Diskuse

Škoda Octavia (2000)

18.2.2010

Jednoho dne ve mě uzrálo přesvědčení, že nám už v domácnosti jakožto druhé auto Peugeot 106tka nestačí a že by to chtělo nějakého většího dělníka. Něco…

 

Škoda Octavia Combi (!GAS!)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 18.02.2010  09:23

    Aloha Gasi !!!

    Ahoj Radku ( Gasi ),

    zdravím tě srdečně na MACZ a musím říct, že jsem si na tobě spravil náladu a chuť. Jelikož tvý předchůdci až na pár vyjímek ( např. Will83, Bary atd. ) dali pěkné recenze ale ostatní :no:

    Jen bych tě požádal, dodej víc fotek, děkuji. O zaplacení vstupního poplatku budeš včas vyrozumněn, pakliže nezaplatíš, pošle na tebe Admin NTZ z čezu ... >:D >:D

    PS : 15,2s z 0 na 100km/h není špatný, já na kole takto zrychluji za 25,7s z alpských kopců, takže dle mě dobrý ...

    Buď vítán chlope! ;-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto -GAS-

      !GAS! 18.02.2010  09:30

      « Re: Aloha Gasi !!!

      Ahoj FRPE, díky za uvítání a za pochvalu textu, který v budoucnu ještě vyladím včetně fotek. Momentálně mám tenhle Ochcávia-wagen relativně krátce, takže fotek je málo, ale časem 100% přibudou podobně, jako je tomu u mého druhého auta tady na MOJEAUTO, kterým je čevená Mazda MX-5 cabrio. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Jack1989

        Jack1989 18.02.2010  10:12

        « Re: Re: Aloha Gasi !!!

        Zdravím tě taky, viděl jsem video a je povedené. Tak že patříš mezi nás dávám ti už plný počet bodů a koukni i na mojí střibřenku >:D
      • 00 Reagovat !

        foto FRPE

        FRPE 18.02.2010  11:23

        « Re: Re: Aloha Gasi !!!

        Čao, Octu zatím nehodnotím, až budou fotky min. 40-50ks ale ohodnotil jsem MX-5 = velmi povedená recenz! :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto -GAS-

          !GAS! 18.02.2010  12:34

          « Re: Re: Re: Aloha Gasi !!!

          Jsem rád, že se recenze MX-5 líbila. :-) Je to můj mazel.
          • 00 Reagovat !

            foto The-Stig-Driver

            The Stig Driver 18.02.2010  13:23

            « Re: Re: Re: Re: Aloha Gasi !!!

            Ahoj, ty fotky v tom drifíku s mx5 ladí oku ;-) >:-[] :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto -GAS-

              !GAS! 18.02.2010  14:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Aloha Gasi !!!

              Ona ta Mazda MX-5 takhle jezdí úplně sama. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto tigerbp79

    tigerbp79 18.02.2010  10:30

    Ahoj

    Poslal jsem ti soukr. zprávu... a dávám i pné hodnocení..
  • 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 18.02.2010  10:42

    Díky

    Pánové díky za hodnocení, rád mrknu i na vaše káry. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 18.02.2010  14:27

      « Re: Díky

      3x10 a mrkni na tu mojí :-) já se sebezapřením jezdím za 5,0 na 100km štrece taky.. ale běžně jezdím těch 5,5-6,5 podle stylu.. po městě a couračkách i 8,0..

      tak ať jezdí a dělá ti jen radost tak jako mě :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.02.2010  21:37

        « Re: Re: Díky

        Ahoj dobře jsem si početl, máš 3x10 i za tu Mazdu ;-) :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto -GAS-

          !GAS! 18.02.2010  21:53

          « Re: Re: Re: Díky

          Díky, MX-5 mě fakt baví, zítra mrknu na Tvojí káru. Dnes končím. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 18.02.2010  11:13

    Zrychleni

    15.2 je skutecne brutalni 8-s ... Necekal jsem to, popravde nikdy jsem se o parametry O1 4x4 s 66kW nezajimal, ikdyz jsem se v ni svezl. Jinak byl bych opatrnejsi s tou pretacivosti - to je spis dany pocitem, jak se auto jakoby prevraci pres predni zatizeny kolo. Pretacivym se stane az pri plnym plynu, kdy se pripoji zadek - vyzkosel jsem si to s 1.8T 4x4 :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -GAS-

      !GAS! 18.02.2010  12:33

      « Re: Zrychleni

      Ahoj Slávku. Nic vezlém, ale přetáčivost nejsou jenom powerslidy vyvolané přebytkem výkonu na zadní nápravě. I to co popisuješ jeko převrácení PŘES přední kolo se dá označit jako přetáčivost. Stejně jako nedotáčivost můžeš pocítit jak pod plynem, tak v opačném připadě při ubraném plnu. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 18.02.2010  14:30

      « Re: Zrychleni

      zadek je připojenej při jakýmkoliv rozdílu rychlosti náprav..i sebemenším ;-) to je omyl nevzdělaných novinářů, kteří stále i Haldex 4 nazývají připojitelným pohonem i když je to stálá 4x4..přetáčivost je znát opravdu jak popisuje majitel!!za to dám krk!

      při plným plynu je to už přetáčivý dost, ale na to naše domácí ježdění to dostačuje v pohodě.. navíc podle mě nejde srovnávat 1,8T a 1,9TDI..jsou to jiný motory s jinou charakteristikou.. a taky jsi možná zkoušel liftback což ? :-)

      • 00 Reagovat !

        foto Slavek-TDM

        Slavek-TDM 18.02.2010  15:12

        « Re: Re: Zrychleni

        Nene, bylo to kombi 110kW. Ten narust momentu dozadu byl opravdu citelnej a spatne se to korigovalo - a jeste do toho kecalo ESP. Ale asi jsem jen zvyklej na jinej system 4x4...
        Co se tyce stalosti a nestalosti 4x4, nejakej malej moment se zkrz spojku asi prenese vzdy, ale jde o procenta. Predstavuju si to tak, ze pri prokluzu najednou cidla od ABS zblazneji ridici jednotku, sepnou spojku a nasleduje prival momentu na zadni kolo.
        • 00 Reagovat !

          foto -GAS-

          !GAS! 18.02.2010  16:03

          « Re: Re: Re: Zrychleni

          Řeknu svůj názor za kterým si stojím. Bez vypnutého ESP se člověk nemá šanci pěkně svézt. Jako SVÉZT. ESP sice zaručuje vysokou bezpečnost přepravy, ale o jízdním požitku nelze hovořit. K Haldexům... Jakožto prodejce Audin jsem zastáncem především Torsenů, tedy stálých čtyřkolek, ale musím uznat, že Haldex funguje až překvapivě dobře. Především jeho poslední evoluční řady. Chce to hlavně neflákat jeho údržbu, používat v něm správnej olej i filtr a funguje fakt dobře. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Slavek-TDM

