Recenze

Denjl21 (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi A6

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 6 Audi A6, foto 7 Audi A6, foto 8
Audi A6, foto 9 Audi A6, foto 10 Audi A6, foto 11 Audi A6, foto 12 Audi A6, foto 13 Audi A6, foto 14 Audi A6, foto 15 Audi A6, foto 16 Audi A6, foto 17 Audi A6, foto 18 Audi A6, foto 19 Audi A6, foto 20 Audi A6, foto 21 Audi A6, foto 22 Audi A6, foto 23 Audi A6, foto 24 Audi A6, foto 25 Audi A6, foto 26 Audi A6, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta zatím není :) Rok výroby 2012 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 maximální rychlost [km/h]: 243 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.7

Popis vozu

Jak to všechno začalo? Příběh mé nové Audi začal cca červnu roku 2011, kdy jsme potřebovali pořídit druhé velké osobní auto do firmy. Měl jsem to naplánované tak, že přenechám svého SAABa 9-3 přítelkyni a sám si koupím nového SAABa 9-5 v kombíku. jenže v tu dobu se stále čekalo na představení již zmiňovaného kombi a tím, že se nevědělo jak to se SAABem bude ani nikdo nevěděl, kdy bude možné kombi objednat. V tu dobu jsem o Audi vůbec neuvažoval, měl jsem jasno, že chci SAAB 9-5 kombi 2.8T 4x4 automat. Abychom měli čím jezdit do doby, než přijde na trh zmiňovaný SAAB jsem od kamaráda narychlo koupil VW Multivan 2.5TDI z roku 2006, chtěl jsem si ho nechat do doby, než vyjde zmiňované kombi od SAABa. jenže měsíce plynuly a SAAB mezitím zkrachoval a s přítelkyní jsme začali vymýšlet co s načím firemním vozovým parkem. Dodávky jsou jasné, Jumper a Crafter zůstanou, SAAB zůstane přítelkyni, Multivana si necháme, protože 7mi místné auto se vždycky hodí a já si nakonec koupím něco nového jak jsem chtěl, i když to bohužel nebude SAAB ☹
Začalo hledání vhodných kandidátů a hned z počátku mi do oka padla Audi A6 avant. Nicméně jsem si říkal, že já, zarytý anti koncernista přece nemůže uvažovat o Audi. Tak jsme spolu s přítelkyní začali vybírat vhodné kandidáty. Chtěli jsme nové auto, silný naftový motor, permanentní pohon 4x4 a automat. Mojí podmínkou byl adaptivní tempomat, požadavek přítelkyně zase bílá barva a krásná kola ☺. Z těchto podmínek nakonec vypadli kandidáti: BMW X6, BMW 5GT, BMW 5combi, Audi A6 avant, Audi A7, VW Touareg.... postupem času se temto seznam rozrostl ještě o Toyotu Land Cruiser V8, Range Rover sport a Porsche Cayene. O Mercedesu jsme vůbec neuvažovali, dle mého to už není plnohodnotný konkurent BMW a Audi, myslím, že oba konkurenti jsou dnes mnohem dál. O Jaguaru jsme také neuvažovali, poslední modely mi přijdou až moc orientované na východ. Z daného seznamu je zřejmé, že jsme nevěděli, zda chceme klasické kombi nebo SUV. Po svezení v Range Roveru a v Toyotě jsme naznali, že to nebude to pravé ořechové, Porsche nebylo možné vyzkoušet s třílitrovým naftovým motorem a Touareg byl super, dokonalé auto, ale něco mi na něm scházelo....
