Ford Mondeo (2006)
17.3.2007========= !POZOR! =========== recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem z výroby. Proto bylo chování vozu divné. Recenzi upravím podle zkušeností po…
Ford Mondeo (superkutil)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
neregistrovaný: "Jarda" [195.47.42.XXX] 12.06.07 10:06
« Re: Re: Mondeo
No je pravda že spotřeba na dálnici jde nahoru ale já to stejně pálim 160 takže se neni čemu divit, jinak s tou mříží je pravda že 15cm minimálně ubírá ale zas tam před ní naházim kufr s nářadim(ne na opravu auta, ale stále ho vozím z praktických důvodů ssebou :)), tu roletu, svojí tašku a kufřík a mám to zaplněný a navíc oddělený od nákladu tak mi to moc nevadí. K podlaze kufru - sice je pravda že se dá promáčknout celkem snadno, ale ze zkušenosti vím že po to nemá cenu řešit, po odstranění nákladu se vše vrátí do původního stavu bez nějakých škod - velice často převážim 300-450kg plechovek s barvou.
Jinak co se týče tý mříže a hlučnosti, opravdu jsem zkoušel podložit vše, jak se dotýkají ty kolejnice mříže tak tam jsou sice gumové silent bloky ale jsou na špatné straně - asi aby to nepoškodilo podlahu ale na straně styku z s mříží chybí tak jsem tam zkrátka narval ten deštník a žádnej hluk to nedělá a jsem spokojenej :) -
superkutil 11.06.07 15:53
« Re: Mondeo
Mříž je hrozná, ale pomůže podložit kolejnice v místě kontaktu s mříží. Já spíš narážím na to, že tu mříž dělal opravdu inteligent, protože ubírá v obou polohách cca 10-15cm podélného prostoru. Jinak mi mříž vyhovuje, vozím těžké a velké věci. Trochu je sice moc robustní (při porovnání např s Nemeckou mříží) ale jinak OK. Co je horší, že podlahu kufru prokleknu kolenem. Nedokážu si představit, že tam dám něco těžšího. Jinak k jízdě. Pokud jedu do 120km/h, tak spotřeba OK, pokud jedu rychleji, tak to začne pěkně žrát. Taky mezi 4kou a 5kou je pěkná díra. -
neregistrovaný: "Jarda" [195.47.42.XXX] 08.06.07 16:45
« Mondeo
Jelikož jsem vcelku spokojeným majitelem tohohle vozu tak přidám svoje postřehy. Mám mondeo 2.2TDCI ve vybavení GHIA, navíc xenony a bůhvíco ještě, koupil jsem jeden z prvních aut s 2.2 motorem dovezených do ČR v prosinci roku 2004 a dodnes jsem najezdil 85000 Km.
Auto má svoje pozitiva i negativa takže asi začnu negativy protože haní se vždycky líp než chválí :)
1) autoradio - mám klasický zabudovaný SONY radio co tam montovali - musim podotknout že už třetí a zase nefunguje, pokaždý se pokazí stejná věc - nepřehrává CD, po vložení disku to nic neudělá a zachvíli ho to zase vyplivne, kolega který má stejné auto už má rovněž třetí rádio - tzn velká slabina tohohle auta alespoň dle mých zkušeností
2)Podivnej zvuk - tady se projeví moje totální analfabecie co se týče motoru a ostatních věcí které jsou pod kapotou. Od začátku auto dělá občas šílenej zvuk všímám si toho když třeba vystoupíma motor nechám běžet každou chvilku něco cvakne a najednou to začne tak nějak divně vibrovat a hlučet pak to zas cvakne a je to OK, u charouze mi řekli že to je normální i když mě to přijde děsný - pokud se najde někdo moudřejší a řekne mi co by to mohlo bejt tak budu rád :) v charouzu tvrdí že to je kompresor klimatizace ale pak mi přijde podezřelý proč to dělá i když je klimatizace úplně off.