            Slavek-TDM 18.02.2010  19:26

            « Re: Re: Re: Re: Zrychleni

            Haldex IV. generace jsem jezdil v Yetim a tam jsem byl opravdu spokojenej (kdyz nebudu brat v potaz motor 2.0TDI 103kW, kterej me teda fakt neoslovil). ESP se jiste dalo vypnout, ale mel jsem v aute dalsi 2 lidi a lyze a tak jsem radeji blbnul jen v mezich zakona :-)
            • 00 Reagovat !

              foto -GAS-

              !GAS! 18.02.2010  20:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

              Bohužel u Yetiho ESP úplně vynout nelze. 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto Slavek-TDM

                Slavek-TDM 18.02.2010  20:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

                U Yetiho ne, ale u ty O1 co jsem jezdil to slo. Yeti mel zase vychytavky v podobe offroad rezimu. Ne ze bych to vyuzil, ale bavilo me to :-)
        • 00 Reagovat !

          foto talio2

          talio2 18.02.2010  19:05

          « Re: Re: Re: Zrychleni

          prokluz předních kol (ztráta adheze) je až nejzašší případ připojení zadku ;-)

          v mém případě si troufnu říct, že u mě pracuje Haldex v 90-95% času a za tím si pevně stojím a to ať je zima,letní pařák nebo jakékoliv počasí :-)

          podle mě Haldex i 1. generace pracuje až překvapivě dobře a pro moje a troufnu si říct i potřeby ostatních majitelů např OI 4x4 je na 110% dostačující :-)

          možná by to třeba chtělo delší zkušenost a naučit se s tím pracovat..přiznávám, mě to po přesednutí z feldy taky dělalo problém,ale dneska si bez toho nedokážu jízdu představit :-) prostě moje auto bude už vždy 4x4 v naftě a už bych chtěl i automat :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Slavek-TDM

            Slavek-TDM 18.02.2010  19:33

            « Re: Re: Re: Re: Zrychleni

            Nejde o to, kdy Haldex spojka pracuje - ta totiz samozrejme pracuje porad a tak trenim lamel trochu zabira. Ciste teoreticky teda pri stejne rychlosti predni a zadni napravy nema co prenaset. Ale starsi generace pripinaly vetsi moment dozadu az pri rozdilu otacek ze snimacu ABS - tak jsem to aspon vycetl z nakresu. A protoze se jedna o jen o spojku, mohlo to byt max. 1:1. 100% tocivyho momentu dozadu je mozny jen teoreticky - pokud je predni naprava na absolutne hladkym a zadni na absolutne prilnavym povrchu.
            I moje auto uz bude jen 4x4, pokud mi to finance dovoli. Momentalne mi dovolily i ten automat (to auto nemam tady v profilu, jeste jsem s nim prd najel, ale tu cervenou Imprezu uz si necham). >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto talio2

              talio2 18.02.2010  19:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

              teď nevím jestli mluvíš o Haldexu 1.nebo4.generace ale i tak o tomhle by nám řekl víc uživatel Hooonza..má taky takovou octávku jako já jen takovou cihlově červenou, ale je to odborník na slovo vzatý !!!

              jooo?? co jsi si pořídil?? kdyžtak mi to pls napiš do SZ :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Slavek-TDM

                Slavek-TDM 18.02.2010  20:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

                Pisu to i ve svy recenzi na Imprezu - mame par mesicu Outback H6.
                Jinak v predchozim prispevku pisu o Haldexu 1. (nebo 2.?) generace. V Yetim je Haldex 4. generace a ten sbira informace i s dalsich cidel a jednotka vyhodnocuje i rychlost, polohu plynu, a snad i naklon auta a podle toho dozadu pridava nebo ubira.
                • 00 Reagovat !

                  foto talio2

                  talio2 18.02.2010  20:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

                  popravdě si myslím,že rozdíl mezi 1.a2. generací je jen v zástavbě..2.generace už neomezuje podle mě zavazadelník..

                  Jojo, v Yetim je 4.generace a ta má základní poměr 90:10 ve prospěch předku samozřejmě a pak se to podle potřeby a vyhodnocení všech možných serepetiček i neserepetiček přelejvá :-)

                  Outback se mi líbí!!! velmi chválím!!velmi!! tak ať ti jezdí a u snad jisté recenze máš 3x10 také zaručených..to už jen z principu k tomu autu :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto talio2

                    talio2 18.02.2010  20:10

                    « pro Gase

                    já mám taky v recenzi pár odkazů na videa a je tam taky jedno driftově sněhové >:D já ale jezdil na menším platzu tak jsem tam měl vesměs jen 2° a 2000ot./min. a hrál jsem si..tak kdyžtak koukněte :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto -GAS-

                  !GAS! 18.02.2010  20:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

                  Haldex, hlavně I. generace opravdu za ideálních podmínek = jízda po rovině po suchu nepřenáší dozadu na kola lautr nic. A teprve po prokluzu postupně spíná. U posledních haldexů má docházet ke stálému, i když z hlediska jízdy malému, přenosu. Nicméně stálá čytřkolka (rozumějme 50/50 nebo ještě lépe 40/60 ve prospěch *)to z principu být nemůže, jelikož haldexová 4x4ka nemá mezinápravový diferenicál, který by eliminoval rozdíl drah přední vs. zadní nápravy opisující oblouk ve vinglu. Ano, dnešní haldexy jsou úžasné, ale o skutečně stálém PLNOHODNOTNÉM pohonu bohuželnemůže být řeč. Podobných diskuzí ne téma Haldex je však na fóru bambilion. Můžeme s nimi nesouhlasit, můžeme se přít, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat (c) Jára Cimrman ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Slavek-TDM

                    Slavek-TDM 18.02.2010  20:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

                    >:D :yes: Momentalne mam v jednom aute symetrickej mezinapravovej diferencial s viskozni spojkou (funguje jako castecna zaverka) a v druhym aute elektronicky rizenej mezinapravovej dif s planetovou spojkou s rozdelenim 40:60 ve prospech zadku. Ale s timhle se zatim ucim a vzhledem k velikosti a hmotnosti to neni uplne nejlepsi auto na blbinky...
                  • 00 Reagovat !

