Recenze
Ford Focus PRODÁNO
Technické info
Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1988 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Auto je z roku 2001 a je zakoupeno u nás v ČR. Já jsem jeho majitel od prosince roku 2004 a zakoupil jsem ho v největším autobazaru v České republice. Hodně lidí na tento bazar nadává, ale já byl spokojen. Když jsem se prodejce zeptal jak na tom auto opravdu je, tak mi řekl, že on sám to auto nezná, ale v přihrádce před spolujezdcem je servisní knížka a v té je číslo na předchozího majitele. Potom mě nechal ať si auto prohlédnu a já měl spoustu času si zavolat a probrat vše s majitelem číslo jedna.
Exteriér, podvozek, motor:
Vozidlo je již z továrny nastaveno sportovněji než třeba Škoda Fabia. Jedná se zejména o tvrdší a nižší podvozek, což je dobrá volba u auta které dokáže uhánět rychlostí přesahující 200 km/h. Maximální rychlost udávaná výrobcem je 201 km/h. Moje zkušenost s V-max je 220 km/h podle tachometru a 214 podle GPS. Ovšem vůbec to není na úkor kvalitního a komfortního svezení při vyhlídkové jízdě s rodinkou. Dá se s tímhle autem jezdit i podle předpisů, ale pokaždé to hodně svádí k rychlostem zakázaným. Zrychlení z 0 na 100 udávané výrobcem je 9,2 s. Podle mých zkušeností je tento motor schopen s Focusem zvládnout 100 km/h za 8,22 s. Tato hodnota Byla změřena přístrojem BELTRONICS VECTOR FX2 dne 14.9.2008 na neofiko sraze uživatelů MA.CZ v ne zrovna ideálních podmínkách. Prostě co se týče motoru je to kvalitní stroj. Je pravda že jeho maximální točivý moment se objevuje až někdy kolem 5000 otáček/min, ale na oplátku se dá motor s přehledem točit až do 7000 otáček/min, což je maximální možná hodnota otáčkoměru i omezovače. Běžně se na tuto hodnotu otáček dostávám a ještě jsem nenarazil na žádný problém. V motorovém prostoru jsem se odhodlal pouze k instalaci otevřeného vzduchového filtru KD, který je umístěn v originálním boxu filtru a to záměrně z praktického důvodu, protože k boxu je přiveden studený vzduch. Přes filtr se z motoru line úžasný sportovní zvuk, za kterým se lidi dost otáčí! Můj Focus je také opatřen upravenými nárazníky typu WRC. Autíčko má 16´´ botičky Pro-line PU s pneu 205/55/16. Jasná jsou také zpětná zrcátka typu M3, ale pouze proto, že mi nějaký "Ftipálek" zrcátko u řidiče ukopl a M3 byly lacinou náhradní variantou. Dál jsou na autě vrtané přední kotouče Zimmerman a desky Ferodo. Brzdný efekt je zhruba o 40% silnější než se sériovými kotouči a hlavně je znát použití kvalitních dílů na opotřebení. další výmněna destiček přišla zhruba po 60-ti tisících a to Fokyna nějak zvlášť nešetřím. Vyjímkou není ani prudké brždění z rychlosti 180 km/h na 0 km/h. Podvozek zůstal nezměněn tovární, ale musím uznat ,že by se mi nějaká ta sportovní sada od KW moc líbila. Nic méně i se sériovým podvozkem se dá s tímto autem zažít spousta legrace. Zadní lampy jsem vyměnil za bodové s černým podkladem, aby ladily s barvou auta - černá perleť.
Interiér:
Interiéru vévodí přístrojová deska, která je asi jediným kouskem svého druhu ve světě. Pokoušel jsem se jí nalakovat do černé perleti a tak jsem navštívil odborníka přes barvy a chtěl jsem něco na lakování plastů. Tak mi doporučil zaručeně odzkoušený podklad na plasty. Celý natěšený jsem na chalupě rozdělal palubovku a dal se do lakování! To co následovalo po prvním kontaktu podkladu s přístrojovkou ve mě vyvolalo určité obavy. Na krásném hladkém plastu naskákalo asi milion puchýřů. Navíc i po 2 hodinách schnutí byly ty puchýře pořád živé a nedalo se s tím nic dělat. Už jsem se viděl jak kupuju ve Fordu novou palubovku. Naštěstí asi po pěti hodinách puchýře zatvrdly a po nalakování černou perletí to vypadá dost luxusně. Po konzultaci s bikre7 jsem zjistil, že příčinou puchýřů po nalakování je vrstva pryže, kterou je většina plastů ve Focusu potažená a před lakováním se musí odstranit. Tak příště budu chytřejší. Mezi sedačky se nastěhovala loketní opěrka, která není originál, ale celkem se sem hodí. Samostatnou kapitolou interiéru jsou koberečky. Koupil jsem auto s originální sadou koberců s logem Ford. Po roce používání se začal na koberečku řidiče podepisovat zub času. Dvojitá vrstva koberce v místech kde se paty dotýkají podlahy vzala za své a v koberečku se objevily dvě díry. Nejprve v první a po chvíli i v druhé vrstvě. Protože ty koberce jsou drahý jak čert, tak neřeším a tvářím se, že tam ty díry mají být! Audio soustavu tvoří multimediální přehrávač Spectron, který přehrává audio, DVD, MP3 a VCD. Jeho signál je šířen kabely Alpina do dveřních 13-ti palcových repro Alpina s výškami v trojúhelnících zrcátek a dvou oválů Alpina v zadním platu. Kdysi byl na palubní desce přimontován LCD monitor 7,5 palce, který bohužel nevydržel nájezd nějakého nenechavce a zmizel neznámo kde. V kufru jsem vozil Sub-Bas Spectron a výkonu 300 W, který byl napájen zesilovačem neznámého výrobce o výkonu 200W. Hrálo to moc pěkně, ale požitek z poslechu musel ustoupit praktičnosti a v kufru se už vozí jen kočárek.
