Škoda Octavia (2000)
18.2.2010Jednoho dne ve mě uzrálo přesvědčení, že nám už v domácnosti jakožto druhé auto Peugeot 106tka nestačí a že by to chtělo nějakého většího dělníka. Něco…
Škoda Octavia Combi (!GAS!)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 21.02.10 17:28
« Re: Re: CHIP anabolika motoru
To se samozřejmě může všechno stát. Nicméně očekávám, že když zařízení provozuji v mezích daných Stvořitelem, tak k tomu nedojde, jelikož to Stvořitel zkonstruoval tak, aby k tomu za běžných podmínek nemohlo dojít. Ale když ty rezervy vyžeru, tak už se nemůžu spolehnout vesměs na nic :-) To se radši budu plížit za náklaďákem, než abych doufal, že se mi při pokusu o předjetí nerozpadne dvouhmotový setrvačník či se přehřáté a přetočené turbo nerozstříkne na atomy ;-)
Já znám své auto natolik dobře, že zcela přesně usoudím, kdy je možno bez rizika předjet, a jindy předjížděcí manévry nezahajuji. Když usoudím, že to nejde, tak jednoduše trpělivě vyčkávám, dokud to nepůjde. Dokážu žít i s tím, že se taková příležitost nemusí vyskytnout až do konce cesty. Nepotřebuji nějaký čip. Vidím v tom akorát že za své vydané peníze dostanu méně spolehlivý celek. To si těmi penězi můžu vytřít, a dopadne to líp než při nákupu čipu, jelikož na spolehlivosti auta se tím nic nezmění :-) -
!GAS! 21.02.10 17:07
« Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
Všimni si, jakej rozdíl bývá mezi měřením výkonu na motoru a na kolech. Ta jsou ztráty jako hrom. A při těch samo nějaké teplo vzniká, přičemž např. olej v převodovce může plnit společně s mazací funkcí i tu chladící. Ale že by vznikalo takový teplo, jaký naznačuješ mi nepřijde, přičemž rozdíl mezi naměřeným výkonem na kolech nebo motoru bývá i u jedné poháněné nápravy nezanedbatelnej. ;-\ -
!GAS! 21.02.10 17:01
« Re: CHIP anabolika motoru
Co budu dělat? Řvát něco ve smyslu: "A *!" ;-\ Nicméně, jak jsem říkal, podobně přidopovanejch 1,9 TDi 66kw u nás v práci jezdí víc. Konkrétně 4. A mají najeto mnohem víc než já. Uvidíme, když sem nebudu delší dobu nic psát, stalo se to, co nastiňoval Hooonza a spinkám v lamelách chladiče náklaďáku. Ale říkat si, co by kdyby, zrovna tak může prasknout pneumatika, rozvoďák, guma na kšandách... Tojsou věci, který se stát můžou, ale člověk na ně nemyslí, jelikož by nikdy nesedl na volant. Ale když sedíš v líným autě, pak se z každého předjížděcího manévru stává horká riziková chvilka, za tím si stojím. :-) -
Slavek-TDM 21.02.10 16:48
« Re: Re: CHIP anabolika motoru
Ono to s tema ztratama u torsenu vuci haldexu nebude tak strasny, protoze kdyz by se v mezinapravovym diferencialu (coz je vlastne jedinej rozdil v mechanicky casti proti haldexu) ztracely pouhy 2kW, musely by se projevit teplem. Zkus si sahnout po hodine behu na topnou spiralu v radiatoru o vykonu 500W. Jiste, neni vykon jako vykon, ale pro hrubou predstavu to staci.
Jinak s roztacenim hmot souhlasim s tim co pises. -
"-- skrytý --" 21.02.10 16:27
« Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
Hlava se u těchhle VEP-TDI vcelku neto, protože není zatížena. To se stává u čiplých pédéček. Ty totiž po čipu nezřídkakdy vstřikují více paliva, než na kolik jsou ty injektory stavěné a překračují při tom jmenovitý pracovní tlak. Jelikož jsou poháněny vačkou (a mezi námi docela ostrou), tak se časem můžou do hlavy zažrat a poškodit ji.
