Recenze

!GAS! (muž 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Land Cruiser 90

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Land Cruiser, foto 1 Toyota Land Cruiser, foto 2 Toyota Land Cruiser, foto 2 Toyota Land Cruiser, foto 2 Toyota Land Cruiser, foto 3 Toyota Land Cruiser, foto 4 Toyota Land Cruiser, foto 5 Toyota Land Cruiser, foto 5
Toyota Land Cruiser, foto 7 Toyota Land Cruiser, foto 8 Toyota Land Cruiser, foto 9 Toyota Land Cruiser, foto 10 Toyota Land Cruiser, foto 10 Toyota Land Cruiser, foto 11 Toyota Land Cruiser, foto 12 Toyota Land Cruiser, foto 12 Toyota Land Cruiser, foto 14 Toyota Land Cruiser, foto 15 Toyota Land Cruiser, foto 15 Toyota Land Cruiser, foto 15 Toyota Land Cruiser, foto 17 Toyota Land Cruiser, foto 18 Toyota Land Cruiser, foto 18 Toyota Land Cruiser, foto 18 Toyota Land Cruiser, foto 19 Toyota Land Cruiser, foto 20 Toyota Land Cruiser, foto 21 Toyota Land Cruiser, foto 22 Toyota Land Cruiser, foto 23 Toyota Land Cruiser, foto 24 Toyota Land Cruiser, foto 25 Toyota Land Cruiser, foto 26 Toyota Land Cruiser, foto 27 Toyota Land Cruiser, foto 28 Toyota Land Cruiser, foto 29 Toyota Land Cruiser, foto 29 Toyota Land Cruiser, foto 30 Toyota Land Cruiser, foto 30 Toyota Land Cruiser, foto 31 Toyota Land Cruiser, foto 32 Toyota Land Cruiser, foto 33 Toyota Land Cruiser, foto 34 Toyota Land Cruiser, foto 35 Toyota Land Cruiser, foto 36 Toyota Land Cruiser, foto 37 Toyota Land Cruiser, foto 38 Toyota Land Cruiser, foto 39 Toyota Land Cruiser, foto 40 Toyota Land Cruiser, foto 41 Toyota Land Cruiser, foto 42 Toyota Land Cruiser, foto 43 Toyota Land Cruiser, foto 44 Toyota Land Cruiser, foto 45 Toyota Land Cruiser, foto 46 Toyota Land Cruiser, foto 47 Toyota Land Cruiser, foto 48 Toyota Land Cruiser, foto 49 Toyota Land Cruiser, foto 50 Toyota Land Cruiser, foto 51 Toyota Land Cruiser, foto 52 Toyota Land Cruiser, foto 53 Toyota Land Cruiser, foto 54 Toyota Land Cruiser, foto 55 Toyota Land Cruiser, foto 56 Toyota Land Cruiser, foto 58 Toyota Land Cruiser, foto 60 Toyota Land Cruiser, foto 62 Toyota Land Cruiser, foto 63 Toyota Land Cruiser, foto 64 Toyota Land Cruiser, foto 65 Toyota Land Cruiser, foto 66 Toyota Land Cruiser, foto 67 Toyota Land Cruiser, foto 68 Toyota Land Cruiser, foto 69 Toyota Land Cruiser, foto 70 Toyota Land Cruiser, foto 71 Toyota Land Cruiser, foto 72
 

Technické info

Přezdívka auta Drobek Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:254000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Inu, co vám budu povídat.

PROČ?
Jednoho dne jsem si jednoduše uvědomil, že když si chci jít zadriftovat Báwem (viz mojeauto.cz garáž), tak musím čekat buď hodně do noci, nebo se jít povozit o víkendu časně z rána. Jindy to prostě z důvodu velkého provozu a bezpečnosti nebylo možné. Proto se mi před nedávnem uvelebila v mozku myšlenka, posunout své jízdní požitkářství do jiného levelu, a to směrem mimo přelidněné silnice.

S tím se nesla i myšlenka na vůz, který se k takovýmto kratochvílím bude patřičně hodit, bude pokud možno finančně dostupný, spolehlivý a především se v terénu nebude trápit. Tím pádem ze hry vypadly veškerá SUVčka, která se sice ideálně hodí ke každodennímu ježdění, ovšem ne pro to co hledám. Bude se jednat o káru pro radost, která nebude v každodenním provozu, ale o to víc od ní budu očekávat v okamžicích kdy jí vytáhnu z garáže.

VÝBĚR
Proto jsem vybíral pouze z offroadů obsahujících rám, redukční převodovku a především možnost uzavřít mezinápravovou a nápravovou uzávěrku. Mezi favority se postupem času probojovali krátké verze Nissanu Patrol Y61 s 2,8 dieselovým šestiválcem a Toyota Land Cruiser 90 s třílitrovým čtyřválcem. Ptáte se proč krátké verze? Inu, když člověk jezdí většinou sólo (rodinný vůz u nás zastupuje břichoplaz Octavia 4x4), není potřeba sebou tahat zbytečné kilogramy navíc, nehledě na větší zlomový úhle offroadů s kratším rozvorem.

