Recenze

supersoul (muž 37 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Nissan Primera 2.0e GT

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Primera, foto 1 Nissan Primera, foto 2 Nissan Primera, foto 3 Nissan Primera, foto 4 Nissan Primera, foto 5 Nissan Primera, foto 6 Nissan Primera, foto 7 Nissan Primera, foto 8
Nissan Primera, foto 9 Nissan Primera, foto 11 Nissan Primera, foto 16 Nissan Primera, foto 17 Nissan Primera, foto 18 Nissan Primera, foto 19 Nissan Primera, foto 20 Nissan Primera, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Nisouš Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 181 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Auto jsem koupil za 64 000,-. Bazar tvrdil, že auto má najeto 120 tis. Primera je celkem zachovalá, samozřejmě na laku je sem tam nějaká odřenina, ale kromě zadního spojleru, kde je lak ošoupaný, vypadá jak na 12leté auto ok. Interiér je také velmi zachovalý, sedadla a přístrojovka jako nové, problém je akorát na volantu a rukojeti řadicí páky, kde je ošoupaná kůže (v bazaru tvrdili, že je to následek slunečního záření - auto je přivezeno z Itálie). Podobný problém je s čalouněním dveří, které se také odlepuje. Jinak interiér nejeví větší známky opotřebení. V motoru ani v zavazadlovém prostoru jsem nenašel známky bourání. Auto jsem viděl i ze spodu, nikde nic neteče, všechno bylo suché. Ani podvozek, ani karosérie nejeví známky rezivění. (doplněno 13.1.08: V servisu si auto vysloužilo pochvalu, takže asi jsem je odhadnul dobře ;-)) Po koupi jsem musel vyměnit komplet pneumatik, původní byly sjeté - naštěstí rovnoměrně, takže ani pneu nevykazovaly známky bouračky.

Silné stránky

+ Prostornost
+ Výkon (i když jsem čekal, že pocitově to pojede lépe, ale asi jsem trochu zhýčkaný autem rodičů - Toyota Carina E 1,6).
+ Dobrá výbava (airbagy, ABS, klima, el. okna a zpětná zrcátka, vyškově stavitelný volant, dělená zadní opěradla)
+ Optimální odstupňování převodovky (neprovokuje k příliš rychlé jízdě, takže se člověk nemusí obávat vysokých pokut ;-))
+ Dobré jízdní vlastnosti
+ Nižší než většina aut, které potkávám na ulici (včetně takového drobka jako Daewoo Tico), díky tomu auto vypadá sportovně i bez kratších pružin.

Slabé stránky

- Některé plasty na přístrojovce by mohly být kvalitnější
- Klepání od podvozku (ale u 12letého auta se není čemu divit)
- Motor by mohl být méně hlučný (ale zase se dá vytáčet k 7500 ot./min ;-))
- Pneumatiky s atypickým indexem rychlosti - do 240 km/h, v rozměru 195/60 R 14 je typičtější index do 210 km/h
- Tvrdší podvozek je na našich cestách trochu cítit
- Trochu přeposilované řízení
- Převodovka - absence šestého převodového stupně, nepřesná dráha řazení z 4. na 5. převodový stupeň, problém s podřazováním na jedničku, do řadicí páky se přenášejí vibrace od motoru
- Abych byl objektivní, tak musím napsat i toto: Nižší než většina aut, které potkávám na ulici, kvůli tomu se zvláště z předu, kde jsou sportovní sedadla, špatně vystupuje.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autoservis Na kopci - Havířov-Bludovice: velmi vstřícný přístup, příjemný pan majitel, rychlá a kvalitní práce za dobrou cenu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Relax Ostrava - docela vstřícný přístup, zdá se, že pánové neměli potřebu nic zatajovat, neměli nic proti tomu, aby auto prohlédli v Nissanu (i když nakonec jsem se nechal přesvědčit jenom na prohlídku v STK). Na každou otázku měli celkem věrohodnou odpověď. Obavy ze skrytých závad se ukázaly jako mylné, po skoro půl roce a 7 tisících kilometrů se nic zásadního neprojevilo.

Úpravy

Tovární GT body kit (spojlery pod předním a zadním nárazníkem, prahy, spojler na kapotě kufru), originální litá kola Nissan v rozměru 14 palců. Do budoucna plánuji montáž 16 palcových kol s pneumatikami o šířce 205 (nyní 195).

