BMW řada 5 (2012)
14.4.2012Pokoušet se o objektivní recenzi auta po prvních tisícovkách kilometrů strávených za jeho volantem se rovná pokusu o sebevraždu, případně i pokusu o…
BMW 520d (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Johny.Rico 15.04.12 15:24
« Re: Dobrá volba
K barvě: Nechceš si koupit tu, co se dává na X6 - vínová? Anebo pak M modrá? Neskutečně tomu sluší.
K motoru: Dle mě se R4 hodí více do 5er jak V4 do A6 (víš jak to myslím, pocitově).
K autu: Phaeton je prehistorie, ale na druhou stranu za ty prachy... a taky po FL dost dobře vypadá. -
Xiuing 15.04.12 13:36
« Re: Svetla kůže
Jasně. Dobrá kůže v autě musí něco vydržet, aniž by se nějak ošetřovala. Správným ošetřováním jen odstraňuješ mastnotu (kůže musí dýchat), špínu a chráníš jí před sluncem. Dnes mají auta UV filtry ve sklech (poznáš to tak, že se nezabarvují samozatmavovací brýle) a kůže tak netrpí.. Hlavně nepoužívat včelí vosk a podobně. Kůži zalepí póry a ta pak jak jsem už psal nedýchá. Kůže v autě a na botě je velký rozdíl... :-) Kůži si dávám do každého auta, nebo v kombinaci s alcantarou a používám výhradně KERALUX. Takové ty levné přípravky na kůži co se dostanou koupit u benzínky od Armoralu, apodobně, kůži nepřirozeně naleští, že se pak hrozně leskne - to když použijete třeba na koženou palubní desku, tak se Vám na sluníčku parádně leskne v čelním skle, že není skoro vidět ven. Také tělo pak po kůži víc klouže. Já kůži vůbec neudržuji, jen jí čístím tím Keraluxem (součástí balení je pěnový čistič a pak udržovací emulze) a v každém autě (kromě superbu) vypadala i po 100-150t km parádně. Kdyby jste někdo chtěl kvalitní přípravky na plasty, gumu, chrom, apod. dejte vědět. Znám kluky v Praze, co se tím zabývají a vozí ty přípravky od někud ze států a Německa. Používají je třeba v servisech Bentley, dokonce snad i RR je používá.. Žádné nepřirozeně lekslé materiály - jako plasty, kůže, guma. Vše vypadá jako nové... A není to tak drahé - cca dvojnásobek těch * od benzínky. Hlavně je to jak u Amwyae koncentrát, takže to dlouho vydží.. A nemají potřebu žádné křiklavé reklamy >:D -
Xiuing 15.04.12 13:15
« Dobrá volba
Ahoj.
Pro BMW5 už jsem se rozhodl, že do ní jdu.. Mám úplně stejné preference jako Ty. Na blbnutí mám jiné auto, takže 135kW bohatě stačí - potřebuji auto s nízkou spotřebou - a hybridy mě nijak neoslovují.. Vyzkoušel jsem kde co - od A5, A6, přes CLS, E, (k mercedesu mám obvzlášť blízko, jako druhé auto mám Rko) až jsem se uchýlil ke zvěrstvům jako C6, DS5, Latitude, Superb (Jezdil jsem s ním pár let nazpátek, najezdil jsem přes 150t km a nebudu to víc komentovat),...... a nic mi nevyhovovalo tak jako pětka. Je to všude o kompromisech, stejně jako v pětce, ale tenhle kompromis je mi nejbližší.. Prostě pro mě vítězí BMW5 a ještě mám teda v záloze Phaetona.. To auto zbožňuji.. Byl by to takový mezi krok k Flying Spuru, kterýho bych rád jako druhý auto po Rku....