                    foto talio2

                    talio2 18.02.2010  20:34

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychleni

                    mě stačí to co mám, myslím,že ty moderní pohony bych ani snad nevyužil.. i když se mi tuze líbí :-)
  • 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 18.02.2010  20:22

    quattro

    Pokud se budete nudit, mrkněte mi na kanál:

    www.youtube.com/gasovo5

    kde mám například i video se služebním Audi A4 Allroad quattro apod.
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 18.02.2010  20:33

      « Re: quattro

      jooo to určitě mrknu!! vlastně jdu mrkat !! :-)

      PS:co kdybys vytáhl pojistku ESP u té A4?? jde to u těhle aut vůbec ? :D :D
      • 00 Reagovat !

        foto -GAS-

        !GAS! 18.02.2010  20:54

        « Re: Re: quattro

        Takhle jednoduše to fakt nejde, jelikož na okruhu pojistky ESP je mrak dalších věcí. Určitě to softwarově nějak obejít jde, ale v autorizovaným servise to neklapne. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Slavek-TDM

      Slavek-TDM 18.02.2010  21:01

      « Re: quattro

      Koukam, ze mas FJRo. Dobra volba, taky to byl muj kandidat :yes: . Nakonec jsem zvolil GSo1150. Ted bohuzel jen stary XJ900F, neny peniz.
      • 00 Reagovat !

        foto -GAS-

        !GAS! 18.02.2010  21:16

        « Re: Re: quattro

        No, já to mám drtek složitější. FJR 1300 jsem měl v letech 2005-2007, pak přišlo BMW R1200GS, ale to šlo loni do háje, bo mě nechalo ve štychu ve Španělsku. Nyní mám XRV 750 AfricaTwin a KTM 300EXC. Podle mě byla 1150 posledním fortelným GSem. :-(
        • 00 Reagovat !

          foto Slavek-TDM

          Slavek-TDM 18.02.2010  21:28

          « Re: Re: Re: quattro

          Predpokladam, ze u toho GSa ti odesel imobilizer. Afrika je legendarni stroj, ikdyz mne teda zrovna tolik nepasoval. XJecko jsem koupil za 1200Eur a doufam, ze s nim najedu jeste dalsich 100 tisic. Krom toho mam jeste XT250ku, na hrani :-)
      • 00 Reagovat !

        foto -GAS-

        !GAS! 18.02.2010  21:20

        « Re: quattro

        Klid, devítka Xj je hodně dobrej společník na cesty. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.02.2010  21:10

    Spotřeba

    Fajn, takže nejsem sám, kdo s tim dokáže jezdit v průměru pod 6 litrů :-)
    • 00 Reagovat !

      foto talio2

      talio2 18.02.2010  21:16

      « Re: Spotřeba

      já mám teďka dlouhodobý průměr 6,8, ale to protože jsme se na sněhu kolikrát tak úplně nekontroloval,něco spálí bufík... ale pokud najedu na nádrž pořád přes 1000km tak je to dobrý..a vlastně jsem nikdy nenajel na nádrž míň :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -GAS-

      !GAS! 18.02.2010  21:18

      « Re: Spotřeba

      No, ehm. 5,5 často umím zajet, ale to jsem pak na silnici za krále přizdišráčů. ;-) Ale protože náš stříbnej šíp plní především roli dělníka, moc rychle s ním stejnak nejezdím.
      • 00 Reagovat !

        foto Slavek-TDM

        Slavek-TDM 18.02.2010  21:25

        « Re: Spotřeba

        Vase starosti bych chtel mit >:D
        Ja mel posledni nadrz za 9,1 u Imprezy a 10,9 u Outbacka :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -GAS-

          !GAS! 18.02.2010  21:51

          « Re: Re: Spotřeba

          Záleží na úhlu pohledu. Někdy je i 9l super spotřeba.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 18.02.2010  22:06

            « Re: Re: Re: Spotřeba

            No jako já se nijak zvlášť nesnažim o úspornou jízdu. Jezdim tachometrovejch 55/95/140, zrychluji tak nějak normálně, při předjíždění či v připojovacím pruhu na dálnici vždycky šlapu na zem... Akorát nedělám kraviny typu např. předjíždění, když vidim, že na semaforu přede mnou je červená. Vono se to na těch 5,8 nějak samo drží. Mimo město mám běžně okolo 5,0, a když jsou vhodné podmínky, tak i 4,8. Připadá mi to vcelku jako samozřejmost, a to mám tu podle tebe rozežranou 100PS verzi :-)
            • 00 Reagovat !

              foto -GAS-

              !GAS! 19.02.2010  07:48

              « Re: Spotřeba

              Jo, plynulá jízda. O tom tzo asi bude. Ad PDčko, jede mnohem víc, má větší krouťák, ale fakt žere víc než starý rotační čerpadlo. :-|
              • 00 Reagovat !

                foto Slavek-TDM

                Slavek-TDM 19.02.2010  08:01

                « Re: Re: Spotřeba

                Plynula jizda - to mi pripomnelo d.e.b.i.l.a v TDI, kterej jel vcera furt 80 - ve meste me tlacil do kufru (jezdim 60 na tacho) a mimo obec se ztracel. Nakonec me predjel ve vsi, presne u zastavky autobusu a pokracoval svou plynulou jizdou dal... >:-[]
                PS: koukam, ze slova jako p.e.n.i.s nebo d.e.b.i.l jsou na tomto webu zakazane >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto -GAS-

                  !GAS! 19.02.2010  08:33

                  « Re: Spotřeba

                  To je jedna z významných nevýhod těchto vozů, viz nevýhody popsané v recenzi. ;-\ A nejhorší na to jsou právě řidiči stříbrnejch Ochcávek. Tak čekám kdy to na mě přijde a zdegeneruju. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto talio2

                    talio2 19.02.2010  09:20

                    « Re: Re: Spotřeba

                    ještěže mám modrou >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 19.02.2010  09:44

                      « Re: Re: Re: Spotřeba

                      Mě jí nedali ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto talio2

                        talio2 19.02.2010  17:25

                        « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                        mě to minulo..jsem hold mladé páže >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 19.02.2010  09:27

                  « Re: Re: Re: Spotřeba

                  Jsou tři typy řidičů, které nesnáším.

                  1) Tlačítka - pokud jde o rychlosti, jede stejně jako já, ale tak blízko za mnou, že v zrcátku nevidím ani masku chladiče jeho auta.

                  2) Konstanty - jedou nevhodnou konstantní rychlostí obec neobec, značka neznačka (většinou v obci příliš rychle a jinde příliš pomalu).

