Diskuse

Škoda Rapid (2017)

29.10.2017

Těžko popisovat vůz, kterých denně na silnicích potkáte spousty, ale i tak se o to pokusím. Škoda Rapid je automobil na kterém jsem když měl premiéru…

 

Škoda Rapid (vrkuboy)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 23.01.18  13:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Předně je asi nutno říct, že v úplném prapočátku jsem mluvil o aktuální Fábii. Ta co se týče interiéru není o nic lepší a ani o nic horší. Zpracování a materiály jsou identické. Jedinou výhodu Fábie vidím v umístění displaye infotainmentu o něco výše což je logičtější.

    A pokud jde o jedničkovou Fábii tak stálle trvám na tom, že je strohá a nudná i v případě modelu RS: [odkaz]
    Jistě vnímání krásy je subjektivní, ale opravdu je interiér jedničkové Fábie kromě měkčených plastů lepší než tohle? [odkaz] Já si to tedy nemyslím.

    Pokud jde o životnost tak tu v podstatě neřeším. Záruka je pět let takže se toho nebojím. To že to pak nějaký nešťastník koupí v áčkách na leasing mě netrápí. Abych pravdu řekl tak mě dokonce děsí že bych s nějakým autem musel jezdit 1 000 000km >:D Osobně myslím, že životnost bude odpovídat standardům současných turbo motorů. Tři válce rozhodně nebudou ničím co by mělo dělat problém. Za nejvíce problémové vidím přímé vstřikování s EGR ventilem.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 23.01.18  06:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Nemusím, naštěstí, tohle byla výjimka, kdy jsem si vzal služební auto.

    Je otázkou, jestli jsi třeba ty jel.pofaceliftovou Fabii I v nějaké lepší výbavě, třeba RS nebo alespoň Elegance a mimochodem, už v té době měly Xenony.
    Jsou tu aktuálně Fabie, co mají nalitano přes milion kilometrů... počkáme si na Rapidy s milióny kilometrů, jestli budou... a o tom mluvím ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 23.01.18  00:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Pokud bych měl na výběr jezdit jedničkovu Fábií nebo Rapidem tak bych měl jasno.
    Fábie mk1 v interiéru měkčený plast, ale to je vše. Kdyby byl interiér Fábie step tak jediný co tam bude tak ten ve větru se kutálející keř >:D Tak pusto a prázdno v té Fábii je.
    Omlouvá Tě jen fakt, že evidentně jezdíš nebo spíš musíš jezdit firemním Rapidem z doby předfaceliftem a to ještě bůh ví s jakou výbavou. Doporučuju vyzkoušet Rapid po FL a jsem si jistý, že pozměníš názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 23.01.18  00:18

    « Re: Re: Re: Rapid

    Ano většina z toho co píšeš je pravda, ale u předfaceliftového Rapida. Měl jsem možnost porovnat před face i po face a ty rozdíly jsou znát! Bohužel Rapid byl na úplném prapočátku totálně oškubaný a laciný a teď si ten cejch nese dál.
    Pryč jsou doby kdy měl Rapid třeba nezakrytované pojezdy sedaček a podobné faily.
    Světla o kterých mluvíš jsou úplně jiná než ty které mám já. Po faceliftu už má Rapid bi-xenony (byť stále se sníženým výkonem).
    Mimochodem zajdi do showroomu s kladívkem a běž proklepnout interiér Fábie >:D Měkčené plasty se nekonají.
  • « 12 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 22.01.18  22:18

    « Re: Re: Re: Re: Rapid

    Psal jsem, že HTP je slaba stránka našeho kousku, co je na tom k nepochopení? A samozřejmě motorizací bylo až po dvoulitr v nabídce dost a dost. Mimochodem, příjde ti, že se dá ospravedlňovat investici dnes asi 40t Kč proti 350t Kč za Rapida??? Jsi asi upadl, ospravedlňovat 40t Kč? >:D