S autem jezdím denně do práce, na nákupy, na výlety s rodinou a nikdy mě trohle auto nezklamalo. Je pravda že tří dveřový model není jako rodinné auto moc praktický, ale dá se to v pohodě zvládnout.
Další výbava auta je klasická v modelové řadě Trend. Manuální klima, el. okna, centrál na dálku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný ve dvou směrech. Navíc chromovaná koncovka výfuku, kryty nášlapné strany prahů. 4 x kotoučová brzda. Jako poslední přírůstek se do auta nastěhovala dětská autosedačka Chicco. Fotky dodám hned, jak si vzpomenu a vyfotim ji.
Silné stránky
Mezi nejsilnější stránky Fordu Focus patří bezesporu jízdní vlastnosti a perfektní reakce na sebemenší otočení volantem. Body má i za líbivou karoserii, která myslím musela zahýbat s každým, když poprvé viděl Focuse na silnici. Dál to je minimální poruchovost, tedy aspoň v mém případě. Další silnou stránku má můj Mazlík díky benevolenci úředníků, kteří mi do technického průkazu bez problémů dopsali větu " Na vozidle je možno použít sadu spojlerů, přičemž je možné změnit délku, šířku a světlou výšku vozidla." To je dobrej úlet, že!!
Slabé stránky
Spotřeba je drobátko vyšší než by si člověk přál, ale jsou auta která jsou na tom i hůř. Hodně znatelné zvýšení navíc příjde s použitím širších nebo více ojetých pneu. Poslední letní sezonu jsem odjezdil na pneu 215/55/16 a spotřeba se zvedla o litr. Když už byly tyto pneu ojeté tak, že se jejich vzorek místy mněnil v plátno, tak spotřeba vzrostla ještě o další 1 litr. Koroze zadních lemů se sice objevila, ale není to nic strašného. Dalším nešvarem je špatná opravitelnost plastových dílů. Jdou pouze zalepit a lepení dlouho nevydrží. Jinak je to klasický problém s prostorem, přeci jen jde o Cupe.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Kromě běžných oprav, výměny oleje a dalších kapalin, rozvodů a žárovek jsem byl nucen vyměnit domeček termostatu. Fridex vyžral přírubu která držela těsnění mezi blokem a domečkem. Bohužel se tento díl nepodařilo sehnat v druhovýrobě a suma 2200,- Kč za originální kousek plastu mě dost překvapila. Přední brzdy přišli na řadu asi ve 110-ti tisících. Vrtané kotouče Zimmerman 7040,- Kč a destičky Ferodo 1820,- Kč. Další co mně potkalo byl špatný modul zapalovací cívky. Opět závratná suma 3700,- Kč + něco za opravu a nový olej. Potom se utrhl výfuk což vyřešil jeden velmi šikovný domácí mechanil za příjemných 1500,- Kč. Z části mnou zaviněnou poruchou byly opotřebované šály na klikové hřídeli. Šály 800,- Kč, těsnění pod vanu cca 890,- Kč, opět nový olej a práce cca 2000,- Kč. Další problém nastal se zadními brdzdami. Původně mělo dojít jen na výmněnu kotoučů a destiček, ale nekonec se to neobešlo bez výmněny lanovodů ruční brzdy. Kotouče Ferrodo + destičky 1900,- Kč, lanovody 1300,- Kč. Další přišlo na ředu ložisko pravého zadního kola. Prostě se to ulomilo a rozsypalo. Oprava trvala asi 20 minut a stála do 1000,- Kč. Jedna přední pružina vzala za své asi týden po ložisku. Obě pružiny stáli asi 3700,- Kč. Tlumiče zůstali původní. Po překotrolování technik prohlásil, že ještě nějaký ten kilometr vydrží. Stav tachometru 178700 km a došlo k poruše zapalování na prvním válci. Takže autíčko dostalo sadu nových svíček Denso, nové zapalovací kabely a benzínový filtr. Svíčky 830,- Kč, kabely 610,- Kč a filtr něco kolem 350,- Kč. Filtr by se dal pořídit i levněji, ale nechci dávat fokynovi nějaké papírové šmejdy. Myslím, že na skoro 180000 km je to celkem v pohodě se spolehlivostí. Po překonání hranice 190000 se podělal termosta. Výmněna proběla svépomocí, trvala asi 20 minut a cena termostatu byla závratných 350,-Kč. Koncem měsíce ledna 2012 jsem navštívil servis, kvůli výmněně oleje. Během výmněny se zjistilo, že je prorezlá olejová vana. Nová v Auto Kelly 3500,- , já jsem jí sehnal za 1170,- Kč. Další závadička je pomocné ložisko pravé poloosy. Vzhledem k tomu, že má Ford na tohle ložisko patent, tak se normálně kupuje za 1850,- Kč, sehnáno za 560,- Kč. 19.3.2012 ložisko vymněněno. Bylo potřeba koupit ještě matku poloosy, protože ještě nikdy nebyla povolená, takže po více jak 200 000 km nešla moc povolit. Matka origo FORD 254,- Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem zakoupil v bazaru a prodejce mohu jen chválit.