                  3) Měňavky - neustále mění svoji rychlost. Obvykle tak, že mě předjedou, abych je za minutu zas musel předjet, protože zpomalí o 30 kmh, a v momentě, kdy si všimne, že ho zas předjíždím, zrychlí a předjetí mi znemožní, načež krátce nato opět zpomalí.
                  • 00 Reagovat !

                    foto FRPE

                    FRPE 19.02.2010  10:02

                    « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                    Tak to jsi vystihl trefně - plný souhlas. :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jack1989

                    Jack1989 19.02.2010  12:21

                    « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                    :yes: :yes: :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto -GAS-

                      !GAS! 19.02.2010  20:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                      Nemyslím si o sobě, že jsem nějak dobrej řidič, ale doufám, že aspoň patřím k těm ohleduplnějším. Nicméně čas od času se sám přistihnu, že taky jedu jako * a dal bych si nejradši pár facek. Chci tím říct, že plno s těch * řidičů jsou třeba přes rok slušní jezdci a jen ten den co se s nima setkáme mají den na prd. Kdo ví. Ale možná taky ne. Koho se však bojím vždycky jsou čepičáři a kloboukáři. :-O
                      • 00 Reagovat !

                        foto talio2

                        talio2 19.02.2010  20:49

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                        já se nejvíc bojím kšiltovkářů v BMW
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          "-- skrytý --" 19.02.2010  21:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                          Tak podle mě jsou nejhorší obchoďáci ve fabiích a oktávkách,firemní auto ,málo času,nervy z toho že nic neprodali...a jedou jak prasata. :no:
                          • 00 Reagovat !

                            foto talio2

                            talio2 19.02.2010  21:58

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                            je jich hafo druhů..podrobně je popisují v únorovém Čili Chili u Vodafonu..tak hrr pro to ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto sotomaior

                sotomaior 19.02.2010  08:19

                « Re: Re: Spotřeba

                jj souhlas, s PD v mojí boře jezdím kombinovaně za 6.4l, ale na delší štreky ( +300km) jsem s full autem zajel opakovaně 5,3-5,5l takže uplně strašné to není... jinak hezká okta a jestli bych se mohl připojit k tomu chovaní, mám autí bez ESP a ASR, 4motion, když přeženu nájezdovku do zatáčky a jedu na málo plynu tak auto nedotáčivé, po prudkém přidání plynu a připojení zadku na více % se auto stane naopak přetáčivé...
                • 00 Reagovat !

                  foto -GAS-

                  !GAS! 19.02.2010  08:34

                  « Re: Spotřeba

                  Ano, tak nějak to vidím i já. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 19.02.2010  09:15

                  « Re: Re: Re: Spotřeba

                  No to je hlavně tim, že ty 85 kW PDčka jsou ve středních otáčkách už v sérii silný jak svině, což řidiče svádí k tlačení na plynový pedál :-) Ale ta síla musí z něčeho vzejít, a to "něco" je v případě spalovacího motoru samozřejmě palivo.

                  U volkswageních xDI jsem za 13 let, co to v rodině máme (úplně první bylo 47 kW SDI v Cordobě Vario v roce 1997), jsem vypozoroval, že když se všema jezdíš +- stejně, tak si i berou +- stejně. Ergo, když používáš 100PS PD-TDI jako 47 kW SDI (rozuměj stejné rychlosti, stejná zrychlení), tak si oba motory vezmou stejné množství paliva. Když nepotřebuješ využít ten extra výkon, tak tam ani nestříkáš to extra množství paliva...
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 19.02.2010  09:02

                « Re: Re: Spotřeba

                My měli v rodině i starší TDIčka (90 PS Seat Cordoba). Teď má tatík v Ibize taky 100 PS PD-TDI. Ibizka je těžší než stará kordobka, ale když chceš, tak jede dóst výrazně líp. Spotřeba ve městě a mimo město se při stejném stylu jízdy od toho staršího TDI neliší (5.3/4.0), ale to PDčko je na dálnici dokonce úspornější.
  • 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 20.02.2010  16:23

    CHIP anabolika motoru

    Tak došlo i na chipování motoru. Nechtěl jsem ho dávat před výmenou rozvodů, nicméně teď po rozvodech dostala Ochcávia chip a můžu ho jen doporučit. Dynamika vozu je fakt naprosto rozdílná, auto míň žere a mnohem líp startuje. Motor naskočí snad po první otáčce startéru. Vřele doporučuju! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto tofoj

      tofoj 20.02.2010  18:16

      « Re: CHIP anabolika motoru

      Samozřejmě graf z brzdy nemáš, takže si ani nemůžeš bejt jistej kolik tě ovlivňil placebo efekt. Každopádně hodnoty nejspíš odhaduješ protože pro 96kW při 4000ot bys potřeboval 230Nm, což při značně klesajícím krouťáku je v těchto otáčkách nepravděpodobný. Zároveň zvyšovat výkon takřka o 50% u motoru co má najeto 250000km je cesta do hrobu.
      Pro reálný nárůsty se podívej sem [odkaz] a bude ti jasný, že 30kW navíc to turbo ani nenatlačí. 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto -GAS-

        !GAS! 20.02.2010  18:52

        « Re: CHIP anabolika motoru

        Říkej si co chceš, já jsem spokojenej. A placebo/neplacebo, moje bývalá Octavia 81kW 4x2 zrychlovala z 0-100 za 11s stejně jako teď tahle co sebou ještě táhne kardan pro zadek. Je mi tedy fuk, jaký přesně číslo by vylezlo na brzdě. Důležitý je, že se s autem dá předjíždět. :-! Co se týká životnosti, jsem v klidu, vzhledem k tomu, že u nás na jablonecku řádí tlupa zlodějů, co se specializuje na Octavie, je daleko větší pravděpodobnost, že nám auto zase ukradnou, než že mi turbo, nebo motor podá ruku. A kdyby přece, pracuju v koncernu a přístup k náhradním dílům mám, řekněme velmi snadný. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto tofoj

          tofoj 20.02.2010  19:03

          « Re: Re: CHIP anabolika motoru

          No jenomže 81kW a 96kW je dost podstatnej rozdíl. A těch 100kg navíc silnej naftovej motor tolik neovlivní. Takže bys měl svůj odhad zmírnit.
          No a řekněme, že každej nemá tak snadný přístup k turbu za 20tis jako ty, takže doporučovat lidem aby si nechali auta naboostovat je hloupý :-|
          Samozřejmě si ale každej může dělat co chce, proto za sebe můžu doporučit seznámit se s tématikou a nenechat se pohltit marketingem :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto -GAS-