3) Za tohle teda výrobce nemůže a potká to jen řidiče kteří chtějí ušetřit na DPH - mám N1 úpravu - kvalita a provedení mříže je totálně otřesný. Na první pohled je řešení posuvné mříže praktické ale přišerné je zejména kvalita jejího zpracování - první věc - uvnitř trubek ze kterých je vyrobena jsou upadané částečky materiálu které se v každé zatáčce přemisťují z místa na místo za přisušného akustického doprovodu - příšerný, při jízdě přes hrboly drnčí kolejnice o plechovou desku - i když jsem se snažil maximálně všechno dotáhnout a upevnit, tohohle jsem se zbavil až zasunutím deštníku mezi kolejnice a desku čímž jsem to celé rozepřel dostatečně na to aby nedošlo ke kontaktu plech-plech ani na největších hrbolech.
4)Xenony - zhruba po roce začal jeden z nich blikat a pak přestal svítit úplně - vyměnili mi žárovku s komentářem asi jako že toto se stane maximálně jednou ! za deset let ! nicméně za dva měsíce jsem tam byl se stejnou záležitostí znovu kdy vyměnili ještě pár dalších součástek a od té doby je to OK
Teď k pozitivům
Obrovský auto, člověk má pocit že skutečně řídí něco, motor je parádní 155k točák krátkodobě 400N prostě když na to člověk šlápne tak to jede, jízdní vlastnosti paráda, prostě všechna ta chvála co jste kde četli na tohle auto je pravda. V interiéru ani po 85000 Km nic nevrže, nepiští ani se jinak zvukově neprojevuje (až na tu zatracenou mříž). Spotřeba dle zapnuté klimatizace, dlouhodobě 7l (léto 7,5 zima 6,5)s tím že jsem asi ukázkovým přikladem - 30% město 40 silnice a 30% dálnice - jezdím jak se dá - dálnice 160-170, jedničky 120-130 a okresky co to dá :)
Toť odemě asi vše -
superkutil 06.06.07 12:24
« Re: Hlasové ovládání klimatizace, radia a telefonu :-)
Dostal jsem auto tak jak bylo, nemohl jsem si nic doobjednat. :-( Teď mám HF od Nokie a celkem to jde. Celkově mě Mondeo zklamalo vnitřní výbavou. Na to do jaké třídy se řadí a jaká je jeho cena, tak je to bída. Kolega má nového Passata a ten je elektronikou přeplněný. Kamarád má Scenic což je auto o třídu horší a přesto má standardně integrované rádio s MP3, integrovaný HF bluetooth, centrální display atd. Takže když chceš volat, tak jen ovládáním pod volantem hledáš v seznamu jmen, který se ti zobrazuje na centrálním barevném displayi, a zvolené číslo voláš. Když ti někdo volá, tak se ti zobrazí jméno volajícího na centrálním displayi. Také stanice rádia hledáš v seznamu stanic. Prostě, to co je v Mondeu je humus. To platí jak pro klimu, tak pro rádio. Při slunci na to není vidět, ovládání klimy tlačítky se dnes už také nepoužívá, používají se otočné ovladače. ;-) -
"-- skrytý --" 05.06.07 22:34
« mondeo 2,2TDCi
takže .... dnes po obede som si bol vyzdvihnut moje nové približovadlo s touto motorizáciou. Podarilo sa mi najazdit cca 30 km a co povedat? som jednoducho očarený!!!! uz nech tu je vikend a asi z neho ani nevyleziem ;-) trosku ho otestujem a coskoro napisem viac + foto samozrejme -
neregistrovaný: "lucky" [89.176.61.XXX] 29.04.07 23:53
« jiny nazor...