    Ano, Rapid nabízí více místa vzadu, ale tím to končí. Na detailech je vidět kde se šetřilo a že patří někde do lowendu, to se o jedničkové Fabii říct nedá. V čem jsou ty rozdíly jsem vyjmenovat, nenapsal jsem prázdnou větu typu "jsou to nesrovnatelná auta"
  • « 01 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 22.01.18  21:58

    « Re: Re: Re: Rapid

    Tak asi jezdíme v jiných autech, ale napsat že Rapid 1,2 Tsi jezdí hůř než Fabia 1,2 HTP může snad jen majitel druhého jmenovaného vozu aby ospravedlnil svou špatnou investici. Jediné v čem je fabia 1 lepší je měkčený plast na horní části přístrojovky. Jinak to jsou nesrovnatelná auta.
  • « 12 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 22.01.18  21:45

    « Re: Re: Rapid

    Vrkuboyi... musím s Tebou hned na začátku nesouhlasit. Jel jsem teď služebním Rapidem Spaceback 1,2 TSI 63 kW v nějaké nízké výbavě ze severu do Liberce, čili nějaký 350 km v jednu stranu, v den kdy byla ona kalamita minulý týden, takže cestou tam 8 hodin v autě, což je dost dlouhá doba abych si udělal na Rapida názor.

    Rapid je podle mě horší auto než jedničková Fabia. Možná je to ovlivněné tím, že naše Fabia je ve výbavě elegance, ale na Rapidu jde vidět, že se šetřilo a to hodně. Fabia je tižší, i na nerovnostech, vč, toho, že máme 206t km najeto a Rapid má 35t km... světla svítí skoro stejně výkonně a to už má naše Fabie zašlá světla. Třeba i to, že palubka má podvícení bílé a ostatní vše je zelené. Nebo ostřikovače čelního skla mají slabší a horší rozpračovač. Stěrače ačkoliv flat, tak stírají hůře. No a nemluvě o tom, že celá palubka ve Fabii je z měkčeného výborně slícovaného plastu, Rapid je dutý tvrdý plast.

    Neříkám, že Rapid je špatný, ale na jedničkové Fabii jde vidět, že Škodovka nemusela šetřit, na svou dobu extrémně bytelné auto. Jen bych chtěl do naší Fabie jiný motor než HTP >:D

    Vůbec nechápu, jak Rapid mohl porazit v některých testech Megana III... 8-s Mimochodem, na mě Fabia v kombíku působí hodnotněji. Vadí mi třeba tvar auta při pohledu šikmo zezadu.

    Samozřejmě ti nechci kazit nadšení a přeji ti ať slouží ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 22.01.18  19:12

    « Re: Rapid

    Ahoj. Z velké části s tebou souhlasím a to i v těch negativních bodech. Pokud jde o hodnocení auta tak máš pravdu, že je velmi znát, že jsem do něj přesednul z výrazně staršího auta. Samozřejmě jsem do něj usedal s vědomím toho, že je to auto balancující na hranici lowendu. Pro lidi co jezdí nejnovějším typem vozů je Rapid tak trochu lepší Dacie Logan, ale člověk, který do podobného auta přesedne třeba z první Fábie tak musí být doslova ohromený. Jednoduše z pohledu běžného zákazníka na které toto auto cílí je to moderní stroj i přesto, že tomu tak není.
    A jestli je zbytečný... těžko říct. Mám dojem, že impulsem pro vznik rapidu byl zájem o vůz který by byl takovou vylepšenou Octavií první generace, která byla velmi popůlární. Většina čechů si jen těžko může dovolit novou Octavii a tak Škodovka po ukončení výroby Octavie Tour přišla s Rapidem. Původně jsem chtěl Fabii Combi, ale Rapid mě přesvědčil větším prostorem na zadních sedačkách. No a jakkoli se to může zdát nesmyslné tak vizuálně působí hodnotnějším dojmem. Pominu-li malou šířku auta tak rapid působí elegantním a hodnotnějším dojmem než fabie Combi, která je na první pohled rodinným vozem.
    Máš pravdu, že Rapid stejně jako všechna levnější auta dávají smysl v nižších úrovních výbavy. Má konfigurace nemá daleko do novinářského vozu, které má vše, ale realně si nikdo nic takového neobjedná. Dokonce ani já bych si ej takhle nenakonfiguroval a ceníkovou cenu 416 000,- považuji za neadekvátní a přehnanou. Jenže sleva na nějakých 358 000,- vše rázem otočila. Jistě za ty peníze by se dal koupit třeba Ceed a podobná auta, ale po předchozích zkušenostech kdy jsem při prodeji auta zažil šílený propad ceny vozu, jsem byl rozhodnutý koupit Škodovku u které je propad ceny nejnižší. Jednoduše takový sňatek z rozumu >:D