Jak na snímcích vidíte, konečná volba padla na Toyotu Land Cruiser 90, vybavenou třílitrovým dieselem a požadovanou redukcí i uzávěrkami. Patrol sice disponuje poněkud bytelnější přední nápravou (Toyota má nezávislé zavěšení), takže se na rozdíl od Toyoty lépe hodí k případnému nazvedání podvozku = zvětšení zdvihů, avšak tuto úpravu zatím nepouvažuji za tak důležitou, neboť na to moje „mrd.ní“ bude i běžný podvozek jistě stačit.

JÍZDA
Vlastní jízda s tímto obstarožním offroadem je překvapivě komfortní. Kvůli Krátkému rozvoru náprav jsem měl obavy z jisté nervozity při jízdě rovně, ovšem stabilita podvozku se mi subjektivně jeví jako velmi slušná s přihlédnutím na obuté pneumatiky. Motor o výkonu 125 koní ještě používá vstřik do komůrky čímž sice disponuje relativně malým stádem koní, ovšem jeho chod je mnohem měkčí a dovolím si říct i tišší než verze Common rail, která se do těchto vozů montovala od roku 2001 nebo 2002. Přesto, že novější motor produkuje celých 160 koní, přišlel mi během zkušebních jízd při výběru Lanďáku prakticky stejně dynamický jako slabší verze, kterou jsem nakonec zakoupil. Akcelerace stroje z 0-100 dle hodnot výrobce trvá 14s, avšak pružnost s jakou zrychluje například ze 70-110km/h mi přijde srovnatelná s většinou obyčejných aut. Díky tomu se Toyota nestává brzdou běžného provozu, čímž samozřejmě netvrdím, že se jedná o závoďáka. Přednosti tohohle auta totiž leží úplně někde jinde. V okamžiku kdy vjedete na děravou silnici, či polňačku nemáte sebemenší problém s pohodlím a pocitem, že by vůz nějak trpěl, nicméně osobně ho využívám především k toulání se krajinou, kde se ukazuje ve skutečně dobrém světle. Díky světlé výšce 27cm si břichem škrtne skutečně jen občas, přičemž jí zespodu chrání relativně bytelný aftermarketový hliníkový plech pod motorem a plastový pod převodovkou a rozvodovkou. Ten plánuji v dohledné době vyměnit rovněž za pevnostní, stejně jako přední nárazník.

Řazení pětistupňové převodovky má velmi krátké a přesné dráhy, které bych čekal spíš u sporťáku, než u offroada, což přináší zcela zvláštní a bizardně příjemný pocit během každého přeřazení. Převod řízení patří jednoznačně k těm offrodově zaměřeným, neboť jeho převod patří mezi ty skutečně pomalé, což přijde vhod v terénu při zdolávání technických pasáží, méně už však při běžném provozu v zatáčkovitých úsecích. Ale to je hold daň za úzce zaměřený vůz. Co je ovšem velmi příjemné a dalo by se říct až opojné je vysoký pozes s pohledem na vysoko položenou kapotu, podpořené navíc vědomím, že díky vysoké světlé výšce přejedete a projedete téměř cokoliv.

O to horší jsou pak okamžiky procitnutí, kdy je potřeba například na sněhové břečce brzdit, jelikož i přes maximální trakci při akceleraci (díky trvalému pohonu 4x4) a poměrně velice slušné průchodnosti terénem platí fyzikální zákony včetně setrvačnosti i pro teréňáky. Zmíněný pohon 4x4 tak mnohokrát způsobuje iluzi bezpečí i v okamžicích, kdy tomu tak právě z hlediska brzdné dráhy není.

Jelikož se však s Tyoytkou stejně většinou pohybujeme mimo běžný provoz, nenastává u nás taková situace příliš často, co zač jsem vlastně rád...

Silné stránky

Průchodnost terénem, robusnost, redukční převodovka, uzávěrka mezinápravy, uzávěrka zadní nápravy... Tento kousek absolutně bez známek koroze a dokonce nebouraný, zatím :-). To se moc nevidí.

Slabé stránky

stáří

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Přední diferák se odporoučel, bolest této modelové řady. Nahrazen modifikovaným originálem (za raketu), který by měl být už bytelný a hl. odolný. Také zadní špéra, tedy její elektr. pohon vysloveně uhnil = byl z hliníku umístěn na ráně na zadní nápravě a za ty léta materiál skříně elektromotrku zdegradoval. Náhrada za originál nový, taky za raketu, mi udělal taky pěkný vítr v kapse. Za oba dva díly by byla ojetá, ale celkem pěkná Octavia v TéDéÍčku... :-) Ale když jí miluješ, není co řešit...

 

Novinky v recenzi

17.12.2013 12:03

Podvozek IRONMANN

Montáž kompletního podvozku Ironmann po kterém se zvetšila světlost vozu o 10cm!

31.8.2013 20:20

Snorchel

Montáž snorchelu, aby si kára nesosla vody v brodech...

9.3.2013 15:53

Rozvody

Preventivní výměna rozvodů přišla ke slovu i přesto, že do intervalu scházelo ještě 40 tis km. :-) Prostě se mi chtělo. :-)


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
5
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
7
náhradní díly
7
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…