Recenze
Mercedes-Benz C 220 ELEGANCE 110 kW (W202)
Technické info
Přezdívka auta Werwolf Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:87017 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2199 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní
Popis vozu
!!!Recenze se bude průběžně doplňovat dle zkušeností z provozu. Zatím mám auto krátce, stále ještě stojí na převozkách!!!
Edit" Auto je nyná na českých RZ. Proplul jsem problémy, které měl registr vozidel a zdárně jsem si odnesl české značky. I když drobná nesrovnalost v techničkáku zůstala. A to tmavě modrá brava. Auto má tmavě modrou metlu, ale tak to snad není taková tragédie.
Ahoj,
po zmařeném plánu koupě Renault Megane r.v. 2006 od kolegy z práce, který nakonec auto nechal v rodině jsem začal hledat jaké auto si pořídím. Po necelých 3 měsících pátrání a pročtení různých recenzí a foru jsem došel k závěru, že si pořídím Mercedes Benz C nějaký starší model z devadesátých let. Choutky jsem měl po dnes už klasice MB 190 (w201), které se dají koupit v neměcku i za 12 tis EUR, ale to je opravdu stav pro sběratele a je škoda s tímto vozem jezdit každodeně. Já jsem si nakonec vybral první generaci C Klasse (w202), kterápo technické stránce už poskytuje komfort moderních vozů). navíc tyto mercedesy jsou posledním modelem, který je ještě bez problémů schopný natočit pětset až milion km. Novější modely hlavně w203 už nejsou takové držáky a i Mercedes začal šetřit kde se dá. Proto výběr byl zcela jasný.
Nakonec mě padl dooka tento nádherně zachovalý kousek, který se u nás v tomto stavu nedá sehnat. Troufnu si tvrdit, že mám v ČR takovou malou raritku. 17 let starý auto s 87 tis km se hned tak nevidí. Když jsem o tom tak uvažoval, byla by škoda takové auto používat každodeně. Nyní pro něj hledám garáž, protže je mě líto ho nechávat na pospas přírodním a hlavně závistivým živlům v Praze. Jsem přehodnotil priority a zřejmě to bude výkendové auto, jen taková leštěnka. Kdybych toto auto nechal 20 lt zavřené a nejeté, tak za 20 let to bude mít sběratelskou hodnotu a prodal bych ho za víc než za kolik jsem ho koupil. I když se jich vyrobilo více jak milion kusů stále to není takové nudné auto jako např. Fabie, které ani po letech zřejmně nezvýší svou hodnotu.
Nyní konkrétně k tomuto modelu. Jedná se o verzi ELEGANCE v hodnotě 45 000 DM. Další 25 000 DM je v příplatkové výbavě. Cena nového vozu byla tedy 70 000 DM v přepočtu tehdejšího kurzu tedy 1 250 000 KČ. Z příplatkové výbavy jsou např. vyhřívané sedačky, světlá kůže, klimatizace, 8 repro atd.
Za převozní značky a 5ti dení pojištění jsem zaplatil 92 EUR. Jelikož v inzerátu byla chyba, dostal jsem 100EUR slevu, takže převozky jsem měl gratis a ještě mě zbylo na oběd. :)
Silné stránky
pořizovací cena vozu
slušně silný motor (bez problému zrychluje i do stoupání)
prakticky neslyšitelný motor v nízké rychlosti
komfortně vyladěný podvozek (cítím se jak kdybych po silnici plul)
výhled na silnici přes znak MB
kvalitní materiály a hlavně zpracování (nikde nic nevrže
Slabé stránky
v ČR prakticky nesehnatelný model v kvalitním stavu (co jsem viděl v nabídkách, tak to byly většinou auta na pokraji své životnosti)
pro někoho zastaralý design, ale pro mě ne, já chtěl starší model
po zkušenostech s českými silnicemi mohu říci, že auto nemá rádo vyjeté koleje, když tam auto vjede, už těžko vyjede, dá se to, ale chce to práci, ven se mu nechce
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vůz byl pravidelně servisován v MB. V tomto servise si majitel nechával měnit i pneumatiky, takže jiný než JEDEN konkrétní servis auto nezná. (od auta mám veškerou dokumentaci včetně každé faktury za absolvovanou prohlídku, servis včetně technických prohlídky TÜV)
Osobně zkušenosti nemám zatím žádné. Vzhledem k tomu, že auto je ve stavu v jakém je a jiný než značkový servis MB nezná, tak mám silnou tendenci jej i nadále servisovat v MB. (I když mám obavy ze značkového servisu v ČR, slyšel jsem na něj negativní zkušenosti. Každopádně takový servis jaký je v DE asi ČR nenabídne.)