            !GAS! 20.02.2010  19:27

            « Re: CHIP anabolika motoru

            Je vidět, že asi nemáš zkušenosti s auty 4x4. To bys pak věděl, že nejde ani tak o tu vlastní hmotnost kardanu, tedy těch 100kg, ale o odpor setrvačnosti vznikající mimo jiné právě rotováním zmíněné hmotnosti. A to je pak na lenosti vozu sakra znát. Ale neboj, budete se to učit ve Fyzice. Jde o to, že aby jela dvě stejná vozidla velikosti Octavie stejně dynamicky, je potřeba k verzi 4x4 připočíst přibližně 15kw, přičemž u stálých pohonů 4x4 jako je quattro s Torsenem u Audi je potřeba přičíst ještě víc. U varianty A4 4x2 vs. A4 quattro je ekvivalent pro stejnou dynamiku 140HP pro 4x2 a 170HP pro verzi quattro. A navíc, když už tedy chceš tak moc poukazovat na event. chyby ostatních, jak bys napsal do tabulky tuningu na mojeauto.cz že má motor cca 96kW, když do tabulky lze zapsat pouze číslo, nikoli však písmana "cca". Doporučuju tedy nechat toho. Mě je skutečně fuk, zda má motor na chlup přesně 96 kW, jsem rád, že mě i manželce umožní bezpečné předjetí náklaďáků. A Tebe poprosím, běž si kazit radost z vylepšení aut někam jinam.
            • 00 Reagovat !

              foto Subaru4ever

              Subaru4ever 20.02.2010  19:40

              « Re: Re: CHIP anabolika motoru

              Přiznám se, že to přesně nevím a nikdy jsem to nezjišťoval, ale nemá náhodou Škoda 4x4 Haldex (snad 2. generace)??? Tj. se připojuje zadní náprava pouze při prokluzu ??? To bys pak při rozjezdu žádnej 100kg zadní kardan roztáčet nemusel :-!

              A rozdíly v dynamice u všehrabových Audin budou jistě způsobeny z velké části i jiným zpřevodováním oproti předohrabům. 30 kW/PS je opravdu moc, tolik 4x4 ani zdaleka "nesežere".

              :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto -GAS-

                !GAS! 20.02.2010  20:14

                « Re: CHIP anabolika motoru

                Ano, máš pravdu, Octavia stejně jako třeba Golf 4motion používá haldex = že se připojuje zadek až po prokluzu. Nicméně ten kardan se točí pořád, neboť Haldex spojka je až vzadu u zadní nápravy zabudován v těle skříně zadního diferáku. Tudíž se točí pořád. Ono to podvědomě svádí k tomu myslet si, že když kola nepoklouznou, že je to vlastně stejné jako klasický předohrab. tak to však bohužel není. A ta těžkopádnost setrvačných hmot je skutečně znát. ;-) Co se týká Audin, skutečně 2 stejné A4ky 2.0 TDi v manuálu mající i stejně odstupňovanou převodovku mají +-0,5s stejnou kaceleraci 0-100km/h pokud je jedna quattro 125kW a druhá 4x2 105kW. Dokazují to i údaje výrobce u obou modelů.
                • 00 Reagovat !

                  foto Subaru4ever

                  Subaru4ever 20.02.2010  20:29

                  « Re: Re: CHIP anabolika motoru

                  Jde o to, že se točí pouze kardan (fakticky jen k mezinápravové spojce). Tyč (kardan) má velmi malý moment setrvačnosti a k haldexspojce není nijak extra dlouhý. Oproti permanentu musí zákonitě "samotný kardan" ztrácet výrazně méně energie. Nejvíc jí totiž spolykají střední a zadní diferenciál a pak náhony zadních kol. ... a jak píšeš, tak +- 0,5. Ale řekl bych spíš že -0,5 pro 105 kW, což se už celkem hodně blíží pouze rozdílu výkonů motorů, protože ty "sekundy zrychlení" rozhodně neklesají přímo úměrně vůči nárůstu výkonu. ... :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto -GAS-

                    !GAS! 20.02.2010  20:44

                    « Re: CHIP anabolika motoru

                    V zásadě s Tebou souhlasím, nicméně netočí se jen kardan, točí se i zadní diferák včetně obou poloos a jejich kloubů. Točí se i když je Haldex rozepnutý, pouze nejsou poháněny ale jen se "vezou". A nejde jen o ztráty týkající se rotující hmoty, nebot ztráty vzniklé ve stálém převodu v rozvodovce,(talířové kolo s pastorkem) jsou nezanedbatelné. Souhlasím, že stálý pohon 4x4 je na tyto ztráty ještě náročnější právě například kvůli mezinápravovému diferenciálu, nicméně Hadexová 4x4ka za jízdy bez prokluzu předních kol bohužel nepůsobí dojmem, že se jedná o vozidlo 4x2. Mám na mysli pocit z hmotnosti a "těžkopádnosti". :-O
                    • 00 Reagovat !

                      foto Slavek-TDM

                      Slavek-TDM 21.02.2010  16:48

                      « Re: Re: CHIP anabolika motoru

                      Ono to s tema ztratama u torsenu vuci haldexu nebude tak strasny, protoze kdyz by se v mezinapravovym diferencialu (coz je vlastne jedinej rozdil v mechanicky casti proti haldexu) ztracely pouhy 2kW, musely by se projevit teplem. Zkus si sahnout po hodine behu na topnou spiralu v radiatoru o vykonu 500W. Jiste, neni vykon jako vykon, ale pro hrubou predstavu to staci.
                      Jinak s roztacenim hmot souhlasim s tim co pises.
                      • 00 Reagovat !

                        foto -GAS-

                        !GAS! 21.02.2010  17:07

                        « Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                        Všimni si, jakej rozdíl bývá mezi měřením výkonu na motoru a na kolech. Ta jsou ztráty jako hrom. A při těch samo nějaké teplo vzniká, přičemž např. olej v převodovce může plnit společně s mazací funkcí i tu chladící. Ale že by vznikalo takový teplo, jaký naznačuješ mi nepřijde, přičemž rozdíl mezi naměřeným výkonem na kolech nebo motoru bývá i u jedné poháněné nápravy nezanedbatelnej. ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto talio2

                talio2 20.02.2010  20:34

                « Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                haldex se nezapojuje pouze při prokluzu ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Subaru4ever

                  Subaru4ever 20.02.2010  20:40

                  « Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                  Ty starší "hloupý" haldexy se ale připojovaly většinou jen při prokluzu, ne ??? :-O

                  Nový "chytrý" už nějakým způsobem predikují, kdy by mohly pomoct i při rozjezdu a jiných situacích - a zapínají častěji, není tomu tak ???

