Recenze
Jaguar XF/XFR 3,0 S Diesel
Technické info
Přezdívka auta Jaguar XF Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 600 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
mělo to být stručné , ale musel jsem se podělit o to jaké trauma jsem prožíval cca 1 rok
Asi před rokem jsem si řekl, že už je čas poohlédnout se po nástupci za své Mondeo 2,2 Tdci. Začal jsem tedy objíždět prodejce a sbírat data , poznatky a ohromnou spoustu propagačních materiálů. První kroky samozřejmě vedly k modrému oválu (s Mondeem jsem byl spokojený tak proč ne). Měl jsem však jednu podmínku a to tu, že nové auto musí být ,,živější" než to nynější a musí se mi líbit. A tam byl kámen úrazu.Ford nesplňuje!! S podobným závěrem to skončilo i s Mazdou, Hondou,Opelem,Toyotou, a já najednou zjistil, že je konec ,že už nic jiného snad není . Ještě z legrace jsem se zastavil u Renaultu a tam to přišlo Laguna coupe 3,0 dci moc se mi líbila . Říkám si :,,proč si vlastně nekoupit auto pro radost s velkým a výkoným motorem ? třeba i nepraktické ?, dravé? ,žravé? , drahé ???? ..." Po zkušební jízdě jsem byl však zklamaný výkon 3,0 dci degradovala převodovka a jízdní vlastnosti taky nic moc .Těžký motor a přední poháněná náprava udělaly své. Ale od tohoto okamžiku jsem se začal zajímat o prémiový segment střední třídy jm. SV. trojice z D a přibyl k nim i Lexus. S nadšením jsem tedy vstoupil do prodejního stánku Audi a zjistil , že mě ty předražené auta vlastně neoslovují a kdyby měla ,tak se musí základní cena daného modelu zvednout o 100%.
K tomu mi ještě kamarád (servisman Audi)řekl, že je to značka opravdu pro bohaté a to nejen při koupi , ale hlavně servisu.No a pak je tu ta image řidičů této značky jako bezohledných a někdy se až nepřístojně chovajících řidičů. Následovalo BMW . Když jsem se soukal do 3 BMW málem mě to stálo hlavu. Tak jsem se praštil do střechy že ani velmi zdatný prodejce už neupoutal mou pozornost a já v okamžiku opouštěl sedadlo (mimochodem asi to nejhorší ve kterém jsem kdy seděl) i showroom.A jsme u Mecedesu . C- 250 cdi už už to je ono výkon to jakýsi má vzhled dobrý (tedy než se posadíte dovnitř)ale co,nic není 100 % bereme!!! Už jsem ho jel objenat, když se objevily zprávy hlásající něco o špatných vstřicích a o potížích ,které s nimi Mercedes má. Říkám stop ještě počkám jak to dopadne. Celé čekání pokazila moje žena, která přišla s tím , že jestli by jsme nemohli mít automat. ,,Jó mohli" jí říkám ,ale do C-ka(250) se dává jen starý 5° a ten nechci.O pár Kw silnější 320 cdi mě nepřipadalo rozumné kupovat . A byl jsem .... na začátku. Tedy vlastně ne ještě Lexus IS , ale jeho naftová verze za moc nestojí a bezín ten moc žere , ale nejede.
A pak se to stalo TEST na AUTO CZ a já se zamiloval to je ono britský aristokrat je krásný, no jo ale je drahý:-(
Začal jsem tedy hledat ty nejlevnější kousky s 2,7 l naftovým motorem no jo , ale 152 Kw je na takové šmrncovní auto málo ... Něco(rozhazovačná část mé duše) mi říkala ,,dělá se i silnější verze je dražší ale pojede"!!Ano chci cca 180 kw to by bylo prýma . A zase ten hlas ,,oni maj i 202 Kw chcéš" ???!!! A byl jsem polapen. Ještě jsem se projel přímo v testovaném kusu na Auto cz a ortel padl .
No a pak už jsem oslovil jednoho velmi solidního dovozce aut z Brna, řekl mu co chci a do týdne byl kocour doma.
Nyní k vozu:Auto , které Vám chci představit je Jaguar XF-s 3,0 D modelový rok 2010
Jedná se o nejvýkonější dvojtě přeplňovanou naftovou verzi s 202 KW a 600 Nm Motor je evolucí starší 2,7 koncernu PSA.