Za necelé 2 tis, mě čeká v 90ti tisících dle servisky prohlídka, takže otázka kam na seris začíná být aktuální.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval od soukromé osoby. Vůz prodávala dcera majitele, který zemřel. Vše probíhalo přes telefon. Když jsem si pro auto jel, tak už bylo odhlášené a nahlášeno na mé jméno. Prohlídka byla bez problémů. Lak se odzkoušel měřákem, takže žádný díl na karoserii nebyl lakován. Vše setjná hodnota. Jediné výtka je v nemožnosti zkušební prohlídky. Takže auto jsem koupil vlastně jen na základě fotografií a dokumentace. Risk, který se né vždy vylplatí, ale v tomto případě na autě nic nebylo. Auto při převozu absolvovlao za 1 den 1 tis. km bez projevené závady.
Jelikož má němčina není na takové úrovni, abych mohl koupit a vyřídit na úřadech papíry, tak jsem si auto nechal zařídit přes firmu. V pondělí jsem zaslal nezávaznou poptávku a v úterý mě kontaktovali. Také zavolali na inzerát, zjistili si další informace a domluvili jsem se na dni prohlídky. Pro auto jsem si jeli ve čtvrtek. Sic služba mě stála 15 ti., ale nemusel jsem se onic starat. Jediná má starost byla abych auto dopravil bez újmi ke mě domů. Nic jsem nemusel platit předem. Platba proběhla až po všem tom zařizování, kdy auto bylo už v mých rukou. Pokud si chcete nechat dovézt auto a nevíte jakou firmu zvolit, tak mě napište a já vám ji velice rád zdělím. Nemůžu proti nim říci jediné špatné slovo. Za tu cenu navíc si rád zaplatím protože máte také auto zkontrolované po technické stránce.
Po této zkušenosti už auto v čechách kupovat nehodlám. Když ojeté, tak jedině z Reichu!
Podotýkám, že auto bylo až u Dortmundu, takže žádné Východní Německo a určitě né příhraničí, kde se prodávají plečky pro východní trh)
Novinky v recenzi
po 8 měsících (12 500 km)
Před pár dny začala vypovídat vysouvací anténa. nyní se vysune jen na 1/4 své max. délky. Rádio stále signál chytá, ale i přesto to bude potřeba vyřešit.
Spotřeba ve městě v zimních měsících (leden - duben) se vyhoupla na 9.89 l/100km.
Při teplotě okolo nuly a méně se teplota motoru nevyšplhala na více jak 60 stupňů. Jen v koloně na 80 a poté při klidné jízdě opět na 60.
Při teplotě +8 stupňů se teplota motoru dostala na svých standartních 80.
p.s. Ženám se zřejmě auto nelíbí. Polsední 2 přítelkyně měly kecy na vzhled a stáří vozu. :)
po 3 měsících (8500 km)
Auto korm servisní prohlídky v 90 tis. si vyžádalo výměnu 2 předních žárovek.
Auto poslední 2 měsíce zažívá peklo. Na Pražských "silnicích" ujelo 1,5 tis km. Za tu dobu se začalo ozývat u levých dveží občasné vrzání (dělá to operka loktu) a volant se mě nepatrně, ale opravdu nepatrně vyhnul do leva (čím to je? geometrie?, rád bych to věděl, chci ho opět v rovině).
