Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia Style 1.0 TSI e-tec

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2022 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

1.Rozhodování
Tak jsem po pěti letech musel vrátit svého oblíbence, trojkovou Octavii 1.4TSI DSG. Na další (opět služební) auto byl rozpočet cca 650 tis a zase jsem mířil na Škodovku. Auto jsem objednával v září 2021 a byl jsem překvapen, kam se ceny pohnuly (a dnes je to ještě jinde). Scala se posunula do ceny Octavií a protože na ní byla ještě výrazně menší sleva, rozhodl jsem se pro Octavii. I když popravdě některé Scaly dokážou být opravdu sexy, chvíli jsem s koketoval s Monte Carlo 110 kW TSI DSG v tmavě červené. Ale nakonec Octavia.

1.1Pohonná jednotka
Zvyknul jsem si na automat, zpátky ke klacku bych nechtěl. Teď jsem měl měsíc ještě 1.5 TSI v manuálu a prostě mě řazení otravovalo. Také jsem chtěl benzín, při testovací jízdě s 2.0 TDI jsem byl docela zklamán z hrubosti chodu. Z benzínů tak zbyl 1.0 TSI etec. Je to „mikro“ hybrid s baterií 600Wh, která pokrývá spotřebu při jízdě s vypnutým motorem a dokáže pomoci při rozjezdu. Tady jsem si sliboval nižší spotřebu (na předchozím autě jsem měl 5.8l/100 km podle dotankování za celých cca 110.000 km).

1.2 Další doplňky
Must be doplněk byl adaptivní tempomat, na který jsem si v kombinaci s automatem sakra zvyknul. Naopak jsem nechtěl investovat do lane assistů, které byly (alespoň v OIII) spíš k vzteku. Jinak výbava Style zahrnovala v zásadě vše, co jsem potřeboval.
Za cca 5 měsíců jsem si šel auto převzít (dnes už je takový termín dodání jen vhlkým snem).

2.První zkušenosti
Tak bez mučení se přiznám, že jak byla 1.4TSI DSG láska na první pohled ve všech parametrech, tak tady to určitě nebylo tak jasné. Rozeberu v jednotlivých kapitolách

2.1 Motor
Kultivovanost je bohužel o level níž než u čtyřválce, tady bych lhal sám sobě. Řekl bych, že kultivovanost je někde na půli cesty mezi 1.4TSI a 2.0TDI. I když motor není příliš hlučný, prostě ten samet (omlouvám se majitelům 6ti a více válců) tam není. Po zahřátí je to výrazně lepší. Naproti tomu automat je plynulejší a asi za to může i pomoc elektromotoru. Vlastně mi vůbec nechybí výkon, jsem prostě klidný řidič. Tedy určitě nechybí při rozjezdech, při akceleraci na dálnici to je samozřejmě znatelný rozdíl. Ale já jsem ten co na dálnici brzdí ostatním tempomatem na 135 km/h.

2.2 Spotřeba a fungování hybridu
Spotřeba vypadá nadějně, první nádrž byla na cca 900 km při spotřebě 5.7 l/100 km a to je motor opravdu syrový a byla ještě zima. Jakmile je motor jenom trochu ohřátý, pokud dám nohu z plynu, tak se okamžitě vypne. Jakmile ťuknu na brzdu, tak se motor nastartuje a rekuperuje se. Startování motoru je sotva postřehnutelné, to je opravdu odladěné. Také hezky funguje (i při vypnutém ACC), že pokud dojíždím nějaké auto, tak auto začne samo brzdit motorem. Trošku nekomfortní je, že systém brzdí motorem do nějakých cca 10 km/h, pak se motor vypne a brzdný účinek motoru zmizí a brždění je tak trochu neplynulé.

2.3 Adaptivní tempomat ACC
Funguje ještě o něco lépe než předchozí generace. Vlastně na delších cestách příliš nepoužívám pedály. V koloně se to chová už lépe, pokud dojedu v koloně do zastavení, tak se auto samo zabrzdí pomocí autohold a motor zhasne. Ťuknutím do pedálu plynu se pak auto rozjede a ACC zůstane aktivované.

2.4 Digitalizace
Po dvou dnech používání jsem byl naprosto frustrovaný. Po dvou týdnech je to výrazně lepší, řadu věcí jsem pochopil, nebo se s tím naučil dělat. Co je neoddiskutovatelné, je mizerná odezva displeje na dotek prstu. Proti jakémukoliv telefonu či tabletu je z toho o level horší pocit (trefit se). Mizerné je třeba zapínání ohřevu sedaček, kde ťuknu na display a kontrolka se rozsvítí až se zpožděním a mezitím člověk neví, jestli ťuknul dobře, nebo ne.
Ačkoliv si koncern na digitalizaci zakládá, je to docela zpackané, je problém se Škoda Connect, registrace vozu neproběhla a je to prý častý problém (connect by měl na telefonu hlásit, jestli je auto zamčené atp).
Ale zase funguje bezdrátově Android Auto a relativně bez problémů. Na navigaci docela dobré.
Virtuální kokpit je šikovný, ale také to chtělo chvíli na zžití.
Vtipné je hlasové ovládání, nakonec to jde i používat (Lauro je mi zima na zadek, Lauro čerstvý vzduch,…). Upřímně ale spíš na občasné blbnutí, než že bych tím standardně ovládal vůz.

2.5 Interiér
Interiér má spoustu diod navíc, v tom se nová generace posunula asi nejvíc 😊. Výdechy klimatizace posunuté hodně dolů pod display, OIII řešení bylo z mého pohledu lepší.

2.5 Ostatní
Šetřil jsem na barvě a za to bych si nakopal, základní modrá na tom autě není to pravé ořechové. Pozdě bycha honit. Ale to je daň Octavie za 650,-kCz. Ideální by bylo mít rozpočet tak 800kCz.

Silné stránky

- očekávám spotřeba
- nenásilné fungování DSG v kombinaci s hybridem
- vnitřní prostor
- prakticky použitelný ACC
- nádrž 50l (pro můj případ dojezd 900km)

Slabé stránky

- tři válce jsou bohužel tři válce
- digitalizace je nedotažená

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…