Autorádio: Sony CDX-GT414U - CD s MP3, USB, Aux, výborná cena - 3800,- i s redukčním kabelem a poštovným. Bez USB bych už rádio nechtěl, hraju v zásadě jenom z flashky. Tuner nemůžu objektivně posoudit, protože mám ulomenou anténu, takže příjem je trochu horší. Hezké červeno-bílé podsvícení. Sériových 6 reproduktorů hraje standardně, ale mně to postačuje.

Pneumatiky léto: Matador MP42-ELITE2 195/60 R14 86V - bez výhrad

Pnaumatiky zimní: Nankang S-600 195/60 R14 86H - trochu horší stabilita při vyšších rychlostech a bočním větru, jinak za tu cenu OK.

Tesco tuning: voňavý stromeček :-D

 

Novinky v recenzi

13.9.2008 00:00

Tak nám skončily prázdniny. Auto má za sebou týdenní trip po zemích českých, moravských a slezských. Celkově najeto 1500 km hlavně po českých okreskách, zcela bez problémů. Dva týdny na to 10denní trip do Chorvatska a s ním spojených 5000 bezproblémových kilometrů.
Koncem června jsem nechal vyměnit všechny kotouče (Nipparts) a destičky (Kashiyama). Ze začatku vše v pohodě, pak začaly neskutečně pištět (asi jako brzdící vlak), ale vždy jenom první probroušení kotoučů, pak už nepištěly. Nyní sem tam pískají, ale mnohem jemněji, už to není jako autobus nebo vlak ;-) Brzdí to pocitově zhruba stejně jako před výměnou.
V nejbližší době mně čeká výměna oleje.
Včera jsem si koupil nový potah na volant, který byl už značně ošoupaný. Nechtěl jsem žádný nasazovací, protože jsem se obával, že bude na volantu klouzat, a taky esteticky mně nijak neoslovovaly. Našel jsem na netu univerzální kožený potah Mária Cavallo, který se na volant obšívá přiloženou nití. Práce zhruba na půlhodinku. Bohužel kvůli tomu, že je to univerzál, nemám obšité ramena volantu, ale věnec je teď tlustší, a nový potah vypadá rozhodně lépe než ošoupaný originál. Cena Kč 480,-, koupeno v kamenném obchodě na náměstí v Ostravě-Vítkovicích.

19.5.2008 00:00

Nissanek poslouchá na slovo. Už jsem s ním absolvoval zhruba 12 tis. km a žádný problém. Snad jen jezdí trochu moc rychle ;-) Minulý týden mne to málem stálo 100-200 PLN (zhruba 700-1400 Kč). Na štěstí mě páni policisté pustili bez pokuty. Ani úplatek jsem nedal! Prostě v Polsku mají hodné policisty ;-) V nejbližší době čeká Primku výměna brzd - kotouče (Nipparts) a destičky (Kashiyama), tak jsem zvědavý, jak se změní jejich charakteristika. Začíná se taky trochu víc ozývat podvozek, ostatně po 10 tis. km na polských cestách se není čemu divit. Zatím to neřeším, ještě to nějakou dobu vydrží, kontrolu/opravu chystám nejdříve na podzim, to už nebudu tak často jezdit do Polska. Jinak Primera je výborné dálniční GT, na kvalitní cestě drží jak přibitá, není nervózní, podvozek je pohodlný. Na děravých okreskách je to nepříjemné zvláště pro posádku, auto taky drží, i když ty rázy od kol nejsou někdy moc příjemné.

19.5.2008 00:00

PS: Tip na nákup náhradních dílu na japonská a korejská auta pro osoby, které bydlí poblíž Cieszyna. Firma Pamar na ulicy Stawowa, patří pod JC Auto, coz je polský Inter Cars. Mají hodně dobré ceny a jsou velmi ochotní. Vřele doporučuji!

11.4.2008 00:00

Přezul jsem pneumatiky, v rámci výměny jsem byl nucen zrušit tuzingové čepičky ventilků, protože se k ventilkům připekly. Takže mám ponaučení pro příště, TESCO tuning opravdu ne ;-)