P. S. Docela by mě zajímalo, co budeš dělat, až ti právě při takovémhle předjížděcím manévru exploduje přetížená turbína, když budeš zrovna v tom protisměrném pruhu ;-) -
!GAS! 21.02.10 16:18
« Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
Obytňák za tím rozhodně tahat nehodlám. :-) Tohle auto nemám ani na sportovní jízdu. Jak jsem už psal, je to normální dělník. Z toho vyplývá, že na plnej plyn bude jezdit fakt maximálně při předjíždění a to bývá pouze krátkodobé zatížení. Zajímavé je, že tenhle chip u nás v práci dlouhodobě (tedy přes 50tis km) jezdí většina mechaniků kteří mají ještě staré 1,9TDi a zatím se nevyskytují žádné vedlejší příznaky... Ale jak jsem psal i kdyby jo, díly na tyhle auta jsou fakt dostupný. Navíc jsem přesvědčen, že je pořád lepší, když mi časem podá ruku turbo, nebo hlava motoru, než aby mě, nebo manželce s dítětem na palubě podal "ruku" náklaďák v protisměru při pomalým předjížděcím manévru. ;-) -
"-- skrytý --" 21.02.10 11:53
« Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
- 100kg opravdu nepocítíš.
- TDI to vskutku snadno přepere, stejně výkonná benzínová 1,4 by s tím takhle nehýbala (ledaže byste ji točili neustále na 5000).
Větší aerodynamický odpor? Ano, proudění pod vozem tvoří cca 40% výsledného aerodynamického odporu. Nicméně, tento zvýšený podvozek (tzv. paket pro špatné cesty) bylo možno objednat i do běžných Octavií, a na spotřebě se to (alespoň v rámci Evropského jízdního cyklu, tedy do 120 kmh) nepodepsalo. Ta převodovka, co tam je, je natolik podobná, že bych jí za příčinu nepovažoval (vmax 176 kmh u 4WD místo 180 kmh u 2WD). Navíc mi pocitově ta převodovka u 66 kW TDI 4x4 nepřišla jinak odstupňovaná než u 66 kW TDI 2WD. Takže zbývají pasivní odpory pohonu všech kol, což jsou dodatečné diferenciály, ložiska a hydraulické čerpadlo Haldex :-) -
"-- skrytý --" 21.02.10 11:38
« Re: Re: CHIP anabolika motoru
No jako on těm motorům ten krouťák klesá, protože je tak nastavené řízení. To kvůli tomu, že to konkrétní turbo může do válců bezpečně dopravit jen určité množství (hmotnostní průtok) vzduchu. Může jít buďto do tlaku (při nízkých otáčkách motoru), nebo do objemu (při vysokých otáčkách motoru) [tlak kráte objemový průtok = konstanta, pokud je teplota v obou případech stejná].
Rekalibrací řízení (rozuměj čipem) samozřejmě získáš cokoli chceš, ale je otázka, co na to řekne hardware. Zcela určitě motor tímhle zásahem ztratil schopnost trvale snášet plné zatížení. Obytný vlek už bych se za to neodvážil zapojit :-) -
talio2 20.02.10 21:44
« Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
kardan podle mě neveme víc než 6kW
TDI to podle mě zvládá velice snadno..
třeba já mám tzv. silniční podvozek,který je nižší než u běžných octávek 4x4.. osobně jsme to porovnávali s uživatelem Hooonza..tzn.auta vedle sebe :-)
k převodovce..já mám 6° tuším tříhřídelovou se dvěma stálými poměry.. podle mě taky je ta moje lépe odstupňovaná což napomůže dynamice auta i když na 6° točím o něco víc než ty na 5° .. to je zásluha taky kratší 1° -
talio2 20.02.10 21:42
« Re: Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
proti tématu: Haldex 1.generace použitý v této i mojí Octávce se připojuje při jakémkoliv rozdílu rychlosti náprav či při sešlápnutí plyn. pedálu tzn. do kopce,z kopce,v každý zatáčce i třeba na rovině...