Po této základní počáteční selekci jsme vybrali už jen 4 kandidáty a to: BMW 5 kombi, BMW 5GT, Audi A6 avant, Audi A7. Vydali jsme se tedy do BMW Renocaru v Brně. Zde když jsme si chtěli projet zmiňovaná vozidla, tak se prodejce tvářil jak kyselá okurka. Vzhledem k mému a přítelkyně mládí si asi myslel, že jdeme pouze okukovat. Takže jsme řekli naše požadavky a prodejce, že nám nabídku pošle e-mailem. To jsme akceptovali a čekali na slíbenou nabídku. Týden se nic nedělo a tak jsem prodejci napsal e-mail, že stále čekáme na nabídku a že chceme auto objednat v příštím týdnu a že by se tedy cenová nabídka hodila. Odpověď jsem dostal a 2 dny s tím, že do druhého dne jí pošle. Další týden se nic nedělo a tak jsme vyrazili do Porsche Brno do Audi. Zde byl přístup prodejce naprosto diametrálně jiný. V okamžiku, kdy jsem si v BMW připadal jako otravný hmyz jsem si v Audi v péči p. Jindřicha Věžníka připadal konečně jako člověk, který jde utratit 2miliony. Po základní specifikaci následovala hned zkušební jízda s A6 3.0TDI a následně s A7 3.0TDI. Po zkušební jízdě jsme dále ladili specifikaci obou variant s nabídkami jsme odešli domů. Asi po týdnu, kdy jsme přítelkyní ladili výbavu, barvu, kola, interiér atd. atd. Zavolal prodejce, jestli se chceme projet v A6 3.0biTDI (230kW), ještě ten den jsme vyrazili opět do Porsche Brno a svezli se. Dojem byl něco neskutečného, auto jede jako kráva, zvuk má jako americká V8 a spotřeba 8l/100.... Po návratu domů jsme začali řešit, jestli vezmeme 3.0TDI 180kW v max výbavě a nebo oželíme například LED světla a el. Otevírané víko kufru a vezmeme 230kW biturbo. V tuto dobu už bylo tak nějak jasné, že to vyhraje A6 avant (zejména kvůli tomu, že plánujeme rodinu). Po cca dalších 14ti dnech jsme vyrazili Porsche Brno finálně doladit konfiguraci, vybrat kombinaci interiéru (já chtěl bílé auto, jasanové dřevo a hnědou kůži, přítelkyně bílé auto jasanové dřevo a žlutou kůži GOA). Po asi hodinové debatě s prodejcem jsme vybrali žlutou kůži, jasanové pravé dřevo, bílou barvu a 20“kovaná kola. Po ještě jednom svezení v obyčejném 180kW třílitru jsme uznali, že tento motor je dostatečný a že si za rozíl ceny dopřejemy již zmiňovaná LED světla a další prvky výbavy. Původní rozpočet 1.700.000 vč DPH jsme nakonec překročili poměrně dost a konečná cena se vyšplhala na 2,1mil vč DPH před slevou...... Je fakt, že do ceny jsme si nechali dát i sadu originálních zimních kol na 18“ ráfcích, což udělalo dalších 60tis.
Po podepsání objednávky a zaplacení 10% zálohy z prodejce vylezlo, že tento interiér si ještě nikdo neobjednal. To mě trošku zaskočilo, ale na druhou stranu jsem prodejci věřil, že to bude opravdu hezké. Prodejce doslova řekl: většina zákazníku si kupuje klasický černý interiér, hliník a černou barvu, prostě takovou tu klasickou nudu, Vaše auto bude prostě nádherné. Věřil jsem mu a měl pravdu, je to prostě skvělé.
Výbava auta je poměrně bohatá, z příplatků bych jmenoval: MMI navigace plus, Adaptivní tempomat Stop and Go, Ambientní osvětlení, Ambientní osvětlení 2, Advanced key, BOSE surround sound, Sportovní sedadla v předu el. Nastavitelná, potažená nejjemnější kůží z nabídky, full LED světlomety, čtení dopravních značek, vzduchové pérování, parkovací asistent, asistent dálkových světel, větší nádrž, boční airbagy vzadu, multifunkční kožený volat vyhřívaný s pádly řazení, 20“ kovaná kola s pneu 255/35/20.

