Recenze

10 Majitel

Dodge Ram RAM 3500

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dodge Ram, foto 1 Dodge Ram, foto 2 Dodge Ram, foto 3 Dodge Ram, foto 4 Dodge Ram, foto 5 Dodge Ram, foto 6 Dodge Ram, foto 7 Dodge Ram, foto 8
Dodge Ram, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Cummins Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:267000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 6700 výkon [kW]: 276 / 372 * kroutící moment [Nm]: 1090 / 1350 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 / 6.5 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Dlouho jsem se neozval ;))
Omlouvám se za diakritiku, ceskou klavesnici muj laptop neumi.

Abych lehce navazal na historii… naposled jsem jezdil s benzinovou F250 viz recence, Ford me casem omrzel a po najeti cca 15tisic sem se rozhodl investovat do jinych veci. Koupil sem si motorky a rozhodl se trvale zustat v Kanade, coz obnaselo spoustu papirovani a tak sem se rozhodl pouzit pravniky, coz neni levna zalezitost.
Ale posunme se o 2roky dopredu, vse dobre dopadlo a s jistou budoucnosti sem opet zacal pokukovat po novem trucku, jelikoz je to moje sdrcovka a jediné použitelné auto.
Jak sem zminoval v minulych recenzich, diesel byl muj sen a jak se rika, kdo si pocka ten se docka! :))

Letosni zimu jsem se konecne dockal a poridil si full-size truck, 1tunovy RAM 3500 s motorem 6.7 Cummins.
Drive to byl Dodge Ram, od roku 2012 se uz oficialne jmenuji trucky jen RAMy, aby se odlisili od osobnich aut Dodge.
Modelovy rok je 2014, crew cab , to znamena 4 plnohodnotne dvere a kratka korba 6.4ft, coz je 2metry.

Nejspis všechny stejne zajimaji technicke informace, tak sem s nimi…
Prazdny pickup vazi cca 3980kg! v CR bych musel mit ridicak C pokud se nemylim (v Kanade mi staci obecejne B, na vahu se moc nehledi, jedina podminka je auto nesmi mit vzduchove brzdy).

Motor je vyhlaseny turbodiesel Cummins o objemu 6.7itru, radovy sestivalec… kolik ma objem jeden valec? :P
Vykon je 370koni pri 2800otackach a 1090NM pri 1800otackach… to je zaklad…
v mem pripade sem ale pridal i nove sani s filtrem, novy vyfuk od turba az po koncovku o prumeru 10cm, odstraneny EGR ventil a DPF system a taky nova ridici jednotka ktera mi dovoluje menit palivove mapy behem jizdy v realnem case… mam 4 nastaveni +30 , +80 , + 125, +180 koni… nejcasteji jezdim na #3, coz ve vysledku dava cca 500koni a 1350NM… :))

Turbo dokaze tlacit az 2.5baru a dokaze zavrit “klapky” a motor ma tak i motorovou (vyfukovou) brzdu… maximum je cca 200 brzdnych koni… uz sem jel z “kopce“ (jedna z nejprudcich dalnic na svete Coquihalla , BC… s privesem okolo 5000kg a nemusel sem ani jednou slapnout na brzdovy pedal, byl sem prekvapen, jak skvele to funguje!

Za motorem je automaticka 6ti stupnova prevodovka a dale rozvodovka 4x4. V normalni situaci je pohanena jen zadni naprava, kdyz se prida i predni je pomer pevne dany 50/50, takze se nesmi jezdit na suchem asfaltu a pevnem povrchu, jinak riskujes zniceni rozvodovky, diferencialu ci jine casti.
Zadni diff ma samosvor, predni je bohuzel otevreny.

Na trucku mam kvuli lepsi prostupnosti terenem kdyz jezdim kempovat zvedly podvozek, oproti serii je to 6” neboli 15cm. Diky tomu mam i vetsi kola, gumy 35x12.5” a rafky 20” (nejblizsi rozmer v mm je 315/60/20)
Nevim presne kolik jednotlive kolo vazi, ale kdyz sem je jednou nakladal na korbu, tak tipuju k 50kg/kus.