11.1.2008 00:00

Preventivní výměny náplní, filtrů a svíček, protože jsem se k tomu od koupě ještě nedostal. Výměna: motorový olej - Mobil Super S 10W-40 (4 l za 580,-), převodový olej - Shell SF 5288 75W/80 GL-4+ (4 l za 888,-), olejový filtr Nipparts (94,-), vzduchový filtr Nipparts (132,-), palivový filtr (117,-), 2x klinový řemen Nipparts (425,-), svíčky NGK BKR6EY (352,-), nemrznoucí směs Orlen (452,-) + náklady na poštovné a benzín při shánění dílů. Práce provedena v autoservisu Na kopci (Havířov-Bludovice) u p. Kubíčka za 1250,- (Celkem mě vše stálo zhruba 4500 Kč). Po dlouhé době mám z autoservisu dobrý pocit, velmi pozitivní přístup všech zaměstnanců a zvláště pana Kubíčka, s kterým jsem si příjemně popovídal. Pochválil mi auto, čímž mě ujistil, že jsem dobře nakoupil. Po provedených výměnách teď motor běží klidněji, lépe se vytáčí do maximálních otáček (u spodu je to pořád bída ;-), asi budu muset koupit jiný vzduchový filtr, nové svody a tlumič výfuku), převodovka spíš bez znatelnějších změn. Uvidíme, zda se trochu sníží spotřeba.
PS: V zimě jezdím na pneumatikách Nankang S-600 195/60 R14 86H. Koupil jsem je na www.pneushop.cz, komplet zhruba za 4500 korun. Za tu cenu dobré pneu (zatím jsem každý zledovatělo-zasněžený kopec vyjel, akorát v horách jsem s tím nebyl, ale předpokládám, že se zasněženými cestami by si poradily, horší by to bylo na ledu), pouze při rychlejší jízdě a bočním větru je auto trochu nejisté, na letních Matador MP42-ELITE2 195/60 R14 86V jsem tento problém nepociťoval.

6.1.2008 00:00

Další "kufrový" test - pět plných cestovních tašek + krabice s kancelářskou židlí + 7 litrů alkoholu + nějaké bundy a drobnosti - vše jsem vměstnal do kufru, takže i sedan může být praktický ;-).

6.11.2007 00:00

http://www.youtube.com/watch?v=h1DCdDHqeQk
http://www.youtube.com/watch?v=3x4CeHzRyvU
http://www.youtube.com/watch?v=9h_a064EsWY

25.10.2007 00:00

Koupil a namontoval jsem (vlastníma rukama ;-)) autorádio. Je to Sony CDX-GT414U a zatím jsem maximálně spokojený s koupí. Hraje to slušně (nejsem žádný audiofil, takže mi to stačí). Funguje všech šest originálních reproduktorů, což mně dodatečně těší, protože se potvrzuje, že jsem auto nevybral špatně ;-). Jsem rád, že jsem neobjednal verzi se stříbrným panelem, ta by nejspíš tak hezky nezapadala do celkového designu přístrojovky. A co mně těší ze všeho nejvíc - cena autorádia i s redukčním iso kabelem a poštovným 3800,- Kč.

12.10.2007 00:00

Auto plní dokonale účel, pro který bylo koupeno, tedy "studentské" auto. Pohodlně se do toho naskládá pět lidí a jejich zavazadla. Nisouš dostává zabrat na polských cestách, které jsou jeste horší než špatné cesty u nás, takže tvrdý podvozek je docela cítit. Na druhou stranu Felicie byla na stejné trase až moc měkká. Dynamicky autu nelze nic vytknout, i když v pěti chlapech se zavazadly ani 150 kobyl nedokáže zázraky ;-) Na dálnici absolutní spokojenost, do 180 (na víc jsem si ještě v té polské džungli nedovolil) zrychluje celkem bez problému. Po těch dvou měsících, co Nisouše mám, musím uznat, že jsem dobře nakoupil.

12.10.2007 00:00

PS: Přišel jsem na věc, která mně opravdu rozčiluje - na páčce stěračů mi chybí funkce, kterou by se seplo pouze stěrače a ihned by se vrátila do původní polohy - zatažením páčky k sobě se sice páčka vrací do původní polohy, ale zároveň se spouští také ostřikovač, zatažením páčky dolů se zapíná "časovač/normální režim/rychlý režim" - u Toyoty Carina E se ostřikovač zapíná zmáčknutím tlačítka na páčce (podobně jako ve Škodovce) a projedou stěrače, zatažením páčky k sobě pouze projedou stěrače a páčka se vrátí to původní polohy (u Avensise Liftback je stejná funkce pohybem páčky nahoru).