Dodací doba byla stanovená na začátek července, tedy 3 měsíce od podepsání kupní smlouvy. Asi po 3 týdnech po objednání se mi rozleželo v hlavě, že by se mi celkem líbil venkovní s-line, a tak jsem mu zavolal, zda by to ještě bylo možné doobjednat. Ubezpečil mě, že ano, ale že musím druhý den přijet podepsat novou kupní smlouvu. Fajn bylo, že se neposunul termín výroby. Asi týden před dodáním jsme s prodejcem začali řešit leasing/úvěr na auto. Ve finále jsme úrok stáhli skoro na minimum a ještě jsem zdarma dostal satelitní vyhledávání auta, které jsem tak jako tak určitě chtěl.

Nyní mám s autem ujeto cca 1000km (po týdnu) a jsem naprosto ohromen, hladkost, sametovost, materiály, prostě vše je úplně někde jinde než ve vozidlech, kterými jsem do dneška měl možnost jezdit. A to jsem jezdil lecčím. V tomto světle se mi zde na auto.cz zdá úsměvná debata o tom, jak zde někdo porovnává A6 s jakýmsi citroenem C5.
Co mě naprosto dostalo, je vzduchový podvozek, čekal jsem, že bude lepší než v Touaregu 1. Generace, kterým jezdí otec, ale že bude rozdál až tak extreémní jak je mě ohromilo. Ostatně celkové režimy nastavení auta jsou hodně různé a když to porovnám s předchozí generací A6, tak rozdíly mezi jednotlivými režimy jsou mnohem větší. Na Dynamic je auto tvrdé, odezva na plyn je ostrá, převodovka řadí neskutečně rychle... naopak v režimu Efficiency je auto líné, rozvážné, nevytáčí motor, převodovka taky řadí pomaleji, pérování je houpavé atd atd.
Kapitola sama pro sebe jsou LED světla. Pokud jsem u dvou recenzí na A6 zde na macz četl, že nejsou tak účinná jako xenony a proto, že si je majitelé nepřiplatili, je dle mého uplná hovadina. Světla svítí uplně neskutečně, když vedle postavím Touarega a SAABa s xenony, tak Audi s LED svítí mnohem více, než tyto dvě auta s xenony dohromady. A i prodejce v Audi říkal, že sice příplatek za ně je veliký, ale že výsledek stojí zato. Oproti xenonům je to tedy mnohem lepší řešení, i když uznávám, že xenony svítí také skvěle, nicméně barva světla a intenzita světla je mnohem lepší u full LED.

Super pomocník je adaptivní tempomat. Ten dokáže auto úplně zastavit a pokud nestojí déle než 3s, tak i následně rozjet. Pokud se například na křižovatce stojí déle než 3s, tak potom stačí ťuknout tempomatem k sobě a auto opět zaměří auto před Vámi a drží se ho i nadále. Teprve se s autem sžívám a tudíž je to občas adrenalin, například v režimu Dynamic se i tempomat chová Dynamic, to znamená, že dobržďuje opravdu nadoraz.
Dalším super pomocníkem je el. Otevírané víko kufru, zde jsou 4 možnosti jak kufr otevřít: Tlačítkem z místa řidiče, tlačítkem na zavazadelníku, tlačítkem na klíči a nebo nohou pomocí čidla pod zadním nárazníkem – tao možnost je skvělá v případě, že máte plné ruce. Tehdy stačí přijít s klíčkem v kapse k autu a nohou švihnout pod zadním nárazníkem, výsledkem je otevření kufru. Kufr není nijak extrémně velký, ale je pravidelný a díky fixační sadě suprově využitelný, koneckonců na převážení velkých nákladů mám ve firmě dodávky.

Motor, automatická převodovka a pohon 4x4 je hotová symfonie. Převodovka řadí neskutečně hladce a je vidět, že sladěnost s motorem je na nejvyšší možné úrovni. Spotřeba je za těch 1000km na úrovni 8.5l, což se mi zdá poměrně slušné, protože s menším a lehčím SAABem jsem měl dlouhodobou spotřebu kolem 8l.

Interiér:
Působní na mě neskutečně optimisticky, když porovnám zvolenou kůži Goa a častější obyčejnou béžovou kůží, tak jsem rád, že jsem vzal právě tuhle Gou. Je krásně zářivá, i když bude asi hodně náchylná na čištění. V kombinaci s jasanovým dřevem a černým stropem vypadá interiér, jak kdyby byl vyveden v Audi Exclusive. Tomuto dojmu pomáhají bezpečnostní pásy v barvě kůže. Kontrast mezi černými sloupky a žlutými pásy je obrovský. Dodatečně jsem si ještě nechal zatmavit zadní okna, přece jen to bylo něco, co tomu auto chybělo......

Silné stránky

bezesporu mohutnost auta, motor, převodovka.... povozek-ten mě naprosto dostal.... precizní, přesný a přitom v případě potřeby komfortní i na 20"kolech..... úžasná věc určitě adaptivní tempomat :)

Slabé stránky

zatím žádne nezjištěny :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím také nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Porsche Brno, konkrétně u p. Jindřicha Věžníka. Přístup tohoto prodejce naprosto profesionální, všem případným zájemcům o jakékoli Audi doporučuji právě jeho.

 


Přidat názorDiskuse: Audi A6

Další vozy Audi A6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím

praktičnost
8

hoooodně skosená záď, tudíž menší kufr

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

poměr 60:40 na zadek je super

jízdní komfort
10

vzduchové pérování je pecka

provozní náklady
8
náhradní díly
0

nevím, neřeším

výkon motoru
10

stačí

spotřeba
10

čekal jsem mnoooohem víc

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…