Recenze
Technické info
Přezdívka auta Drobek Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: LPG počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5654 výkon [kW]: 250 kroutící moment [Nm]: 527 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 16
Popis vozu
Mnou zakoupený vůz je Dodge Durango 2005, vozidlo určené pro exportní trh = budíky v KM/h a KM , spotřeba v L ne v MPG, oranžové blinkry a originál tažné s evropskou zásuvkou.
Při koupi měl na tachometru 105 000km. Do vozu bylo dodatečně instalováno mlhové a couvací světlo, aby auto splnilo naši legislativu. Pokud se přihlašuje Amerika obecně (i tato určená pro export), musíte jít na evidenčku, tam se na vás koukají jako na vraha malých dětí co je to za americký vrak s kterým je obtěžujete, vypíšou vám cca půl stránky A4 chybějících homologací (např. naklápění světel, homologace skel dle DOT, VIN není v motorovém prostoru atd.) tenhle papír vezmete, zajedete na Dekru, zaplatíte cca 3000,- a tam vám za cca 3 hodiny vystaví vyjímky, které pak zanesete do velkého TP a vozidlo je poté způsobilé pro provoz na našich komunikacích.
Auto je 8 místné 2 + 3 + 3. Redaktoři světa motorů by nebyli rádi, neboť plasty v celém vozu jsou z tvrdého !! plastu v barevném nádechu hovnové béžové. Automat 5 stupňový, mám takový pocit, že je z náklaďáku, automatická klimatizace (dvouzónová - nicméně ne pro spolujezdce ale pro osazenstvo v prostřední řadě sedadel. Samostmívací vyhřívaná zrcátka, upřímně jsem si zatím nevšiml výraznějšího stmívacího efektu. Tempomat, zkuková aparatura od infinity (audiofil nejsem ale dle mě to hraje moc pěkně), rádio na 6CD s podporou MP3, originál odnímatelné tažné zařízení a automatické rozsvícení světel, včetně funkce comming home (světla pokud je tma chvíli svítí i po odchodu z vozu). Dále je v autě funkce ovládání vrat bez potřeby mít ovladač - auto se umí naučit 3 různé ovladače. Vše je v kůži a to se v přítomnoti dvou malých dětí hodí (také hovnově béžová).Každá řada včetně zadní má držák na 2 hrnky-lahve, sedačky v prostřední a zadní řadě jdou sklopit do úplné roviny a tím vzniká poměrně velký úložný prostor.
Auto je denně vytěžováno.
Teď přejdeme na tu méně nudnou část a tím je jízda samotná. Auto je ve vrcholné motorizaci 5.7i V8 HEMI se selektivním vypínanání válců (MDS), to funguje tak, že při malé zátěži (jízda při ustálené rychlosti do cca 100km/h) se vypne polovina válců, zůstanou otevřené výfukové i sací ventily a jsou nefunkční vstřikovací trysky do těchto válců (funguje to i s LPG) dle letáčkových slibů to má ušetřit až 20% paliva oproti starším motorům bez MDS.
Dlouhodobou spotřebu dle palubního počítače mám 16L/100km při provozu na LPG,na LPG benzín vydrží cca 4000km (velmi hrubým odhadem). Auto používá LPG řídící jednotku, která jako u většiny aut, po ohřátí motoru na určitou teplotu přepíná sama na plyn. Zkušenost je taková, že na 75L LPG ujedu cca 400km. LPG tankuji u Benziny - LPG od Kralupol.
Motor je V8 HEMI - označení HEMI je skrze hemisférický tvar spalovací komory, který ma dle jiných letáčků efektivněji spalovat palivo. Spolehlivost motoru by měla být obstojná, rozvod OHV je vcelku spolehlivý včetně řetězu, který nemá tendenci se vytahat po 60 000km. Samozřejmě nějaké bolesti motor má, například se trhají šrouby od svodů na posledním válci na obou stranách motoru. Je to dáno větším tepltoním namáháním skrze horší chlazení u podélně úloženého motoru (konec směrem do kabiny řidiče). Tento neduh se projevu podobně jako špatné hydraulické zdvihátko. Motor, než se alespoň trochu zahřeje, tak vydává cvakavý zvuk (je to těsnění mezi motorem a svody, které než dojde k teplotní roztažnosti, tak má malou vůli, mírně profukuje a cvaká. Další neduh, který by měl být u tohoto ročníku již opraven, je nasátí vody a KO motoru, mělo by být vyřešeno jiným tvarem sání a těsnění pod čelním sklem. Poslední záležitotí je tzv. HEMI tik, kdy motor vydává na volnoběh cvakavý zvuk - není to skrze KO hydraulická zdvihátka, ale prý se jedná o vlastnost skrze MDS/OHV - je to kus od kusu, můj tento zvuk vydává pouze při studeném motoru a není to tak hlasité jako na youtube videích. Výkon je 250kw / 530Nm. V bežném provozním režimu (kombinace vesnické silnice, dálnice a Praha) jezdím do 2000 ot. / min. Pokud chcete opravdu hodně zrychlit, musíte na plyn doslova dupnout, jinak motor zrychluje bez přeřazení spíše pomalu.
