BMW řada 5 (2012)
14.4.2012Pokoušet se o objektivní recenzi auta po prvních tisícovkách kilometrů strávených za jeho volantem se rovná pokusu o sebevraždu, případně i pokusu o…
BMW 520d (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Vampix(Diesel Power) 13.05.13 10:46
« Prozřel jsem...
Aneb díky za skvělou recenzi!!!
Když jsem narazil na tohle auto tady nejdřív jsem šel do galerie a věděl jsem, že je to 520d... A jen sem se nestačil divit, Sportovní převodovka, head up, kůže, obložení, viděl jsem to přesně v těch BMW cenách a pořád si říkám 520d?
Už jsem pospíchal do recenze, co na mně kdo vytáhne za argumenty a nemůžu říct ani popel. Ukázal jsi mi, že BMW je o jízdních vlastnostech po všech stránkách! Né jen (pseudo)sportovních
Sic sám jezdím 20d v trojce E90 a vím jak je to dobrý motor, tak jsem vždycky nějak ve vyšších třídách považoval 3litr za "nutnost" ale právě jsi mně dokázal přesvědčit. :yes:
Já tedy doufám, že s autem najezdíš co nejvíc bezpečných, pohodlných a usměvavých kilometrů a třeba někdy v servise naviděnou ;)
ještě jednou díky a smekám před tou recenzí ;-) -
showstar 30.03.13 12:19
« Re: Super recenze!
Dakujem za recenziu a tento prispevok a prajem vsetkym vela spokojnych km :-)
Tiez rozmyslam o 5er(520d, M Paket, Manual, Adaptivny tempomat, soft close, ...), A5(skoda, ze nie je uplne nova, tak ako Polo), Golf 7(lebo je brand new, chabaju mi diody v zadnych svetlach), ale zatial nic.
Do teraz som mam nove Polo '09, s ktorym som velmi spokojny (cervena, 1.2 51KW, tempomat, automaticka klima, ...), kupoval som ho kvoli budikom, krajsie su uz len v Audi a v BMW neviem rozkusit cervene podsvietenie.
Inak ked som si bol pozriet nejake skladovky v Audi A4/A5, stale cudujem sa ako si moze niekto kupit nove auto, bez adaptivneho tempomatu, ktore sa predavaju. Ja chodim aj tu najmensie vzdielenost na tempomante(pohodlie, spotreba, rychlost, setri pokuty), zial sa nedal zaskrtnut, ked som objednaval, auto, tak som ho dal dodatoce namontovat. -
Not Guilty 04.01.13 21:42
« Super recenze!
Díky za super recenzi, škoda, že se tu neobjevila o měsíc dříve, než jsem si domů přivezl novou pětku 530D xdrive v automatu F10.Svůj komentář tedy adresuji těm, kteří pětku teprve vybírají a zvažují, zda zvolit novou, skladovou či roční, a to zejména s ohledem na možnost vůz si nakonfigurovat dle svých potřeb. Některé položky člověk v autě buď nechce, nebo nepotřebuje, finanční hledisko také není zcela od věci, protože BMW ví, jak si nechat za příplatkové položky řádně zaplatit, ostatně na nich nejvíce vydělává. Příplatky v mém případě činily nějakých 550 tis. (před slevou), a to jsem zdaleka nezvolil tzv. plnou palbu:-) Nad konfigurátorem jsem strávil mnoho desítek hodin a stále spekuloval, co v autě chci určitě, čím si můžu zpříjemnit život a co můžu oželet. V konfigurátoru mi výrazně chyběly podrobnější jednotlivých položek a jejich funkcí, použité popisy jsou skutečně minimalistické. U některých položek jsem se tedy rozhodl stylem "pokus - omyl" a dnes výběru či opomenutí trochu lituji. Nejvíce jsem váhal nad položkou Night Vision (50 tis.), nakonec jsem se pro ni rozhodl a dnes po zkušenostech musí přiznat, že bez této vymoženosti bych mohl žít. Systém je kalibrován na rozpoznání pouze lidské postavy (nikoliv zvířete, byť si ve vtipné reklamě na BMW Night Vision hrají lesní zvířátka), což je velká škoda. Systém bohužel funguje trochu chaoticky, v mnoha případech, kdy by reagovat mohl, vůbec osobu na vozovce nehlásí, příště zase zběsile pípá, když zaměří osobu na protějším chodníku v zatáčce. Takže zklamání - vyberte si za ty peníze radší něco užitečnějšího. Naopak dnes lituji, že jsem