reklama


Recenze

!GAS! (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

BMW řada 3 325i (E30)

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta BMW E30 Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 222 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,3 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Začátek

Jak to všechno začalo? Inu, pár let zpátky mě na mém kabriu MX-5 spíš než jízda bez střechy bavila jízda s rozevlátou zádí, viz recenze Mazdy MX-5 v mém profilu.


Jenže znáte to. Příchod rodiny znamenal razantní seškrtání rodinného rozpočtu a tak chtě nechtě, musela Mazda za novým pánem. Slabou náplastí byla možnost vození své zadnice ve služebních vozech s pohonem všech kol quattro, které však paradoxně nenabízely onu radost z powerslidů v takové míře, jako klasický zadohrab. Naštěstí léto roku 2011 přineslo krom deštivého počasí i nepatrné, leč zázračné zlepšení mé finanční situace, takže ihned přišla ke slovu touha po nějakém tom autu, libujícím si ve sklonech k powerslidu.

Výběr
Zde se začíná psát kapitola BMW typu E30, který u mě už odmalička vytvářel ony „Top Gearovské“ vibrace u kořene penisu. Ten zlej kukuč starých třicítek má podle mého názoru i po tak dlouhé době od svého uvedení na trh jakousi magii a oproti minulé MX-5tce působí přeci jen víc chlapáckým dojmem.

Pravda, poněkud mě zarazila skutečnost, že novější E36tky se dají sehnat za lepší peníze než prastaré zachovalé E30tky, nicméně jsem se nenechal odradit a před nedlouhou dobou v garáži zaparkoval jeden z relativně zachovalých exemplářů dovezený z Německa. Již ve výrobě ho vybavili paketem M-Technic, obsahující kromě designově zajímavého, avšak funkčně relativně zbytečného bodykitu, především originálně sníženým a přitvrzeným podvozkem. Ten i po mnoha letech a zhruba 200 tis km stále vykazuje velmi slušnou kondici, i když je samozřejmě nutné tu a tam přiložit ruku k dílu v podobě výměny silentbloků či gum na stabiku. Ovšem hlavním důvodem proč jsem sáhnul po tomto kousku, byl jednoznačně řadový šestiválec o objemu 2500ccm. Ten sice produkuje skromných 170koní, na druhou stranu mi jeho akustický projev do dneška nedá spát a především, poněkud skromný výkonový potenciál si umí relativně velmi slušně poradit s pohotovostní hmotností vozu, která činí pouhých 1210kg. To tedy znamená poměrně solidní poměr výkon/hmotnost, čímž se stává jízdní dynamika Etříci přijatelná i na dnešní měřítka.


Jízdní vlastnosti
V praxi to znamená, že i na suchém asfaltu lze auto velmi snadno utrhnout do powerslidu na dvojku i trojku (záměrně neříkám do driftu, ve kterém absenci koní supluje ručka), čímž se jízda ve vinglech stává maximálním potěšením. Reakce motoru na korekce plynu jsou díky absenci přeplňování okamžité, což ve výsledku vytváří z jízdy bokem skutečnou nirvánu. Pravda, Báwo vlastním teprve krátce, takže se zatím sžíváme, ale již prvních pár kilometrů nasvědčuje tomu, že by se mohlo jednat o dlouhý a spokojený vztah, dokud nás strom, lampa nebo jiný crash nerozdělí. :o) Snad tedy ne.

Jediné, co poněkud kalí radost z řízení, je právě ono řízení, respektive jeho převod, neboť z rejdu do rejdu 3,8 otáčky není zrovna málo. Ano, pro rychlou jízdu se bez debat hodí, nicméně při „bokaření“ to obnáší neustálé kontra minimálně o jednu otáčku, což samo o sobě není příliš komfortní. Čas ukáže, zda budu nucen sáhnout po strmějším řízení, či mě jeho pořizovací cena včetně přizpůsobení stávajícímu vozu odradí.

Kotoučové brzdy na všech kolech mají s muší váhou Báwa relativně snadnou práci, což bych ovšem netvrdil o ruční brzdě, kterážto je čelisťová. Vnitřek zadních kotoučů je dutý a obsahuje vlastně bubnovou brzdu, která s aretací vozu v kopci nemá problém, na druhou stranu jiný názor má na utržení vozu do driftu. S touto eventualitou nejspíš „soudruzi“ v NSR nepočítali. :o)


Provozní náklady
Vlastní pořízení vozu není až tak finančně nákladné jako jeho provoz. První co člověka zarazí, není ani tak cena náhradních dílů, které patří spíše do tak zvané „lidové“ kategorie (především tedy z prodejen replik), ale spíš spotřeba paliva, která se při běžném provozu (zatáčky svižně – přesuny v klidu) pohybuje okolo 13 litrů na sto zábavných kilometrů. Připočteme-li si, že na 100km člověk opotřebuje minimálně 1mm desenu pneumatik, dá se jízda s E třícou v zatáčkách označit jako relativně drahý koníček.

Každopádně život je otázka priorit a pro jízdu z BMW E30 325i platí bezezbytku rčení z Kofoly: „Když jí miluješ, není co řešit!“

Silné stránky

zadní náhon, zvuk řadového šestiválce, charisma

Slabé stránky

věk

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Díky servisnímu zázemí ve firmě kde pracuju jsem v pohodě

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

privat

Mám rád originální stav vozů

Místo tuningu plánuju spíš renovaci vozu a možná časem strmější řízení.

 
reklama


Další vozy BMW řada 3


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
2
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluBMW řada 3 E30 (1982-1994)
BMW 340i – Vzpomínka na E46 BMW 340i – Vzpomínka na E46

BMW 3 řady F30 prošlo v první polovině letošního roku…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 

reklama





Blesk.cz

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si ale jen přes Wi-Fi

Americké aerolinky povolí lidem mobily. Zavolají si…

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím Wi-Fi, návrh ve…

Rodiče, pozor! V sobotu vás potomek opustí… Startuje festival Craftcon!

Rodiče, pozor! V sobotu vás potomek opustí… Startuje…

Pro mnohé to je akce nadcházejícího víkendu! Všem klukům a holkám se zrychluje tep, neboť v sobotu 10. prosince…

 

iSport.cz

Velkolepý gól United! Mchitarjanovo sólo obdivoval i hvězdný Ibrahimovic

Velkolepý gól United! Mchitarjanovo sólo obdivoval i…

Záložník Henrik Mchitarjan ve čtvrtečním utkání Evropské ligy s Luhanskem vstřelil první soutěžní gól za…

Do hry o Sýkoru vstoupila Sparta. Oproti Plzni a Slavii má jednu výhodu

Do hry o Sýkoru vstoupila Sparta. Oproti Plzni a…

Byť patří třináctému Liberci, stačí říct ano – a na jaře bude Jan Sýkora bojovat o titul. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Zachráněni z Titaniku: Příběh zmaru i naděje v pozadí silné fotografie

Zachráněni z Titaniku: Příběh zmaru i naděje v…

Harvey Collyer, manžel Charlotte a otec malé Marjorie, byl jedním ze zhruba 1500 lidí, kteří zemřeli v noci ze…

Prezident i producent v jedné osobě. Trump bude řídit vlastní TV show s Arnoldem Schwarzeneggerem

Prezident i producent v jedné osobě. Trump bude…

Donald Trump nehodlá ani jako prezident Spojených států opustit televizní byznys, v němž se v minulosti prosadil…

 
 
reklama