    Po čtyřech měsících s Rapidem můžu konstatovat, že ergonomie ovládacích prvků je úplně vpohodě stejně jako u předchozích aut, která měla rozložení ovládacích prvků úplně jinak. Jednoduše každé z těch řešení je vpořádku pokud s tím autem člověk žije po delší čas. Síla zvyku. Byl jsem spokojený s Renaultem, Fiatem, jsem spokojený se Škodou a zcela určitě bych byl spokojený i s Hyundaiem... atd.

    1. Ano pravda >:D každý motoristický web je plný Škodovek. Je to logické :-) domácí značka o kterou je zájem = velká sledovanost = větší zisk z reklam. Takže logické, ale často až otravné.

    2. Simply Clever je vlastně každé auto. Na každém se najde nějaká praktická vychytávka. No marketingové oddělení umí tyhle drobné blbosti prodat a spíše se divím, že podobnou cestou nejdou i jiné automobilky. Asi záleží jak se ta či ona automobilka snaží profilovat. Škodovka chce být praktická a tak do lidí tlačí opěvné ódy jak je tím nejpraktičtějším na trhu... a není. >:D

    Závěrem díky za tak dlouhý komentář.
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 19.01.18  15:37

    « Rapid

    Nazdar. Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody a poruchy.
    Na recenzii je vidieť, že prechádzaš z horšieho auta na lepšie. Je to podľa mňa ten lepší prechod ako opačným smerom :). Hodnotenie auta je veľmi subjektívna vec = čo je pre niekoho perfektné, to môže byť pre iného zlé. Rapid však nie je zlý - je to také obyčajné auto, ktoré neurazí a veľká časť vodičov by s ním bola nadmieru spokojná, keby ho mali. Podľa mňa je to ale trochu zbytočné auto, lebo... Fábia je v poriadku, Octáviu mohli spraviť menšiu, Superb by bol na vrchole ponuky. A Rapid nevyrábať. Takto sa to "štandardne" robí. Ale chápem, že vznikol v čase, keď sa na trh dostávali lacné autá ako Peugeot 301... Aj Octávia ale mohla začínať od 12500€, ako bežné autá nižšej strednej triedy. Navyše ak sa predáva, tak nie je dôvod nevyrábať ho.
    Mne ale príde Rapid zaujímavý len do istej ceny. Vyššie motorizácie a výbava ho tlačia do cien, ktoré sú revírom lepších áut. Minimálne ja radšej kúpim lepšie auto (ako celok) akoby som mal platiť podobnú cenu za horšie (subjektívny názor) auto s lepšou výbavou. Auto je pre mňa - dobrá karoséria, podvozok, motor, jazdné vlastnosti, bezpečnosť, vzhľad ... dlho nič... výbava. Dnešné auto, ak je v napr 2. stupni výbavy má kopec vecí (vlastne všetko, čo by som chcel). Možno Škoda nie, ale aj tak by mi to stačilo (na výbavu nie som náročný). V prvom stupni väčšinou chýbajú rôzne drobnosti, bez ktorých auto pôsobí lacno - ako repráky vzadu, farebné kľučky, lepšie rádio... ;)

    K ergonómii by som povedal len, že podľa mňa mal Fiat netradične uložené ovládacie prvky ;) (Panda ako malé auto to mohla mať ešte viac prehnané). Každý to má trochu ináč, ale napr ovládanie výšky sedadlá je vždy na strane pri dverách. Svetlá/ hmlovky sú rôzne - Áziska produkcia má všetko na páčkach (ľavá smerovky, svetlá, hmlovky), pravá stierače... EU to má podobne ako Škoda. Je to ale vec zvyku - je to subjektívna vec, ako hodnotenie auta ;).

