Ahoj. Z velké části s tebou souhlasím a to i v těch negativních bodech. Pokud jde o hodnocení auta tak máš pravdu, že je velmi znát, že jsem do něj přesednul z výrazně staršího auta. Samozřejmě jsem do něj usedal s vědomím toho, že je to auto balancující na hranici lowendu. Pro lidi co jezdí nejnovějším typem vozů je Rapid tak trochu lepší Dacie Logan, ale člověk, který do podobného auta přesedne třeba z první Fábie tak musí být doslova ohromený. Jednoduše z pohledu běžného zákazníka na které toto auto cílí je to moderní stroj i přesto, že tomu tak není.
A jestli je zbytečný... těžko říct. Mám dojem, že impulsem pro vznik rapidu byl zájem o vůz který by byl takovou vylepšenou Octavií první generace, která byla velmi popůlární. Většina čechů si jen těžko může dovolit novou Octavii a tak Škodovka po ukončení výroby Octavie Tour přišla s Rapidem. Původně jsem chtěl Fabii Combi, ale Rapid mě přesvědčil větším prostorem na zadních sedačkách. No a jakkoli se to může zdát nesmyslné tak vizuálně působí hodnotnějším dojmem. Pominu-li malou šířku auta tak rapid působí elegantním a hodnotnějším dojmem než fabie Combi, která je na první pohled rodinným vozem.
Máš pravdu, že Rapid stejně jako všechna levnější auta dávají smysl v nižších úrovních výbavy. Má konfigurace nemá daleko do novinářského vozu, které má vše, ale realně si nikdo nic takového neobjedná. Dokonce ani já bych si ej takhle nenakonfiguroval a ceníkovou cenu 416 000,- považuji za neadekvátní a přehnanou. Jenže sleva na nějakých 358 000,- vše rázem otočila. Jistě za ty peníze by se dal koupit třeba Ceed a podobná auta, ale po předchozích zkušenostech kdy jsem při prodeji auta zažil šílený propad ceny vozu, jsem byl rozhodnutý koupit Škodovku u které je propad ceny nejnižší. Jednoduše takový sňatek z rozumu >:D
Po čtyřech měsících s Rapidem můžu konstatovat, že ergonomie ovládacích prvků je úplně vpohodě stejně jako u předchozích aut, která měla rozložení ovládacích prvků úplně jinak. Jednoduše každé z těch řešení je vpořádku pokud s tím autem člověk žije po delší čas. Síla zvyku. Byl jsem spokojený s Renaultem, Fiatem, jsem spokojený se Škodou a zcela určitě bych byl spokojený i s Hyundaiem... atd.
1. Ano pravda >:D každý motoristický web je plný Škodovek. Je to logické :-) domácí značka o kterou je zájem = velká sledovanost = větší zisk z reklam. Takže logické, ale často až otravné.
2. Simply Clever je vlastně každé auto. Na každém se najde nějaká praktická vychytávka. No marketingové oddělení umí tyhle drobné blbosti prodat a spíše se divím, že podobnou cestou nejdou i jiné automobilky. Asi záleží jak se ta či ona automobilka snaží profilovat. Škodovka chce být praktická a tak do lidí tlačí opěvné ódy jak je tím nejpraktičtějším na trhu... a není. >:D
Závěrem díky za tak dlouhý komentář.