Auto jsem koupil jako předváděcí model z D s najetými 11tkm.
Je ve výbavě Premium Luxury, která obsahuje navíc od základu bezklíčový vstup,Jaguar sound system s 10 repro, lepší druh koženého čalounění a samozatmivací zrcátka. Vůz má komplet parkovací asistent + kameru,adaptivní radarový tempomat(výborná věc),hlídač mrtvého úhlu,natáčecí bixenony,navigační a informační systém DVD. Mám s autem najeto sotva pár set km, ale je to úžasné . Když vás popostrčí oněch 600 Nm a 275 k usmívám se za volantem jak jeliman a je mě božsky. Spotřeba se dá bez problémů držet pod 8 litrovou hranicí ale už jsem jel i za 15 l.
Jízda:
Když k autu přicházím a otevřu dveře odklopí se zrcátka a startovací tlačítko začne rudě tepat a navozuje tak pocit tlukotu srdce.Po usednutí a nastartování se otevřou výdechy klimatizace přisune se volant do polohy , kteráje uložena do paměti.Jaguar tím chce naznačit, že se šema právě probudila. A nyní je na vás jakou zvolíte polohu na otočném ovladači řazení, zda je navolen režim D a začíná bezstarostná jízda kdy otáčky motoru převalují i kolem 1100 a nebo režim S-sport kdy je nutno řadit pádly pod volantem a oněch 275 koní se probudí a chce se drát kupředu.Tento chtíč ale krotí v předu i v zadu ventilované kotouče a daří se jim to velmi dobře. U obou jízdních režimů a to jak D tak S lze ještě zvolit dynamický režim, kdy řídící jednotka nenechá otáčky klesnout pod 2000 za min a nechává tudíž turbo roztočené aby byla odezva na sešlápnutí pedálu plynu okamžitá.Podvozek tohoto sportovně luxusního sedanu je perfektní. Díky elektronicky řízeným tlumičům se naše silnice zdají v lepším stavu než opravdu jsou .K pohodě na palubě přispívá perfektní odhlučnění a to jak motoru tak aerodynamických zvuků. Hladina hluku se drží až do 200 km/hod na velmi nízké úrovni . Od této rychlosti se začínají ozývat ruchy od A sloupků a zrcátek.
Silné stránky
Absolutně (pro mě)jedno z nejhezčích aut co lze na našich cestách,,běžně" potkat.Tichý a výkonný motor a parádní převodovka. Velmi jisté jízní vlastnosti na 18" možná ještě moc komfortní příští rok dáme 20"
Individualita a osobnost tohoto vozu. Bmw ,Audi, Mb, si dnes nikdo nevšimne , ale této kočky rozhodně ano.
Slabé stránky
Zatím jen maličkosti, nemůžu překopírovat tel. seznam z tel. do navigace. (chyba na straně tel.) takže to chyba auta není :-)
a nejdou koupit střešní nosiče na tento vůz . lyže budou muset dovnitř.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za měsíc jdu na roční prohlídku. Uvidíme
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jak jsem již psal auto mi přivezl dovozce autogrey z Brna. K autu dodal protokol o měření emisí, stk+ čistopis velkého TP+veškerou dokumentaci k vozu.
Naprostá spokojenost.
V den předání si pro mě přijel.Odvezl do jeho domu tam jsme vyřídili formality a já odfrčel s novým autem .
Novinky v recenzi
Intimčo
Nechal jsem zatmavit slka. Mylsím, že tím auto trochu ztratilo na vzhledu (není vidět světlý interier) , ale zase nejdu vidět ani já a to mě vyhovuje.
Přidat názorDiskuse: Jaguar XF/XFR 3,0 S Diesel
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Jaguar
-
Jaguar XF/XFR (2010) Majitel: _dabel
Přidáno: 1.6.2014 329 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Jaguar XF/XFR (2014) Majitel: Barrichello
Přidáno: 29.12.2018 179 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Jaguar XJ (1996) Majitel: Skipper
Přidáno: 2.10.2016 810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Jaguar XJ (2005) Majitel: Barrichello
Přidáno: 30.7.2012 1419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Jaguar Daimler (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.6.2009 110 Majitel 9.89 Uživatelé