Spotřeba ve městě je vysoká. (dalo se čekat). NA plnou 67l si ujelo 570 km. Nyní jsem vzal za 2 tis a má zatím 470 km a je před rezervou. Věřím že takových 100 ještě ujede.
. To je zatím vše. Přesto jsem s autem nadále max. spokojen. Motor šlape a věřím, že mě min. 100tis. km nezklame.
špína, bordel na českých cestách
Tak dnes jsem našel na kapotě kapky něčeho co vypadalo jako pryskyřice. :/ Na teple kapotě to akorát zvrdlo a teď co s tím? Pokoušel jsem se to nehtem odstranit a nic. A je tam toho docela dost. :/ To je radosti, jak na Starém bělidle. :/
české hovado
Bohužel mě nějaký idiot škrábl karoserii na předním levém blatníků v místě kde běžně bývá boční blinkr, když jsem stál na parkovišti. Nedokážu pochopit mentalitu těchto prasat, kterým je cizí majetek u predele. Mě by vživotě nenapadlo otevřít dveře aniž bych se dotknul vedlejšího auta. Je tam šrám velikosti cca 3x5 cm ve tvaru trojúhelníku. Docela to zamrzí. V Říši auto bylo 17 let a bez ťukance nebo hlubokého škrábnutí a během jednoho měsíce v Preze dostane takovouhle sadu. Za tohle bych zabíjel. Lidí je jak sraček. :/
servisní prohlídka
Auto jsem nakonec dal do autorizáku. Včera jsem si ho vyzvedl. Cena za servisní prohlídku "velkou" je 14 000. Tedy alespoň v mím případě. Výměna prachového filtru, brzdové kapaliny, palivového filtru, svíček, motor. oleje, pylového filtru.
a našly se tyto podle nich "drobné" závady:
vůle spodních kulových čepů
vlhké přední tlumiče (doporučena výměna všech čtyř)
únik oleje ze zadního diferenciálu
únik oleje výstupy poloos
úniák oleje na motoru
horší těsnění pod hlavou
šachta rozvodů
vadný tlumič napínaku řemene
a baterie z roku 2000, doporučena výměna
Předběžná cena za tyto opravy 35 000.
Baterii měnit nebudu, dokud šlape, tak nevidím důvod. A u těch ostatních věcí, kdoví jak moc je to akutní. No říkal mě příjímací technik, že nyní se to dělat nemusí. Tak zřejmě to v tak špatném stavu nebude, ale zřejmě do toho půjdu, auto chci mít tip ťop. Ale zas na druhou stranu jestli nbáhodou nechtějí měnit i něco co je momentálně zbytečné
Auto přesně za měsíc najelo 3238 km a bez problému.
spotřeba
Nekolik postřehů
Při cestě z Říše na plnou nádrž (62 litrů) ujeto 745 km - rychlost cca 140 km/h v délce 400 km a 160-180 km/h v délce 300 km po Autobahnu zbytek okresky do 90 km/h
palivo: Shell V-PowerRacing100 (cena na Německé dálnici 1,779 EUR/l v přepočtu 46,2 kč, si představte kolik jsem zaplatil za "plnou" :/
Zkouška ekonom provozu:
okresky (cesta Opava - Praha přes Mohelnice-Vysoké Mýto-Kolín) rychlost do 100km/h - po celou dobu nepřekročena (délka úseku 310 km), dále 60 km město a 50 km opět okresky ---- půl nádrže pryč a ujeto 420 km
palivo: OMV MaxxMotion100
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 220 ELEGANCE 110 kW (W202)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Mercedes-Benz C
-
Mercedes-Benz C (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.7.2007 5010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (1993) Majitel: PeFiala
Přidáno: 13.12.2007 259 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2000) Majitel: Ivorry
Přidáno: 4.12.2009 699 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (1995) Majitel: UltrailWalker
Přidáno: 31.5.2015 69 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé