Suzuki Swift (2019)
28.4.2020Hezký den všem. Našel jsem si chvilku času na recenzi našeho nového Swiště. Fotky ještě doplním, ale hlavně omluvte ten román. Nějak se mi to vymklo.…
Suzuki Swift (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 20.05.20 12:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Jeden z posledních mohykánů
Tož Yaris.....máme Yarise (MY 2012) 1.33 CVT již 8 let. Najeto něco málo přes 30k Km. Nedávno, když byl Yaris v servise, jsme se jen tak projeli s novou Corollou 2.0l hybridem. Ale to jsme neměli dělat. Teď nás borci z Toyoty uhání, aby jsme koupili něco nového... ;-)
Nový Yaris vypadá velmi dobře. 1.5l v manuálu by nebyl marný.... ;-) -
-
Ozzman 10.05.20 09:30
« Re: Re: Re: Jeden z posledních mohykánů
Ale ne, mne se Leon líbí, hlavně exteriérem je jedno z nejhezčích aut C segmentu a to TSI, které tam máš mi přišlo hrozně příjemné na denní jízdu, nenutí tě točit, ale když potřebuješ, ten výkon tam je a necháš za sebou nejedno TDI... ale jako Fordista si musím rýpnout do toho odhlučnění no >:D
No, já jich taky nějak pozoruji hodně kolem sebe >:D Ale zatím ještě Hamuna nezjistil, že máme v rodině Toyotu, tak mi nekaž pověst! >:D Jinak přidám fotku tebe v hybridní Priusu a Corolle! >:D -
lamal 10.05.20 00:16
« Re: Re: Swiftoš
Swift ma potencial, tu hmotnost a zaroven tuhu karoseriu mu nikto nevezme, dat tam este nejake lahsie elektrony (zhodnej velkosti) ale s 205-215 gumami nech sa zvysi systemovo prilnavost a bol by to este vacsi sleeper... nie ze by mu chybala prilnavost to ani nahodou, no myslim ze sa to s nim da pomerne lahko dotiahnut na uplne absurdnu uroven prilnavosti a pomohlo by to aj tomu prenosu vykonu... pak by si este viac vycvicil aj velmi nadane vozitka v zakrutach, na 970 kg si nesiahne drviva vacsina aut, 215ky gumy by tu hmotnost drzali do nemoty >:D ... pak by ovsem mozno prisla situacia keby povolili a bolo by to asi deštrukčné, kvoli vysokej rychlosti 8-s
Clio je ako vravis makacka, ovsem da sa s nim jazdit aj pohodovejsie na vlne krutiaku 218nm >:D ked sa naucis s plynom a trochu si potykas s narocnejsim motorom tak staci menej brzdit do zakrut, uzivat podvozok aj medzi 2-3500ot... Je to tiez nezaludne auto... zadok je v suchu predok poslucha na jednicku, staci nerobit hrube chyby a nevytrestá. Uvidime co povie seriovy podvozok, snad zoberie malo kontroly a prida viac harmonie... aj ked ja by som to vydrzal, len sa trochu bojim o zivotnosti podvozku, karoserie pripadne interieru, ani karoseria si neudrzi vecnu pevnost, hlavne ked schytava celkom dost..
PS: na tom useku som tiez neisty, bol som tam druhy krat a moc sa tam neda odviazat, preto som swifta moc neodskusal v zakrutach -
woody-alien 09.05.20 21:36
« Re: Swiftoš
Super shrnutí s podrobnějšími postřehy. :yes: SSS je takovej zlváštní člen grupy rychlejších prcků. Není úplně na úrovni hot-hatchů, ale kdo by ho chtěl brát jenom jako obyč B-segment osazený trochu silnějším motorem, ten by se šeredně přepočítal. Na to je zase dost dobře vyladěnej a schopnej.
Jinak já už jsem to psal v jiné diskuzi, na mě udělalo (znovu po letech) velký dojem Clio RS. Zahříval jsem se trochu pomaleji, ale než jsem ti ho vrátil, už jsem se do toho začínal dostávat. A přesně jak jsi říkal, není to úplně jednoduché udržet ho v tempu. To si musíš odmakat. Ruku na šaltpáce, přesně vystihnout správný čas a ruce i nohy musí být sakra rychlé. Orosil jsem se ale byla to paráda. To je přesně auto, který bych chtěl vzít na "svoje" okresky, kde to znám. Tady to přece jen bylo dost úzké a ne moc přehledné a člověk musí jet na 200% jistotu.
-
woody-alien 09.05.20 21:21
« Re: Re: Jeden z posledních mohykánů
Tobě ten Leon nějak leží v žaludku. >:D Ale uvědom si, že na každým autě můžeš najít i něco dobrého. Například motor tam prokazatelně vydrží víc kilometrů než 1.6 EB ve vašem Fordu. >:-[]
Hezkej sraz, btw. cestou domů jsem potkal tolik Yarisů téhle generace až mi to bylo divný. Nerozdával jsi někde peníze, aby s tím majitelé vyjeli právě v tenhle den ? >:D
-
lamal 09.05.20 19:43
« Swiftoš
Super text, potesilo a este viac osobne odskusanie, diky :-)
Interier mi prisiel v pohode, dizajn dobry, nic neurazilo, neklepalo... poctivý, chytry aj ked nie cool, ale to by nesedelo moc s filozofiou. Sedacky mi pasovali rozmermi.
Dizajnovo ma auti tie sendvič prvky to sedí, no vidiet na nom iste moderne stvarnenie, ten opticky packet mu dodal na sebavedomi.
Autí je to velmi nezaludne, uz na prvu dobru sa s nim prijemne a isto jazdi, je to velmi priatelske vozitko. Riadenie mi prislo take japonske starosvetske, rychlost dobra, presnost dobra, mechanicka vazba dostatocna, informacií o povrchu vozovky moc neposkytne, avsak nie je tupe ani umele... lahko sa s nim clovek zžije.
Radenie malo jemne vole v kulise a bolo trochu pocut, inak sa s nim radilo hladko a presne, bezproblemova zalezitost za kazdej situacie.
Moc ostrych nerovnosti som nepobral, prislo mi to celkom komfortne, tlmice maju rozumny zdvih a tak nehrozia ziadne kruté nakopavky do sedadla ani hopsačky, aj ten zvlneny asfalt a zaplaty zehlil uplne v klude. Viac neviem zhodnotit co do komfortu mechanickeho...
Hluk od podvozku ma prekvapil, hlucnejsi je viac ako OzzYaris, alebo Clio3. Na to som u japoncov zvyknuty a nevadi mi to, na horsom povrchu je cele auto ticho a to odvalovanie aj pracu pneu pocut celkom vyznamne. Na hladkom povrchu to bude asi citelne lepsie.
Vyhody spomenute, nizka hmotnost je skvela, prehadzovat auto zo strany na stranu, pohravat sa snim, tlacit na neho je nezaludna zabava. S lahkostou a s kludom robi akukolvek dynamicku disciplinu, to je velmi navykove... da sa relaxovat aj tlacit na pílu, skvely univerzal. Tlmice nie su zbytocne tuhe a aj napriek tomu maju auto pekne pod kontrolou. Nemam ho moc testnuty v rychlych oblukoch ani v tych prudkych, nepoznam reakciu zadku pri brzdeni v zakrute, takze hodnotim s rezervou.
Motor je vytecny, reakcia na plyn je konzistentna a svizna, cele sa to zlepsuje rastucimi otackami, drzat ho od 2500 - 3000ot a vyssie je odmenene spolupracou a velmi solidnou dynamikou ... je pravda, ze taka ta japan school s vytocenym ručiacim motorom to nie je, ale nemyslim si ze mu to chyba. (dnes by taky motor bol uz trochu problem...) Za tu pruznost a nenutene dynamicke podanie to stoji. Zvuk je trochu mdly, na druhej strane aspon nic neduni a je ticho, na cestovanie prima.
Pekna farba, skvely vyber ! -
Arese 07.05.20 02:08
« Parádní recenze na parádní auto!
Velká gratulace k výběru a velká pochvala za velmi výstižný a navíc vtipný text. A hlavně buď rád, že jsi stihnul ještě auto bez té debilní rádoby hybridizace! Zhltnul jsem to na jeden zátah. Kéž by takto uměli psát redaktoři auto.cz! :-) :yes: A kéž by takto zábavná a relativně ještě dostupná auta nebyla na vyhynutí!
P.S. Jen bych poprosil o doplnění fotek, např. snímky palubky, sedadel, motorového a zavazadlového prostoru, nějakých zajímavých detailů atd. -
Dany 06.05.20 15:05
« SSS
Woody, tak ako každý tvoj text je táto recenzia briskná, vtipná a výstižná. Je popísaná každá dôležitá vlastnosť. Chcel som ho u nás skúsiť, ale predajca ma odporúčal k Vitare, že Sporta nikto nekupuje a hádam si ani nepamätá, či ho vôbec niekedy mali. Hlavne by ma zaujímala tuhosť podvozku a riadenia z pohľadu ženy. Od teba je to jasne a výstižne popísané v presadacích postrehoch >:D