Zvuk je naprosto famózní a užívám si pořád, když tím jedu.
Jako příklad zpřevodování automatu, při 50km/h na rovině točí motor cca 1000ot./min, při dálnici 100km/h točí motor cca 1500 ot. a nepřeřazuje kopec nekopec (až jsem byl udiven že naháče to dá na tyhle otáčky bez problémů), při 130km/h auto točí 2000 ot/min.
Když jsem auto honil (což nemám u tohoto drobečka rád) tak jede do cca 5500 ot a pak řadí výše. Nejvíc jsem v autě jel 180km/h, víc mě už nepřislo jako dobrý nápad. Sice auto váží nenaložené 2,5 tuny, ale motor s autem hýbe velice pěkně.
Auto působí celkově trochu dráždivě na většinou mladé řidiče koncernových přibližovadel, kteří chtějí na světlech závodit. Pokud někoho nuceně předjíždím, protože nechci jet 10 minut za čoudem, tak mi to většinou nandá při průjezdu vesnicí.
Celkově je auto děláno na pohodový cruising přírodou a mnohem častěji teď rád jezdím po okreskách a kochám se. Dále auto přitahuje prosby o pomoc. Už jsem 2x někoho vytahoval ze sněhu a jednou startoval přes kabely felícii na benzínově pumpě :-).
Náhon vozu je stálý na všechny 4 kola, tuším, že základní poměr je 35% předek a 65% zadek, může se měnit v případě potřeby řídí si to auto samo. K dispozici jsou doplňující režimy 4WD LOCK a 4WD SLOW - ty jsem zatím neměl tendenci použít, ze všeho jsem se vyhrabal se základním režimem.
Vůz používá nápravu s torzní tyčí, celkově je to amerika se vším všudy - na D1 se jen přijemně houpe, co se mu nelíbí tak jsou třeba kostky s výmolama, to hopsá jak střelená koza.
Tempomat není úplně hloupý, sice to není adaptabilní, ale při jízdě z kopce podřadí tak, aby se dodržovala navolená rychlost.
Souložit jsem ve vozu nezkoušel, ale místa je jak v ložnici v panelovém bytě.
Proč koupit takovéhle velké užrané auto?
Proč ne:-) já jsem ho chtěl, je to amerika se všemi + a -. Je to moje láska a jezdím s tím pořád, jsem přímo nadšen, když si manželka vzpomene, že musím dojet něco koupit (třeba jako včera krevety) a já musím sednout do auta a jet!
Silné stránky
Motor
Pohodlí
Výkon
Spotřeba
Slabé stránky
Pro někoho výbava a interiér
Houpání
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Preventivně měněn chladič, klemy co drži torzku. Olej v motoru 2x, olej v automatu.
Přidat názorDiskuse: Dodge Durango 5.7i HEMI V8 Limited AWD
- Re: Re: Re: Permanentni 4kolka 15.11.2015 10:18 batoo6
- Re: Re: Re: Permanentni 4kolka 15.04.2015 07:25 batoo6
- Re: Re: Permanentni 4kolka 14.04.2015 12:54 Kolík80
- Re: Permanentni 4kolka 14.04.2015 11:33 batoo6
- Re: Permanentni 4kolka 14.04.2015 09:43 Barrichello
- Permanentni 4kolka 14.04.2015 09:24 Kolík80
- Re: Re: Paráda! 14.04.2015 06:22 Dundee_cz
- Re: Re: Re: Re: Re: Bomba 13.04.2015 10:28 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Bomba 13.04.2015 10:18 batoo6
- Re: Re: Re: Bomba 13.04.2015 09:54 Barrichello
- Re: Paráda! 12.04.2015 21:13 batoo6
- Re: Bomba 12.04.2015 21:12 batoo6
- Re: Re: Bomba 12.04.2015 21:10 batoo6
- Re: Bomba 12.04.2015 20:29 Barrichello
- Bomba 12.04.2015 19:47 stréc od piva
- Paráda! 12.04.2015 10:07 Dundee_cz
Další vozy značky Dodge
-
Dodge Charger (2010) Majitel: aldenson
Přidáno: 16.3.2012 357 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Dodge Magnum (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.5.2008 3710 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Dodge Caliber (2009) Majitel: RS
Přidáno: 11.5.2010 485 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Dodge Charger (2012) Majitel: Barrichello
Přidáno: 13.10.2019 289 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Dodge Ram (2014) Majitel: tichucko
Přidáno: 21.5.2020 1610 Majitel 9.42 Uživatelé