oželel adaptivní tempomat a adaptivní podvozek. Od prémiovky člověk podvědomě čeká dokonalost, bohužel vždy se najde pár drobností, které trochu znepříjemní užívání vozu. Nicméně pětka ve zvolené motorizaci je naprosto skvělé auto a mohu všem pouze doporučit!!! Nepříjemné drobnosti: režim ostřikovačů světlometů nelze změnit, ostřikuje světlomety příliš často a zadělá Vám poměrně rychle při delší trase celou karoserii... Systém stop-start je smutný příběh, byť je nastaven velmi dobře, otravuje mne a nelze ho trvale vypnout. Velmi nepříjemná věc - přepnete-li do režimu SPORT(+) na předjetí a pak se vrátíte do režimu ECO, vždy se zpětně znovu aktivuje (původně dočasně deaktivovaný) stop-start. Souhlasím s uživatelem Stealth01, že s ohledem na třímetrový rozvor by na zadních sedadlech mohlo být více místa pro nohy, u superbu je ho dvakrát více. Kufr u sedanu není zrovna praktického tvaru, kočárek jsme kupovali tak, že jsme ho nejdříve vyzkoušeli naskládat do kufru a teprve potom ho koupili. Kombi je tedy volba rozumu... sedan je ale prostě hezčí:-)) Shora uvedené věci jsou jen drobnosti, se kterými je dobré počítat. Naopak doporučuji zvolit příplatkové audio Professional, odvětrávané komfortní sedačky, elektrické odvládání kufru, head-up display a navigaci. Letní kola jsou optimální v 18 palcích, na zimu bohatě stačí 17 palců, nejsou sice tak jisté v zatáčkách, ale v zimě se stejně jezdí pomaleji. Všem stávajícím i budoucím majitelům pětky přeji mnoho kilometrů bez nehody a blahopřeji k volbě:-)) -
Mig_35 15.05.12 20:44
« Re: Re: Recenze a motor
tak já ti zopakuju co jsi napsal - Aktuální 520d určitě stačí, ale 530d je dieselové optimum (jakýsi pomyslný zlatý střed) pro 5er a nejde jen o výkonové parametry..., ne náhodou je právě R6/30d pro 5er dlouhodobě tolik oblíbenou motorizací v Evropě. Připlatit za 530d proti 520d má větší smysl, než doplatek za 535d proti 530d, přičemž absolutní rozdíl těchto doplatků není nijak dramaticky rozdílný. - a co jsi napsal teď - Každopádně jsem u připlácení za šest hrnků nepsal nic o tom, že by to platilo jen pro diesel, prostě pro mě si vyšší střední prémie žádá minimálně šestiválec (i u benzínu), a to zdaleka nejen k vůli výkonu, ale zejména k vůli celkové kultivovanosti... - já u těch dvou příspěvků vidím přímý rozpor, ale už to nebudu řešit, nemá to smysl. -
white label 15.05.12 20:36
« Re: Recenze a motor
To je snad logické, vzhledem k tomu, že píšeme pod 520d a ne třeba pod "520i"... ;-)
Každopádně jsem u připlácení za šest hrnků nepsal nic o tom, že by to platilo jen pro diesel, prostě pro mě si vyšší střední prémie žádá minimálně šestiválec (i u benzínu), a to zdaleka nejen k vůli výkonu, ale zejména k vůli celkové kultivovanosti... -
-
white label 14.05.12 21:16
« Re: Recenze a motor
Ty jsi tak zaslepený odpůrce dieselů, že sis ani nevšiml, že píšu o připlacení si za šest hrnků (pro vyšší střední prémii) obecně, tedy bez ohledu na to co spalují, takže to platí jak pro dieselové motorizace, tak pro benzínové (samozřejmě v případě, že bude nabídce i benzínová R4)... -
Mig_35 14.05.12 19:35
« Re: Re: Recenze a motor
no vidíš, a u mně je diesel jako diesel, a větší smysl mi dává šetřit na palivu se čtyřválcovým dieselem, který má větší dojezd. I když osobně bych si klidně koupil základní benzín... je to R6 a bude mít příjemný zvuk, příjemnější než kterýkoliv chrochtal... -
Blendy 23.04.12 22:13
« Re: Re: Recenze a motor