Prokluz kol je až ten nejzašší případ připojení kol. -
Subaru4ever 20.02.10 20:55
« Re: Re: CHIP anabolika motoru
Dobře držím se tématu:
můj názor:
- kardan sebere jen trochu (viz. výše)
- 100 kg je jako jeden silnější kamarád spolujezdec - TDI by to mělo se svým krouťákem snadno zvládnout přeprat
Řekl bych, že se projevuje a) větší aerodinamický odpor (světlost) a b) je tam jinačí převodovka :-| - a to je to hlavní -
!GAS! 20.02.10 20:44
« Re: CHIP anabolika motoru
V zásadě s Tebou souhlasím, nicméně netočí se jen kardan, točí se i zadní diferák včetně obou poloos a jejich kloubů. Točí se i když je Haldex rozepnutý, pouze nejsou poháněny ale jen se "vezou". A nejde jen o ztráty týkající se rotující hmoty, nebot ztráty vzniklé ve stálém převodu v rozvodovce,(talířové kolo s pastorkem) jsou nezanedbatelné. Souhlasím, že stálý pohon 4x4 je na tyto ztráty ještě náročnější právě například kvůli mezinápravovému diferenciálu, nicméně Hadexová 4x4ka za jízdy bez prokluzu předních kol bohužel nepůsobí dojmem, že se jedná o vozidlo 4x2. Mám na mysli pocit z hmotnosti a "těžkopádnosti". :-O -
Subaru4ever 20.02.10 20:40
« Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru
Ty starší "hloupý" haldexy se ale připojovaly většinou jen při prokluzu, ne ??? :-O
Nový "chytrý" už nějakým způsobem predikují, kdy by mohly pomoct i při rozjezdu a jiných situacích - a zapínají častěji, není tomu tak ???
PS: O Haldexy se nezajímám, takže pokud je moje neznalost nějaká zásadní a trapná, omluvte mě prosím ;-) -
tofoj 20.02.10 20:36
« Re: Re: CHIP anabolika motoru
Penebože ty seš vztahovačnej, tady vůbec nejde o to kazit radost. Je to prostý prostě ten výkon je nadhodnocenej. Celou dobu se ti to snažim vysvětlit, ale ty to pořád asi nechápeš. Já chápu, že auto jede líp, to ti srdečně přeju, ale dokavať nemáš 96kW na papíře, tak je to prostě nemá. Měj se a ať vydrží :yes:
Tohle auto jsem měl taky, teď mám opravdovou čtyřkolku (kdyžtak mrkni ;-)) a hlavně tuhle zimu na tenhle druh pohonu nedám dopustit (o terénu snad ani nemá cenu mluvit, tam se rozdíl proti Haldexům projeví ještě markantněji).
Moje další auta budou už jen pernamentní 4x4 (a pravděpodobně opět Suzuki ;-) ).
Ale je jasný, že i ten Haldex je na sněhu a ledu 1000x lepší, než předohrab!
Koukám,že jsme krajani, tak až potkám stříbrnou voktávku 4x4, tak bliknu >:-[]
Jo, dobře jsem se pobavil a dávám 3x10! Ať slouží!!!
A teď otázka (odpovídat může každý, kdo má co říct):
párkrát jsem si s myšlenkou načipování pohrával taky (ve Vitaře je motor Renault 1.9 Dci 95 kw 300Nm) ale nevím - je to dobrej nápad? Blbej nápad? Zatím to nehrozí, bo je auto v záruce, ale docela by mě to zajímalo, jestli se zvedne síla a klesne spotřeba (teď v zimě cca 8-9 litrů) při zachování trvanlivosti dílů?
Co říkáte?