Konfiguraci chci stejnou jako Ty, jen jsem si navíc přidal Mpaket - mě se auto musí líbit a v Mpaketu dostává ten správný říz.. Také chci řízený podvozek, ambientní osvětlení.. Naopak z Tvé výbavy nechci provedení Kombi, Headupdisplay, adaptivní tempomat, line assist, komfortní sedadla, chci černou kůži, černý strop (součást Mpaketu). Sportovní převodovka je jasná, už kvůli krásnému voliči :-) Ale chtěl jsem se Tě zeptat, pořád mi vrtají v hlavě ty keramické doplňky - koukal jsem na fotky a spousta věcí, co je normálně chromovaných jsou teď tak jakoby do kávova - to je ono? Rád bych Xdrive, ale ten je až od 525D.. Pár dní jsem s ní jezdil, ale ta spotřeba byla hrozná.... Takže v tom mám taky jasno... Ještě jsem se nerozhodl pro barvu - nejspíš bílá, a nebo mě láká taková ta červená z M3.. Ta je ale za krutej příplatek v rámci programu Individual.. Jinak zadní DVD systém budu řešit také dodatečně tím setem od BMW. Kabely se dají krásně schovat za ta plastová záda sedaček - tedy plastová, ten plast je potažený kůží...
Také bych se Tě zeptal, jestli jsi zkoušel konektivitu s Iphonem? Jak chodí ty apliakce, a hlavně internetové rádio?
Další otázka, máš DVD changer? Umí navigace přehrávat DVD filmy i bez changeru? Pětky, co jsem s nimi zatím jezdil, měli vždy changery a v BMW mi řekli, že bez changeru DVD mechanika v navigaci film nepřehraje. Moc se mi ale tomu nechce věřit...
Sound systém je kapitola sama pro sebe - pro mě jediné zklamání na tomhle autě. Hraje to tak nějak divně, je to nakreslený už od nízké hlasitosti, natož, když to vyhulím.. Pravda je, že je za příplatek jen 26.000Kč, ale lepší zvuk má kdejakej passat s DynAudiem. Musím říct, že tohle je věc, které mě hoooodně odklání k Phaetonu s DynAudiem - byl jsem si auto vyzkoušet do Drážďan a teda jediná konkurence tomuhle Audio systému v běžných autech je BaO v A8 a ještě v A7. Jinak jsem zatím nepoznal sound systém lépe ladící mému uchu... Takové ty Denony, Bose, atd... tomu se musím jen smát.. Zvuk v autě je pro mě jedna z priorit.. Bezpečnost, atd. v takovém autě beru už tak nějak jako samozřejmost...
Krásný auto, moc gratuluji a ještě víc se těším, až také vystřídá mého aktuálního mazlíka u mě v garáži.. Odpověz mi prosím na ty otázky. Dík, Xiu -
idam.i 14.04.12 23:33
« Recenze
Pekné auto a pekná recenzia.Plne súhlasim,že naháňať 300 koňov nemá význam,teda pokial nemá človek svoje komplexi ;-) Je vidieť,že si už čosi najazdil,a máš úplne jasno čo je v živote dôležité.(zvľášť v kontexte,keď sa pozriem na tvoje predchádzajúce auto )Prajem veľa spokojných kilometrov.
V4 v A6? V A6 je přeci taky řadovej motor. Klasický CRko co je v passatech. S tím už jsem najel v CCčku taky 2x kolem světa a není to tak zlý.. Jen to hrozně zazdívá 4motion a DSGčko. Když si vezmu, jak jsem měl pocit jak Oktavie RS s tím motorem lítala.... >:D No a oproti tomu je motor v pětce ještě o cca 50% dál. Nevím jestli to dělá absence čtyřkolky, nebo ten 8štupňový automat. Člověk by řekl, rozdíl je jen cca 10% výkon i krouťák, ale pocitově je ten rozdíl fakt velkej - jestli jsi měl tohle namysli...
Phaeton - na něj mi nešahej... Jen kdyby nebyl tak těžkej a ta V6 v něm tak nežrala.. Absolutně nenápadný autíčko, pomalu nikdo si toho většího passata nevšimne. Ale zasvěcení vědí. Hlavně to ticho uvnitř - to je rozdíl oproti pětce, audio - taky rozdíl, prostor - obvzlášť vzadu a kolik jich faceliftovanejch potkáš denně na silnici? Spoustu dobrých důvodů pro mě.. Plus ta cena - záruka 5let bez omezení nájezdu KM.. Ale ta spotřeba je pro mě největší argument. Známej ho má a párkrát jsme s ním někam jeli. Opravdu lehká noha okresky byla kolem 6L.. Dálnice 130 - kolem 8L. Město a svižnější jízda a byli jsme kolem 10L. Ale pokud se člověk opravdu snaží, dá se dlouhodobý průměr držet pod 8L.. Jenže při stejným snažením jsem u 520D hodně pod šesti.. A při mém ročním nájezdu ten rozdíl je dost znát..