24.9.2007 00:00

Trochu mně šokuje spotřeba paliva, která mi po měřeních vychází na +/- 10 litrů. Tak nevím zda je to normální stav nebo bych s tím měl něco dělat. Jězdím hodně krátké úseky, většinou po městě a často se zapnutou klimatizací. Jinak ale absolutní spokojenost.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Nissan Primera 2.0e GT

Další vozy Nissan Primera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po roce užívání absolutně žádný problém. Leju jenom benzín, vodu do ostřikovače a sem tam chladící kapalinu.

praktičnost
10

Kompaktní rozměry a dobrý výhled z auta jsou výhodou v přeplněných ulicích velkoměst. Sice je to sedan, ale vždy jsem všechno sbalil.

prostornost
9

Mnoho místa vpředu, dostatek místa vzadu (sice méně než v Carině E, ale více než v Octavii), velký kufr.

jízdní vlastnosti
10

Výborné sedí na cestě, v zatáčkách jako přibité, pokud tedy zrovna nejedete z kopce, to pak je trochu cítit, že předek auta se tlačí ven ze zatáčky. Mírně přeposilované řízení.

jízdní komfort
8

Trochu tvrdší, ale dá se na to zvyknout. BMW 318 r.v. 96 mi přišlo pohodlnější, ale zase trochu méně jisté v zatáčkách (hlavně kvůli větším náklonům karoserie). Vyšší aerodynamický hluk při rychlostech nad 130 km/h.

provozní náklady
8

Není to nejhorší, trochu vyšší povinné ručení (nemám zatím žádné bonusy), trochu vyšší spotřeba.

náhradní díly
9

Vcelku přijatelné ceny, akorát je třeba vědět, kde nakupovat ;-)

výkon motoru
8

Postačující, ani dnes není 150 koní z 2litru špatný výsledek, ale při obsazení 5 osob + zavazadla už koníky chybí. Možnost točit motor do 7500 ot., malo výkonu zhruba do 2500 ot.

spotřeba
8

Spotřeba mi zatím vychází do 10 litrů, ať je léto nebo zima. Nejlepší průměr 8,5 l. Měřeno vždy od tankování do tankování. Rekordní průměr 7,6 l, ale to jsem neřídil já ;-)

hlučnost motoru
8

Hlučný chvíli po startu než se správně natáhne řetěz, pak už tiše ševelí. Při vytáčení do otáček podmanivý zvuk.

kvalita sedadel
9

Tvrdší, ale stále pohodlné (alespoň vpředu). Kožená sedadla v BMW 318 r.v. 96 mi přišla až příliš měkká, a tělo na nich dost klouže. Sedadla v Nissanu hodnotím lépe. Dobré boční držení, trochu kratší sedáky. Zadní lavice také pohodlná.

brzdy
8

Trochu slabší, pro silnější účinek je třeba na ně více dupnout, ale pak už zase začíná zasahovat ABS.

zavazadlový prostor
10

Dokonalý, i když je to sedan, tak má velký vstupní prostor, úchyty kapoty nezasahují do zavazadlového prostoru. Ledničku do něj sice nenarvete, ale středně velké kytarové kombo ano.






Blesk.cz

Moje výpověď je neplatná, ohradil se exšéf Národní galerie Fajt. U soudu ostrouhal

Moje výpověď je neplatná, ohradil se exšéf Národní…

Moje květnová výpověď je neplatná, bouřil se bývalý ředitel Národní galerie a obrátil se na Obvodní soud pro…

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

 

iSport.cz

Trpišovský: Výkon na úrovni top týmů. Bürki měl zákroky z jiné galaxie

Trpišovský: Výkon na úrovni top týmů. Bürki měl…

PŘÍMO Z DORTMUNDU | Mlelo se to v něm. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský byl po porážce v posledním zápase v…

Všichni ví, kdo je Slavia! Nesmáli se nám, zářil Tvrdík. Pražany ničila „zeď“

Všichni ví, kdo je Slavia! Nesmáli se nám, zářil…

Odjíždí s nepříznivým výsledkem, ale zároveň se ctí. Slavia ve svém posledním utkání v Lize mistrů prohrála na…

 

Reflex.cz

Benešovskou nemocnici paralyzoval počítačový vir. Obnova provozu může trvat týdny

Benešovskou nemocnici paralyzoval počítačový vir.…

Provoz benešovské nemocnice ochromil počítačový kryptovirus, který v noci na dnešek napadl nemocniční počítačový…

Tak jde čas s americkým snem: Fotografka zachytila, jak se za 20 let proměnila střední třída v USA

Tak jde čas s americkým snem: Fotografka zachytila,…

Fotografka Beth Edwardsová začala na svém časosběrném projektu pracovat v roce 1997 ve městě San Carlos…