                  PS: O Haldexy se nezajímám, takže pokud je moje neznalost nějaká zásadní a trapná, omluvte mě prosím ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto -GAS-

                    !GAS! 20.02.2010  20:45

                    « Re: CHIP anabolika motoru

                    Chlapi, pojďme zkusit udržet téma hmotnosti, setrvačnosti / těžkopádnost 4x4 vs 4x2 ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Subaru4ever

                      Subaru4ever 20.02.2010  20:55

                      « Re: Re: CHIP anabolika motoru

                      Dobře držím se tématu:

                      můj názor:
                      - kardan sebere jen trochu (viz. výše)
                      - 100 kg je jako jeden silnější kamarád spolujezdec - TDI by to mělo se svým krouťákem snadno zvládnout přeprat

                      Řekl bych, že se projevuje a) větší aerodinamický odpor (světlost) a b) je tam jinačí převodovka :-| - a to je to hlavní
                      • 00 Reagovat !

                        foto talio2

                        talio2 20.02.2010  21:44

                        « Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                        kardan podle mě neveme víc než 6kW

                        TDI to podle mě zvládá velice snadno..

                        třeba já mám tzv. silniční podvozek,který je nižší než u běžných octávek 4x4.. osobně jsme to porovnávali s uživatelem Hooonza..tzn.auta vedle sebe :-)

                        k převodovce..já mám 6° tuším tříhřídelovou se dvěma stálými poměry.. podle mě taky je ta moje lépe odstupňovaná což napomůže dynamice auta i když na 6° točím o něco víc než ty na 5° .. to je zásluha taky kratší 1°
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 21.02.2010  11:53

                        « Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                        - 100kg opravdu nepocítíš.
                        - TDI to vskutku snadno přepere, stejně výkonná benzínová 1,4 by s tím takhle nehýbala (ledaže byste ji točili neustále na 5000).

                        Větší aerodynamický odpor? Ano, proudění pod vozem tvoří cca 40% výsledného aerodynamického odporu. Nicméně, tento zvýšený podvozek (tzv. paket pro špatné cesty) bylo možno objednat i do běžných Octavií, a na spotřebě se to (alespoň v rámci Evropského jízdního cyklu, tedy do 120 kmh) nepodepsalo. Ta převodovka, co tam je, je natolik podobná, že bych jí za příčinu nepovažoval (vmax 176 kmh u 4WD místo 180 kmh u 2WD). Navíc mi pocitově ta převodovka u 66 kW TDI 4x4 nepřišla jinak odstupňovaná než u 66 kW TDI 2WD. Takže zbývají pasivní odpory pohonu všech kol, což jsou dodatečné diferenciály, ložiska a hydraulické čerpadlo Haldex :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto talio2

                    talio2 20.02.2010  21:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                    proti tématu: Haldex 1.generace použitý v této i mojí Octávce se připojuje při jakémkoliv rozdílu rychlosti náprav či při sešlápnutí plyn. pedálu tzn. do kopce,z kopce,v každý zatáčce i třeba na rovině...

                    Prokluz kol je až ten nejzašší případ připojení kol.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Subaru4ever

                      Subaru4ever 20.02.2010  22:00

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                      Dík za vysvětlení. Definici "při změně rychlosti náprav" jsem nikdy předtím takto hezky srozumitelně vyřčenou neslyšel a najednou je mi to celé jasné :yes: :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto talio2

                        talio2 21.02.2010  16:57

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

                        a ta reakční doba je opravdu,ale opravdu krátká.. myslím že je to v řádu setin sekundy nebo menší, záleží taky na rychlosti jakou auto jede..
            • 00 Reagovat !

              foto tofoj

              tofoj 20.02.2010  20:36

              « Re: Re: CHIP anabolika motoru

              Penebože ty seš vztahovačnej, tady vůbec nejde o to kazit radost. Je to prostý prostě ten výkon je nadhodnocenej. Celou dobu se ti to snažim vysvětlit, ale ty to pořád asi nechápeš. Já chápu, že auto jede líp, to ti srdečně přeju, ale dokavať nemáš 96kW na papíře, tak je to prostě nemá. Měj se a ať vydrží :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.02.2010  11:38

        « Re: Re: CHIP anabolika motoru

        No jako on těm motorům ten krouťák klesá, protože je tak nastavené řízení. To kvůli tomu, že to konkrétní turbo může do válců bezpečně dopravit jen určité množství (hmotnostní průtok) vzduchu. Může jít buďto do tlaku (při nízkých otáčkách motoru), nebo do objemu (při vysokých otáčkách motoru) [tlak kráte objemový průtok = konstanta, pokud je teplota v obou případech stejná].
        Rekalibrací řízení (rozuměj čipem) samozřejmě získáš cokoli chceš, ale je otázka, co na to řekne hardware. Zcela určitě motor tímhle zásahem ztratil schopnost trvale snášet plné zatížení. Obytný vlek už bych se za to neodvážil zapojit :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -GAS-

          !GAS! 21.02.2010  16:18

          « Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

          Obytňák za tím rozhodně tahat nehodlám. :-) Tohle auto nemám ani na sportovní jízdu. Jak jsem už psal, je to normální dělník. Z toho vyplývá, že na plnej plyn bude jezdit fakt maximálně při předjíždění a to bývá pouze krátkodobé zatížení. Zajímavé je, že tenhle chip u nás v práci dlouhodobě (tedy přes 50tis km) jezdí většina mechaniků kteří mají ještě staré 1,9TDi a zatím se nevyskytují žádné vedlejší příznaky... Ale jak jsem psal i kdyby jo, díly na tyhle auta jsou fakt dostupný. Navíc jsem přesvědčen, že je pořád lepší, když mi časem podá ruku turbo, nebo hlava motoru, než aby mě, nebo manželce s dítětem na palubě podal "ruku" náklaďák v protisměru při pomalým předjížděcím manévru. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.02.2010  16:27

            « Re: Re: Re: Re: CHIP anabolika motoru

            Hlava se u těchhle VEP-TDI vcelku neto, protože není zatížena. To se stává u čiplých pédéček. Ty totiž po čipu nezřídkakdy vstřikují více paliva, než na kolik jsou ty injektory stavěné a překračují při tom jmenovitý pracovní tlak. Jelikož jsou poháněny vačkou (a mezi námi docela ostrou), tak se časem můžou do hlavy zažrat a poškodit ji.