V minulom roku sme kúpili biele 520d v balíku M - Sport... Predtým sme vlastnili 520i (E60), 6 - valec, krásny zvuk motora... Váhali sme so zmenou motora, predsa zo 6-valca na 4-valec... Ale teraz to neľutujeme, ten motor je fakt postačujúci a v našom prípade by bola kúpa silnejšieho motora nezmyslom. Zvuk motora je perfektne utlmený, vo vyšších otáčkach na diesel príjemne bruní. A spotreba... Manželka už dokázala spoterbu 3,8l... Reálne sa dá jazdiť za 5,5l... V takomto veľkom aute... A pružnosťou sa predošlé BMW s týmto nedá porovnať, fakt sme nečakali takýto charakter motora. Neviem posúdiť automatickú prevodovku ZF, ostali sme verní totiž manuálnej prevodovke, ale určite bude skvelá. Auto sme doplnili o balík M - Sport, auto vyzerá pekne, avšak na 18" diskoch s pneumatikami Runflat ide o dosť tvrdšie a menej podajné auto... To je asi jediná chybička... A ešte sedačky pri M - Sport, sú fantastické... F11 v recenzii vyzerá byť pekne vybavené, takže cestovanie v ňom musí byť o to príjemnejšie... Veľa šťastných kilometrov... -
Honziiik1 19.04.12 09:48
« Re: Re: Re: Re: Recenze a motor
No každý to s tou premiovkou vidíme jinak, mohl jsem si dokonce za stejnou cenu koupit 530d ve stejné výbavě, dokonce i jedna 525ix tam byla o ca 50 dražší a zvolil jsem 520d a nebylo to kvůli nákladům na provoz jestli to auto jezdí za 6 nebo za 8 je při ceně pojištění, pořizovací ceně, a servisu naprosto zanedbatelné protože jestli mě km stojí 12 nebo 13kč je jedno, mě třeba šlo o to abych zbytečně neničil přírodu :-), navíc v německu je 520d velmi oblíbená právě mezi firmami s "eko politikou" :-)
Jako bonus vidím to že se otočím do itálie a zpět na jednu nádrž:-) takže přelety evropou zvládá 520 d dobře, jediné kde trochu pokulhává jsou de dalnice a cestovní rychlosti nad 190 -
stealth01 19.04.12 09:08
« Re: Recenze a motor
Nejdříve díky za pochvalu. Síla motoru je dostatečná, i když jsem doteď jezdil ve 200 koňovém GTI, které bylo na stovce skoro o dvě sekundy rychleji. Opravdu mě překvapilo, jak je ten motor pružný a silný. Na předváděčkách jsem jezdil pouze s 530d a najel jsem na šestiválci cca stejnou porci kilometrů, jako u mého nového auta. Nevnímám tam subjektivně nějaký obrovský odstup v akceleraci a zvuku, který by ospravedlnil navýšení ceny ve stovkách tisíc. Kromě toho auto bude používat manželka, protože jsem ho koupil hlavně kvůli bezpečí svých dětí. -
stealth01 19.04.12 07:33
« Re: Re: Re: Recenze a motor
A právě proto existuje prémiový segment s těmi všemi možnými variacemi na téma nové auto. Můžeš si dát prioritu motor, pak si koupíš 535d nebo čistokrevný benzín 535i (550i) a nezbyde Ti v rámci rozpočtu na dostatečnou výbavu anebo je pro Tebe motor to poslední a preferuješ komfortní svezení a pocit luxusu. Pro mě je motor úplně to poslední, co jsem řešil. Mám rád auta, ale pálit gumy a každou chvilku tankovat za 3000 už mě přešlo s odchodem mého GTI do jiných rukou. Možná ze strachu z podobných nákladů nebo z prostého faktu, že z 90% bude auto používat má žena a děti jsem zvolil nakonec 520d. Pokud bych cestoval po Evropě, tak si koupím 530d. Ostatně cena celého auta byla ve finále hodně zajímavá a BMW dotovalo nějakými bonusy právě prodeje 520d. -
vondry87 18.04.12 21:45
« Re: Re: Recenze a motor
Ale jo, v podstatě nelze nic namítat, máš pravdu. Já bych to auto stejně za relativně krátkou dobu vyměnil, takže by mi těch peněz bylo líto. Kdybych uvažoval o tom, že ho budu mít alespoň pět let, tak bych to asi viděl jinak.. a máš recht, kdo má na prémiovku, má i na šestihrnek. A když už má někdo zařízené bydlení a zainvestováno, tak proč si neudělat radost. Do tohoto stavu mi ještě pár let chybí, tak možná proto trochu víc koukám na tu value, kterou za svý prašule dostanu. -
white label 18.04.12 20:43
« Re: Recenze a motor
Absolutní rozdíl bude o něco menší, protože 530d bude mít o něco bohatší základní výbavu, než 520d.