Truck sem koupil od dealera s bilou folii, coz se mi moc nelibilo, protoze bily truck uz sem jednou mel (2012 Dodge Ram 2500 s V8 5.7 Hemi benzin), tak sem se rozhodl to risknout a polep sundat a doufat ze cerny lak bude stale hezky.
Nastesti barva je temer jako nova, tak sem rad ze sem se toho nebal. Nekteri pratele mi rikaji ze mam nechat polepit i naraznik s maskou a zbavit se tak chromu, ale prozatim se mi to libi… muzete prispet taky do ankety jestli jo ci ne :D

Interier ma uplne skvely displej mezi budiky, ten sem si zamiloval asi nejvic, spoustu uzitecnych informaci, krasne graficky zpracovany, miluju to. Uprosted velka konzole s hromadou ulozneho prostoru, vetsina je prazdna, protoze ani tolik kramu nemam co bych tam schovaval, haha.
Do auta se krasne vejde 5dospelych lidi, i vzadu mista pro kolena i nad hlavou.
Dodatecne sem na auto pridal couvaci kameru, je schovava v klice na sklapecim viku korby, musel sem jen natahnoout video signal podel ramu pod autem a pripojit do radia. ALe couvaci senzory mam pro jistotu taky.

Nejak mi dochazi slova co jeste rict, pokud nekoho zajimaji dalsi veci, ci sem neco opomnel , hodte mi komentar a ja doplnim/odpovim.
Postupne budu pridavat i dalsi fotky/videa.

Silné stránky

Neskutecne silny motor, zatah na jakkykoliv prevodovy stupen, skvely zvuk a pritom uzasna spotreba.
Pokusim se udelat nejake mereni, ale troufnu si tvrdit ze 0-100km/h to bude pod 7vterin, coz na 4tunove monstrum je slusne.
Pritom prumernou spotrebu mam kolem 12litru na 100, kdyz jedu jen po dalnici tak se dostanu po 10l.
V pripade ze tahnu prives ,tak kolem 16-17 (prives mel 5000kg).
Dojezd na plnou nadrz je kolem 850-900km.

Slabé stránky

Vyssi porizovaci cena oproti benzinu temer 2-3x vyssi za stejny model.
Nevyhoda dieselu jsou drahe opravy, tuk tuk, auto slape jako hodinky, zatim zadne necekane vydaje.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim jen klasicka udrzba, olej, zarovka ve svetle, apod.
jen tak mimochodem.... na vymenu potrebujete 11.5litru oleje hehe

 


Další vozy značky Dodge



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7

brzdy by mohly byt trosku ostrejsi

jízdní komfort
8

kdyz nemam nic nalozeno, tak trosky poskakuje... nevyhoda velkych kol a tvrdheho podvozku

provozní náklady
10

pri soucasne cene nafty v kanade je to vicemene zadarmo

náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
8

motor je hlasity diesel,ale pro me je to plus, miluju ten zvuk

kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým Krumlovem projde historický průvod

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým…

Po dvouměsíční odstávce se mnohá muzea, vědecká centra, hrady a zámky  a další turistické cíle otevírají…

Češi v euforii odhazují roušky: Hygienik vysvětlil, jak s nimi teď správně zacházet!

Češi v euforii odhazují roušky: Hygienik vysvětlil,…

Nosit, nebo nenosit? A když už, tak kde? Jak je to aktuálně s rouškami? Mnoho lidí v tom má zmatek, část jich už…

 

iSport.cz

Překvapivý návrat? O Sigmu má zájem bývalý šéf Lébr. Láká reprezentanta

Překvapivý návrat? O Sigmu má zájem bývalý šéf Lébr.…

Sigma Olomouc konečně v rukou ekonomicky silného majitele? Zatím tato informace zazněla pouze na pondělní…

Sport Magazín a talent Sadílek: půlmilion proti viru i dřina v PSV

Sport Magazín a talent Sadílek: půlmilion proti viru…

Jakmile udeřila koronavirová pandemie, poslal domů z Nizozemska do první linie půl milionu korun. Udělal to ve…

 

Reflex.cz

Až zemře Clint Eastwood, všichni opravdoví muži zemřou s ním, myslí si irský dramatik David Ireland

Až zemře Clint Eastwood, všichni opravdoví muži…

Americký herec a oscarový režisér Clint Eastwood se 31. května 2020 dožívá devadesátky. V novém čísle tištěného…

Novodobá Odyssea: Od chaosu zpět k harmonii. Aneb pandemie jako příležitost

Novodobá Odyssea: Od chaosu zpět k harmonii. Aneb…

Žijeme dobu koronavirovou, přelomovou, která ukázala, že i naše vyspělá společnost (zamilovaná do imperativu…