            P. S. Docela by mě zajímalo, co budeš dělat, až ti právě při takovémhle předjížděcím manévru exploduje přetížená turbína, když budeš zrovna v tom protisměrném pruhu ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -GAS-

              !GAS! 21.02.2010  17:01

              « Re: CHIP anabolika motoru

              Co budu dělat? Řvát něco ve smyslu: "A *!" ;-\ Nicméně, jak jsem říkal, podobně přidopovanejch 1,9 TDi 66kw u nás v práci jezdí víc. Konkrétně 4. A mají najeto mnohem víc než já. Uvidíme, když sem nebudu delší dobu nic psát, stalo se to, co nastiňoval Hooonza a spinkám v lamelách chladiče náklaďáku. Ale říkat si, co by kdyby, zrovna tak může prasknout pneumatika, rozvoďák, guma na kšandách... Tojsou věci, který se stát můžou, ale člověk na ně nemyslí, jelikož by nikdy nesedl na volant. Ale když sedíš v líným autě, pak se z každého předjížděcího manévru stává horká riziková chvilka, za tím si stojím. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto -GAS-

                !GAS! 21.02.2010  17:09

                « Re: Re: CHIP anabolika motoru

                Aha systém nedovolil interpretovat to z prosté slovo, ale bylo by to něco jako a_k.u.r.v.a. Nebo podobný volgarismus.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 21.02.2010  17:28

                « Re: Re: CHIP anabolika motoru

                To se samozřejmě může všechno stát. Nicméně očekávám, že když zařízení provozuji v mezích daných Stvořitelem, tak k tomu nedojde, jelikož to Stvořitel zkonstruoval tak, aby k tomu za běžných podmínek nemohlo dojít. Ale když ty rezervy vyžeru, tak už se nemůžu spolehnout vesměs na nic :-) To se radši budu plížit za náklaďákem, než abych doufal, že se mi při pokusu o předjetí nerozpadne dvouhmotový setrvačník či se přehřáté a přetočené turbo nerozstříkne na atomy ;-)

                Já znám své auto natolik dobře, že zcela přesně usoudím, kdy je možno bez rizika předjet, a jindy předjížděcí manévry nezahajuji. Když usoudím, že to nejde, tak jednoduše trpělivě vyčkávám, dokud to nepůjde. Dokážu žít i s tím, že se taková příležitost nemusí vyskytnout až do konce cesty. Nepotřebuji nějaký čip. Vidím v tom akorát že za své vydané peníze dostanu méně spolehlivý celek. To si těmi penězi můžu vytřít, a dopadne to líp než při nákupu čipu, jelikož na spolehlivosti auta se tím nic nezmění :-)
    • 00 Reagovat !

      foto JasteR

      JasteR 22.02.2010  08:48

      « Re: CHIP anabolika motoru

      66Kw TDi konkretne AGR motor ma problem, ze pouziva jeste obtokove turbo, sam sem ho mel v octavii MR01, tak vim o cem mluvim, nejvetsi problem u 66Kw TDi oprpti 81Kw verzi jsou slabe trysky, ci spise "kapatka", proto se nedoporucuje chiptunig, jetym tryskam se zvyseny pozadavek na palivo ani trochu nezamlouva, proto je lepsi vymena trysek, na kterych sem taky zacinal, provede se rovnou i udrzba (po 150tkm na ceske nafte je to jiz aktualni), pri pouziti trysek napd. S764 se zvysi vykon na realnych ca85Kw a to bez zvednuti tlaku na turbodmychadlu.. bezny SW pro 66Kw je kolem 85Kw v zadnem pripade nejde udelat na seriovych tryskach 96KW.. toto jsou hodnoty overene na motorove brzde..
      Pokud mate uz 250Tkm tak rozumny-profesionalni upravce by v zadnem pripade nedoporucil upravu SW, ale vymenu trysek + pripadne doladeni SW, ktere ale uz diky obtokovemu turbodmychadlu ktere mate ve vasi Octavii neprinese kyzeny vetsi narust vykonu jako treba u 81Kw, kde je jiz VNT turbo..
  • 00 Reagovat !

    foto d-a-m-

    d.a.m. 21.02.2010  17:36

    Pěkný

    Tahle recenze se mi moc líbila - vtipná, čtivá. Obzvlášť se mi líbí popis oktávkářů - že by jistá inspirace u D-Fense, nebo vlastní postřeh?
    Tohle auto jsem měl taky, teď mám opravdovou čtyřkolku (kdyžtak mrkni ;-)) a hlavně tuhle zimu na tenhle druh pohonu nedám dopustit (o terénu snad ani nemá cenu mluvit, tam se rozdíl proti Haldexům projeví ještě markantněji).
    Moje další auta budou už jen pernamentní 4x4 (a pravděpodobně opět Suzuki ;-) ).
    Ale je jasný, že i ten Haldex je na sněhu a ledu 1000x lepší, než předohrab!
    Koukám,že jsme krajani, tak až potkám stříbrnou voktávku 4x4, tak bliknu >:-[]
    Jo, dobře jsem se pobavil a dávám 3x10! Ať slouží!!!

    A teď otázka (odpovídat může každý, kdo má co říct):
    párkrát jsem si s myšlenkou načipování pohrával taky (ve Vitaře je motor Renault 1.9 Dci 95 kw 300Nm) ale nevím - je to dobrej nápad? Blbej nápad? Zatím to nehrozí, bo je auto v záruce, ale docela by mě to zajímalo, jestli se zvedne síla a klesne spotřeba (teď v zimě cca 8-9 litrů) při zachování trvanlivosti dílů?
    Co říkáte?
    • 00 Reagovat !

      foto -GAS-

      !GAS! 21.02.2010  17:55

      « Re: Pěkný

      Ahoj. Moc děkuju za pochvalu textu v recenzi, udělala mi skutečnou radost. Ad Octavkáři, beru to především ze své negativní zkušenosti získanou v sedle motorek. :-( Ale stejně jako v jiných skupinách lidí, špatní jedinci se najdou všude a ti slušní na jejich pověst potom jen a jen doplácí. Jinak přes týden mě uvidíš spíš ve stříbrný Audi A3 Sportback, takže spíš bliknu já na Tebe. :-) Na tvojí recenzi se jdu hned mrknout. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 21.02.2010  19:56

      « Re: Pěkný

      Odmysli si zachování trvanlivosti dílů (nikdo ti to nemůže zaručit). Ten motor je v sérii přesně takový, jaký byl zamýšlen.

