4.2009 249 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2005) Majitel: Pavlas
Přidáno: 7.3.2012 469 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2004) Majitel: Ali D´Omb
Přidáno: 20.7.2009 28 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.4.2010 3910 Majitel 9.38 Uživatelé