    Ešte na záver dodám, čo sa mi na Škode nepáči.
    1. Je úplne všade - nadŕžanie Škode od motoristických časopisov a portálov ma značne otravuje - preto som ju ani nebol pozrieť.
    2. Jej riešenia SIMPLY CLEVER.. Hmm - reklamný ťah. Iné značky majú iné veci a ani to často nespomenú ;). Napr moj Opel Astra G mal už kedysi taký nástavec (taká malá blbosť) vo veku nádrže - na ventilčeky kolies, aby si človek nezašpinil ručičky, keď dofúkaval kolesá :). Nikde to nebolo spomenuté, ale bolo to skvelé riešenie (prach od brzdových kotúčov a iná špina). Škrabka na ľad a dáždnik sú oproti tomu nič ;).

    Proti vkusu nemám výhrady. nemôžme sa všetci voziť na rovnakých autách ;). Ešte raz držím palce a prajem veľa šťastných km.
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 30.10.17  22:05

    « Re: komfort

    Když jsem se rozhodoval pro Rapida tak mě spousta kamarádů co ho mají jako firemní odrazovala. Měli právě předfaceliftové modely a tvrdili, že i na 15" je to uskákaný a sedačky tak nepohodlný, že 200km v tahu je rovnou na chiropraktika. Já jsem, ale nic z toho nezaznamenal. škodovka žádný tiskový prohlšení o úpravách nevydala tak těžko soudit co vše se změnilo.
    Motor má obdivuhodný parametry a s takhle lehkým autem jede opravdu svižně. Ale přesně jak píšeš :yes: to co je pro 1,4 sanozřejmost to u 1,0 znamená zdechnutí motoru v lepším případě dušný dunění tříválce.
    Za hodnocení děkuju :-) fotky jsou dělaný iphonem takže žádná sláva. Za 3 x 10 se neženu z toho jsem vyrostl, ale i tak pár snímků ještě dodám.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 30.10.17  17:11

    « komfort

    máme ve firmš rapidy různého stáří a ty první jsou takové trakařovité. Ten z minulého roku mi přijde komfortnější než Octa. Asi na tom soudruzi z Boleslavi zapracovali. K motoru, tak tam mě těch 200Nm vydolovaných z 1,0L opravdu překvapuje. Sám mám 1,4 TSi taktéž s 200Nm. Pravda, v kolonách motoru jízda na 2° problémy nedělá. Ten spodek do 2000 ot. má asi silnější. Po přečtení recenze jsem myslel že Ti dám plnou, první fotka mě navnadila, ale u těch dalších dvou jsi to s kontrastem trochu přehnal.
  • « 10 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 29.10.17  19:29

    « Re: Rapid

    Mám najeto kolem 2000km takže změny zatím žádný. Každopádně prodejce říkal motor nešetřit, že je to spíše na škodu. Prý do těch 4000rpm bez problémů. Ceníková cena byla 420 000,- ale byla tam ještě sleva takže ta cena byla ve výsledku natolik dobrá, že nebylo nad čím přemýšlet. S názvem rádia máš samozřejmě pravdu :yes: opravím.
  • 10 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 29.10.17  18:20

    « Rapid

    Vida, podobný nám druhým týdnem parkuje v garáži. Nejvíce jsem zvědavý na motor (se kterým jezdím poklidně, aby se dobře zajel). Pozoroval jsi nějaké změny během záběhu, pokud už máš více najeto?

    K té ceně...za mě je zcela adekvátní a byla to skvělá volba. Asi žádný jiný konkurent nenabídne za 400 tisíc tolik výbavy. :-)

    A určitě máš rádio Bolero? Myslel jsem, že ho už po FL nedávají, když Swing dostal 6,5" displej.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…