Kdo chce opravdu šetřit a prachy raději vrážet např. do bydlení (jak píšeš), nebude si logicky vybírat nové auto ve vyšší střední prémii a koupí si třeba Superba v kombíku apod., viz předchozí reakce xgangy, který to s tím "bohatě stačí" docela vystihl. Já jsem taky spíš pro "buď-anebo". Pokud mám na novou vyšší střední prémii, mám i na 6 hrnků k ní a pokud na ni nemám, beru bez větších problémů slušně našláplý meinstream. Samozřejmě, že je to můj subjektivní pohled a nikomu jej nevnucuju... Tohle auto pod kterým píšeme je nakonfigurováno poměrně atypicky, šetřilo se sice na motorizaci (která opravdu stačí), ale naopak se moc nešetřilo na výbavě, která by taky určitě stačila i mnohem méně bohatší..., ale slovo "stačí" mi spíš hraje s tím meinstreamem, než s prémií. -
vondry87 18.04.12 20:10
« Re: Re: Re: Recenze a motor
Což šestiválec by mi taky šmakoval víc.. ale po nahlednutí do ceníku 5er zjišťuju, že příplatek za něj je přes dvěstě papírů. Což je v mých očích za "pár" koní a špetku kultivovanosti navíc poměrně dost. Bohužel spousta lidí v Evropě je ochotná tolik zaplatit, tak se snížení cen asi nedočkáme. Já osobně bych ty peníze vrazil radši do bydlení, přijde mi to jako lepší a hlavně trvalejší investice. Vzhledem k tomu, že většina 5er jsou ale služebáky, tak je tenhle argument asi trochu mimo.. -
Ondřej Šámal 18.04.12 19:52
« Re: Re: Recenze a motor
Přesně tak! Mně prostě dieselový čtyřválec do takového auta nešmakuje. Ano, parametry má více než dostačující, jenže pokud bychom brali všechno podle toho, že to "bohatě stačí", mohl by si člověk koupit Superba, protože ve výsledku dokáže 95% toho, co 520d, ale za nějakých 60% ceny.
Mimochodem je velká škoda, že BMW už nenabízí šestiválcový 525d, který byl opravdový kompromis mezi cenou a výkonem.
Ale volbu ve výsledku samozřejmě chápu, 5er je parádní auto prakticky s jakýmkoliv motorem ;-) :yes: -
white label 18.04.12 18:40
« Re: Recenze a motor
Aktuální 520d určitě stačí, ale 530d je dieselové optimum (jakýsi pomyslný zlatý střed) pro 5er a nejde jen o výkonové parametry..., ne náhodou je právě R6/30d pro 5er dlouhodobě tolik oblíbenou motorizací v Evropě. Připlatit za 530d proti 520d má větší smysl, než doplatek za 535d proti 530d, přičemž absolutní rozdíl těchto doplatků není nijak dramaticky rozdílný.
Mimochodem tohle je na místní poměry mimořádně povedená recenze, konečně někdo, kdo si neplete recenzi s vlastní obhajobou (za každou cenu) svého finálního rozhodnutí, ať už jsou důvody pro něj jakékoli, např. až slepé značkové fandovství (často právě zdejší majitelé BMW, ale zdaleka nejen ti), nebo výrazně omezený finanční rozpočet na nákup vozu.
Podvozek - ty máš nastavitelný podvozek? Máš i aktivní stabilizátory?