      Přečti si celý strom diskuze o chipu pod tímto článkem ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto -GAS-

        !GAS! 21.02.2010  20:33

        « Re: Pěkný

        Ona realita bývá mnohokrát jiná než teoretizování v internetových diskusích. Osobobně jsem přesvědčen, že stejně jako chip může užkodit neodborné zacházení s turbomotorem. Když například někdo nedochlazuje turbo po svižné jízdě, nebo když dává za uši studenýmu motoru... Dovolím si tvrdit, že to pak díly "hoří" mnohem víc než při citlivém zacházení s upraveným motorem. Ale zase je fajn, že máme o čem polemizovat. :-!
        • 00 Reagovat !

          foto talio2

          talio2 21.02.2010  20:42

          « Re: Re: Pěkný

          a druhou stranu si myslím, že výrobce nechává pro podobné úpravy rezervu..nevím jak by se uživily firmy typu Hartge,ABT,AC šnitzl,Brabus atd.. který nabízejí i jen čip bez dalších úprav a mnozí za to ručí zárukou!
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.02.2010  20:57

            « Re: Re: Re: Pěkný

            To je čistě problém úpravce, že se ti za to zaručí. Já bych za to neručil ;-)

            Výrobce nenechává rezervu pro úpravy. Ta rezerva je tam proto, aby byla zajištěna 100% provozní spolehlivost za všech myslitelných podmínek.
            • 00 Reagovat !

              foto talio2

              talio2 21.02.2010  22:08

              « Re: Re: Re: Re: Pěkný

              jasný jasný :-)
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 21.02.2010  22:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkný

                Mě by docela zajímala hlava tvojeho motoru. Je dost možný, že ty vstřikovače z ní už nepůjdou vymontovat ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto talio2

                  talio2 21.02.2010  22:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkný

                  zatím vše funguje, o tom se můžem jen dohadovat..
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 22.02.2010  08:54

          « Re: Pěkný

          Podotýkám, že čip si většinou kupují lidé, kterým stávající konfigurace (tedy výkon motoru) nestačí. Lze tedy oprávněně předpokládat, že čipnutý motor je přetěžován :-!
      • 00 Reagovat !

        foto d-a-m-

        d.a.m. 21.02.2010  20:56

        « Re: Re: Pěkný

        No tak nějak vystihuješ i můj dosavadní názor na věc - taky si myslím, že pokud by to bylo tak jednoduchý, tak co by v rámci konkurenčního boje bránilo výrobci "načipovat" motor už v sérii, že...vždyť nižší spotřeba a vyšší výkon by jeho auto přeci líp prodávalo.
        Takže myslím, že asi musel výrobce jít cestou určitého kompromisu a parametry by pak měly být tak nějak ideální.

        Ale lidem, kteří se pro čip rozhodli, samozřejmě nepřeju nic špatnýho a věřím, že jim úprava slouží ku spokojenosti! Jak říkám - já mám auto zatím v záruce, ale nevím, jak se pak rozhodnu... ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto -GAS-

          !GAS! 22.02.2010  09:22

          « Re: Pěkný

          No, on výrobce ten upravený software většinou nenabízí hlavně proto, že z hlediska například emisí nevyhovuje současným normám. S úpravou softu (netvrdím že s každou) motor svobodněji dýchá, ale trpí poněkud neschválenými větry. :-) Nicméně například firma MTM ke které vozíme auta zvedá u Audi RS6 výkon z 580 na 750 koní a přitom na vůz stále platí záruka. Samo, nejedná se jen o upravený soft, ale i pro jiné svody a vlastně celý výfuk, systém, nicméně záruka na auto dál platí. :-! Neobhajuju všek všchny chiptuningy a věřte, že vás budu objektivně informovat jak auto jezdí / nejezdí. Sám jsem na to zvědavý.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 22.02.2010  09:28

            « Re: Re: Pěkný

            Technická poznámka: 580 -> 750 PS je navýšení o 30% a byly provedeny dodatečné úpravy. Tys navýšil o 45% a žádné dodatečné úpravy jsi neprovedl ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -GAS-

              !GAS! 22.02.2010  09:46

              « Re: Re: Re: Pěkný

              No a, však taky na rozdíl od MTM na to nechci záruku!
              a) když mi motor klekne je to můj boj a nějak se s tím poperu, tohle riziko jsem ochoten podstoupit
              b) jak jsem už víckrát psal, podobně upravenejch aut u nás ve firmě jezdí víc a bez problémů mají najeto přes 50 tis chiplých km
              c) v jedné nejmenované autopůjčovně jezdí podobně chipnutecj 66tek mraky a sloužej
              d) kdybys věděl kolik jezdí chipnutejch dvoulitrů v A4kách, asi by ses divil
              ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 22.02.2010  09:59

                « Re: Re: Re: Re: Pěkný

                50.000 km je pro mě nezajímavé číslo. Já od auta čekám, že mě nenechá stát alespoň 250.000 km ;-)

                Čiplých dvoulitrů (a nejenom dvoulitrů) jezdí plno nejenom v A4kách. U nás je to dost oblíbená zábava. Taky proto bych si jel pro ojeté auto do zahraničí, kde to přecijen tak úplně běžné není. U nás bych jako ojetou koupil akorát tak nějakou předváděčku nebo referentský vůz patřící nějaké rozumné firmě (např. rozprodeje z operativního leasingu Siemensu apod.)
                • 00 Reagovat !

                  foto -GAS-

                  !GAS! 22.02.2010  15:42

                  « Re: Pěkný

                  Hooonzo, nic ve zlém, ale ty to pořád vztahuješ pořád na sebe. Že od auta očekáváš životnost 250tis km, nebo že 50 tis km pro tebe není zajímavý číslo. Vzhledem k tomu, že přes týden používám služební vozidlo a na výlety mám MX-5, tak naše Octavie najezdí cca 10tiskm ročně. Proto mě bohatě stačí, když 50 tis najezdí. Víc od toho nečekám. Proto jsem taky k tomu chipu přistoupil. No a když vydrží dýl, tak budu jen mile překvapen. V tom je ten rozdíl mezi náma.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 22.02.2010  15:49

                    « Re: Re: Pěkný

                    Dyť jo, tady řikám jen svoje osobní názory :-) Je to furt lepčí než to, co se děje v rubrice "nejdiskutovanější auta" 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto d-a-m-

            d.a.m. 22.02.2010  12:14

            « Re: Re: Pěkný

            No ono by IMHO stačilo nalézt způsob, jak bez rizika, že se SW urazí a nebude s námi mluvit, elegantně vypreparovat z auta filtr pevných částic.
            To je ta brzda, která nás zlobí :-!
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 22.02.2010  12:47

              « Re: Re: Re: Pěkný

              Němci na to přišli - musí se nějak elektricky přemostit ten diferenční manometr. Nicméně ani tady, ani tam toto není zákonem povoleno (nesmíš podniknout nic, co by zhoršilo emise).

              Brzda: Strejc má Espace 2.0 dCi 110 kW s filtrem. Běžně s tím jezdí jeho žena po městě, a teďka si mi stěžoval, že na dálnici to nejelo víc než 110, než se mu ten filtr vypálil :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…