Kamarád založil diskusní forum o českých autobazarech, takže budeme rádi, když přidáte i vaše zkušenosti s bazary.
http://reference-autobazaru.cz/index.html
Novinky v recenzi
Prodáno
Tak od včerejška už Fokyn slouží někomu jinému. Bude mi smutno!!!
Na prodej
Fokyn je stále na prodej. Cena 46,000,- ale určitě se dohodnem!! :-)
Další milník
Tak už jsme překonali další metu a to 210 000 km. Fokyn stále drží!!
Oprava pomocného ložiska poloosy.
19.3.2012 proběhla oprava pomocného ložiska poloosy. Koupeno za úžasných 560,- Kč místo oficiálních 1850,- . Práce na dvě hodinky. Jen byl problém s matkou poloosy, která nebyla ještě nikdy povolená. Bylo potřeba navařit klíč na matku. Nová stála 254,- origo ve fordu.
Nájezd
Momentálně máme najeto něco málo přez 205000 km. V třeskutých mrazech startujeme bez nejmenších problémů. Staří baterky je asi 24 měsíců a zatím jsem jí jen jednou nabíjel a to v září 2011. A jak jste na tom se startováním vy?
Přidat názorDiskuse: Ford Focus PRODÁNO
- Re: Prodáno. 05.10.2012 14:49 Bud
- Re: Prodáno. 05.10.2012 10:53 zip2016
- Re: Prodáno. 03.10.2012 21:40 Bud
- Re: Prodáno. 03.10.2012 13:52 woody-alien
- Re: Prodáno. 03.10.2012 11:44 Bud
- Re: Prodáno. 03.10.2012 10:55 zip2016
- Re: Prodáno. 03.10.2012 09:34 Brandon Walsh
- Re: Prodáno. 03.10.2012 08:56 Bud
- Re: Prodáno. 03.10.2012 08:42 zip2016
- Re: Prodáno. 02.10.2012 21:37 ypsilon
- Re: Prodáno. 02.10.2012 17:30 Bud
- Re: Prodáno. 02.10.2012 16:07 zip2016
- Prodáno. 02.10.2012 16:03 Bud
- Re: Ahoj, severni moravo 04.09.2012 19:32 Bud
- Re: Ahoj, severni moravo 03.09.2012 02:20 zip2016
- Re: Ahoj, severni moravo 31.08.2012 21:56 Bud
- Ahoj, severni moravo 21.08.2012 08:44 zip2016
- Možnost hodnotit 03.05.2012 11:49 zip2016
- Re: uz jsou na caste domu 25.04.2012 15:38 David Silver
- uz jsou na caste domu 24.04.2012 21:28 zip2016
- Re: Prosím o pomoc 24.04.2012 20:28 David Silver
- Prosím o pomoc 24.04.2012 19:48 zip2016
- Re: Reforma Policie, aneb jak je to doopravdy 07.02.2012 22:33 Bud
- Reforma Policie, aneb jak je to doopravdy 07.02.2012 15:28 zip2016
- Re: hodnoceni 09.12.2011 16:54 zip2016
- Re: hodnoceni 09.12.2011 15:50 Dylan McKay
- Re: hodnoceni 09.12.2011 15:35 Dylan McKay
- Re: hodnoceni 09.12.2011 15:23 zip2016
- hodnoceni 09.12.2011 15:08 Dylan McKay
- Re: Nové auto? 09.12.2011 14:46 Brandon Walsh
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Focus (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.4.2009 339 Majitel 9.88 Uživatelé