Mám přesně opačný názor, mám zkusenosti jak s tímto autem (2.2 TDCi 114 kw/360 Nm) tak s Mondeem MKII 2,5 V6 125 kw/220 Nm takže můžu celkem srovnávat, obě auta maj výbavu verze Ghia a jsou to kombíky. Materiál palubní desky je podle mě v novém mondeu výrazně kvalitnější (nikde nic neskřípe a kvalita dílenského zpracování je imho o něco lepší) a pro mě příjemnější než v tom starém, designově se mi líbí víc to nové i když MKII není vůbec špatné po vzhledové stránce. Interiér je v obou autech dost dobře utlumen a i v rychlostech 200 km/h není hluk nijak výrazný. Po stránce ovladatelnosti bych opět vyzdvyhl nové mondeo (má lepší brzdy a podvozek si nechá víc líbit, řízení je přesnější) ovšem nejsem si jistý jestli to není způsobené hlavně tím, že nové obsahuje ESP, kdežto to staré se kterým teď jezdím ho nemá. Motor - ačkoliv je u nového mondea diesel tak oproti jiným dieselům se kterými jsem měl tu čest (1.9 TDI@66 a 96 kw od VW a 1.8 TDCi od fordu) nemá takový pokles síly ve vyšších otáčkách, celkem v poho ho můžete vytáčet pokud je potřeba. Ovšem podle mých zkušeností je zbytečné ho výtáčet dál jak do 3500 ot/min. Má opravdu dostatek síly, což oceníte hlavně při předjíždění. Jediný co mi vadí (a nejenom mně, potvrdil mi to každý kdo s tímto autem jel) je zvykat si na trochu "podivné" chování spojkového pedálu, nejednomu člověku to "chcíplo" při prvním rozjezdu. Mondeo MKII - jde o benzín a ještě k tomu o vrcholný /v té době/ motor 2,5 V6 125 kw/220 Nm, auto má díky němu opravdu dobrou dynamiku. Ve srovnání s novým mondeem (2.2 TDCi) má tah rozložený do většího spektra otáček a jako každý benzín se nechává rád vytáčet. Dynamiku mají obě auta hodně podobnou s tím rozdílem ze u nového mondea si musíte přičíst hodně výrazný turboefekt a naopak u benzínu logicky s vyššími otáčkami roste výkon. Celkově obě auta jsou na velmi vysoké úrovni, jen bych možná místo nového mondea uvažoval o Mazdě 6 (je jsem v 2,0 dieselu), protože mě jako auto (vzhled, interier, motor, podvozek) více nadchnulo. -
neregistrovaný: "Lord Mystic" [80.188.190.XXX] 16.04.07 17:09
« Re: Názor jiného majitele.
Jeden o voze, druhý o koze - viz. nesmyslně to srovnávat s S70! Ve své třídě špičkový podvozek, komunikativní řízení, svižnej dynamickej motor, solidní spotřeba a krom obecného problému s tankováním nekvalitního paliva do CR i absolutní spolehlivost. -
superkutil 12.04.07 16:22
« Zkušenost po 2měsících provozu.
Motor se zlepšuje, ale stále je použitelný moment mezi 2000-3000ot s tím, že výrazný tah je mezi 1900-2500ot. Podvozek je dobrý, spotřeba okolo 7,5litru (30% město, 50% dálnice, 20% silnice), sedačky stále tuhé a úzké, jinak nic nevrže, vše funguje. -
superkutil 12.04.07 16:21
« Názor jiného majitele.
Našel jsem názor jiného majitele a musím říct, že po těch 2 měsících co ho mám, mám občas podobný pocit. :-) "Co bych řekl? Sedí se v tom mizerně (mám lehce přes metrák), přístrojová deska a ovládání je nevkusné a odpudivé, vzhled...no bída. Motor dobrý, to jo. Ale to je to jediné, co na téhle prefabrikované a umělohmotné plechovce je dobré. Vzhledem k tomu, že mi má být přidělen jako služební vůz, nejsem vůbec nadšen. Ten kdo to kupoval, měl asi pominutí smyslů. Asi si nechám 5 let staré Volvo S 70." >:D -
"anonym" [85.71.130.XXX] 04.04.07 19:31
« Hlasové ovládání klimatizace, radia a telefonu :-)
Ahoj, měl sis koupit BT sadu s hlasovým ovládáním (ve výbavě za 9.900,-) Perfektní ovládání CD, MP3, rádia a telefonování, s ergonomíí nemám problém, akorát mám Monda z AT, nevěděl jsem, že jazyk pro ovládání mám volit už při objednání, poté už nelze změnit, takže jsem musel naladit povely v DE.... Ale spokojenost! Radio, ani klimu nemusím klikat, hlasem je to OK. Navíc hlasové vytáčení, super...